Korekta zeznania rocznego

Data: 2010-01-21 07:57:46
Autor: Rafał K.
Korekta zeznania rocznego
Chciałbym złożyć korekty zeznań rocznych za kilka ubiegłych lat, aby
odpisać sobie Internet od dochodu. Z tego co wiem, to korekty można
składać za 5 ostatnich lat, ale wszystko zależy ot tego w jaki sposób
liczone s± terminy. Nie mam więc pewno¶ci, czy mogę jeszcze złożyć
korektę za 2004 roku, czy już nie?

http://megalotto.pl - Lotto
http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy ¦wiat
http://www.robimybiznes.pl - Zarabianie w Internecie

Data: 2010-01-21 10:12:49
Autor: witek
Korekta zeznania rocznego
Rafał K. wrote:
[...]

5 lat od konca roku w ktorym składało sie zeznanie.

za 2004 skladales w 2005, wiec ... 2006, 2007, 2008, 2009, 2010.

Data: 2010-01-21 08:36:29
Autor: Rafał K.
Korekta zeznania rocznego
On 21 Sty, 17:12, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
Rafał K. wrote:
> [...]

5 lat od konca roku w ktorym składało sie zeznanie.

za 2004 skladales w 2005, wiec ... 2006, 2007, 2008, 2009, 2010.

Masz rację :)

Nie wiem jeszcze tylko, czy za 2004 r. można było odliczyć sobie
Internet (po prostu czy to odliczenie wtedy już istniało)?
Za 2005 r. już na pewno, ale czy za 2004?

Data: 2010-01-21 11:09:55
Autor: witek
Korekta zeznania rocznego
Rafał K. wrote:

Nie wiem jeszcze tylko, czy za 2004 r. można było odliczyć sobie
Internet (po prostu czy to odliczenie wtedy już istniało)?
Za 2005 r. już na pewno, ale czy za 2004?

nie wiem, nie odliczam
za mało podatku. :)

Data: 2010-01-21 09:16:58
Autor: Rafał K.
Korekta zeznania rocznego
On 21 Sty, 18:09, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
Rafał K. wrote:

> [...]
> Internet (po prostu czy to odliczenie wtedy już istniało)?
> Za 2005 r. już na pewno, ale czy za 2004?

Też my¶lałem, że Internet odlicza się się od podatku i nie odliczałem
bo miałem za mało podatku :)
Dopiero gdy u¶wiadomiłem sobie, że mogłem sobie odliczać Internet za
te wszystkie lata,
postanowiłem złożyć korekty.

Data: 2010-01-21 13:56:24
Autor: witek
Korekta zeznania rocznego
Rafał K. wrote:

[...]

A to jest jakas roznica?
co za róznica czy zero osiagniesz w ten czy inny sposob?

Data: 2010-01-22 01:44:42
Autor: Rafał K.
Korekta zeznania rocznego
On 21 Sty, 20:56, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
Rafał K. wrote:

> [...]
> postanowiłem złożyć korekty.

A to jest jakas roznica?
co za róznica czy zero osiagniesz w ten czy inny sposob?

Być może znowu pokręciłem, ale postaram się wyja¶nić o co mi chodzi na
przykładzie (kwoty s± przykładowe):

1.W 2006 r. miałem dochód 2000zł. Ponieważ jest to kwota wolna od
podatku,
nie zapłaciłem w 2006 r. ani złotówki podatku. Ponieważ wtedy
my¶lałem, że
Internet odlicza się od podatku, nie odpisałem sobie go (bo niby od
czego, skoro podatek wynosił 0zł).
Teraz jednak wiem, że Internet odlicza się od dochodu, a mój dochód
wynosił 2000zł,
więc w korekcie za 2006 r. od tych 2000zł odliczę sobie 760zł

Data: 2010-01-22 10:51:52
Autor: Ryszard G
Korekta zeznania rocznego
W dniu 22-01-2010 10:44, Rafał K. pisze:

więc w korekcie za 2006 r. od tych 2000zł odliczę sobie 760zł
A podatek dalej będzie 0 zł.
Więc po co ta korekta?

