Data: 2012-08-28 21:01:31 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Korekty - parę pytań | |
On Mon, 27 Aug 2012, Leszek wrote:
Witam, Obowiązek zależy od zdarzenia, które nie było ujawnione. Np. od niezaliczenia "zwykłego" wydatku w koszty świat się nie zawali, ale jeśli jest to zakup materiałów podstawowych albo np. robocizna, to przepisy są wyraźne, a skoro już będzie w ewidencji, to przepisy że deklaracja ma być zgodna z ewidencją też są ;) Jako że nic nie muszę Formalnie nie. Ale z kolei US ma prawo zaliczyć nadpłaty na niedopłaty. W tym jest jednak hak: nadpłata powstaje w momencie STWIEDZENIA (znaczy urzędowo itede). Mając więc 100zł na plus i 100 zł na minus płacimy 0 zł plus odsetki od nierozliczonych 100 zł :> czy też mam Do odzyskania, albo zwrócą, albo (na wniosek) wydają decyzję o zaliczeniu. I druga sprawa - czy jeżeli błąd popełniony w jednej deklaracji Wypadałoby wszystkie. Tyle, że VAT rozlicza się okresowo (więc musiałaby być "dziura" do forwardowania przez dłuższy okres), zaś PIT 5... no jak to z tym PIT 5 jest, bo dawno nie składałem, coś przeoczyłem? ;) pzdr, Gotfryd |
|