"Korwin - toksyczny rodzic" v. toksyczne państwo europejskawe

Data: 2016-01-28 01:51:28
Autor: A. Filip
"Korwin - toksyczny rodzic" v. toksyczne państwo europejskawe
zdumiony <zdumiony@jestem.pl> pisze:
Jak nazwać człowieka który twierdzi że dzieci są _własnością_
rodziców? Może tak jest w islamie czy hinduizmie ale chrześcijaństwo
ma na ten temat zdecydowane zdanie.

<ironia> Jak on śmiał!  KaĹźdy nowoczesny eurojeczyk WIE Ĺźe dzieci są
własnością państwa! </ironia>

--
A. Filip : Jedna Europa, jedna Merkel.
Kobieta jest jak zły mandaryn. Im bardziej odstępuje od dobrych zasad,

Data: 2016-01-27 20:51:43
Autor: Jakub A. Krzewicki
W dniu czwartek, 28 stycznia 2016 01:51:31 UTC+1 użytkownik A. Filip napisał:
zdumiony <zdumiony@jestem.pl> pisze:
> Jak nazwać człowieka który twierdzi że dzieci są _własnością_
> rodziców? Może tak jest w islamie czy hinduizmie ale chrześcijaństwo
> ma na ten temat zdecydowane zdanie.

<ironia> Jak on śmiał!  Każdy nowoczesny eurojeczyk WIE że dzieci są
własnością państwa! </ironia>

To ja będę heretykiem i powiem, że dzieci są własnością swoją własną. I każdy
człowiek dobrej woli, przede wszystkim rodzic, ale również ktoś, kto pracuje dla
państwa w tych aspektach, gdzie rodzic sobie nie daje rady ponieważ nie jest
specjalistą, a więc z kształceniem szkolnym - ma obowiązek pomóc dziecku jako
"fuksowi" nauczyć się orientować się w regułach i strategiach zarówno wiedzy,
jak i gry społecznej. Jeżeli występuje konflikt pomiędzy interesami rodzica i nauczyciela, to obaj powinni dziecku dać możliwość zastanowienia się, który
model wybierze. Nie jest potrzebna w tym spójność ani jednoznaczność, ponieważ
dziecko powinno się uczyć, jak żyć w społeczeństwie, w którym istnieją konflikty
i różnice wartości. Innymi słowy uczyć się myśleć "poza pudełkiem".

"Korwin - toksyczny rodzic" v. toksyczne państwo europejskawe