Koronawirus i gotówka - w praktyce

Data: 2020-04-14 15:26:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Koronawirus i gotówka - w praktyce

"Arek" 5e94df31$0$17357$65785112@news.neostrada.pl

Wyczytałem,

Gdzie? Interesuję się tym i widzę/słyszę sporo dezinformacji.

że wirus najkrócej żyje na porowatych
powierzchniach, bardziej lubi gładkie (plastik, stal),
lecz niektóre b. mu szkodzą (miedź, jej stopy).
Domniemana długość przeżycia (malejąco):
- karta
- moneta bez miedzi (2 i 5 zł dyskusyjne)
- banknot
- moneta z miedzią (grosiki),

IMO czas ,,życia'' wirusa zależy nie tylko od otoczenia
(powietrze, papier, plastyk) ale także od wilgotności
i temperatury, a i plastyki są różne... [plastyk nie ma
swej wilgotności?]

Banknoty mogą być wilgotne co podobno wirusowi pomaga,
monety zaś można skuteczniej zdezynfekować niż kartę.

Kartę można spsikać alkoholem -- raczej nie upije się... ;)
Mydło też ,,zabija'', bo odtłuszcza, a Sars-CoV-2 raczej
musi mieć tłustą otoczkę, by spenetrować ofiarę swą spermą...

 Kartę trzyma właściciel (w sklepowej rękawiczce?, którą
przed chwilą dotykał produktów i opakowań, ew. pinowanie),
gotówka przechodzi przez ręce kasjera (w rękawiczkach).
 Realna korzysść z karty to krótszy czas obsługi płatności
(mniejsze prawdopodobieństwo zarażania) ale licząc przesuwanie
przed czytnikiem (kasjer) i wrzucanie do swej torby/plecaka
to procentowo niewiele. Zwłaszcza, że czas przed kasą/ladą lub
między półkami też się liczy. A powietrze w sklepie nie stoi
w miejscu i przenosi...
 Nie wiem czy i o ile _w praktyce_ karta jest bezpieczniejsza
dla klienta. Dla kasjera zapewne tak - o ułamek procenta?

Najbezpieczniej płacić via net. ;) (kartami czy przelewami)

Zaqpy można dowozić pod drzwi.
Można do tego celu wynająć młodych osiłków
    (im człek zdrowszy, silniejszy i młodszy, tym łatwiej zwalczyć
    mu wirusa, ale im ma mniej doświadczenia w zwalczaniu wirusów,
    tym trudniej -- małe dzieci chorują na przeróżne: różyczki,
    odry, ospy...)
których należy stosownie wyposażyć w odzież ochronną i stosownie
opłacić oraz często badać... [takie badanie to chyba 'interrogacja'
lub 'dapros'...]

-=-

Można też rozwinąć paczkomaty -- zbudować nowe, samooczyszczające
się czy samodezynfekujące i obsługiwane bezdotykowo... Nie mam
smartfonu -- potrzebnego do bezdotyku... Niby mogę z QRkodu
uczynić tapetę telefonu, ale nie próbowałem skuteczności...

Choćby wielkie/duże sklepy mogą rozwinąć takie paczkomaty -- przydatne
także po pandemii. Człek zamówi i opłaci w domq, obsługanci sklepu
zapakują do paczkomatu stojącego na sklepowym parKingu i powiadomią
klienta o możliwości odebrania...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2020-04-14 19:36:42
Autor: Arek
Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a) w wiadomości:
<5e95ba09$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>...

"Arek" 5e94df31$0$17357$65785112@news.neostrada.pl

Wyczytałem,

Gdzie? Interesuję się tym i widzę/słyszę sporo dezinformacji.

Angielskojęzyczna strona, nie założyłem.
 Sprawdzano metale, plastiki, różne faktury papieru.
  Z banknotami zależy od ich wilgotności i tłuszczu z dłoni.
Zresztą banknoty nie muszą być papierowe - dolary są chyba
z bawełny i lnu a funty z plastiku).

  Były badania niemieckie w domach z których zarażeni
szli do szpitala. Od razu po opuszczeniu domu i co kilka
godzin. Znajdowano wirusa w różnych miejscach w większości
już nieaktywnego. (był wywiad również na Onecie)

Najbezpieczniej płacić via net. ;) (kartami czy przelewami)

Zaqpy można dowozić pod drzwi.

Przed Wielkanocą nie było podobno łatwo zamówić jedzenia -
najpierw wybrać dostawę a potem dopiero do koszyka.

[...]

