Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Korektor si³y hamowania

Korektor si³y hamowania

Data: 2011-03-07 21:08:34
Autor: Tomasz Pyra
Korektor si³y hamowania
W dniu 2011-03-07 20:56, White Power pisze:
Jaka bardzo bêdzie odczuwalna ró¿nica ja siê go pozbêdê?
Pacjent to golf III 1.4.

Ty³ bêdzie siê blokowa³ du¿o szybciej ni¿ obecnie - zapewne du¿o szybciej ni¿ przód.

Zw³aszcza na przyczepnej nawierzchni, samochód bêdzie praktycznie nie do opanowania przy mocniejszym hamowaniu na jakimkolwiek ³uku.

Data: 2011-03-07 20:27:53
Autor: White Power
Korektor si³y hamowania
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisa³(a):
Ty³ bêdzie siê blokowa³ du¿o szybciej ni¿ obecnie - zapewne du¿o szybciej ni¿ przód.

Obecnie zablokowanie tylnej osi nawet na mokrym graniczy z cudem.


Zw³aszcza na przyczepnej nawierzchni, samochód bêdzie praktycznie nie do opanowania przy mocniejszym hamowaniu na jakimkolwiek ³uku.

Dobry ze mnie kierownik, to pewnie dam rade:)

--


Data: 2011-03-07 21:34:21
Autor: bratPit
Korektor si³y hamowania

Ty³ bêdzie siê blokowa³ du¿o szybciej ni¿ obecnie - zapewne du¿o
szybciej ni¿ przód.

Obecnie zablokowanie tylnej osi nawet na mokrym graniczy z cudem.

przemy¶l to co napisa³ Tomek,
je¿eli ty³ normalnie hamuje na jakie¶ 30% tego co jest z przodu to co bêdzie siê dzia³o gdy si³y z przodu i z ty³u bêd± te same?

brat

Data: 2011-03-07 21:34:18
Autor: Robert Rędziak
Korektor siły hamowania
On Mon, 7 Mar 2011 21:34:21 +0100, bratPit
<krakus28no_spam@op.pl> wrote:

to co bêdzie siê dzia³o gdy si³y z przodu i z ty³u bêd± te same?

 Nie bêd± takie same, nigdy inicjalny rozk³ad nie jest taki sam,
 je¶li naciski na osie nie s± takie same. Poza tym mo¿na je
 skorygowaæ korektorem rêcznym lub/i rodzajem ok³adzin/klocków na
 przedniej/tylnej osi.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rêdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2011-03-07 23:24:14
Autor: sth
Korektor si³y hamowania
Poza tym mo¿na je
skorygowaæ korektorem rêcznym lub/i rodzajem ok³adzin/klocków na
przedniej/tylnej osi.

aha, juz widze ten korektor i rozne okladziny w golfie 3 w ktorym wlasciciel kutwi na naprawe podstawowego podzespolu - hamulca.

Data: 2011-03-07 22:56:07
Autor: Robert Rędziak
Korektor siły hamowania
On Mon, 7 Mar 2011 23:24:14 +0100, sth <ksdbqa@ldwcvwqvc.vk>
wrote:

aha, juz widze ten korektor i rozne okladziny w golfie 3 w ktorym wlasciciel kutwi na naprawe podstawowego podzespolu - hamulca.

 To ju¿ problem w³a¶ciciela.
  r.
--
_________________________________________________________________
robert rêdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2011-03-07 23:11:45
Autor: to
Korektor si³y hamowania
begin Robert Rędziak
 To już problem wÅ‚aÅ›ciciela.

