Korki na Targeo

Data: 2011-05-25 17:40:44
Autor: Latet
Korki na Targeo
Witam,

Na jakiej zasadzie dzia³a pokazywania aktualnych korków na mapie na stronie targeo.pl? Sk±d ich system bierze te dane? Wydaj± siê do¶æ dok³adne. Nie wiem, jak czêsto s± od¶wie¿ane. W legendzie odró¿niaj± dwa typy: dane z pomiarów i dane prognozowane. Co to za pomiary?

Dziêki,

latet

Data: 2011-05-25 15:43:24
Autor: masti
Korki na Targeo
Dnia pięknego Wed, 25 May 2011 17:40:44 +0200 osobnik zwany Latet
wystukał:

Witam,

Na jakiej zasadzie działa pokazywania aktualnych korków na mapie na
stronie targeo.pl? Skąd ich system bierze te dane? Wydają się dość
dokładne. Nie wiem, jak często są odświeżane. W legendzie odróżniają dwa
typy: dane z pomiarów i dane prognozowane. Co to za pomiary?

Dzięki,

http://omijamykorki.pl/

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-05-25 17:58:19
Autor: Latet
Korki na Targeo
http://omijamykorki.pl/

Ale tam nic nie ma na temat zasady działania i pomiarów...

latet

Data: 2011-05-25 16:22:58
Autor: masti
Korki na Targeo
Dnia pięknego Wed, 25 May 2011 17:58:19 +0200 osobnik zwany Latet
wystukał:

http://omijamykorki.pl/

Ale tam nic nie ma na temat zasady działania i pomiarów...

http://www.pablik.pl/index.php/8032/ominac-korki-jak-moze-dzieki-targeo-
traffic-live.html

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-05-25 18:10:46
Autor: a.r.e.k.m.x
Korki na Targeo
Latet wrote:

http://omijamykorki.pl/

Ale tam nic nie ma na temat zasady dzia³ania i pomiarów...

Od u¿ytkowników automapy z GPRSem, którzy w³±czyli funkcjê traffic - zbierane automatycznie.

latet

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2011-05-25 18:27:38
Autor: radekp@konto.pl
Korki na Targeo
Wed, 25 May 2011 18:10:46 +0200, w <irj9m6$ldr$1@news.onet.pl>,
a.r.e.k.m.x@g.a.z.e.t.a.pl napisa³(-a):

Latet wrote:

Od u¿ytkowników automapy z GPRSem, którzy w³±czyli funkcjê traffic - zbierane automatycznie.

Nie tylko, a nawet chyba nie przede wszystkim. Ale liczba ¼róde³ jest owiana
tajemnic±.

Data: 2011-05-25 22:13:51
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Korki na Targeo
W dniu 2011-05-25 18:27, radekp@konto.pl pisze:

Nie tylko, a nawet chyba nie przede wszystkim. Ale liczba źródeł jest owiana
tajemnicÄ….

Śmiem twierdzić, że chyba "tylko". Jeśli chodzi o bieżące dane. W nocy jak lecę na trasie na której są prognozy, kolega we wro ma polewkę ... bo jest trasa "z prognozą" ... 15 minut później pojawiają się "dane rzeczywiste" zgoła odmienne od prognoz.

Późnymi nocami w ten sposób "osoby zainteresowane" kontrolują pi razy drzwi gdzie jestem, bo gówniana AM nie może obsłużyć MIPLOLOCA na moim urządzeniu ...

Ale ogólnie - jest "prognoza", przejeżdżam przez tą drogę, i po chwili w targeo są dane rzeczywiste.

RZÓK na miarę naszych możliwości: http://rzok.wroclaw.pl/
Wspomóż RZÓKA ! Podaruj futerko, narożnik, wersalkę lub ...

Data: 2011-05-25 23:48:25
Autor: Krzysiek Kielczewski
Korki na Targeo
On 2011-05-25, Rafa³ "SP" Gil <usenet@motopower.pl> wrote:

Nie tylko, a nawet chyba nie przede wszystkim. Ale liczba ¼róde³ jest owiana
tajemnic±.

¦miem twierdziæ, ¿e chyba "tylko". Je¶li chodzi o bie¿±ce dane.

