Korwin-Mikke: prawo glosu powinna miec tylko jedna osoba

Data: 2010-05-06 09:10:28
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Korwin-Mikke: prawo glosu powinna miec tylko jedna osoba
Janusz Korwin-Mikke, kandydat w wyborach prezydenckich, powiedzial w
wywiadzie dla Onet.pl, ze "prawo glosu powinna miec tylko jedna osoba:
król". Krytykujac demokracje wyrazil poglad, ze "ustrój monarchistyczny
wróci z cala pewnoscia". Zapytany, dlaczego kandyduje po raz czwarty,
odpowiada: "Bo sie poswiecam dla ludzi. Dla mnie to wielkie poswiecenie".
Z Januszem Korwin–Mikkem, kandydatem na prezydenta rozmawia Jacek
Nizinkiewicz:

Jacek Nizinkiewicz: Juz czwarty raz kandyduje Pan na urzad prezydenta RP?
REKLAMA

Janusz Korwin - Mikke: Zgadza sie.

- Zawsze dostawal Pan sladowe poparcie, wiec skad pomysl na kolejny start w
wyborach?

- Chodzi o to, zeby ludzie mieli wybór, bo przeciez to nie jest dla mnie,
tylko dla ludzi. Prezydenta wybieraja ludzie, wiec dlaczego maja wybierac
miedzy samymi komunistami.

- Jak to miedzy samymi komunistami? Przeciez startuja politycy, którzy nie
sa komunistami, ani nie maja rodowodu komunistycznego jak Bronislaw
Komorowski, Jaroslaw Kaczynski, Marek Jurek …

- Juz starozytni kowboje wiedzieli, ze istnieja Apacze, Siuksowie, Komancze
itd., ale wiadomo,  ze "Good red is dead red", czyli "Dobry czerwony, to
martwy czerwony". Oczywiscie istnieja rózne stopnie czerwieni, bo np. PiS
jest bardziej na lewo od SLD …

- Zartuje Pan?

- PiS jest zdecydowanie bardziej na lewo np. w takich kwestiach
gospodarczych, socjalnych, itd. oni stale mówia o sprawach socjalnych i
spolecznych, a zwlaszcza s.p. Lech Kaczynski, bo Jarek jest troszke mniej
lewicowy…

- Jest Pan z Jaroslawem Kaczynskim na "ty" ?

- Tak. Z Panem Lechem nie bylem. PiS to w najlepszym wyborze jest partia
centrum, ale na pewno nie jest to partia prawicowa. Jest w PiS taka pani jak
Ewa Tomaszewska, która  zostalaby z PZPR wyrzucona za lewicowe odchylenie.
Terasa Liszcz, to tez jest komunistka. W PO znam wielu zacnych ludzi, którzy
maja w miare normalne poglady, ale wiekszosc tez ma komunistyczne
przekonania. Problem polega na tym, ze ludzie sa po stuletniej tresurze, bo
lewica praktycznie zwyciezyla w polskiej mysli politycznej w 1905 r. i od
tamtej pory jest bardzo niewielu nielewicowych publicystów, czy polityków.

- Bronislawa Komorowskiego tez Pan nazwie "czerwonym"?

- Kazdy jest praktycznie "czerwonym", bo nawet Stefana Kisielewskiego
zlapalem na byciu "czerwonym".

- Kisiel tez "czerwonym"?

- (smiech) Ale smialismy sie z tego, bo on powiedzial: "A co jesli zamkniemy
te kopalnie nierentowne? Bedzie trzeba cos robic z tymi górnikami". Na co ja
powiedzialem: "Jak to cos robic? Stefan?! Cos z nimi robic??? Oni maja sobie
szukac pracy. Ja nie jestem wlascicielem niewolników, zebym mial cos robic z
np. górnikami". Przez te lata przezyte w socjalizmie bez wzgledu na to, czy
to byl Pilsudski, Kwasniewski czy inna lewicowa cholera, to juz czlowiek
zaczyna odruchowo myslec komunistycznie. Ja nie jestem komunista i ludzie
powinni miec wybór i powinni móc postawic na niekomuniste. Wiem, ze wybory
trudno wygrac skoro 85 proc. Polaków mysli socjalistycznie.

