Data: 2011-03-07 19:56:49 | |
Autor: White Power | |
Korektor si³y hamowania | |
Jaka bardzo bêdzie odczuwalna ró¿nica ja siê go pozbêdê? Pacjent to golf III 1.4.
-- |
|
Data: 2011-03-07 21:08:34 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Korektor si³y hamowania | |
W dniu 2011-03-07 20:56, White Power pisze:
Jaka bardzo bêdzie odczuwalna ró¿nica ja siê go pozbêdê? Ty³ bêdzie siê blokowa³ du¿o szybciej ni¿ obecnie - zapewne du¿o szybciej ni¿ przód. Zw³aszcza na przyczepnej nawierzchni, samochód bêdzie praktycznie nie do opanowania przy mocniejszym hamowaniu na jakimkolwiek ³uku. |
|
Data: 2011-03-07 20:27:53 | |
Autor: White Power | |
Korektor si³y hamowania | |
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisa³(a):
Ty³ bêdzie siê blokowa³ du¿o szybciej ni¿ obecnie - zapewne du¿o szybciej ni¿ przód. Obecnie zablokowanie tylnej osi nawet na mokrym graniczy z cudem. Zw³aszcza na przyczepnej nawierzchni, samochód bêdzie praktycznie nie do opanowania przy mocniejszym hamowaniu na jakimkolwiek ³uku. Dobry ze mnie kierownik, to pewnie dam rade:) -- |
|
Data: 2011-03-07 21:34:21 | |
Autor: bratPit | |
Korektor si³y hamowania | |
Ty³ bêdzie siê blokowa³ du¿o szybciej ni¿ obecnie - zapewne du¿o przemy¶l to co napisa³ Tomek, je¿eli ty³ normalnie hamuje na jakie¶ 30% tego co jest z przodu to co bêdzie siê dzia³o gdy si³y z przodu i z ty³u bêd± te same? brat |
|
Data: 2011-03-07 21:34:18 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Korektor siły hamowania | |
On Mon, 7 Mar 2011 21:34:21 +0100, bratPit
<krakus28no_spam@op.pl> wrote: to co bêdzie siê dzia³o gdy si³y z przodu i z ty³u bêd± te same? Nie bêd± takie same, nigdy inicjalny rozk³ad nie jest taki sam, je¶li naciski na osie nie s± takie same. Poza tym mo¿na je skorygowaæ korektorem rêcznym lub/i rodzajem ok³adzin/klocków na przedniej/tylnej osi. r. -- _________________________________________________________________ robert rêdziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2011-03-07 23:24:14 | |
Autor: sth | |
Korektor si³y hamowania | |
Poza tym mo¿na je aha, juz widze ten korektor i rozne okladziny w golfie 3 w ktorym wlasciciel kutwi na naprawe podstawowego podzespolu - hamulca. |
|
Data: 2011-03-07 22:56:07 | |
Autor: Robert Rędziak | |
Korektor siły hamowania | |
On Mon, 7 Mar 2011 23:24:14 +0100, sth <ksdbqa@ldwcvwqvc.vk>
wrote: aha, juz widze ten korektor i rozne okladziny w golfie 3 w ktorym wlasciciel kutwi na naprawe podstawowego podzespolu - hamulca. To ju¿ problem w³a¶ciciela. r. -- _________________________________________________________________ robert rêdziak e36/5 323ti mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. |
|
Data: 2011-03-07 23:11:45 | |
Autor: to | |
Korektor si³y hamowania | |
begin Robert Rędziak
To już problem właściciela. O ile oczywiście nie zamierza wyjeżdżać tym złomem na drogi publiczne. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-03-08 00:03:29 | |
Autor: sth | |
Korektor si³y hamowania | |
To ju¿ problem w³a¶ciciela. dokladnie. zwracam tylko fakt ze nie warto strzepic klawiatury na takie informacje :) |
|
Data: 2011-03-08 00:10:12 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
Korektor si³y hamowania | |
W dniu 2011-03-07 23:56, Robert Rêdziak pisze:
On Mon, 7 Mar 2011 23:24:14 +0100, sth<ksdbqa@ldwcvwqvc.vk>Nie jest sam na drodze... I mo¿e na tamten ¶wiat zabraæ ze sob± sporo osób - przypadkowych :( -- Wojciech Smagowicz |
|
Data: 2011-03-07 21:43:02 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Korektor si³y hamowania | |
W dniu 2011-03-07 21:27, White Power pisze:
Tomasz Pyra<hellfire@spam.spam.spam> napisa³(a): I mniej wiêcej tak to pewnie ma wygl±daæ. Je¿eli chcesz lepiej, to kup sobie regulowany korektor si³y hamowania. Natomiast w stosunki do obecnej sytuacji - oczywi¶cie je¿eli ten korektor który masz jest sprawny (do sprawdzenia w SKP na rolkach czy ty³ w ogóle hamuje i czy hamuje równo), to wielkich cudów nie oczekuj. Ró¿nica drogi hamowania miêdzy seryjnym "zablokowanie tylnej osi graniczy z cudem", a takim ustawieniem korektora gdzie ty³ bêdzie ³apa³ prawie równo z przodem nie jest wcale du¿a. Natomiast jak ty³ ³apie szybciej, to straty w drodze hamowania s± ogromne. Co do korektora to je¿eli to taki regulowany obci±¿eniem tylnej osi, to zazwyczaj da siê go regulowaæ po wej¶ciu pod samochód - warto te¿ sprawdziæ czy dzia³a mechanizm przenosz±cy ruchy zawieszenia tylnego na mechanizm korektora. Zw³aszcza na przyczepnej nawierzchni, samochód bêdzie praktycznie nie do Poje¼dzij hamuj±c tylko hamulcem rêcznym - wra¿enia podobne. Tu masz filmik jak to siê je¼dzi jak ty³ ³apie mocniej ni¿ przód (tu przednie hamulce by³y przegrzewane, ale wra¿enia podobne): http://www.youtube.com/watch?v=FWNLvxuvliw |
|
Data: 2011-03-08 14:22:53 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Korektor si³y hamowania | |
W dniu 2011-03-07 21:43, Tomasz Pyra pisze:
Natomiast w stosunki do obecnej sytuacji - oczywi¶cie je¿eli ten korektor który masz jest sprawny (do sprawdzenia w SKP na rolkach czy ty³ w ogóle hamuje i czy hamuje równo), to wielkich cudów nie oczekuj. Ale co z tego ¿e na rolkach hamuje i nawet równo? Przecie¿ korektor powinien siê w³±czaæ dopiero wtedy gdy ty³ samochodu idzie w górê, a tego na ¿adnych rolkach nie sprawdzi, chyba ¿e jednoczesnie bêdzie podnosi³ ty³ podno¶nikiem... BTW przy hamowaniu na mocno ¶liskim, na lodzie (gdy opó¼nienie jest b. ma³e) korektor praktycznie i tak nie dzia³a - z tego samego powodu co na rolkach. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-03-08 14:34:21 | |
Autor: szufla | |
Korektor si³y hamowania | |
Ale co z tego ¿e na rolkach hamuje i nawet równo? Przecie¿ korektor powinien siê Cos chlopie sie gubisz :) sz. |
|
Data: 2011-03-08 16:00:59 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Korektor si³y hamowania | |
W dniu 2011-03-08 14:34, szufla pisze:
Ale co z tego ¿e na rolkach hamuje i nawet równo? Przecie¿ korektor Pytaj ¶mia³o czego dok³adnie nie zrozumia³e¶, wyt³umaczê. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-03-08 16:54:49 | |
Autor: szufla | |
Korektor si³y hamowania | |
U¿ytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisa³ w wiadomo¶ci news:il5gbb$1bt3$1news2.ipartners.pl... W dniu 2011-03-08 14:34, szufla pisze: Ok, najpierw napisz mi co to znaczy "korektor wlacza sie" ?:) sz |
|
Data: 2011-03-08 17:43:41 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Korektor si³y hamowania | |
W dniu 2011-03-08 16:54, szufla pisze:
U¿ytkownik "Jakub Witkowski"<jwitkows@domena.z.sygnatury> napisa³ w To znaczy, ¿e zaczyna odcinaæ przep³yw cieczy pomiêdzy pomp± hamulcow± a t³oczkiem. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-03-08 18:16:17 | |
Autor: szufla | |
Korektor si³y hamowania | |
Ok, najpierw napisz mi co to znaczy "korektor wlacza sie" ?:) A normalnie jak stoi z nieobciazona tylna osia to nie odcina, czyli jest wylaczony, tak?:) sz. |
|
Data: 2011-03-08 19:12:13 | |
Autor: gacek | |
Korektor si³y hamowania | |
On 2011-03-08 18:16, szufla wrote:
Ok, najpierw napisz mi co to znaczy "korektor wlacza sie" ?:) a jak masz telewizor na standby to on jest w³±czony czy wy³±czony? gacek |