Raczej nie tylko, firm dysponuj±cych takimi danymi jest parê i siê
danymi wymieniaj± (jak samo targeo to akurat nie wiem)

--
Pozdrawiam,
Krzysiek Kie³czewski

http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta-by-era-czesc3/

Data: 2011-05-26 00:14:28
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Korki na Targeo

Nie tylko, a nawet chyba nie przede wszystkim. Ale liczba źródeł jest owiana
tajemnicÄ….
Śmiem twierdzić, że chyba "tylko". Jeśli chodzi o bieżące dane.
Raczej nie tylko, firm dysponujÄ…cych takimi danymi jest parÄ™ i siÄ™
danymi wymieniajÄ… (jak samo targeo to akurat nie wiem)

Mówię o dość szerokiej "próbce badawczej" robionej na swoim organizmie pojazdowym. Akurat często jest tak jak wspomniałem. Prognoza - przejeżdżam - dane "realne".

Gdyby było jak co poniektórzy myślą, że dane są pobierane z sieci GSM (przemieszczanie się komórek) etc - nie było by tak często "prognoz".

Spójrz na "bogaty" rejon Przemyśla - w Przemyślu praktycznie ciągle dane statystyczne (czyli dane przesyłane offline) ... w Przemyślu praktycznie kiedy nie spojrzę - danych realnych nie ma. Tak jak nie ma danych z Przemyśla jadąc dalej po DK28. I nie obstawiam tu braku komórek na ten przykład czy co to mogłoby jeszcze takie dane wysyłać - a po prostu *zero* użytkowników legalnej AM z GPRS (za jedno i drugie się płaci).

Data: 2011-05-26 08:14:00
Autor: Krzysiek Kielczewski
Korki na Targeo
On 2011-05-25, Rafa³ "SP" Gil <usenet@motopower.pl> wrote:

[...]

Mówiê o do¶æ szerokiej "próbce badawczej" robionej na swoim organizmie pojazdowym. Akurat czêsto jest tak jak wspomnia³em. Prognoza - przeje¿d¿am - dane "realne".

Gdyby by³o jak co poniektórzy my¶l±, ¿e dane s± pobierane z sieci GSM (przemieszczanie siê komórek) etc - nie by³o by tak czêsto "prognoz".

Wcale nie mia³em na my¶li komórek ;-)

Spójrz na "bogaty" rejon Przemy¶la - w Przemy¶lu praktycznie ci±gle dane statystyczne (czyli dane przesy³ane offline) ... w Przemy¶lu praktycznie kiedy nie spojrzê - danych realnych nie ma. Tak jak nie ma danych z Przemy¶la jad±c dalej po DK28. I nie obstawiam tu braku komórek na ten przyk³ad czy co to mog³oby jeszcze takie dane wysy³aæ - a po prostu *zero* u¿ytkowników legalnej AM z GPRS (za jedno i drugie siê p³aci).

Jeszcze s± systemy do nadzoru flot samochodowych. Tyle, ¿e tak samo jak
z AM: musi przejechaæ kto¶ z odpowiednim urz±dzeniem.

Data: 2011-05-26 09:08:51
Autor: Arek
Korki na Targeo
[...]
Spójrz na "bogaty" rejon Przemyśla - w Przemyślu praktycznie ciągle dane
statystyczne (czyli dane przesyłane offline) ... w Przemyślu praktycznie
kiedy nie spojrzÄ™ - danych realnych nie ma. Tak jak nie ma danych z
Przemyśla jadąc dalej po DK28. I nie obstawiam tu braku komórek na ten
przykład czy co to mogłoby jeszcze takie dane wysyłać - a po prostu
*zero* użytkowników legalnej AM z GPRS (za jedno i drugie się płaci).

Ciekawe czy nie lepiej by wyszło producentom AM dać dostęp do Traffica wszystkim? Ludzi z piracką AM jest jednak sporo, zyskali by na tym wszyscy a w końcowym rozliczeniu producenci chyba najbardziej.

A.

Data: 2011-05-25 18:12:29
Autor: J.F.
Korki na Targeo
Użytkownik "masti" <gone@to.hell> napisał w
http://omijamykorki.pl/

A da sie z tego wyciagnac dane z ostatniego roku dla Wroclawia ?
Interesuje mnie wplyw nowych drog na korki, archiwizuje sobie mapki z navieksperta, ale im nie wierze :-)

Data: 2011-05-25 16:19:15
Autor: masti
Korki na Targeo
Dnia pięknego Wed, 25 May 2011 18:12:29 +0200 osobnik zwany J.F. wystukał:

nie mam zielonego pojęcia :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-05-25 18:26:03
Autor: Adam Szewczak
Korki na Targeo

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:irj9pd$o8r$1news.onet.pl...
[...]

    A w Warszawie nie jest to przypadkiem zbierane z systemu monitoringu ruchu ?

