Koronki, różniste.

Data: 2012-12-26 01:42:28
Autor: Gotfryd Smolik news
Koronki, różniste.
  Skoro są narzekania na ciszę, to skorzystam ;)
  W razie błędów proszę o korektę.

  Pozbierałem informację i wychodzi mi iż:
- bębenki 7,8,9 biegów są identyczne, rozważając Shimano i SRAM,
   więc fizycznie koronki powinny wchodzić
- jestem świadom różnicy grubości koronek 8 i 9 biegowych
- jestem świadom możliwych "zgrzytów" w przypadku zakładania zębatek
   o "niedopasowanym" stopniowaniu (oraz iż z tej okazji środkowe
   zębatki miewają po 3 odmiany)

  Pytanie mam takie: o ile wychodzi mi, iż zębatki HG-xx (np. HG-50
i HG-70) można zwyczajnie poskładać w stos i przełożyć przez to
bolec który normalnie trzyma kasetą w całości (z dokładnością do
skrajnych małych koronek), to jak wygląda sprawa z kasetami
o oznaczeniach CS-5600, CS-6500 (oznaczana również "ultegra"),
CS-6600, tudzież co to za zwierz CS-M760?
  Pomijając 9-biegowość, różnią się jakoś mechanicznie od serii
HG-xx?
  Jeśli któreś są aluminiowe, to poproszę o ostrzeżenie ;)

  Zakładam, że można ewentualnie powrzucać koronki (poprzedzielane
stosownymi dystansami, zupełnie pomijając chwilowo sprawę skąd
wziąć "właściwe" grubości) luzem, bez spinania nitem, niemniej
jakby w składaniu takich wynalazków czaiła się jakaś niespodzianka
to również proszę o oświecenie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-12-26 01:40:57
Autor: rzymo
Koronki, różniste.
W dniu środa, 26 grudnia 2012 01:42:28 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
(...)
o oznaczeniach CS-5600, CS-6500 (oznaczana również "ultegra"),
CS-6600, tudzież co to za zwierz CS-M760?

CS-5600 mam w wersji 12-27, trzy największe na pająku (21-24-27).

CS-M760 tu tylko trzy lub cztery luzem (zależnie od stopniowania), reszta na pająku.

Data: 2012-12-26 11:13:59
Autor: Gotfryd Smolik news
Koronki, różniste.
On Wed, 26 Dec 2012, rzymo wrote:

CS-5600 mam w wersji 12-27, trzy największe na pająku (21-24-27).

CS-M760 tu tylko trzy lub cztery luzem (zależnie od stopniowania), reszta na pająku.

  Thx.
  Już wiem dlaczego listy dostępnych koronek wyglądają tak a nie inaczej :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-12-26 08:49:17
Autor: PeJot
Koronki, różniste.

  Pozbierałem informację i wychodzi mi iż:
- bębenki 7,8,9 biegów są identyczne, rozważając Shimano i SRAM,

Pod względem kształtu.

   więc fizycznie koronki powinny wchodzić

- jestem świadom różnicy grubości koronek 8 i 9 biegowych

Pomijalna. Różnica dotyczy *dystansów* oraz pierwszych dwóch koronek, tych z dystansami.

- jestem świadom możliwych "zgrzytów" w przypadku zakładania zębatek
   o "niedopasowanym" stopniowaniu (oraz iż z tej okazji środkowe
   zębatki miewają po 3 odmiany)

Zgrzyty to wyjątkowo, najczęściej obniżona kultura przerzucania pod obciążeniem, ale na akceptowalnym poziomie.

[...]

Tu już nie pokombinujesz, bo większość koronek siedzi na pająku. Jeśli ktoś usilnie zabiega o wagę, a chce kombinować z koronkami, Suntour robił i chyba robi znacznie lżejsze bo mocniej wycieniowane koronki, niestety nie dostępne solo w SRach. I da się to połączyć ze Shimano.

  Zakładam, że można ewentualnie powrzucać koronki (poprzedzielane
stosownymi dystansami, zupełnie pomijając chwilowo sprawę skąd
wziąć "właściwe" grubości) luzem

Z serwisu, ze zużytych kaset.

bez spinania nitem, niemniej
jakby w składaniu takich wynalazków czaiła się jakaś niespodzianka
to również proszę o oświecenie.