|
Data: 2011-03-08 21:00:31 | |
Autor: szufla | |
Korektor si³y hamowania | |
a jak masz telewizor na standby to on jest w³±czony czy wy³±czony? Jest wlaczony bo pobiera prad, tylko nie wiem co ma piernik do wiatraka ? sz. |
|
Data: 2011-03-08 23:32:51 | |
Autor: gacek | |
Korektor si³y hamowania | |
On 2011-03-08 21:00, szufla wrote:
a jak masz telewizor na standby to on jest w³±czony czy wy³±czony? No widzisz, bo 99% ludzi uzna, ¿e jest wy³±czony. Ciesz siê swoj± wyj±tkowo¶ci±. gacek |
|
Data: 2011-03-09 00:22:44 | |
Autor: szufla | |
Korektor si³y hamowania | |
Chopie, o co ci chodzi ?:)
sz. |
|
Data: 2011-03-09 09:36:09 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Korektor si³y hamowania | |
W dniu 2011-03-08 18:16, szufla pisze:
Ok, najpierw napisz mi co to znaczy "korektor wlacza sie" ?:) Normalnie stoi z nieobci±¿on±? Ch³opie, wszystko pl±czesz. Jak stoi "normalnie" to tylna o¶ jest normalnie obci±¿ona. Wtedy p³yn przep³ywa swobodnie przez korektor, czyli tak jakby go nie by³o. Niczego on wtedy nie "koryguje" (ergo: nie dzia³a - przynajmniej dla mnie, ale mo¿esz mieæ zdanie odrêbne...). Przy normalnym hamowaniu tylna o¶ zostaje ODci±¿ona, karoseria idzie w górê, odpowiedni zaworek w korektorze zatyka przep³yw, czyli zmniejsza si³ê hamowania -> koryguje j±. I na tym polega DZIA£ANIE tego¿ korektora... A przy hamowaniu na rolkach nie wystêpuje odci±¿enie osi (bo nie ma przyspieszenia/bezw³adno¶ci) i korektor nie ma szansy wykazaæ ¿e cokolwiek koryguje, czyli ¿e w normalnym hamowaniu zadzia³a prawid³owo. Right? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-03-09 10:36:19 | |
Autor: szufla | |
Korektor si³y hamowania | |
korektor nie ma szansy wykazaæ ¿e cokolwiek Dawno takich glupot nie czytalem, pojedz na stacje diagnostyczna to ci wyjasnia bo ja juz nie mam sily. Zeskanowalem ci dokument gdzie wykazane jest uszkodzenie lewego korektora: http://img849.imageshack.us/img849/7619/201103091008410054.jpg Testy na rolkach wykonywane byly kilkakrotnie i roznica przez uszkodzony korektor w hamowaniu siegala nawet 45%. Malo tego, wartosc sily hamowania na to lewe tylne kolo przy mocniejszym depnieciu siegala wartosci hamowania kol przednich. Im wiekszy nacisk na pedal tym wieksza byla roznica w hamowaniu na tylnej osi. W aucie tym prowadzone byly potem testy jazdy bez korektorow na lotnisku Bemowo na sliskiej nawierzchni, nawet nie bede pisal co auto wyprawialo :) sz. PS. Teoretyku jak bedziesz na stacji to popros o dwa badania z wydrukiem. Jedno z pustym kufrem, a przy drugim dociaz go otwierajac klape i usiadz na krawedzi bagaznika, zobaczymy czy korektor nic nie wykaze. |
|
Data: 2011-03-09 12:42:11 | |
Autor: J.F. | |
Korektor si³y hamowania | |
On Wed, 9 Mar 2011 10:36:19 +0100, szufla wrote:
Dawno takich glupot nie czytalem, pojedz na stacje diagnostyczna to ci wyjasnia bo ja juz nie mam sily. Na rolkach .. czemu nie :-) PS. Teoretyku jak bedziesz na stacji to popros o dwa badania z wydrukiem. Jedno z pustym kufrem, a przy drugim dociaz go otwierajac klape i usiadz na krawedzi bagaznika, zobaczymy czy korektor nic nie wykaze. Bezwladnosciowy na rolkach ? chyba niewiele :-) J. |
|
Data: 2011-03-09 14:16:44 | |
Autor: szufla | |
Korektor si³y hamowania | |
Bezwladnosciowy na rolkach ? chyba niewiele :-) Ale kolega uznal, ze jest tylko jeden rodzaj korektorow sterowanych ugieciem zawieszenia :) sz. |
|
Data: 2011-03-10 08:54:09 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Korektor si³y hamowania | |
W dniu 2011-03-09 10:36, szufla pisze:
korektor nie ma szansy wykazaæ ¿e cokolwiek No i zagi±³es mnie, bo nie dawa³em sobie sprawy ¿e s± korektory które aktywnie redukuj± ci¶nienie w praktycznie ca³ym czasie i zakresie pracy zawieszenia, a by³em przekonany, ¿e tylko dzieje siê tak tylko przy silnym pochyleniu nadwozia w przód. Poczyta³em trochê i idê siê wstydziæ, wycofuj±c siê rakiem ze zbyt radykalnych stwierdzeñ. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-03-08 20:56:11 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Korektor si³y hamowania | |
W dniu 2011-03-08 14:22, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2011-03-07 21:43, Tomasz Pyra pisze: Problem pytaj±cego jest taki, ¿e ty³ hamuje mu za s³abo i chce w zwi±zku z tym demontowaæ korektor. Je¿eli ma racje, to bêdzie to do zmierzenia na rolkach ¿e si³a hamowania ty³u jest bardzo niska, co mo¿e mieæ przyczynê np. w zaciêtym mechanizmie sterowania korektorem. Natomiast najprawdopodobniej jest tak jak mia³o byæ - tzn. problemy z blokowaniem tylnych hamulców na przyczepnej nawierzchni s± normalnym objawem dzia³ania tam korektora si³y hamowania. Po to go zamontowano :) |
|
Data: 2011-03-08 21:05:48 | |
Autor: szufla | |
Korektor si³y hamowania | |
Nic dodac, nic ujac.
sz. |
|
Data: 2011-03-09 10:07:43 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Korektor si³y hamowania | |
W dniu 2011-03-08 20:56, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-03-08 14:22, Jakub Witkowski pisze: I wszystko prawda, tylko sformu³owa³e¶ zdanie powy¿ej tak, jakby test na rolkach mia³ pokazaæ sprawno¶æ korektora. Poka¿e, ale najwy¿ej czy nie jest zatkany. A nie poka¿e przy jakim opó¼nieniu siê w³±cza - mo¿e przy zbyt lekkim hamowaniu? To siê daje przewa¿nie regulowaæ, powinno byæ te¿ dostosowane do aktualnego stanu zawieszenia, a zw³aszcza gdy np. kto¶ wstawi³ inne sprê¿yny ¿eby podnie¶æ ty³ itd. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-03-10 01:21:34 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Korektor si³y hamowania | |
W dniu 2011-03-09 10:07, Jakub Witkowski pisze:
I wszystko prawda, tylko sformu³owa³e¶ zdanie powy¿ej tak, jakby test na No i o to mi chodzi³o. Bo jest te¿ taka mo¿liwo¶æ ¿e on nie mo¿e ty³u zablokowaæ przez to ¿e w ogóle mu ten ty³ nie hamuje. |
|
Data: 2011-03-08 10:39:23 | |
Autor: J.F. | |
Korektor si³y hamowania | |
On Mon, 07 Mar 2011 21:08:34 +0100, Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2011-03-07 20:56, White Power pisze: golf 3 ? On juz pewnie ma abs :-) J. |
|
Data: 2011-03-08 20:55:24 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Korektor si³y hamowania | |
W dniu 2011-03-08 10:39, J.F. pisze:
On Mon, 07 Mar 2011 21:08:34 +0100, Tomasz Pyra wrote: To te¿ mo¿e t³umaczyæ dlaczego _zablokowanie_ ty³u siê nie udaje ;) |
|
Data: 2011-03-07 21:09:13 | |
Autor: to | |
Korektor si³y hamowania | |
begin White Power
Jaka bardzo będzie odczuwalna różnica ja się go pozbędę? Pacjent to golf Powiedz, ze żartujesz... -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-03-08 16:24:27 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Korektor siły hamowania | |
W dniu 2011-03-07 22:09, to pisze:
begin White Power Nie żebym namawiał ale skutki wcale nie muszą być jakieś tragiczne. Tylne hamulce z defaultu są projektowane jako słabsze (np. mniejsze tarcze, mniejsza średnica tłoczków czyli siła) i trudniej się blokują. Brak korektora może być mało odczuwalny poza ostrym hamowaniem na suchym. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-03-08 18:06:38 | |
Autor: to | |
Korektor si³y hamowania | |