PZDr
Adam

Data: 2011-05-25 18:28:47
Autor: radekp@konto.pl
Korki na Targeo
Wed, 25 May 2011 17:40:44 +0200, w <irj7v7$h8b$1@inews.gazeta.pl>, "Latet"
<spam@spam.pl> napisa³(-a):

[...]

Prognozowane to zebrane z pomiarów na przestrzeni ostatnich X dni/miesiêcy.
Pomiary -- dane przekazane "na ¿ywo", czyli generalnie w ci±gu ostatnich 30
minut.

Data: 2011-05-25 19:03:11
Autor: Kuba \(aka cita\)
Korki na Targeo

U¿ytkownik "Latet" <spam@spam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:irj7v7$h8b$1inews.gazeta.pl...
[...]

w³a¶nie zainstalowa³em wersje targeo.mobi i sobie potestuje - je¶li faktycznie bêdzie pokazywaæ dane w czasie rzeczywistym i to tylko za cene po³±czenia gprs - to wg mnie rewelka.
Póki co sprawdzilem szybko¶æ wyszukiwania i wyznaczania trasy i o dziwo telefon zrobi³ to szybciej ni¿ komputer (sic!) bo moje ³±cze domowe internetowe jest naprawde kiepskiej jako¶ci

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-05-25 23:46:35
Autor: Krzysiek Kielczewski
Korki na Targeo

Rzuæ okiem na www.waze.com

Data: 2011-05-25 21:30:51
Autor: szufla
Korki na Targeo
Sa  po prostu z dupy wziete. Wyciagaja jakas srednia.
Na torunskiej w wawie rano u nich jest non stop. Kilka razy trafilem, ze sprawnie sie jechalo, a u nich oczywiscie na czarno.

sz.

Data: 2011-05-26 08:51:24
Autor: Latet
Korki na Targeo
Zastanawiam siê, na ile to co pokazuje ta mapa jest wiarygodne (nie mówiê o prognozach, ale o danych rysowanych lini± ci±g³±). Np. teraz (czwartek 8:50) od pó³ godziny widzê [DC] czarn± krechê na Al. Jerozolimskich niemal od £opuszañskiej, a¿ do skrzy¿owania z Ry¿ow± (korek w kiernku Pruszkowa o tej porze??? - dziwne.). Czy ten system mo¿e pomyliæ kierunek korka na danym odcinku? A mo¿e tam jaki¶ wypadek teraz jest na skrzy¿owaniu Ry¿owej z Alejeami? Czy kto¶, kto tam jecha³, mo¿e to potwierdziæ?

Pozdrawiam,

latet

Data: 2011-05-26 09:12:43
Autor: Arek
Korki na Targeo
W dniu 2011-05-26 08:51, Latet pisze:
[...]

Jak my¶lisz jak du¿o ludzi je¼dzi do pracy codziennie t± sam± drog± z w³±czon± nawigacj±? Teraz jaki tego procent ma oryginaln± AM, oraz jaki procent z tych co maj± oryginaln± ma w³±czony traffic online?

Jak ju¿ dojdziesz do tego, ¿e informacje z tego systemu s± danymi losowymi, bêdziesz mia³ odpowied¼ na swoje pytanie:)

A.

Data: 2011-05-26 10:18:44
Autor: Latet
Korki na Targeo
Jak my¶lisz jak du¿o ludzi je¼dzi do pracy codziennie t± sam± drog± z w³±czon± nawigacj±? Teraz jaki tego procent ma oryginaln± AM, oraz jaki procent z tych co maj± oryginaln± ma w³±czony traffic online?

Z ciekawo¶ci - czy posiadanie nieoryginalnej wersji wyklucza w³±czenie traffic online?

latet

Data: 2011-05-26 10:28:25
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Korki na Targeo
W dniu 2011-05-26 10:18, Latet pisze:

Z ciekawości - czy posiadanie nieoryginalnej wersji wyklucza
włączenie traffic online?

Na pewno wyklucza korzystanie z niego offline ;), więc i online również.

Data: 2011-05-26 11:56:02
Autor: Latet
Korki na Targeo
Z ciekawości - czy posiadanie nieoryginalnej wersji wyklucza
włączenie traffic online?

Na pewno wyklucza korzystanie z niego offline ;), więc i online również.

A jak jest z wersją na telefony ("Drogowzkaźnik")? Czy jeśli ktoś ma ją w telefonie wyposażonym w GPS oraz połączonym stale z netem przez GPRS to czy jeżdząc z tym po mieście nadaje dane wykorzystywane do Traffic-a? Ja bym tam nie miał nic przeciwko, aby się przyczynić w taki sposób do dokładności tego systemu (akurat mam tel. Plusa, więc za dane gprs wysyłane i odbierane przez Drogowskaźnik nie płacę ani grosza (podobno).

