Data: 2011-03-07 21:09:13 | |
Autor: to | |
Korektor siły hamowania | |
begin White Power
Jaka bardzo będzie odczuwalna różnica ja się go pozbędę? Pacjent to golf Powiedz, ze żartujesz... -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-03-08 16:24:27 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Korektor siły hamowania | |
W dniu 2011-03-07 22:09, to pisze:
begin White Power Nie żebym namawiał ale skutki wcale nie muszą być jakieś tragiczne. Tylne hamulce z defaultu są projektowane jako słabsze (np. mniejsze tarcze, mniejsza średnica tłoczków czyli siła) i trudniej się blokują. Brak korektora może być mało odczuwalny poza ostrym hamowaniem na suchym. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-03-08 18:06:38 | |
Autor: to | |
Korektor siły hamowania | |
begin Jakub Witkowski
Nie żebym namawiał ale skutki wcale nie muszą być jakieś tragiczne. Nie pisz takich idiotyzmów, bo jeszcze ktoś Ci uwierzy i kogoś zabije np. podczas awaryjnego hamowania na mokrym zakręcie gdy postawi go bokiem i wyrzuci na przeciwny pas. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-03-08 18:44:42 | |
Autor: szufla | |
Korektor siły hamowania | |
Brak korektora może być mało odczuwalny poza ostrym hamowaniem na suchym. Bedzie dokladnie odwrotnie, czyli bardzo odczuwalne na sliskim. sz. |
|
Data: 2011-03-08 21:01:51 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Korektor siły hamowania | |
W dniu 2011-03-08 18:44, szufla pisze:
Brak korektora może być mało odczuwalny poza ostrym hamowaniem na suchym. A w jaki sposób, skoro zablokowanie kół na ¶liskim następuje przy ci¶nieniu niższym niż próg działania korektora? Im nawierzchnia bardziej przyczepna, tym większy stosunek ci¶nienia w obwodach przednich i tylnych hamulców potrzebnych do zablokowania kół, a więc większa rola korektora. |
|
Data: 2011-03-08 21:28:57 | |
Autor: szufla | |
Korektor siły hamowania | |
Na jakiej nawierzchni szybciej zblokujesz przednie kola przy takim samym nacisku na hamulec: na suchej drodze czy na lodzie ? To teraz wyjmij z tylu korektor i masz takie same cisnienie na przod i tyl i wszystkie 4 kolka zblokowane, po czym niejednokrotnie tyl wyprzedza przod :)
Dowcip polega na tym, ze to przerabialem w praktyce tym samym autem w roznych warunkach jazde bez korektorow i z korektorami, bo byly tam dwa i badaniem na rolkach. Nie radze nikomu wyjmowac korektory, bo sie kiedys moze "przejechac", a potem na badaniach wraku wyjdzie, ze auto bylo niesprawne tech. :) sz. |
|
Data: 2011-03-08 22:20:55 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Korektor siły hamowania | |
W dniu 2011-03-08 21:28, szufla pisze:
Na jakiej nawierzchni szybciej zblokujesz przednie kola przy takim samym No i wła¶nie - konstrukcja korektora siły hamowania jest taka, że przy niskim ci¶nieniu w układzie hamulcowym jest przez niego "przelot" i ci¶nienie na wej¶ciu i wyj¶ciu jest takie samo. Na ¶liskiej nawierzchni już to niskie ci¶nienie wystarczy do zablokowania wszystkich 4 kół. Dopiero powyżej pewnego ci¶nienia, przelot się zamyka, a ci¶nienie tyłu jest regulowane za pomoc± tłoka korektora dopychanego sprężyn±. Sama sprężyna w zależno¶ci od konstrukcji korektora może mieć stałe napięcie (np. w Cinquecento), zależne od położenia elementu tylnego zawieszenia (większo¶ć współczesnych aut), albo być regulowany ręcznie (w korektorach regulowanych ręcznie). Tu masz ładny rysunek z opisem: http://team.fiatuno.pl/index.php?id=wiev&news=12 A tu charakterystykę korektora (regulowanego, ale w korektorze o którym mowa zasada działania będzie podobna, tylko zamiast dĽwigni będzie tylny wahacz): http://www.tiltonracing.com/pdfs/98-1261_Prop_valves.pdf |
|
Data: 2011-03-09 00:19:25 | |
Autor: szufla | |
Korektor siły hamowania | |
Rozbralem osobiscie dwa korektory od fiacisza Palio, tak hobbystycznie :)
sz. |
|
Data: 2011-03-09 10:39:33 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Korektor siły hamowania | |
W dniu 2011-03-08 21:28, szufla pisze:
Na jakiej nawierzchni szybciej zblokujesz przednie kola przy takim samym Ci¶niene tak, ale nie tak± sam± siłę (przede wszystkim inne tłoczki, pamiętasz wzór F=P*S?) a poza tym inne tarcze i klocki. I dlatego przód i tak będzie się blokował jako pierwszy. Chyba, że występuje jaka¶ duża dysproporcja w stanie ogólnym hamulców między przodem a tyłem (na niekorzy¶ć przodu) co samo w sobie jest niebezpieczne. i wszystkie 4 kolka A to dopiero jak się doci¶nie tak mocno, że i tył zablokuje się już po przodzie. Temu ma zapobiegać korektor, ale na naprawdę ¶liskiej nawierzchni (wspomniany przez ciebie lód) nie zapobiegnie, gdzyż przyspieszenie (ujemne) jest zbyt małe, aby podnie¶ć tył auta i przytkać zaworek. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2011-03-09 10:29:40 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Korektor siły hamowania | |
W dniu 2011-03-08 18:44, szufla pisze:
Brak korektora może być mało odczuwalny poza ostrym hamowaniem na suchym. A najbardziej to pewnie na lodzie, co? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci gts /kropka/ pl | lub cało¶ci pogl±dom ich Autora. |