 Lub oszdrowieńców. Po upuszczeniu krwi (właściwie odcedzeniu
osocza) na przeciwciała dla ciężko chorych ew. quasiszczepionkę
dla medyków na froncie. Ale ile dawek z jednorazowego pobrania
mżna zrobić nie wiem (od b. pracownika szpitzla że ok. 3).

[...]

W pobliżu przed paczkomatem InPostu rozdają z furgonetki.

Arek

Data: 2020-04-15 03:44:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Koronawirus i gotówka - w praktyce

"Arek" 5e95f47b$0$518$65785112@news.neostrada.pl

[...]

(; Coś plączesz... ;) Z kilku litrów tylko 3?...
[jak brać to brać -- do cna, czy do DNA!!!]

-=-

Ponoć tygrysica jakaś zachorowała w ZOO na CVD19.
[szable jej nie ochroniły?...]

IMO ten wirus (S-2) może zmutować (zanim ludzkość otrząśnie
się z obecnej pandemii) tak, że zacznie się kolejna...

IMO trzeba szukać możliwości uodparniania ludzi/zwierząt/roślin
na patogenny w ogóle... [hartowanie noworodków czy niemowlaków
w lodowatej wodzie -- raczej nie pomoże; czy Kościół pozwoli na
badania okołogenetyczne, celem (odległym, ale jednak) których
byłoby zwiększenie odporności?... Nie zabijaj!]

Na razie w Polsce ostro spada zarażalność...
  https://www.gov.pl/web/koronawirus/wykaz-zarazen-koronawirusem-sars-cov-2
  https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_pandemic_in_Poland
Rozkaz brzmiący: 'maski włóż' -- może dać/przynieść kolejne cięcia...

Ale co z kolejnymi SARS-x?... Grypa mutuje permanentnie...
Co wówczas, gdy S-2 też zmutuje? do S-3?...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2020-04-15 02:40:10
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 15 kwietnia 2020 03:44:57 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

IMO trzeba szukać możliwości uodparniania ludzi/zwierząt/roślin
na patogenny w ogóle... [hartowanie noworodków czy niemowlaków
w lodowatej wodzie -- raczej nie pomoże; czy Kościół pozwoli na

Jedna matka już próbowała tej metody, mocząc dzieciaka w Styksie - niestety musiała go za coś trzymać i trzymała za przysłowiową piętę - więc jednak rzeczywiście raczej nie pomoże ;P MSPANC

Data: 2020-04-15 20:15:20
Autor: Arek
<5e966708$0$525$65785112@news.neostrada.pl>...

[...]

Standardowo działka pobrania to 450 ml.

[...]

  Ilość potwierdzonych zarażeń zależy od ilości testów i ich trafności.
Z tym różnie.
  Miarą jest wzrost śmiertelności. Pisałem już, że po uwzględnieniu
struktury wiekowej społeczeństwa, ogólnej kondycji zdrowotnej
i ew. braku respiratorów lub kulejącej logistyki.
 A procent zgony/zarażeni wciąż rośnie.

Arek

Data: 2020-04-15 21:12:00
Autor: Alf/red/
W dniu 15.04.2020 o 20:15, Arek pisze:
Lub oszdrowieńców. Po upuszczeniu krwi (właściwie odcedzeniu
osocza) na przeciwciała dla ciężko chorych

Standardowo działka pobrania to 450 ml.

450 ml to idzie krwi pełnej, osocza 650 ml (w dodatku co 2 tygodnie, a nie co 2 miesiące), a płytek to nawet nie wiem ile schodzi, tam się siedzi godzinę z dwoma rurkami :)
A od ozdrowieńców biorą osocze, jak w cytacie.

--
Alf/red/

Data: 2020-04-15 13:05:02
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu środa, 15 kwietnia 2020 21:12:02 UTC+2 użytkownik Alf/red/ napisał:

> [...]
A od ozdrowieńców biorą osocze, jak w cytacie.

Tylko czemu samo osocze? Są w nim przeciwciała - ale będzie ich tyle, ile jest i już. A w pełnej krwi są limfocyty, które będa się rozmnażać i produkować masę przeciwciał - najlepsza szczepionka by była.

Data: 2020-04-15 23:01:09
Autor: Arek

Alf/red/ napisał(a) w wiadomości: ...
[...]

450 ml to było na szybko skontrowanie "kilka litrów" :)
Osocze odcedzają na bieżąco, chyba po 600 ml?
A ile dawek z tego zrobią, nie wiem, zależy pewnie jaki
poziom przeciwciał, chyba, że "na oko". Są donisienia, że
u niektórzych ozdrowieńców ciężko w ogóle się ich doszukać.

Arek

Koronawirus i gotówka - w praktyce