Koronacja papieĹźa Piusa XII

Data: 2011-03-20 17:25:30
Autor: Jakub A. Krzewicki
Koronacja papieĹźa Piusa XII
niedziela, 20 marca 2011 14:05. carbon entity 'abc' <abc@wp.pl>

http://www.youtube.com/watch?v=b-1aDRsSCsQ

Tekst przysięgi koronacyjnej składanej przez papieży:

Ślubuję:

Nie zmieniać niczego z przekazanej mi tradycji ani niczego, co było przede
mną strzeżone przez mych miłych Bogu poprzedników, ani nie naruszać, ani
nie zmieniać, ani nie zezwalać na jakiekolwiek zmiany.

Przeciwnie: z gorącym umiłowaniem, jako jej uczeń i dziedzic, ze czcią
zachować przekazane mi dobro, ze wszystkich moich sił i całą moją mocą.

Bronić Świętych Kanonów i Dekretów papieskich jako Bożych nakazów
otrzymanych z Nieba, ponieważ jestem w pełni świadom, że Ty, którego
miejsce zajmuję przy pomocy Łaski Bożej, którego Wikariuszem jestem z
Twoją pomocą, poddasz najsurowszemu osądowi przed Twoim Boskim Trybunałem
wszystko, co będę głosił.

Gdybym miał dokonać czegokolwiek przeciwnego [tej przysiędze] albo
zezwolić, aby taki czyn mógł być dokonany, Ty nie będziesz miał nade mną
litości w straszny dzień Sprawiedliwości Bożej.

Dlatego bez żadnego wyjątku, nakładamy najsurowszą ekskomunikę na każdego
- czy to na Nas samych, czy to na kogokolwiek innego - kto ośmieliłby się
powziąć cokolwiek nowego, co stałoby w sprzeczności z tą starożytną
ewangeliczną Tradycją i czystością prawowiernej Wiary i religii
chrześcijańskiej, albo kto chciałby coś zmienić poprzez swój czynny
sprzeciw, lub też zgodziłby się z tymi, którzy podjęliby tak
świętokradzkie przedsięwzięcie.

Abra-kadabra... --
http://lordwinterisle.blogspot.com/

Koronacja papieĹźa Piusa XII