Data: 2010-01-22 02:08:46
Autor: Rafał K.
Korekta zeznania rocznego
On 22 Sty, 10:51, Ryszard G <w...@spam.pl> wrote:
W dniu 22-01-2010 10:44, Rafał K. pisze:

> więc w korekcie za 2006 r. od tych 2000zł odliczę sobie 760zł

A podatek dalej będzie 0 zł.
Więc po co ta korekta?

Po to,  żeby odliczyć Internet od dochodu :)

"Podatnicy, którzy popełni± bł±d w zeznaniu podatkowym lub np. odnajd±
dokumenty potwierdzaj±ce prawo do ulg podatkowych, z których w
pierwotnej deklaracji nie skorzystali mog± to zrobić w korekcie
deklaracji podatkowej. Istotnym jest także, aby do skorygowanej
deklaracji za każdym razem doł±czyć pismo uzasadniaj±ce przyczyny
korekty."
¬ródło: http://tinyurl.com/ycamc4y

Powiedzmy, że kto¶ odnalazł faktury za Internet. Ja błędnie
interpretowałem przepisy.
W takich sytuacjach wła¶nie składa się korektę zeznania rocznego.
Przynajmniej ja to tak rozumiem.

Data: 2010-01-22 02:13:01
Autor: Rafał K.
Korekta zeznania rocznego
W każdym razie postaram się to lepiej zrozumieć, bo po Waszych
odpowiedziach widzę,
że nie bardzo ma sens to co piszę :)

Data: 2010-01-22 11:11:10
Autor: spp
Korekta zeznania rocznego
W dniu 2010-01-22 11:08, Rafał K. pisze:

Powiedzmy, że kto¶ odnalazł faktury za Internet. Ja błędnie
interpretowałem przepisy.

Wygl±da na to, że chcesz się pochwalić w US iż masz internet od 2006 r.

Przecież i tak do zwrotu/zapłaty po korekcie będziesz miał 0 zł.

--
spp

Data: 2010-01-22 12:07:57
Autor: witek
Korekta zeznania rocznego
Rafał K. wrote:
[...]

Ale po co?
Nie masz obowi±zku odliczania. Masz prawo.
To nie jest "bł±d", za który US sie dowali, że nie odliczyłe¶. Nie musiałe¶.

Data: 2010-01-22 11:06:37
Autor: Maddy
Korekta zeznania rocznego
W dniu 22-01-2010 10:44, Rafał K. pisze:
1.W 2006 r. miałem dochód 2000zł. Ponieważ jest to kwota wolna od
podatku,
nie zapłaciłem w 2006 r. ani złotówki podatku. Ponieważ wtedy
myślałem, że
Internet odlicza się od podatku, nie odpisałem sobie go (bo niby od
czego, skoro podatek wynosił 0zł).
Teraz jednak wiem, ĹĽe Internet odlicza siÄ™ od dochodu, a mĂłj dochĂłd
wynosił 2000zł,
więc w korekcie za 2006 r. od tych 2000zł odliczę sobie 760zł

A po co?
Tzn. co poza radością ze złożenia korekty (mam otwarty umysł i zakładam, że rożnych ludzi różne dziwne rzeczy mogą cieszyć) przez to osiągniesz?

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-01-22 11:15:39
Autor: Tomek
Korekta zeznania rocznego
Dnia 22-01-2010 o 11:06:37 Maddy <maddy@esi.com.pl> napisał(a):

[...]

Tzn. co poza radoĹ›ciÄ… ze zĹ‚oĹĽenia korekty (mam otwarty umysĹ‚ i zakĹ‚adam,  ĹĽe roĹĽnych ludzi różne dziwne rzeczy mogÄ… cieszyć) przez to osiÄ…gniesz?

Żeby w razie gdyby kontrola odkryła dochody z niezarejestrowanej
DG mieć chociaż te dodatkowe 760zł odliczenia :) ?