O ile oczywiście nie zamierza wyjeżdżać tym złomem na drogi publiczne.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

Data: 2011-03-08 00:03:29
Autor: sth
Korektor si³y hamowania
To ju¿ problem w³a¶ciciela.

dokladnie. zwracam tylko fakt ze nie warto strzepic klawiatury na takie informacje :)

Data: 2011-03-08 00:10:12
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK]
Korektor si³y hamowania
W dniu 2011-03-07 23:56, Robert Rêdziak pisze:
On Mon, 7 Mar 2011 23:24:14 +0100, sth<ksdbqa@ldwcvwqvc.vk>
wrote:

aha, juz widze ten korektor i rozne okladziny w golfie 3 w ktorym wlasciciel
kutwi na naprawe podstawowego podzespolu - hamulca.

  To ju¿ problem w³a¶ciciela.

Nie jest sam na drodze...

I mo¿e na tamten ¶wiat zabraæ ze sob± sporo osób - przypadkowych :(

--
                      Wojciech Smagowicz

Data: 2011-03-07 21:43:02
Autor: Tomasz Pyra
Korektor si³y hamowania
W dniu 2011-03-07 21:27, White Power pisze:
Tomasz Pyra<hellfire@spam.spam.spam>  napisa³(a):


Ty³ bêdzie siê blokowa³ du¿o szybciej ni¿ obecnie - zapewne du¿o
szybciej ni¿ przód.

Obecnie zablokowanie tylnej osi nawet na mokrym graniczy z cudem.

I mniej wiêcej tak to pewnie ma wygl±daæ.
Je¿eli chcesz lepiej, to kup sobie regulowany korektor si³y hamowania.

Natomiast w stosunki do obecnej sytuacji - oczywi¶cie je¿eli ten korektor który masz jest sprawny (do sprawdzenia w SKP na rolkach czy ty³ w ogóle hamuje i czy hamuje równo), to wielkich cudów nie oczekuj.

Ró¿nica drogi hamowania miêdzy seryjnym "zablokowanie tylnej osi graniczy z cudem", a takim ustawieniem korektora gdzie ty³ bêdzie ³apa³ prawie równo z przodem nie jest wcale du¿a.
Natomiast jak ty³ ³apie szybciej, to straty w drodze hamowania s± ogromne.

Co do korektora to je¿eli to taki regulowany obci±¿eniem tylnej osi, to zazwyczaj da siê go regulowaæ po wej¶ciu pod samochód - warto te¿ sprawdziæ czy dzia³a mechanizm przenosz±cy ruchy zawieszenia tylnego na mechanizm korektora.

Zw³aszcza na przyczepnej nawierzchni, samochód bêdzie praktycznie nie do
opanowania przy mocniejszym hamowaniu na jakimkolwiek ³uku.

Dobry ze mnie kierownik, to pewnie dam rade:)

Poje¼dzij hamuj±c tylko hamulcem rêcznym - wra¿enia podobne.

Tu masz filmik jak to siê je¼dzi jak ty³ ³apie mocniej ni¿ przód (tu przednie hamulce by³y przegrzewane, ale wra¿enia podobne):
http://www.youtube.com/watch?v=FWNLvxuvliw

Data: 2011-03-08 14:22:53
Autor: Jakub Witkowski
Korektor si³y hamowania
W dniu 2011-03-07 21:43, Tomasz Pyra pisze:

Natomiast w stosunki do obecnej sytuacji - oczywi¶cie je¿eli ten korektor który masz jest sprawny (do sprawdzenia w SKP na rolkach czy ty³ w ogóle hamuje i czy hamuje równo), to wielkich cudów nie oczekuj.

Ale co z tego ¿e na rolkach hamuje i nawet równo? Przecie¿ korektor powinien siê
w³±czaæ dopiero wtedy gdy ty³ samochodu idzie w górê, a tego na ¿adnych rolkach
nie sprawdzi, chyba ¿e jednoczesnie bêdzie podnosi³ ty³ podno¶nikiem...

