Korekta PIT za 2009?

Data: 2011-04-17 17:59:44
Autor: Tomasz Kałużny
Korekta PIT za 2009?
Witam,

wypełniam właśnie PIT za 2010 i naszły mnie wątpliwości, czy dobrze złożyłem za 2009.

Otóż w 2009 miałem przychody głównie ze stosunku pracy za co odprowadzane były zaliczki na podatek w wysokości kilku tysięcy złotych w skali roku oraz kilka miesięcy DG, z której przychodu już nie było ale płaciłem jeszcze zdrowotne w sumie kilkaset złotych.

Gdy składałem PIT za 2009 odliczyłem zdrowotne z PIT 11, oraz za te kilka miesięcy z DG 7,75% podstawy. Wyszło mi tak, że księgowa u mnie w pracy odprowadziła podatek prawie w idealnej wysokości (różnica kilku złotych) a ja pomniejszyłem go dodatkowo przy wyliczeniu podatku należnego o zdrowotne przez co otrzymałem zwrot ok 300 zł. I teraz mam wątpliwości czy miałem prawo odliczyć te składki zdrowotne za 2009? A jeśli tak to czy to jest dla mnie przychodem w 2010?
A jeśli nie miałem prawa, to mam składać korektę PIT za 2009, czy oddać im w podatku przy okazji tegorocznego PITa?

Dziękuję z góry i pozdrawiam,
Tomek.

Data: 2011-04-17 18:20:44
Autor: SDD
Korekta PIT za 2009?

Użytkownik "Tomasz Kałużny" <vyehoo_tnij_to_przed_@o2.pl> napisał w wiadomości news:iof2pi$6te$1inews.gazeta.pl...

[...]

No i zrobiles prawidlowo. Gdy ja startowalem z DG i jesczze pracowalem na etacie, to miewalem zwroty i po 2 tysiaki - wlasnie skladki zdrowotnej z DG (praktycznie calej, jaka zaplacilem, bo wynosila ona 7,75% podstawy).

teraz mam wątpliwości czy miałem prawo odliczyć te składki zdrowotne za 2009? A jeśli tak to czy to jest dla mnie przychodem w 2010?

Zwrot podatku nie jest przychodem

Pozdrawiam
SDD

Korekta PIT za 2009?