ZainstalowaÅ‚em sobie ten Drogowskaźnik, mogÄ™ w nim wÅ‚Ä…czyć dane Traffic, ale nie widzÄ™ w nim żadnej opcji zwiÄ…zanej z wysyÅ‚aniem danych o mojej prÄ™dkoÅ›ci do systemu. Bardzo by to byÅ‚o dziwne, gdyby udostÄ™pniajÄ…c to narzÄ™dzie za niewielkie w sumie pieniÄ…dze (subskrypcja 5 zÅ‚ / mies)  nie chcieli w zamian moich danych o poÅ‚ożeniu i prÄ™dkoÅ›ci.

latet

Data: 2011-05-27 00:20:20
Autor: Latet
Korki na Targeo
A jak jest z wersją na telefony ("Drogowzkaźnik")? Czy jeśli ktoś ma ją w telefonie wyposażonym w GPS oraz połączonym stale z netem przez GPRS to czy jeżdząc z tym po mieście nadaje dane wykorzystywane do Traffic-a?

Wygląda na to, że nie... Pojeździłem trochę późnym wieczorem po ulicach, które na mapie miały tylko prognozę. Nic moje jeżdżenie nie wniosło. Szkoda.

latet

Data: 2011-05-27 00:26:34
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Korki na Targeo
W dniu 2011-05-27 00:20, Latet pisze:

Wygląda na to, że nie... Pojeździłem trochę późnym wieczorem po
ulicach, które na mapie miały tylko prognozę. Nic moje jeżdżenie
nie wniosło. Szkoda.

A co po niektórzy chcieli się kłócić, i próbować udowadniać, że w AM jest ktoś myślący :)

Coś czuję, że AM przez moje wszystkie wypowiedzi zacznie mnie na maksa pchać w jakieś gówniane drogi :) ... bo to w sumie nie trudne :)

--
Od 1 PLN BCM http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=553709 :
CB RADIO TTI 770 (używane parę razy) ; iPod touch 8G NOWY

Data: 2011-05-30 00:44:23
Autor: Latet
Korki na Targeo
[...]

Wydaje mi się, że celowy brak wysyłania do "centrali" informacji o ruchu z wersji telefonicznej ("Drogowskaźnik") można (próbować) uzasadnić np. tak, że człowiek raczej telefon nosi ze sobą - może więc wysiąść i iść ulicą, a programu zapomnieć wyłączyć i wtedy do systemu poszłyby błędne dane o nieistniejącym korku na danym odcinku.

Inny pomysł: obawa przed potencjalnie mniejszą dokładnością danych GPS w telefonach.

Jeszcze inny pomysł - być może jednak "Drogowskaźnik" nadaje te informacje, ale nie wystarczy jedno urządzenie, aby system uwzględnił dane, bo np. potrzebuje średnich wartości z 2-3 czy więcej urządzeń nadających. A tam gdzie ja w śrdoku nocy jeździłem testując - było pusto.

I ostatnia możliwość - 30-dniowa wersja demo, jaką mam zainstalowaną w telefonie, danych nie nadaje.

Jaka jest prawda - nie mam pojęcia. Patrząc na licznik transferu danych - upload był całkiem niemały, choć download o wiele większy (te ich mapy są ewidentnie źle skompresowane - przy szybkiej jeździe w ogóle prawie nie widać mapy, bo zanim sie załaduje, to jest się już w innym obszarze, a oddalenie widoku, nie pomaga, bo jest automatycznie dokonywane zbliżenie spowrotem).

Poza tym - na Nokii 5230 Drogowskaźnik czesto się mi wiesza i generalnie trudno wyobrazić sobie używanie go na poważnie. Choć zupełnie darmowy transfer danych (w Plusie) kusi.

latet

Data: 2011-05-28 15:50:56
Autor: jerzu
Korki na Targeo
On Thu, 26 May 2011 10:18:44 +0200, "Latet" <spam@spam.pl> wrote:

Z ciekawo¶ci - czy posiadanie nieoryginalnej wersji wyklucza w³±czenie traffic online?

Wyklucza pobieranie danych Traffic, wysy³anie _chyba_ dzia³a.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-05-26 10:27:55
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Korki na Targeo
W dniu 2011-05-26 09:12, Arek pisze:

Jak już dojdziesz do tego, że informacje z tego systemu są
danymi losowymi, będziesz miał odpowiedź na swoje pytanie:)

A widzisz. Ze mnie znajomi się śmieją, że po "swoim" mieście jeżdżę z navi. Robię to w 2 celach. Dla ludzkości (traffic) i dla omijania standardowych korków.