Eksperymentowanie z koronkami i własnoręcznie skomponowanymi kasetami jest bezpieczne. Tylko raz miałem kłopoty z koronką 15, ale dotyczyło to bardzo starej koronki z grupy CX400. Po zamianie na współczesną 15 z dwoma podcięciami kaseta śmiga aż miło.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-12-26 11:11:52
Autor: Gotfryd Smolik news
Koronki, różniste.
On Wed, 26 Dec 2012, PeJot wrote:

- jestem świadom różnicy grubości koronek 8 i 9 biegowych

Pomijalna. Różnica dotyczy *dystansów* oraz pierwszych dwóch koronek,
tych z dystansami.

  Thx. Że dystanse są różne to wiem, ale skoro wystarczy przełożyć
dystanse z "8" do koronki z "9" to miło.

Zgrzyty to wyjątkowo, najczęściej obniżona kultura przerzucania pod obciążeniem, ale na akceptowalnym poziomie.

  To też miło :)

o oznaczeniach CS-5600, CS-6500 (oznaczana również "ultegra"),
CS-6600, tudzież co to za zwierz CS-M760?

Tu już nie pokombinujesz, bo większość koronek siedzi na pająku.

  Aha. Nierozbieralnym.
  No to mam jasność skąd taki szeroki wybór koronek "9" kończących
się w środku kasety :D

Jeśli ktoś usilnie zabiega o wagę

  Nienienie.
  Już dawno doszedłem do wniosku, że łatwiej schudnąć o 100 gramów
niż o tyleż odchudzić rower, raczej irytuje mnie że zawsze zostaje
prawie pół kasety prawie dobrych koronek :)

stosownymi dystansami, zupełnie pomijając chwilowo sprawę skąd

Z serwisu, ze zużytych kaset.

  A to po wyjaśnieniu że same koronki nie różnią się grubością
już jest jasne :)

Eksperymentowanie z koronkami i własnoręcznie skomponowanymi kasetami jest bezpieczne.

  Pytałem z przezorności, aby nie naciąć się na istnienie jakiegoś
"innego" bębenka (a raczej niepasujących do typowego bębenka koronek).
  Dziękuję!

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-12-26 22:56:03
Autor: PeJot
Koronki, różniste.
[...]

Jeszcze raz: dystanse w 8 i 9 *są* różne. Grubości koronek w 8 i 9 są praktycznie te same. Owszem, w koronkach 9 ( tych największych ) są podcięcia, których nie ma w 8, stąd raczej kompatybilność jest 9->8, co nie znaczy że zastosowanie jednej koronki 8 w kasecie 9 spowoduje zakleszczenie łańcucha na amen. Nie bardzo jest sens uprawiać takie druciarstwo, skoro koronki 9 są dostępne na Alledrogo i w SRach. No i pierwsze 2 koronki, te z własnymi dystansami są zdecydowanie inne pod względem wymiarów, a te właśnie najszybciej się sypią.

  Już dawno doszedłem do wniosku, że łatwiej schudnąć o 100 gramów
niż o tyleż odchudzić rower, raczej irytuje mnie że zawsze zostaje
prawie pół kasety prawie dobrych koronek :)

Takie na wpół zużyte podzespoły mogą popracować jeszcze w rowerze dopracowym, czy zimówce, aż do zniszczenia. Jeśli ktoś stosuje 3 łańcuchy, to może warto pomyśleć nad 2 kasetami.

  Pytałem z przezorności, aby nie naciąć się na istnienie jakiegoś
"innego" bębenka (a raczej niepasujących do typowego bębenka koronek).

No, Campagnollo ma inny bęben.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-12-27 01:21:13
Autor: Gotfryd Smolik news
Koronki, różniste.
On Wed, 26 Dec 2012, PeJot wrote:

  Thx. Że dystanse są różne to wiem, ale skoro wystarczy przełożyć
dystanse z "8" do koronki z "9" to miło.

Jeszcze raz: dystanse w 8 i 9 *są* różne.