BTW przy hamowaniu na mocno ¶liskim, na lodzie (gdy opó¼nienie jest b. ma³e)
korektor praktycznie i tak nie dzia³a - z tego samego powodu co na rolkach.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2011-03-08 14:34:21
Autor: szufla
Korektor si³y hamowania
Ale co z tego ¿e na rolkach hamuje i nawet równo? Przecie¿ korektor powinien siê
w³±czaæ dopiero wtedy gdy ty³ samochodu idzie w górê, a tego na ¿adnych rolkach
nie sprawdzi, chyba ¿e jednoczesnie bêdzie podnosi³ ty³ podno¶nikiem...

Cos chlopie sie gubisz :)

sz.

Data: 2011-03-08 16:00:59
Autor: Jakub Witkowski
Korektor si³y hamowania
W dniu 2011-03-08 14:34, szufla pisze:
Ale co z tego ¿e na rolkach hamuje i nawet równo? Przecie¿ korektor
powinien siê
w³±czaæ dopiero wtedy gdy ty³ samochodu idzie w górê, a tego na ¿adnych
rolkach
nie sprawdzi, chyba ¿e jednoczesnie bêdzie podnosi³ ty³ podno¶nikiem...

Cos chlopie sie gubisz :)

Pytaj ¶mia³o czego dok³adnie nie zrozumia³e¶, wyt³umaczê.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2011-03-08 16:54:49
Autor: szufla
Korektor si³y hamowania

U¿ytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisa³ w wiadomo¶ci news:il5gbb$1bt3$1news2.ipartners.pl...
W dniu 2011-03-08 14:34, szufla pisze:
Ale co z tego ¿e na rolkach hamuje i nawet równo? Przecie¿ korektor
powinien siê
w³±czaæ dopiero wtedy gdy ty³ samochodu idzie w górê, a tego na ¿adnych
rolkach
nie sprawdzi, chyba ¿e jednoczesnie bêdzie podnosi³ ty³ podno¶nikiem...

Cos chlopie sie gubisz :)

Pytaj ¶mia³o czego dok³adnie nie zrozumia³e¶, wyt³umaczê.


Ok, najpierw napisz mi co to znaczy "korektor wlacza sie" ?:)

sz

Data: 2011-03-08 17:43:41
Autor: Jakub Witkowski
Korektor si³y hamowania
W dniu 2011-03-08 16:54, szufla pisze:
U¿ytkownik "Jakub Witkowski"<jwitkows@domena.z.sygnatury>  napisa³ w
wiadomo¶ci news:il5gbb$1bt3$1news2.ipartners.pl...
W dniu 2011-03-08 14:34, szufla pisze:
Ale co z tego ¿e na rolkach hamuje i nawet równo? Przecie¿ korektor
powinien siê
w³±czaæ dopiero wtedy gdy ty³ samochodu idzie w górê, a tego na ¿adnych
rolkach
nie sprawdzi, chyba ¿e jednoczesnie bêdzie podnosi³ ty³ podno¶nikiem...

Cos chlopie sie gubisz :)

Pytaj ¶mia³o czego dok³adnie nie zrozumia³e¶, wyt³umaczê.

Ok, najpierw napisz mi co to znaczy "korektor wlacza sie" ?:)

To znaczy, ¿e zaczyna odcinaæ przep³yw cieczy pomiêdzy pomp± hamulcow± a t³oczkiem.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2011-03-08 18:16:17
Autor: szufla
Korektor si³y hamowania
Ok, najpierw napisz mi co to znaczy "korektor wlacza sie" ?:)

To znaczy, ¿e zaczyna odcinaæ przep³yw cieczy pomiêdzy pomp± hamulcow± a t³oczkiem.

A normalnie jak stoi z nieobciazona tylna osia to nie odcina, czyli jest wylaczony, tak?:)

sz.

Data: 2011-03-08 19:12:13
Autor: gacek
Korektor si³y hamowania
On 2011-03-08 18:16, szufla wrote:
Ok, najpierw napisz mi co to znaczy "korektor wlacza sie" ?:)

To znaczy, ¿e zaczyna odcinaæ przep³yw cieczy pomiêdzy pomp± hamulcow± a
t³oczkiem.