Dzięki trafficowi poznałem *kilka* nowych alternatywnych wyjazdów z ul Popularnej (KFC) w godzinach szczytu powodujących, że kosztem zawieszenia - w korku nie stoję :)

Data: 2011-05-26 12:39:21
Autor: Arek
Korki na Targeo

[...]

No fajnie, ale jak dużo ludzi tak robi? Gdyby AM dała jakiś szerszy dostęp do tego systemu, to wartość tych danych by na pewno wzrosła z korzyścią dla wszystkich. Ale jak widać ktoś tam wyliczył, że się nie opłaca. Więc pozostaje im liczyć na takich jak Ty:)

Dzięki trafficowi poznałem *kilka* nowych alternatywnych wyjazdów z ul
Popularnej (KFC) w godzinach szczytu powodujących, że kosztem
zawieszenia - w korku nie stojÄ™ :)

To jest dobre jak w miarę znasz teren. Ja już parę razy jak zaufałem temu systemowi w nieznanym miejscu i średnio na tym wyszedłem. Możliwe, że ta jedna osoba jadąca główną drogą z jakiegoś powodu się wlokła albo zatrzymała, system stwierdził totalny korek i puścił mnie przez jakieś lasy:) Owszem nawigacja nie zwalnia z myślenia, ale można się nadziać.

A.

Data: 2011-05-26 13:08:49
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Korki na Targeo
W dniu 2011-05-26 12:39, Arek pisze:

[...]

A tu nie wątpię i w pełni się zgadzam. Też uważam, że Powinni się w tym zakresie pogodzić z piratami i korzystać z pirackich "danych" - Pobieranie offline/wysyłanie online. A nawet taka "konfigujracja" użytkowników przyniosłaby zysk i użytkownikom legalnym jak i użytkownikom spiraconym - bo może mając wiedzę, że mając legala - masz NA BIEŻĄCO dane o korkach a nie statystyczne - skłoniłoby to co poniektórych do wydania tej stówki z hakiem.

[...]

Ja "dziwne" propozycje AM stosujÄ™ tylko jak jestem mocno napiÄ™ty na czas dojazdu. Jak akceptujÄ™ spóźnienie do  celu do m ax godziny -testujÄ™ co AM wymyÅ›liÅ‚a, i mam wiedzÄ™ na przyszÅ‚ość - czy tÄ™dy jechać.

nie zwalnia z myślenia, ale można się nadziać.

Ano można, o czym sam w przypadku AM pisałem wielokroć. Znudziło mi się nawet pisanie do supportu bo za bardzo rozgarnięci tam nie są.

ZaproponowaÅ‚em im stworzenie wersji z "logiem bÅ‚Ä™dów" co by "wychwycić" pewne poważne bÅ‚Ä™dy, które AM odwala w trasach wielopunktowych - niby napisali, a i tak nie dziaÅ‚aÅ‚o ... korespondencja  dalsza byÅ‚a bezcelowa.

Data: 2011-05-26 11:13:38
Autor: Vlad The Ripper
Korki na Targeo

U¿ytkownik "Latet" <spam@spam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:irktan$lbf$1inews.gazeta.pl...
[...]

Osobi¶cie nie widzia³em, ale na CB mówili, ¿e by³ wypadek na skrzy¿owaniu Jerozolimskich i Ry¿owej. Wiêc korek jest ca³kiem mo¿liwy.

Data: 2011-05-26 09:02:01
Autor: cbnet
Korki na Targeo
<<... Ju¿ dzia³a Traffic Live!
 Targeo.pl mo¿esz ju¿ zobaczyæ aktualn± sytuacjê na drogach, uwzglêdniaj±c± na ¿ywo sygna³y GPS z kilkudziesiêciu tysiêcy pojazdów poruszaj±cych siê po ca³ej Polsce. Kolorowe linie na mapie obrazuj± aktualne ¶rednie prêdko¶ci przejazdu. Jest te¿ mo¿liwo¶æ przegl±dania historii z dwóch ostatnich dni i prognozy na jutro...>>

http://www.targeo.pl/_Juz_Dziala_Traffic_Live.html

--
CB

U¿ytkownik "Latet" <spam@spam.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:irj7v7$h8b$1inews.gazeta.pl...

Na jakiej zasadzie dzia³a pokazywania aktualnych korków na mapie na stronie targeo.pl? Sk±d ich system bierze te dane? [...] Co to za pomiary?

Korki na Targeo