- Pan tylko raz zasiadal w lawach sejmowych i nie udalo sie juz Panu nigdy
dostac do Sejmu, czy do Senatu, ani tez nie zdobyl Pan mandatu prezydenta
Warszawy. Zawsze lokuje sie Pan dosyc daleko od podium, wiec co sprawia ze
mimo wszystko Pan wciaz kandyduje? Naród permanentnie Pana odrzuca, a Pan z
uporem maniaka wciaz startuje w kolejnych wyborach. Nie dostal Pan
wystarczajacej ilosci sygnalów, ze spoleczenstwo polskie Pana nie
potrzebuje?

- Rezimowa telewizja TVP pokazuje mnie tylko z okazji wyborów, wiec trzeba
startowac w wyborach.

- Czyli zalezy Panu tylko na tym, zeby byc popularnym i slawnym?

- Nie popularnym i slawnym, bo popularny i slawny i tak jestem. Niech Pan
pójdzie ze mna na ulice zwlaszcza w malym miasteczku, to zobaczy Pan, jak
sie ludzie zachowuja. Chodzi o to, zeby miec tube do propagowania swoich
pogladów o powrót do normalnosci. Ludzie sa zatruwani przez 99 proc. czasu
klamstwami nieustannymi. Dzisiaj mamy 4 maja i ja chce przypomniec, ze
wczoraj obchodzilismy "swieto d***kracji" - a Konstytucja 3 Maja odbierala
prawo glosu wiekszosci szlachty (miala miec tylko szlachta - posesjonaci , a
szlachta bez ziemi nie miala prawa glosu) a na miejsce Rzeczpospolitej
Obojga Narodów wprowadzala monarchie dziedziczna... To jest swieto
demokracji?! Ludzi oklamuje sie potwornie, to trzeba ludziom mówic prawde.
Jestem wrogiem d***kracji i uwazam, ze dzisiaj nalezy zrobic to samo czyli
odebrac ludziom prawo glosu jesli nie maja posesji, bo tylko ci którzy maja
ziemie sa tak naprawde zwiazani z krajem, a inni wyjada sobie jutro do
Anglii, Ameryki czy innego Singapuru.

- Odebralby Pan czesci spoleczenstwa prawo glosu?

- Alez oczywiscie!  Tak naprawde prawo glosu powinna miec tylko jedna osoba:
król. Ja jestem monarchista! Jeszcze sto lat temu powiedzenie o kims
"demokrata" to byla obelga – "z przodu lata, z tylu lata  - idzie sobie
demokrata" (smiech). Co to za ustrój w którym dwóch meneli spod budki z
piwem przeglosowuje profesora uniwersytetu?! Trzeba byc idiota, zeby wierzyc
w d***kracje.

- Wiekszosc cywilizowanych panstw przyjela ten ustrój.

- Tak, bo to jest ciagla tresura ludzi. Skutki chyba widac?

- Przeciez Pan sobie musi zdawac sprawe z tego, ze nie ma szans na powrót
monarchii?

- Alez z cala pewnoscia ustrój monarchistyczny wróci.

- Kiedy i jakie okolicznosci musialyby nastapic, zeby Polska nawrócila sie
na monarchizm?

- Monarchisci w Polsce, to sa dziwni ludzie, bo oni sobie mysla, ze
przyjedzie król z gronostajem w karocy. Nieprawda. Monarchia powstaje w ten
sposób, ze jeden zdolny, mlody i silny czlowiek z banda zabijaków, którzy
beda wierzyli w jego autorytet podbijaja kraj i on mianuje sie królem. Tak
powstaje monarchia.

- Kto powinien nas podbic?

- Nie wiem, bo o tym decyduje Pan Bóg. Kiedys ktos taki sie pojawi, kiedy to
wszystko sie sypnie, a sypac sie zacznie zaraz kiedy np. zacznie brakowac
pieniedzy na fundusze emerytalne.

- Swoja droga, apelowal Pan kiedys o to, ze powinien sie narodzic w naszym
kraju nowy Pinochet.