  No to wiedziałem i przyjmowałem za pewnik.
  Tu i ówdzie widać parametry dystansów (w budzących szacunek
cenach :>)

Grubości koronek w 8 i 9 są praktycznie te same.

  Wyłącznie tego nie byłem pewien :)
  Skoro skutkiem jest możliwość "przełożenia" samej koronki
(koronka tak samo gruba, więc dystans może zostać stary),
to mi bardzo pasuje.
  Dlatego pytałem, czy nie ma niespodzianek w rodzaju
innego "przewleczenia" nitów łączących kasety.

Owszem, w koronkach 9 ( tych największych )

  Nie problem jeśli mowa o dwu największych (patrz niżej)
i nie problem z powodu "kierunku" wkładania ("9"
do "8", nie na odwrót).

[...]
że zastosowanie jednej koronki 8 w kasecie 9 spowoduje

  A nie nie.
  Primo w drugą stronę - mam 8 biegów i to do nich wybór robi się
słaby, a po drugie skrajne koronki na ogół nie są tragicznie zużyte.

No i pierwsze 2 koronki, te z własnymi dystansami są zdecydowanie
inne pod względem wymiarów, a te właśnie najszybciej się sypią.

  Mi nie.
  Zajechane mam zazwyczaj 3 lub 4 kolejne (3,4,5, ewentualnie
6), obie skrajne strony na nowym łańcuchu nie przeskakują itede,
coś w tym stylu tylko jeszcze "pół ząbka głębiej" (zdjęcie nie moje,
akurat wypatrzyłem przeglądając kasety):
http://allefree.pl/galeria/548087/2.html
  Dla jasności: tak, wiem, w takim przypadku powinienem rozważyć
kasetę szosową, właśnie kupiłem sztukę.
  Ale do użycia chyba pójdzie na wiosnę.

Takie na wpół zużyte podzespoły mogą popracować jeszcze w rowerze dopracowym,

  Co do "dopracowości" składam reklamację - kiedy dojeżdżałem
nieco >10km "dopracowość" wcale nie zachęcała do wkładania złomu :)

czy zimówce, aż do zniszczenia.

  Akurat "zestaw zimowy".
  Ale powiem tak: one całkiem dobrze jeszcze pracują, problem stanowią
wyłącznie te starte.

  Pytałem z przezorności, aby nie naciąć się na istnienie jakiegoś
"innego" bębenka (a raczej niepasujących do typowego bębenka koronek).

No, Campagnollo ma inny bęben.

  Gdzieś widziałem ostrzeżenie przed Campagnollo, ale jako że o koronki
luzem się nie potknąłem to poprzestałem na wersji "nie dotykać" :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-12-27 08:44:02
Autor: PeJot
Koronki, różniste.

  Dlatego pytałem, czy nie ma niespodzianek w rodzaju
innego "przewleczenia" nitów łączących kasety.

Akurat nity spinające kasety są najmniej istotne.

  Primo w drugą stronę - mam 8 biegów i to do nich wybór robi się
słaby,

Czyli trzeba całkiem bezkarnie sięgnąć po koronki z kaset 9, albo, co sugerowałem wcześniej - kupować w śmiesznych cenach kasety 7, na części.

a po drugie skrajne koronki na ogół nie są tragicznie zużyte.

A to by świadczyło o *nie dobraniu* zakresu przełożeń do preferencji użytkownika. Dla wielu osób koronki 11, 12 zębów to zbędny balast i aż się prosi żeby przebudować kasetę tak by wykorzystywać cały zestaw.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-12-27 00:39:50
Autor: rzymo
Koronki, różniste.
W dniu czwartek, 27 grudnia 2012 08:44:02 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
Dla wielu osób koronki 11, 12 zębów to zbędny balast i aż się prosi żeby przebudować kasetę tak by wykorzystywać cały zestaw.

Albo skorzystać z okazji i założyć dwie zębatki z przodu zamiast trzech ;) Przy takim napędzie zacząłem w końcu w miarę równomiernie zużywać wszystkie koronki. Możliwość obsługi całej kasety z blatu to też plus dodatni.

