Data: 2014-08-05 21:41:03 | |
Autor: u2 | |
Korki na autostradach | |
to zadne zaskoczenie, rozwiazanie z epoki kamienia lupanego zawsze bedzie niewydolne :
http://www.portalsamorzadowy.pl/inwestycje/korki-na-autostradach-zaskoczeniem-nie-fachowcy-ostrzegali,61870.html O tym, że system manualnego poboru opłat za przejazdy autostradami może być niewydolny pisano już wiele miesięcy temu. Wystarczyło posłuchać fachowców. Jednym z powszechnych deficytów w procesie planowania optymalizacji systemów transportowych w Polsce jest ignorowanie lub niedocenianie rewolucji technologicznej, której jesteśmy świadkami – pisali już kilka miesięcy temu eksperci Instytutu Sobieskiego Maciej Rapkiewicz i Tomasz Styś w raporcie „Optymalizacja systemu poboru opłat za korzystanie z autostrad w Polsce. Wybrane aspekty”. Czytaj też: Bieńkowska: gdzie są bramki, tam są korki Jak podkreślali skutkiem takiego podejścia jest postrzeganie osiągania założonych celów przez pryzmat wąskiej perspektywy modernizacji (budowy) infrastruktury transportowej. Modelowym przykładem tej tezy jest transport kolejowy, w którym cel skrócenia jazdy pociągiem wiąże się z kosztownymi rewitalizacjami (modernizacjami) torowisk, nie zaś – poprawą koordynacji ruchu pasażerskiego czy pracy przewozowej, które mogą być osiągnięte poprzez implementację prostych usprawnień organizacyjnych wspomaganych nowoczesnymi technologiami komunikacyjnymi. Czytaj: Do autostrad trzeba dopłacać Z podobną sytuacją mamy do czynienia także w przypadku systemu poboru opłat za korzystanie z autostrad. Manualny system poboru opłat stał się już rozwiązaniem anachronicznym, nieefektywnym ekonomicznie oraz operacyjnie – piszą autorzy. Ten anachronizm dotyka przede wszystkim kierowców samochodów osobowych, których liczba w Polsce przekroczyła już ponad 18,7 mln, co oznacza liczbę zbliżoną do średniej pojazdów w UE na 1000 mieszkańców. Tymczasem, pod względem liczby kilometrów na 100 000 mieszkańców lub 1.000 m2 powierzchni, Polska wciąż odbiega od większości państw UE. Na koniec roku 2010 w Polsce przypadało 2 km autostrad na 100 tys. ludności i 3 km na 1.000 m 2 powierzchni, a obecnie wskaźniki te wyglądają niewiele lepiej. Dla porównania w Niemczech na 100 tys. ludności było w tym czasie 16 km autostrad, a na 1.000 m 2 powierzchni – 36 km, a w Portugalii – 26 km autostrad na 100 tys. ludności i 30 km na 1.000 m 2 powierzchni. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, decydując się na organizację manualnego systemu poboru opłat za korzystanie z autostrad, kierowała się przede wszystkim wąskim kryterium „księgowym”, tj. szacunkowymi dochodami z tytułu funkcjonowania systemu w przyszłości, w mniejszym stopniu natomiast uwzględniono zagadnienia operacyjne - czytamy w analizie. Zdaniem naukowców budowa manualnego systemu poboru opłat generuje dodatkowe koszty, których można byłoby uniknąć implementując inne rozwiązania organizacyjne. Dla przykładu, samo dostosowanie autostrady A4 na odcinku Bielany Wrocławskie – Gliwice Kleszczów do poboru opłat kosztowało około 233 mln zł. Warto podkreślić, że suma ta uwzględniała jedynie budowę miejsc poboru opłat bez innych kosztów, takich jak adaptacja pasów ruchu, dróg dojazdowych czy wydatków związanych z wykupem gruntów. -- Generał Skalski o żydach w UB : "Różański, Żyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerową, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie." prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o żydach : "Żydów gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, że są narodem wybranym. Czują się oni upoważnieni do interpretowania wszystkiego, także doktryny katolickiej. Cokolwiek byśmy zrobili, i tak będzie poddane ich krytyce - za mało, że źle, że zbyt mało ofiarnie. W moim najgłębszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Żydami, bo on do niczego nie prowadzi... Ludzi, którzy używają słów 'antysemita', 'antysemicki', należy traktować jak ludzi niegodnych debaty, którzy usiłują niszczyć innych, gdy brakuje argumentów merytorycznych. To oni tworzą mowę nienawiści". |
|
Data: 2014-08-05 20:39:12 | |
Autor: Budzik | |
Korki na autostradach | |
Uytkownik u2 u_2@o2.pl ...
to zadne zaskoczenie, rozwiazanie z epoki kamienia lupanego zawsze bedzie niewydolne : Ja tam sie dziwie ludziom cierpliwoci. Godzine czekaja i ani szlabanu nie wyrwa a ni nie przejada na sie, ani nikt sie nie zatrzya i nie poszed jakiegos szefa bramek zwyzywac i jak to mawia klasyk - spierdolic mu dnia. Dla mnie - mistrzostwo wiata. |
|
Data: 2014-08-05 21:43:36 | |
Autor: Marek Czaplicki | |
Korki na autostradach | |
u2 pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek, 5 sierpnia 2014 21:41:
to zadne zaskoczenie, rozwiazanie z epoki kamienia lupanego zawsze Tam z kamienia upanego. Dinozaury na ten przykad te wyginy bo po walniciu asteroidy porobiy si korki. I szlus. :-) -- Pozdrawiam, Marek. |
|
Data: 2014-08-05 21:45:41 | |
Autor: rewers | |
Korki na autostradach | |
Manualny pobór opłat - niezłe:) Powinni jeszcze przy każdym dziesiątaku prać po pysku. Manualnie oczywiście:)
|
|
Data: 2014-08-05 23:16:15 | |
Autor: LeonKame | |
Korki na autostradach | |
Jakich qrwa naukowcow w tym kraju poldebile wykladaja na polibudach i uniwerkach.
|
|
Data: 2014-08-06 05:50:27 | |
Autor: u2 | |
Korki na autostradach | |
W dniu 2014-08-05 o 23:16, LeonKame pisze:
Jakich qrwa naukowcow w tym kraju poldebile wykladaja na polibudach i ty niemiecki cieciu jestes calym debilem:) -- Generał Skalski o żydach w UB : "Różański, Żyd, kanalia najgorszego gatunku, razem z Brystigerową, Fejginami, to wszystko (...) nie byli ludzie." prof. PAN Krzysztof Jasiewicz o żydach : "Żydów gubi brak umiaru we wszystkim i przekonanie, że są narodem wybranym. Czują się oni upoważnieni do interpretowania wszystkiego, także doktryny katolickiej. Cokolwiek byśmy zrobili, i tak będzie poddane ich krytyce - za mało, że źle, że zbyt mało ofiarnie. W moim najgłębszym przekonaniu szkoda czasu na dialog z Żydami, bo on do niczego nie prowadzi... Ludzi, którzy używają słów 'antysemita', 'antysemicki', należy traktować jak ludzi niegodnych debaty, którzy usiłują niszczyć innych, gdy brakuje argumentów merytorycznych. To oni tworzą mowę nienawiści". |
|