begin Jakub Witkowski
Nie żebym namawiał ale skutki wcale nie muszą być jakieś tragiczne. Nie pisz takich idiotyzmów, bo jeszcze ktoś Ci uwierzy i kogoś zabije np. podczas awaryjnego hamowania na mokrym zakręcie gdy postawi go bokiem i wyrzuci na przeciwny pas. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-03-08 18:44:42 | |
Autor: szufla | |
Korektor si³y hamowania | |
Brak korektora mo¿e byæ ma³o odczuwalny poza ostrym hamowaniem na suchym. Bedzie dokladnie odwrotnie, czyli bardzo odczuwalne na sliskim. sz. |
|
Data: 2011-03-08 21:01:51 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Korektor si³y hamowania | |
W dniu 2011-03-08 18:44, szufla pisze:
Brak korektora mo¿e byæ ma³o odczuwalny poza ostrym hamowaniem na suchym. A w jaki sposób, skoro zablokowanie kó³ na ¶liskim nastêpuje przy ci¶nieniu ni¿szym ni¿ próg dzia³ania korektora? Im nawierzchnia bardziej przyczepna, tym wiêkszy stosunek ci¶nienia w obwodach przednich i tylnych hamulców potrzebnych do zablokowania kó³, a wiêc wiêksza rola korektora. |
|
Data: 2011-03-08 21:28:57 | |
Autor: szufla | |
Korektor si³y hamowania | |
Na jakiej nawierzchni szybciej zblokujesz przednie kola przy takim samym nacisku na hamulec: na suchej drodze czy na lodzie ? To teraz wyjmij z tylu korektor i masz takie same cisnienie na przod i tyl i wszystkie 4 kolka zblokowane, po czym niejednokrotnie tyl wyprzedza przod :)
Dowcip polega na tym, ze to przerabialem w praktyce tym samym autem w roznych warunkach jazde bez korektorow i z korektorami, bo byly tam dwa i badaniem na rolkach. Nie radze nikomu wyjmowac korektory, bo sie kiedys moze "przejechac", a potem na badaniach wraku wyjdzie, ze auto bylo niesprawne tech. :) sz. |
|
Data: 2011-03-08 22:20:55 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Korektor si³y hamowania | |
W dniu 2011-03-08 21:28, szufla pisze:
Na jakiej nawierzchni szybciej zblokujesz przednie kola przy takim samym No i w³a¶nie - konstrukcja korektora si³y hamowania jest taka, ¿e przy niskim ci¶nieniu w uk³adzie hamulcowym jest przez niego "przelot" i ci¶nienie na wej¶ciu i wyj¶ciu jest takie samo. Na ¶liskiej nawierzchni ju¿ to niskie ci¶nienie wystarczy do zablokowania wszystkich 4 kó³. Dopiero powy¿ej pewnego ci¶nienia, przelot siê zamyka, a ci¶nienie ty³u jest regulowane za pomoc± t³oka korektora dopychanego sprê¿yn±. Sama sprê¿yna w zale¿no¶ci od konstrukcji korektora mo¿e mieæ sta³e napiêcie (np. w Cinquecento), zale¿ne od po³o¿enia elementu tylnego zawieszenia (wiêkszo¶æ wspó³czesnych aut), albo byæ regulowany rêcznie (w korektorach regulowanych rêcznie). Tu masz ³adny rysunek z opisem: http://team.fiatuno.pl/index.php?id=wiev&news=12 A tu charakterystykê korektora (regulowanego, ale w korektorze o którym mowa zasada dzia³ania bêdzie podobna, tylko zamiast d¼wigni bêdzie tylny wahacz): http://www.tiltonracing.com/pdfs/98-1261_Prop_valves.pdf |
|
Data: 2011-03-09 00:19:25 | |
Autor: szufla | |
Korektor si³y hamowania | |
Rozbralem osobiscie dwa korektory od fiacisza Palio, tak hobbystycznie :)
sz. |
|
Data: 2011-03-09 10:39:33 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Korektor si³y hamowania | |
W dniu 2011-03-08 21:28, szufla pisze:
Na jakiej nawierzchni szybciej zblokujesz przednie kola przy takim samym Ci¶niene tak, ale nie tak± sam± si³ê (przede wszystkim inne t³oczki, pamiêtasz wzór F=P*S?) a poza tym inne tarcze i klocki. I dlatego przód i tak bêdzie siê blokowa³ jako pierwszy. Chyba, ¿e wystêpuje jaka¶ du¿a dysproporcja w stanie ogólnym hamulców miêdzy przodem a ty³em (na niekorzy¶æ przodu) co samo w sobie jest niebezpieczne. i wszystkie 4 kolka A to dopiero jak siê doci¶nie tak mocno, ¿e i ty³ zablokuje siê ju¿ po przodzie. Temu ma zapobiegaæ korektor, ale na naprawdê ¶liskiej nawierzchni (wspomniany przez ciebie lód) nie zapobiegnie, gdzy¿ przyspieszenie (ujemne) jest zbyt ma³e, aby podnie¶æ ty³ auta i przytkaæ zaworek. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-03-09 10:29:40 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Korektor si³y hamowania | |
W dniu 2011-03-08 18:44, szufla pisze:
Brak korektora mo¿e byæ ma³o odczuwalny poza ostrym hamowaniem na suchym. A najbardziej to pewnie na lodzie, co? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-03-08 05:23:59 | |
Autor: MarcinJM | |
Korektor si³y hamowania | |
W dniu 2011-03-07 20:56, White Power pisze:
Jaka bardzo bêdzie odczuwalna ró¿nica ja siê go pozbêdê? Roznica bedzie taka, ze sie mozesz zabic. Zasada rozdzialu sil hamowania: sucho i przyczepnie: wiekszosc hamowania na przod. im mniej przyczepnie tym bardziej zblizamy sie do wartosci 50/50. Oczywiscie nalezy uwzglednic rozklad mas, przyczepnosc opon itd. W sporcie ustawia sie to tak, zeby auto na danej nawierzchni hamowalo na 4 lapy, a nastepnie nieco zmniejsza sie sile hamowania na tyle. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-03-08 10:20:46 | |
Autor: JAM | |
Korektor si³y hamowania | |
On Mar 7, 2:56 pm, "White Power " <linke-hofmann.SKA...@gazeta.pl>
wrote: Jaka bardzo b dzie odczuwalna r nica ja si go pozb d ? Wydluzy sie droga hamowania awaryjnego zakladajac, iz jezdzisz na tyle dobrze, ze przy takim hamowaniu zdolasz utrzymac kontrole nad pojazdem. JAM http://marchel.home.comcast.net/~marchel/ |
|
Data: 2011-03-08 13:11:41 | |
Autor: RadekNet | |
Korektor si³y hamowania | |
W dniu 07.03.2011 20:56, White Power pisze:
Jaka bardzo bêdzie odczuwalna ró¿nica ja siê go pozbêdê? Mam tak podpiete w moim oldtimierze - mechanik myslal, ze sa uszkodzone, a zdobycie nowych...cuda. Z zasady oldtimerem nie jezdzi sie agresywnie, ale nawet mocne hamowanie nie powoduje noszenia tylu. ps 4 tarcze hamulcowe Pozdr. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com |
|
Data: 2011-03-08 21:51:00 | |
Autor: White Power | |
Korektor si³y hamowania | |
Ogromne Bóg zap³aæ (bo ja nie mam) tym co udzielili konkretnych odpowiedzi na pytanie.
Wogóle to ciekawy sposób my¶lenia maj± niektóre duszyczki. Zada³em proste pytanie a niektórzy twierdz± ze na 100% chce go wyj±æ a inni ¿e jestem potencjalnym morderc±. Chyba po to siê pyta by problem rozwi±zaæ w najlepszy sposób a nie by siê chwaliæ przysz³ymi dokonaniami? A dla dope³nienia: z ty³u s± bêbny i nie ma abs. -- |
|
Data: 2011-03-09 08:01:53 | |
Autor: LEPEK | |
Korektor si³y hamowania | |
W dniu 2011-03-08 22:51, White Power pisze:
Wogóle to ciekawy sposób my¶lenia maj± niektóre duszyczki. Zada³em proste "Jaka bardzo bêdzie odczuwalna ró¿nica ja siê go pozbêdê?" To, ¿e masz problemy z pisaniem, to widaæ. Ale z pamiêci± te¿? Na szczê¶cie to jest s³owo pisane i zawsze mo¿na do niego wróciæ. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdañski no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Toyota Corolla 1.3 sedan '97 Hyundai Atos 0.9 nanovan '00 |
|
Data: 2011-03-10 09:01:34 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Korektor si³y hamowania | |
W dniu 2011-03-09 08:01, LEPEK pisze:
W dniu 2011-03-08 22:51, White Power pisze: Chodzi ci o brak literki "k" w s³owie "jak"? Czyli nieco zgrabniej: je¶li siê go pozbêdê? No, wielki problem, naprawdê :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|