Korespondencya z Brodów

Data: 2010-08-12 11:02:17
Autor: boukun
Korespondencya z Brodów

Użytkownik "magdaverakosiorek" <magdaverakosiorek@gmail.com> napisał w wiadomości news:f1ab83e9-8ec2-404e-a590-6b349ee00a3az10g2000yqb.googlegroups.com...
Korespondent Gazety Lwowskiej , który towarzyszył jen.  Gałeckiemu w
podróży do Brodów po wyparciu z nich bolszewików, podaje następujące
sprawozdanie:

            Brody przedstawiają typowy obraz zniszczenia, jakiego
dopuszcza się armia bolszewicka podczas zajmowania obszarów. Ludność
cywilna podczas kilkudniowej zaledwie bytności najeźdźcy, była tu
terroryzowana do najwyższego stopnia, okupując życie swe wysokim
podatkiem mienia i wszelkich ruchomości.
Pierdolenie...
Moja mama urodziła się w Brodach i opowiada, że w Brodach stale przebiegał front. Najpierw, jak Ruskie weszli do Brodów, to zrobił się porządek, zabrali księdzu część pola, bo uznali, że mu tyle nie potrzeba i rozdali je pomiędzy okolicznych gospodarzy, w tym kawełek koscielnego pola dali mojemu dziadku, ojcu mamy. I to była sprawiedliwość, a teraz znów chce się z Polaków zrobić parobków na kościelnych włościach, nie zasiali, nie zaorali, a plony ludzkim wysiłkiem chcą dla siebie zbierać... i zbierają wśród moherów...

boukun

Korespondencya z Brodów