--
Tomek

Data: 2010-01-22 02:54:37
Autor: Rafał K.
Korekta zeznania rocznego
On 22 Sty, 11:15, Tomek <tomekz...@op.pl> wrote:
Dnia 22-01-2010 o 11:06:37 Maddy <ma...@esi.com.pl> napisał(a):

> A po co?
> Tzn. co poza rado¶ci± ze złożenia korekty (mam otwarty umysł i zakładam,
> że rożnych ludzi różne dziwne rzeczy mog± cieszyć) przez to osi±gniesz?

Żeby w razie gdyby kontrola odkryła dochody z niezarejestrowanej
DG mieć chociaż te dodatkowe 760zł odliczenia :) ?

--
Tomek

A jeżeli DG byłaby zarejestrowana? :)

Data: 2010-01-22 04:01:50
Autor: Rafał K.
Korekta zeznania rocznego
Chyba wcze¶niej Ľle rozumiałem zasady odliczenia od dochodu. To, że
mogę odliczyć sobie 760zł od dochodu wcale nie znaczy, że US zwróci mi
te 760zł. Zmniejszy się tylko podstawa opodatkowania, a więc również
podatek to zapłacenia. Ale ponieważ w 2006r. zarobiłem tylko 2000zł i
zapłaciłem 0zł podatku, to składanie korekty zeznania za ten rok nie
ma sensu, bo podatek i tak nadal będzie wynosił 0zł.

Czy tak to należy rozumieć?

Data: 2010-01-22 13:20:47
Autor: spp
Korekta zeznania rocznego
W dniu 2010-01-22 13:01, Rafał K. pisze:
[...]

A za następne lata dostaniesz do zwrotu ok. 19 % z 760 zł.

--
spp

Data: 2010-01-22 12:09:10
Autor: witek
Korekta zeznania rocznego
spp wrote:
A za następne lata dostaniesz do zwrotu ok. 19 % z 760 zł.

jak bedzie z czego.

Data: 2010-01-23 07:54:51
Autor: Rafał K.
Korekta zeznania rocznego
On 22 Sty, 19:09, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
spp wrote:
> A za następne lata dostaniesz do zwrotu ok. 19 % z 760 zł.

jak bedzie z czego.

W następnych latach podatek wyniósł co roku około 1000zł, ale cały
został odpisany z tytułu ulgi na dziecko. Więc korekta zeznania za te
lata też chyba nie ma sensu?

Data: 2010-01-22 11:47:01
Autor: Maddy
Korekta zeznania rocznego
W dniu 22-01-2010 11:15, Tomek pisze:
[...]

No na to nie wpadłam :-)

Magdalena "Maddy" Wołoszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2010-01-22 12:06:07
Autor: witek
Korekta zeznania rocznego
Rafał K. wrote:
Teraz jednak wiem, że Internet odlicza się od dochodu, a mój dochód
wynosił 2000zł,
więc w korekcie za 2006 r. od tych 2000zł odliczę sobie 760zł

Po co?

Data: 2010-01-21 17:34:30
Autor: 'Tom N'
Korekta zeznania rocznego
witek w <news:hj9ue1$g2a$2inews.gazeta.pl>:

Rafał K. wrote:
[...]

Tiaaaa Pytanie od którego roku obowi±zuje ulga na internet... Czyżby od 2005 ;-)

Z daleka ¶mierdzi bezczeln± reklam± tych 3 linków, z których jeden jest dla
domeny zarejestrowanej na niejakiego Rafała K., a dwa pozostałe na tę sam±
osobę fizyczn±...

--
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]

Data: 2010-01-21 08:40:14
Autor: Rafał K.
Korekta zeznania rocznego
On 21 Sty, 17:34, 'Tom N' <n...@int.dyndns.org.invalid> wrote:
witek w <news:hj9ue1$g2a$2inews.gazeta.pl>:

> 5 lat od konca roku w ktorym sk ada o sie zeznanie.
> za 2004 skladales w 2005, wiec ... 2006, 2007, 2008, 2009, 2010.