A normalnie jak stoi z nieobciazona tylna osia to nie odcina, czyli jest
wylaczony, tak?:)

a jak masz telewizor na standby to on jest w³±czony czy wy³±czony?

gacek

Data: 2011-03-08 21:00:31
Autor: szufla
Korektor si³y hamowania
a jak masz telewizor na standby to on jest w³±czony czy wy³±czony?

Jest wlaczony bo pobiera prad, tylko nie wiem co ma piernik do wiatraka ?

sz.

Data: 2011-03-08 23:32:51
Autor: gacek
Korektor si³y hamowania
On 2011-03-08 21:00, szufla wrote:
a jak masz telewizor na standby to on jest w³±czony czy wy³±czony?

Jest wlaczony bo pobiera prad, tylko nie wiem co ma piernik do wiatraka ?

No widzisz, bo 99% ludzi uzna, ¿e jest wy³±czony. Ciesz siê swoj± wyj±tkowo¶ci±.


gacek

Data: 2011-03-09 00:22:44
Autor: szufla
Korektor si³y hamowania
Chopie, o co ci chodzi ?:)

sz.

Data: 2011-03-09 09:36:09
Autor: Jakub Witkowski
Korektor si³y hamowania
W dniu 2011-03-08 18:16, szufla pisze:
Ok, najpierw napisz mi co to znaczy "korektor wlacza sie" ?:)

To znaczy, ¿e zaczyna odcinaæ przep³yw cieczy pomiêdzy pomp± hamulcow± a
t³oczkiem.

A normalnie jak stoi z nieobciazona tylna osia to nie odcina, czyli jest
wylaczony, tak?:)

Normalnie stoi z nieobci±¿on±? Ch³opie, wszystko pl±czesz.

Jak stoi "normalnie" to tylna o¶ jest normalnie obci±¿ona.
Wtedy p³yn przep³ywa swobodnie przez korektor, czyli tak jakby go nie by³o.
Niczego on wtedy nie "koryguje" (ergo: nie dzia³a - przynajmniej dla mnie,
ale mo¿esz mieæ zdanie odrêbne...).

Przy normalnym hamowaniu tylna o¶ zostaje ODci±¿ona, karoseria idzie
w górê, odpowiedni zaworek w korektorze zatyka przep³yw, czyli zmniejsza
si³ê hamowania -> koryguje j±. I na tym polega DZIA£ANIE tego¿ korektora...

A przy hamowaniu na rolkach nie wystêpuje odci±¿enie osi (bo nie ma
przyspieszenia/bezw³adno¶ci) i korektor nie ma szansy wykazaæ ¿e cokolwiek
koryguje, czyli ¿e w normalnym hamowaniu zadzia³a prawid³owo.
Right?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2011-03-09 10:36:19
Autor: szufla
Korektor si³y hamowania
 korektor nie ma szansy wykazaæ ¿e cokolwiek
koryguje, czyli ¿e w normalnym hamowaniu zadzia³a prawid³owo.
Right?

Dawno takich glupot nie czytalem, pojedz na stacje diagnostyczna to ci wyjasnia bo ja juz nie mam sily.
Zeskanowalem ci dokument gdzie wykazane jest uszkodzenie lewego korektora:
http://img849.imageshack.us/img849/7619/201103091008410054.jpg
Testy na rolkach wykonywane byly kilkakrotnie i roznica przez uszkodzony korektor w hamowaniu siegala nawet 45%.
Malo tego, wartosc sily hamowania na to lewe tylne kolo przy mocniejszym depnieciu siegala wartosci hamowania kol przednich. Im wiekszy nacisk na pedal tym wieksza byla roznica w hamowaniu na tylnej osi.
W aucie tym prowadzone byly potem testy jazdy bez korektorow na lotnisku Bemowo na sliskiej nawierzchni, nawet nie bede pisal co auto wyprawialo :)


sz.

