Korekta deklaracji VAT-7 a zmiana formy rozliczenia nadwyżki

Data: 2018-03-16 03:44:37
Autor: smalltits84
Korekta deklaracji VAT-7 a zmiana formy rozliczenia nadwyżki
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą, jestem vatowcem na ryczałcie, rozliczam się co miesiąc. Od końca zeszłego roku jestem na L4. W związku z tym pojawiła się u mnie nadwyżka podatku naliczonego nad należnym. Nieprzyzwyczajony do tego (a również przez nieuwagę) w deklaracjach za styczeń i luty wpisałem kwotę nadwyżki w pozycje 57 i 60 (zwrot na rachunek bankowy w ciągu 180 dni). A miałem zamiar przenieść nadwyżkę na następny okres rozliczeniowy. Oczywiście nie zaznaczyłem 'tak' w pozycji 66, a co za tym idzie -- nie załączyłem do deklaracji wniosku o zwrot podatku (VAT-ZZ). Dzwoni do mnie wczoraj Kobieta z US, że taki błąd i że mam złożyć korektę. A więc dziś w obu korektach kwotę nadwyżki wpisałem w pozycję 61 (przeniesienie na następny okres rozliczeniowy) i wysłałem. Nie dołączyłem uzasadnienia, które obecnie jest fakultatywne. I dopiero teraz zastanowiło mnie, czy mi się w tych korektach nie przyczepią, że zmieniłem formę przeznaczenia nadwyżki?

Korekta deklaracji VAT-7 a zmiana formy rozliczenia nadwyżki