Tiaaaa

Pytanie od kt rego roku obowi zuje ulga na internet... Czy by od 2005 ;-)

Wła¶nie chyba od 2005 roku. W każdym b±dĽ razie limity jak dobrze
pamiętam były zawsze do 760 zł.

Poza tym, US może chyba nie uwzględnić tych korekt? Tzn. mam na my¶li,
że po prostu US może mi chyba nie zwrócić tych pieniędzy?

Data: 2010-01-21 11:09:16
Autor: witek
Korekta zeznania rocznego
Rafał K. wrote:

Poza tym, US może chyba nie uwzględnić tych korekt?

US nie kontroluje składanych zeznań.
Zwróci wg tego co napisałe¶ na pit.

  Tzn. mam na my¶li,
że po prostu US może mi chyba nie zwrócić tych pieniędzy?

Będzie ci robił kontrolę tuż przed końcem okresu przedawnienia, po czym to ty oddasz, ale razem z odsetkami.

Data: 2010-01-21 09:15:20
Autor: Rafał K.
Korekta zeznania rocznego
Będzie ci robił kontrolę tuż przed końcem okresu przedawnienia, po czym
to ty oddasz, ale razem z odsetkami.

Na szczę¶cie ma faktury wraz z dowodami wpłaty, za każdy miesi±c.

Czy mog± być jeszcze jakie¶ inne powody dla których musiałbym oddać
zwrócone mi pieni±dze wraz z odsetkami?

Data: 2010-01-21 14:30:21
Autor: witek
Korekta zeznania rocznego
Rafał K. wrote:
[...]

ba, nawet dopłacic jeszcze z kara, ale to wyjatkowe przypadki.

przyklad; internet i faktury na mamusie, placil i odliczyl synek.

raz, ze nie da sie odliczyc cudzego internetu, dwa, ze mamuska nie wykazala dochodu.

Data: 2010-01-22 02:52:55
Autor: Rafał K.
Korekta zeznania rocznego
On 21 Sty, 21:30, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
Rafa K. wrote:

> Na szcz cie ma faktury wraz z dowodami wp aty, za ka dy miesi c.

> Czy mog by jeszcze jakie inne powody dla kt rych musia bym odda
> zwr cone mi pieni dze wraz z odsetkami?

ba, nawet dop acic jeszcze z kara, ale to wyjatkowe przypadki.

przyklad; internet i faktury na mamusie, placil i odliczyl synek.

raz, ze nie da sie odliczyc cudzego internetu, dwa, ze mamuska nie
wykazala dochodu.

Tak, to prawda, faktury musz± być na tego, co odpisuje sobie Internet.

Poza tym na takich fakturach musi być chyba wyszczególniona opłata na
Internet. Nie może być tak, że pod jednym wpisem jest opłata za np.
telefon, Internet i TV.

Data: 2010-01-21 18:11:57
Autor: Gotfryd Smolik news
Korekta zeznania rocznego
On Thu, 21 Jan 2010, Rafał K. wrote:

[...]

  Termin rozliczenia za 2004 upływał w 2005, od końca 2005 liczysz 5 lat.
  Wychodzi 31.XI.2010 :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-21 13:57:36
Autor: witek
Korekta zeznania rocznego
Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

        ^^^^^

tak tylko pytam czy to tylko literowka, czy mu celowo obciales miesiac?

Data: 2010-01-21 21:21:18
Autor: Gotfryd Smolik news
Korekta zeznania rocznego
On Thu, 21 Jan 2010, witek wrote:

Gotfryd Smolik news wrote:
 Wychodzi 31.XI.2010 :D
      ^^^^^ tak tylko pytam czy to tylko literowka, czy mu celowo obciales miesiac?

  Literówka.
  31.XI jest sam w sobie do¶ć oryginaln± dat± :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-01-21 21:24:39
Autor: 'Tom N'
Korekta zeznania rocznego
witek w <news:hjabjg$lbn$5inews.gazeta.pl>:

Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Je¶li niecelowo to dwulitrówka ;P --
Tomasz Nycz
[priv-- >>X-Email]