PS. Teoretyku jak bedziesz na stacji to popros o dwa badania z wydrukiem. Jedno z pustym kufrem, a przy drugim dociaz go otwierajac klape i usiadz na krawedzi bagaznika, zobaczymy czy korektor nic nie wykaze.

Data: 2011-03-09 12:42:11
Autor: J.F.
Korektor si³y hamowania
On Wed, 9 Mar 2011 10:36:19 +0100,  szufla wrote:
Dawno takich glupot nie czytalem, pojedz na stacje diagnostyczna to ci wyjasnia bo ja juz nie mam sily.
Zeskanowalem ci dokument gdzie wykazane jest uszkodzenie lewego korektora:
http://img849.imageshack.us/img849/7619/201103091008410054.jpg
Testy na rolkach wykonywane byly kilkakrotnie i roznica przez uszkodzony korektor w hamowaniu siegala nawet 45%.
Malo tego, wartosc sily hamowania na to lewe tylne kolo przy mocniejszym depnieciu siegala wartosci hamowania kol przednich.

Na rolkach .. czemu nie :-)

PS. Teoretyku jak bedziesz na stacji to popros o dwa badania z wydrukiem. Jedno z pustym kufrem, a przy drugim dociaz go otwierajac klape i usiadz na krawedzi bagaznika, zobaczymy czy korektor nic nie wykaze.

Bezwladnosciowy na rolkach ? chyba niewiele :-)

J.

Data: 2011-03-09 14:16:44
Autor: szufla
Korektor si³y hamowania

Bezwladnosciowy na rolkach ? chyba niewiele :-)

Ale kolega uznal, ze jest tylko jeden rodzaj korektorow sterowanych ugieciem zawieszenia :)

sz.

Data: 2011-03-10 08:54:09
Autor: Jakub Witkowski
Korektor si³y hamowania
W dniu 2011-03-09 10:36, szufla pisze:
  korektor nie ma szansy wykazaæ ¿e cokolwiek
koryguje, czyli ¿e w normalnym hamowaniu zadzia³a prawid³owo.
Right?

Dawno takich glupot nie czytalem,

No i zagi±³es mnie, bo nie dawa³em sobie sprawy ¿e s± korektory
które aktywnie redukuj± ci¶nienie w praktycznie ca³ym czasie
i zakresie pracy zawieszenia, a by³em przekonany, ¿e tylko
dzieje siê tak tylko przy silnym pochyleniu nadwozia w przód.
Poczyta³em trochê i idê siê wstydziæ, wycofuj±c siê rakiem
ze zbyt radykalnych stwierdzeñ.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2011-03-08 20:56:11
Autor: Tomasz Pyra
Korektor si³y hamowania
W dniu 2011-03-08 14:22, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2011-03-07 21:43, Tomasz Pyra pisze:

Natomiast w stosunki do obecnej sytuacji - oczywi¶cie je¿eli ten
korektor który masz jest sprawny (do sprawdzenia w SKP na rolkach czy
ty³ w ogóle hamuje i czy hamuje równo), to wielkich cudów nie oczekuj.

Ale co z tego ¿e na rolkach hamuje i nawet równo?

Problem pytaj±cego jest taki, ¿e ty³ hamuje mu za s³abo i chce w zwi±zku z tym demontowaæ korektor.

Je¿eli ma racje, to bêdzie to do zmierzenia na rolkach ¿e si³a hamowania ty³u jest bardzo niska, co mo¿e mieæ przyczynê np. w zaciêtym mechanizmie sterowania korektorem.

Natomiast najprawdopodobniej jest tak jak mia³o byæ - tzn. problemy z blokowaniem tylnych hamulców na przyczepnej nawierzchni s± normalnym objawem dzia³ania tam korektora si³y hamowania. Po to go zamontowano :)

Data: 2011-03-08 21:05:48
Autor: szufla
Korektor si³y hamowania
Nic dodac, nic ujac.

sz.