- Oczywiscie, ze tak. Tylko Pinochet zrobil jeden blad i nie mianowal sie
królem.

- A ofiary, które poniosly smierc z reki Pinocheta, to nie byl blad?

- Absolutnie nie. Uwazam, ze byl za malo ostry. On przede wszystkim powinien
zwiazki zawodowe rozwiazac i to, ze tego nie zrobil, to byl jego podstawowy
blad. A ofiary? Gdyby nie Pinochet, to nie byloby 1,5 tys. ofiar, a 1,5 mln
ofiar.

- Pan jest przekonany do tego, co Pan mówi. Czy Pan chce tylko szokowac
swoimi wypowiedziami?

- A skad! Nie zaluje Pan, ze w Rosji w 1917 lub w Niemczech w 1929 nie
znalazl sie jakis Pinochet?

- Zdaje Pan sobie sprawe, ze Panskie wypowiedzi budza kontrowersje. Do tego
ma sie to tylko sprowadzac?

- Jestem odbierany tak, jak w czasach monarchii byl odbierany d***krata.
Nawet w Senacie dzisiaj jest kilku monarchistów.

- Zmienmy temat. Jak idzie zbieranie podpisów?

- Meldowano mi juz trzy dni temu, ze w kraju jest 75 tys. glosów za moja
kandydatura na prezydenta, ale tych glosów jeszcze nie ma w Warszawie. W
Warszawie jest 10 tys., ale reszte sie dowiezie. Powinno juz 100 tys. byc -
ale nie gwarantuje, ze te 100 tys. glosów da sie uzbierac, bo czesc ludzie
wyczerpala juz mozliwosci zbierania glosów po swoich znajomych.

- Czyli jak sie Panu nie uda zebrac tych glosów, to porazka?

- Nie, ja wtedy z ulga odetchne.

- Jak to?

- Bo ja wcale nie chce byc prezydentem!

- To po co Pan kandyduje juz czwarty raz?

- Bo sie poswiecam dla ludzi. Dla mnie to wielkie poswiecenie.

- Ale czy ktos domaga sie od Pana takiego poswiecenia? Czy ktos namawia
Pana, zeby Pan kandydowal?

- Nie, ale ludzie powinni miec wybór. Te ewentualne 100 tys., które mnie
poprze chce, zebym byl prezydentem. Bycie prezydentem to ogromny wysilek.
Teraz ja wstaje kiedy chce, pracuje w nocy, wstaje o 9.00 rano lub o 10.00,
czy 11.00 i moge sobie pracowac kiedy chce, umówic sie z dziewczyna na kawe
kiedy chce, a tak to musialbym przecinac jakies wstegi, wreczac medale,
mianowac ambasadorów…

- …reprezentowac kraj za granica, przyjmowac zagraniczne delegacje, byc
zwierzchnikiem sil zbrojnych…

- A to ostatnie jest akurat ciekawe. Dla mnie bycie prezydentem byloby
ogromnym poswieceniem i moja rodzina na mysl o tym wlosy sobie z glowy
wyrywa, ale jesli jest dostep do mediów, jesli jest teoretycznie mozliwosc
zebrania jakiegos poparcia, to trzeba walczyc. Zreszta glówny powód dla
którego startuje jest taki, ze lubie walczyc, a im trudniej, tym bardziej
chce mi sie walczyc (smiech).

- Jaki jest Panski program?

- Glówny zarys programu mozna strescic w jednym zdaniu: "Chcacemu nie dzieje
sie krzywda". Czyli jak chce sie ubezpieczyc to sie ubezpieczam, a jak nie
chce to sie nie ubezpieczam, nie moze byc przymusu zapinania pasów w
samochodach, zakazu palenia papierosów, nawet byly propozycje, zeby we
wlasnym samochodzie nie mozna bylo palic i we wlasnej knajpie, a to jest
przeciez faszyzm, a nawet gorzej -  to jest socjalizm. Adolf Hitler, wybitny
socjalista i d***krata, wprowadzal zakaz papierosów i obiecywal, ze je
zlikwiduje. Obecnie towarzysze z Brukseli sie spózniaja w stosunku do planów
swojej bratniej duszy, czyli Hitlera. W tej chwili jest zakaz publikowania
prac narodowo – socjalistycznych, czyli NSDAP, bo jest tak ogromne
podobienstwo do tego co sie dzisiaj robi w Brukseli, a oni sie boja ze to
wyjdzie na jaw.

- "Mein Kampf" powinno byc drukowane, dostepne, czy wrecz dopuszczone do
szkól?

- Oczywiscie, ze tak. Ludzie powinni zobaczyc podobienstwo jakie jest miedzy
Hitlerem, a powiedzmy miedzy panem Barroso.

- Stawia Pan znak równosci miedzy Hitlerem, a Barroso?

- "Równosci" nie - ale to wszystko sa socjalisci. Jak mówilem, dobry
Czerwony to martwy Czerwony - bez wzgledu na to czy to jest narodowy
socjalista, euro-socjalista, chrzescijanski, afrykanski czy inny socjalista;
Pilsudski,  Kwasniewski czy Hitler to tylko rózne odmiany socjalizmu. NB.
obecnie podatki sa wyzsze niz za Hitlera.

- Skoro Pan jest tak bardzo przeciwny faszyzmowi, to dlaczego Pan w
hitlerowskim gescie podnosil reke w studiu TVN24?

- Zeby zobrazowac, ze jestem za wolna konkurencja, a nie za zasada "Ein
Reich, ein Volk, ein Euro" - co zilustrowalem gestem uzywanym w prekursorce
Unii Europejskiej, czyli Wielkiej Rzeszy. Kolektywizm i socjalizm jest mi
zupelnie obcy. Wróce do poprzedniego pytania. Albo przywrócimy monarchie i
ktos na miare Kim Ir Sena (tylko z odwrotna ideologia!) wprowadzi dyktature
i byc moze monarchie, albo bedzie to samo co w Niemczech czyli za 20 lat
Polska nie bedzie graniczyc z Niemcami, ale z Islamska Republika Saksonii,
Kalifatem Hanoweru, albo z Sultanatem Meklemburgii.

- Dlaczego mialoby dojsc do takiej sytuacji?

- Pan chyba zartuje?! Jesli kobieta muzulmanska ma 7 – 8 dzieci, a francuska
lub niemiecka 0.8 to, to chyba samo przez sie jasne! Wszyscy to wiedza, ale
nikogo to nie obchodzi, bo w d***kracji (pfu!) mysli sie tylko o nastepnych
wyborach. Bedac w Sejmie, zglosilem w imieniu wszystkich naszych trzech
poslów, projekt zakazu zwiekszania deficytu budzetowego. Spowodowalo to  ryk
smiechu na calej sali. W miesiac pózniej taki sam projekt zglosil p. Jerzy
Bush (senior), a potem w Czechach p. Waclaw Klaus – wtedy premier. Obydwaj
zreszta tez przegrali. Nikt nie mysli o przyszlosci i o tym, co bedzie z
naszymi dziecmi, które teraz zadluzamy. Nasi synowie zostana zamordowani, a
córki wziete do haremów - ale to nikogo nie interesuje, bo to nastapi
dopiero za 20 lat...

- Chce Pan zamknac granice przed obcokrajowcami?

- Nie, nalezy przepisami prawnymi zlikwidowac panstwo socjalne, które
przyciaga nygusów i rozrabiaków. Trzeba zlikwidowac wszelkie zasilki – i
przestana sie pchac. Tak - równiez zasilek dla samotnych matek. Zasilek dla
samotnych matek ma taki skutek, ze oplaca sie byc samotna matka i w
nastepnym pokoleniu jest coraz wiecej samotnych matek... Ci którzy wyplacaja
pieniadze bezrobotnym powinni zostac rozstrzelani za sabotaz. Dlaczego mamy
placic bezrobotnemu nygusowi za to, ze nie chce mu sie pracowac – a czlowiek
pracujacy ma byc karany grzywna na utrzymanie tego nygusa??

- Nie kazdy moze znalezc prace z powodu bezrobocia, wieku, miejsca
zamieszkania, róznych ograniczen…

- To niech sie przenosza. Buty na plecy i prosze szukac innego miejsca w
kraju. Do Anglii moga wyjechac, a kilka kilometrów dalej w Polske to juz
nie?! Do Ameryki ludzie moga wyjechac do pracy, a do Krakowa to juz nie? Ja
tego nie rozumiem. Socjalisci powinni byc rozstrzelani, bo ten kto daje
zasilki dla bezrobotnych demoralizuje naród.

- Jest Pan za wystapieniem z Unii Europejskiej?

- Lichtenstein nie jest w Unii i jest zadowolony. Do strefy euro tez nie
powinnismy wstepowac. Tak, ja jestem za tym, zeby Polska byla w Schengen.
Kazdy Polak powinien móc podrózowac  i tak kiedys bylo i niepotrzebna byla
do tego Unia Europejska. Przypominam, ze Maria Curie - Sklodowska studiowala
w Paryzu bez Unii Europejskiej i tak powinno byc. Europejski Uklad
Gospodarczy tez jest ok., ale po co nam taka biurokracja unijna? Polska daje
sobie rade w kryzysie tylko dlatego, ze nie podpisala Karty Praw
Podstawowych. Jesli podpiszemy, to spadniemy tak jak Niemcy.

- A pamieta Pan, które rzady w Polsce byly temu przeciwne?

- Z róznych powodów rózne rzady. Rzady pana Belki, pana Kaczynskiego, pana
Tuska... SP. Lech Kaczynski byl jej przeciwny z zupelnie innych powodów
(naruszania morale spoleczenstwa) – a w sprawach gospodarczych, jako
komunista, byl za…

- Lech Kaczynski komunista?

- Niech Pan sobie przeczyta cytaty z jego pracy doktorskiej. On wierzyl w
komunizm.

- Co Pan opowiada? Prezydent Kaczynski pisal prace, która wymagala takich
cytatów.

- Alez nieprawda. Ja zylem w tamtych czasach, pisalem prace doktorskie (za
pieniadze) i zapewniam Pan, ze po Gomulce nie bylo zadnej koniecznosci, ani
wrecz potrzeby, cytowania Marksa.

- Ile Pan takich prac doktorskich za pieniadze napisal?

- Piec, ale nie powiem komu. Etyka zawodowa. SP. Lech Kaczynski pisal te
bzdety, bo wierzyl w komunizm – w "prawa ludzi pracy", (byl profesorem tzw.
"prawa pracy"!), prawa socjalne itd. I deklarowal otwarcie, ze te czesc
Karty gotów jest w kazdej chwili podpisac.

- Jaroslawa Kaczynskiego tez Pan uwaza za komuniste?

- On ma poglady centrowe, moze nawet centrowo–prawicowe. Wracajac do
socjalizmu to nastepna po Grecji upadnie Portugalia, Hiszpania, Belgia,
Irlandia, Francja i Niemcy -  w tej kolejnosci i to bedzie koniec i
ostateczny upadek socjalizmu. Zobaczy Pan jak zaczna upadac fundusze
emerytalne, wtedy bedzie sie dzialo. Polska przetrwala kryzys, bo PO nic nie
robila, bo jak Platforma zaczynala cos robic, to bylo nieszczescie.

W drugiej czesci wywiadu Korwin–Mikke mówi, czy jest na "ty" z Donaldem
Tuskiem, dlaczego premier jest mu bliski ideowo, kto jest agentem, co mówi
sie o Komorowskim, kiedy czlowiek powinien móc popelnic samobójstwo, czy
marihuana powinna zostac zalegalizowana, czy kobiety powinny miec prawa, czy
przywileje, dlaczego lewica stale mówi o seksie i czy jest wariatem i
oszolomem.

Rozmowa zostala autoryzowana 5 maja 2010 r.

http://wiadomosci.onet.pl/2165523,11,korwin-mikke_prawo_glosu_powinna_miec_tylko_jedna_osoba,item.html

(ar)

Korwin-Mikke: prawo glosu powinna miec tylko jedna osoba