Data: 2012-12-27 10:15:26
Autor: Gotfryd Smolik news
Koronki, różniste.
On Thu, 27 Dec 2012, rzymo wrote:

[...]

   Prawdę mówiąc, przemyśliwałem już czy zębatki z 26-36-48 nie dałoby
się zmienić jakoś na np. 32-42-48, ale to przy założeniu pozostania
z kasetami MTB.
   Problemu mniejszego zużycia skrajnych koronek IMHO to nie
zmieni, nie mam zamiaru zrezygnować ani z korzystania z szybkich
zjazdów (nie, nie mieszkam w W-wie :>) ani podjazdów, choćby pod
kładki dla pieszych (a z rzadka w terenie bywają ostrzejsze
i fakt skorzystania trzy razy w roku tego nie zmieni :P).
   A że to drobny ułamek jazdy to trudno - dlatego ważniejsze jest
(IMO) zwalczenie sprawy dostępności wymiennych koronek :)

pozdrowienia, Gotfryd

Data: 2012-12-27 10:01:24
Autor: Gotfryd Smolik news
Koronki, różniste.
On Thu, 27 Dec 2012, PeJot wrote:

  Dlatego pytałem, czy nie ma niespodzianek w rodzaju
innego "przewleczenia" nitów łączących kasety.

Akurat nity spinające kasety są najmniej istotne.

  O tym że wersję "wrzucenia luzem" biorę pod uwagę pisałem :)

  Primo w drugą stronę - mam 8 biegów i to do nich wybór robi się
słaby,

Czyli trzeba całkiem bezkarnie sięgnąć po koronki z kaset 9,

  To właśnie mam zamiar czynić :)

albo, co
sugerowałem wcześniej - kupować w śmiesznych cenach kasety 7, na części.

  Skoro nie ma przeszkód to będę rozważał :)

a po drugie skrajne koronki na ogół nie są tragicznie zużyte.

A to by świadczyło o *nie dobraniu* zakresu przełożeń do preferencji użytkownika. Dla wielu osób koronki 11, 12 zębów to zbędny balast

  Dla mnie nie.
  12 (jako druga) chyba tak, 11 nie.
  Mam tylko parę miejsc, w których nachylenie terenu pozwala na całkiem
niewyczynową (przez to rozumiem również "rozsądną" kadencję) jazdę >50kmph
(i do tego w jednym z nich trzeba jeszcze trafić na zielone), ale warto
na te krótkotrwałe przypadki trzymać "11" żeby normalnie jechać
w kolumnie samochodów :D
  Natomiast największe "typowe" zębatki z zestawu ..28 (już nie
wspominając o ..32) są rzeczywiście "prawie nigdy" w użyciu,
bo w warunkach miejskich trudno o nachylenia większe i na odcinku
dłuższym niż podjazd na kładkę dla pieszych.

i aż się
prosi żeby przebudować kasetę tak by wykorzystywać cały zestaw.

  Będę się starał ;)
  Thx

pozdrowienia, Gotfryd

Data: 2012-12-27 12:54:39
Autor: Ignac
Koronki, różniste.
W dniu czwartek, 27 grudnia 2012 10:01:24 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

Natomiast najwi�ksze "typowe" z�batki z zestawu ..28 (ju� nie

wspominaj�c o ..32) s� rzeczywi�cie "prawie nigdy" w u�yciu,

bo w warunkach miejskich trudno o nachylenia wi�ksze i na odcinku

d�u�szym ni� podjazd na k�adk� dla pieszych.

Na wspomnianych 28,32 powinien kolega jeździć z blatu,bo wtedy mamy typowe przełożenia używane często,a nie tylko na podjazdach,
zniknie wtedy problem z ich niedojeżdzeniem,wydłuży się w sposób
bardzo istotny przebieg całej kasety,no same korzyści.
To samo dotyczy zębatek 11 czy 12,które mogą być dojeżdzne z
najmniejszej tarczy,tylko należy kontrolować zużycie najmniejszej
tarczy korb,bo ze względu na małą ilość zębów zużywa się bardzo szybko i może być problem z jazdą na podjazdach na zębatkach 28 i 32
Aby powyższe było możliwe musi być dostatecznie krótka oś suportu,
aby przekosy łańcucha były jak najmniejsze i dzięki temu cicha
praca napędu,a przerzutka przednia musi oczywiście to obsługiwać.
Jak najbardziej zgadzam się z tezą,że kaseta powinna być dobrana do preferencji jazdy i sugestia kasety szosowej jest jak najbardziej
trafna,natomiast kaseta wtedy jest właściwie dobrana jeżeli po całym
jej przebiegu ma równo zużyte wszystkie zębatki,uwzględniając
powtarzalnośc niektórych przełożeń z poszczególnych tarczach korb.

Data: 2012-12-27 22:35:40
Autor: Gotfryd Smolik news
Koronki, różniste.
On Thu, 27 Dec 2012, Ignac wrote:

Na wspomnianych 28,32 powinien kolega jeździć z blatu,bo wtedy
mamy typowe przełożenia używane często,a nie tylko na podjazdach,
zniknie wtedy problem z ich niedojeżdzeniem,

  Ale tego skosu to ani koronki ani łańcuch mogą nie strawić :]
  Ponadto, na tej "większości" jazdy na której zajeżdżam środkowe
koronki, również 48/21 to jest za mało.

To samo dotyczy zębatek 11 czy 12,które mogą być dojeżdzne
z najmniejszej tarczy

  Jw :) (chodzi o skos, szczególnie że sens miałoby to tylko
na podjazdach, czyli ze sporym obciążeniem łańcucha)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-12-27 15:44:53
Autor: Ignac
Koronki, różniste.
W dniu czwartek, 27 grudnia 2012 22:35:40 UTC+1 użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

Ale tego skosu to ani koronki ani łańcuch mogą nie strawić :]

Ponadto, na tej "większości" jazdy na której zajeżdżam środkowe

koronki, również 48/21 to jest za mało.

Skoro preferujesz twarde przełożenia to najsensowniejsza byłaby przesiadka
na szosówkę,lub te kombinacje z kasetą szosową,którego to rozwiązania
aż takim fanem nie jestem.A jakie masz te korby mtb i przerzutkę przednią?
A co do przekosu łańcucha to im mniejsza jest największa zębatka kasety,
tym mniej odczuwalny jest ten przekos w sensie głośności pracy napędu.

Data: 2012-12-28 11:52:46
Autor: Gotfryd Smolik news
Koronki, różniste.
On Thu, 27 Dec 2012, Ignac wrote:

Skoro preferujesz twarde przełożenia to najsensowniejsza byłaby przesiadka
na szosówkę,

  Rower szosowy?
  Odpada.
  Primo używam roweru głównie "użytkowo", toto ma być *w miarę* wygodne,
musi nadawać się do przejechania w różnych warunkach, secundo wątpię czy
by (szosowy) długo wytrzymał, bo jakoś szczególnie nie patyczkuję się
z przeszkodami, o kwestii mocowania bagażu nie wspominając :)

lub te kombinacje z kasetą szosową,którego to rozwiązania
aż takim fanem nie jestem.A jakie masz te korby mtb i przerzutkę przednią?

  Danych korby nie pamiętam, nie wiem co może być w przerzutce
interesującego (poza potencjalnym flejmem kategorii "grip
jest lepszy lub przeciwnie") ale aktualnie mam jakiś tani
egzemplarz bez "zaskoków" (nieindeksowaną), a zębologię podawałem
(26-36-48) :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-12-28 00:18:30
Autor: Gotfryd Smolik news
Koronki (jeszcze) - cena.
On Thu, 27 Dec 2012, PeJot wrote:

Czyli trzeba całkiem bezkarnie sięgnąć po koronki z kaset 9, albo, co sugerowałem wcześniej - kupować w śmiesznych cenach kasety 7, na części.

  Mam ze dwa pytania :)
  Pierwsze - "w śmiesznych cenach" widzę kasety oznaczone HG20 (mam
na myśli HG20-7).
  Jak się ma trwałość tych koronek do HG30, HG50 i HG70 dla kaset
8- i 9- rzędowych? Powiem, że używam najczęściej HG50 (51 to
zdaje się "odmiana"), ale 70 też chyba kiedyś miałem.
  Bo wydanie 30 zł plus przesyłka na niektóre zębatki mniej trwałe
niż kaseta za 50 (z podwersją optymistyczną bez przesyłki)
niekoniecznie ma sens.

  Drugie zaś jest takie - czy ja coś przeoczyłem, czy trzy zębatki
do wymiany równie dobrze mogę zastąpić zakupem nowej kasety? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-12-28 09:50:49
Autor: PeJot
Koronki (jeszcze) - cena.

  Pierwsze - "w śmiesznych cenach" widzę kasety oznaczone HG20 (mam
na myśli HG20-7).
  Jak się ma trwałość tych koronek do HG30, HG50 i HG70 dla kaset
8- i 9- rzędowych?

Nie wiem, ale nie kombinowałbym.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-12-28 11:37:23
Autor: Gotfryd Smolik news
Koronki (jeszcze) - cena.
On Fri, 28 Dec 2012, PeJot wrote:

[...]

  Tak mi się wydaje - pytanie więc, co rozumiesz przez kasety 7-rzędowe
w śmiesznych cenach, skoro pasują mi do tego wyłącznie te HG20 :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-12-28 15:05:23
Autor: PeJot
Koronki (jeszcze) - cena.

http://www.sporti.pl/product-pol-13751-Kaseta-Shimano-Altus-Acera-7-rzedowa-HG-41-11-28T-srebrna.html

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2012-12-29 00:09:06
Autor: Gotfryd Smolik news
Koronki (jeszcze) - cena.
On Fri, 28 Dec 2012, PeJot wrote:

http://www.sporti.pl/product-pol-13751-Kaseta-Shimano-Altus-Acera-7-rzedowa-HG-41-11-28T-srebrna.html

  Thx!
  Prawdę mówiąc, drastycznie się od cen HG50/HG51 w wersji 8-rzędowej
nie różni. Na ostatniej MTB mam jeszcze cenę - 66zł
  Te drugie mam szanse kupić w cenie dojazdu rowerem ;)
  Rozumiem że do użycia jako całość - skoro jest "opająkowana"?
(co kłóci się z ideą "dawstwa na części")

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-12-29 09:11:59
Autor: PeJot
Koronki (jeszcze) - cena.

http://www.sporti.pl/product-pol-13751-Kaseta-Shimano-Altus-Acera-7-rzedowa-HG-41-11-28T-srebrna.html

  Rozumiem że do użycia jako całość - skoro jest "opająkowana"?

Ta z linku jest nitowana, ale nity da się usunąć.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2013-01-02 23:14:19
Autor: Wojtek Paszkowski
Koronki (jeszcze) - cena.

"PeJot" <PeJot_slepy-adres@mm.pl> wrote in message news:kbk8s5$hcj$1news.mm.pl...

[...]

ee, drogie toto - HG41 8sp za Odrą stoi < 10 eur, na dodatek zawsze więcej zębatek ;)

pozdr

Data: 2013-01-02 14:30:10
Autor: Ignac
Koronki (jeszcze) - cena.
W dniu środa, 2 stycznia 2013 23:14:19 UTC+1 użytkownik Wojtek Paszkowski napisał:

> http://www.sporti.pl/product-pol-13751-Kaseta-Shimano-Altus-Acera-7-rzedowa-HG-41-11-28T-srebrna.html
 ee, drogie toto - HG41 8sp za Odrą stoi < 10 eur, na dodatek zawsze więcej zębatek ;)

Też tak uważam,takie siupy można by robić gdyby się na mikołaja
przez pomyłkę dostało taką kasetę od teściowej,bo szkoda by było
wyrzucić z domu...chociaż,teściowej nigdy nie jest szkoda.

Data: 2013-01-02 00:35:35
Autor: live_evil
Koronki, różniste.
On 27.12.2012 08:44, PeJot wrote:
albo, co
sugerowałem wcześniej - kupować w śmiesznych cenach kasety 7, na części.

o to to :-)
Ja zrobiłem sobie kasetę ośmiobiegową z kasety siedmiobiegowej i dołożonej ósmej zębatki wraz z dystansem. Pracuje to to całkiem sympatycznie.

--
live_evil

Koronki, różniste.