Data: 2011-03-09 10:07:43
Autor: Jakub Witkowski
Korektor si³y hamowania
W dniu 2011-03-08 20:56, Tomasz Pyra pisze:
W dniu 2011-03-08 14:22, Jakub Witkowski pisze:
W dniu 2011-03-07 21:43, Tomasz Pyra pisze:

Natomiast w stosunki do obecnej sytuacji - oczywi¶cie je¿eli ten
korektor który masz jest sprawny (do sprawdzenia w SKP na rolkach czy
ty³ w ogóle hamuje i czy hamuje równo), to wielkich cudów nie oczekuj.

Ale co z tego ¿e na rolkach hamuje i nawet równo?

Problem pytaj±cego jest taki, ¿e ty³ hamuje mu za s³abo i chce w zwi±zku z tym demontowaæ korektor.

Je¿eli ma racje, to bêdzie to do zmierzenia na rolkach ¿e si³a hamowania ty³u jest bardzo niska, co mo¿e mieæ przyczynê np. w zaciêtym mechanizmie sterowania korektorem.

I wszystko prawda, tylko sformu³owa³e¶ zdanie powy¿ej tak, jakby test na rolkach
mia³ pokazaæ sprawno¶æ korektora. Poka¿e, ale najwy¿ej czy nie jest zatkany.
A nie poka¿e przy jakim opó¼nieniu siê w³±cza - mo¿e przy zbyt lekkim hamowaniu?
To siê daje przewa¿nie regulowaæ, powinno byæ te¿ dostosowane do aktualnego stanu
zawieszenia, a zw³aszcza gdy np. kto¶ wstawi³ inne sprê¿yny ¿eby podnie¶æ ty³ itd.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora.

Data: 2011-03-10 01:21:34
Autor: Tomasz Pyra
Korektor si³y hamowania
W dniu 2011-03-09 10:07, Jakub Witkowski pisze:

I wszystko prawda, tylko sformu³owa³e¶ zdanie powy¿ej tak, jakby test na
rolkach
mia³ pokazaæ sprawno¶æ korektora. Poka¿e, ale najwy¿ej czy nie jest
zatkany.

No i o to mi chodzi³o.
Bo jest te¿ taka mo¿liwo¶æ ¿e on nie mo¿e ty³u zablokowaæ przez to ¿e w ogóle mu ten ty³ nie hamuje.

Data: 2011-03-08 10:39:23
Autor: J.F.
Korektor si³y hamowania
On Mon, 07 Mar 2011 21:08:34 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2011-03-07 20:56, White Power pisze:
Jaka bardzo bêdzie odczuwalna ró¿nica ja siê go pozbêdê?
Pacjent to golf III 1.4.

Ty³ bêdzie siê blokowa³ du¿o szybciej ni¿ obecnie - zapewne du¿o szybciej ni¿ przód.
Zw³aszcza na przyczepnej nawierzchni, samochód bêdzie praktycznie nie do opanowania przy mocniejszym hamowaniu na jakimkolwiek ³uku.

golf 3 ? On juz pewnie ma abs :-)

J.

Data: 2011-03-08 20:55:24
Autor: Tomasz Pyra
Korektor si³y hamowania
W dniu 2011-03-08 10:39, J.F. pisze:
On Mon, 07 Mar 2011 21:08:34 +0100,  Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2011-03-07 20:56, White Power pisze:
Jaka bardzo bêdzie odczuwalna ró¿nica ja siê go pozbêdê?
Pacjent to golf III 1.4.

Ty³ bêdzie siê blokowa³ du¿o szybciej ni¿ obecnie - zapewne du¿o
szybciej ni¿ przód.
Zw³aszcza na przyczepnej nawierzchni, samochód bêdzie praktycznie nie do
opanowania przy mocniejszym hamowaniu na jakimkolwiek ³uku.

golf 3 ? On juz pewnie ma abs :-)

To te¿ mo¿e t³umaczyæ dlaczego _zablokowanie_ ty³u siê nie udaje ;)

Korektor si³y hamowania

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona