Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane

Data: 2019-10-17 18:28:39
Autor: t-1
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
W dniu 2019-10-17 o 02:29, Tomasz Pyra pisze:
Ogólnie kierunek zmian dobry, ale moim zdaniem sformu³owanie zamka b³yskawicznego mocno nieprecyzyjne i mo¿e byæ polem do wymuszenia st³uczek.

https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-korytarz-zycia-i-jazda-na-suwak-obowiazkowe-sejm-uchwalil-pr,nId,3281698 Wydaje mi siê ¿e tekst jest przyjêty w tym brzmieniu:
http://orka.sejm.gov.pl/Druki8ka.nsf/0/EFDB461CE7E5CF0CC12584940030032A/%24File/3834.pdf

Je¶li przesz³o w tej wersji, to strze¿ nas Bo¿e.

Np. jak kierowca ma umo¿liwiæ wjazd jednemu z prawej a pó¼niej jednemu z lewej strony wg. 4b, skoro w 4 jest zapisane bezwarunkowe pierwszeñstwo zajmowania ¶rodkowego pasa przez pojazd z prawej strony przed tym z lewej. Wiêc ci z prawego bêd± wymuszaæ.

Powinien byæ punkt 4c. dodatkowy zakaz wjazdu 2 samochodów z jednego pasa po kolei na s±siedni.

Data: 2019-10-17 18:45:28
Autor: t-1
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
W dniu 2019-10-17 o 18:28, t-1 pisze:

art 1 pkt 2.2 o korytarzu te¿ wadliwy.
Mowa jest o zje¼dzie pojazdów tylko do krawêdzi swojego pasa. Przy dwóch pasach mo¿e byæ to za ma³o dla karetki a przy trzech pasach po co prawy ma zje¿d¿aæ na prawo skoro ¶rodkowy ma pozostaæ na swoim pasie tylko przy prawej krawêdzi? Powinny oba zje¿d¿aæ max. w prawo pozostaj±c w swoich ci±gach.

Data: 2019-10-19 01:38:47
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2019-10-17 o 18:45, t-1 pisze:
[...]

Wydaje siê wadliwy.
Samo Ministerstwo przygotowa³o grafikê na której wyra¼nie pojazdy pozostaj± na swoich pasach, nikt nie zje¿d¿a na pas awaryjny, ani przy wiêkszej ilo¶ci pasów nie upychaj± siê na jednym.
Znamienne ¿e powsta³y korytarz jest na obrazku wê¿szy ni¿ samochód osobowy;)
http://www.brd24.pl/wp-content/uploads/2018/04/DapniCSW0AAb1aO.jpg-large.jpeg

Pasy autostrady to 2x350cm.
Jak na prawym bêdzie ciê¿arówka 255cm, na lewym osobówka maj±ca 200cm z lusterkami, to ¶rodkiem nie przejedzie ju¿ wóz stra¿acki.

I pe³na zgoda ¿e przepisy powinny nakazywaæ zjazd maksymalnie daleko w lewo/prawo nawet je¶li oznacza to zjazd z jedni na pas awaryjny, pobocze, a w razie mo¿liwo¶ci i potrzeby nawet na chodnik czy trawnik.

--
Kalkulator mocy, momentu obrotowego i prze³o¿eñ skrzyñ biegów
Engine power, torque and gear ratios calculator online: http://powertorque.cba.pl

Data: 2019-10-17 20:59:44
Autor: 'TomN'
t-1 w <news:qoa4rd$8c7$1gioia.aioe.org>:

[...]

Be³kot.
Na Autostradzie znacz±ce zmniejszeie to?
A na zwê¿eniu to?

Idioci wybrani byli przez idiotów...

--
'Tom N'

Data: 2019-10-17 22:03:20
Autor: mk4
On 2019-10-17 20:59, 'TomN' wrote:
t-1 w

[...]

Teoretycznie napisane to jest dobrze i wszystko siê trzyma kupy. Ale w idealnym ¶wiecie.

Praktycznie to jaki¶ bubel. Jak dojdzie do st³uczki to jak udowodniæ, ¿e siê by³o pierwszym z prawej czy lewej, któremu nale¿a³o ust±piæ?

Albo z drugiej manki - jak wykazaæ, ¿e to by³ ten drugi, któremu nie nale¿a³o?

No bo punkty 4a) i 4b) uchylaj± konieczno¶æ ust±pienia przy zmianie pasa w zale¿no¶ci od niejasnych warunkowych wyliczen. Jakis absurd.

I có¿ to jest znaczne zmniejszenie prêdko¶ci na jezdni? Ju¿ widzê te sytuacje, kiedy jeden uznaje to za znaczne zmniejszenie a inny nie - masakra.

To nigdy nie powinno byæ w ten sposób zapisane, ze zmienia siê pierwszeñstwo. To powinno byæ na miêkko - ze ma obowi±zek przepu¶ciæ pojazd z lewej czy/i z prawej i tyle. ¯eby by³a podstawa do karania tych co nie przepuszczaj± z nagrañ video i/lub bezpo¶redniej obserwacji policji czy kamer. I to w zasadzie tyle.

Jakiekolwiek machinacje z pierwszeñstwem to prosta droga do sprzecznych przepisów i pe³nego chaosu.

--
mk4

Data: 2019-10-18 18:05:07
Autor: Shrek
W dniu 18.10.2019 o 00:03, mk4 pisze:

Praktycznie to jaki¶ bubel. Jak dojdzie do st³uczki to jak udowodniæ, ¿e siê by³o pierwszym z prawej czy lewej, któremu nale¿a³o ust±piæ?

Tak samo jak teraz. ¦wiadkowie, kamery... Prawdziwym problemem nie jest sam przepis (to problem wtórny) a jego konieczno¶æ. A mo¿e wcale nie jest potrzebny - w moim ma³ym wszech¶wiecie tak naprawdê na palcach jedenej rêki mogê przypadki, ¿e nikt mnie nie wpu¶ci, karetki ryj± bez problemów przez najwiêksze korki... Rz±dowi maja czasem problemy, bo w sumie nie wiadomo czy t± linie ci±g³± to wolno przekroczyæ tylko dlatego, ¿e czarnej bmce siê spieszy, ale to nijak ma siê do korytarzy ¿ycia.

[...]

Z ciekawo¶ci jakie jest twoje zdanie na temat pierwszeñstwa Schrodingera dla pieszych, kiedy czy pieszy jest ¿ywy czy martwy okazyje siê dopiero po pomiarze pierwszeñstwa?

--
Shrek

Data: 2019-10-18 09:47:52
Autor: sczygiel
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
W dniu pi±tek, 18 pa¼dziernika 2019 11:05:10 UTC-5 u¿ytkownik Shrek napisa³:
> [...]

Tak samo jak teraz. ¦wiadkowie, kamery... Prawdziwym problemem nie jest

Teraz jak nie masz swiadka ani kamery to z automatu jestes winny jak przywalisz komus w tyl albo on przywali tobie cofajac.

Takie przepisy sa jednoznaczne i nie ma watpliwosci jaka bedzie interpretacja.

[...]

Koniecznosc jest spowodowana dwuznacznoscia podejscia aktualnie.
Niby mamy sie trzymac przepisow ale czasem mamy byc dla siebie mili i wspolpracowac. Widac to w Twoim ulubionym temacie dotyczacym pieszych na przejsciach. Przepis jest jasny, interpretacja niejasna, grzecznosc doprowadza do potracen.

Tu podobnie, niby przepis mowi co ma mowic ale jak sie taki jeden z drugim wcisnie "bo ma prawo" to zamiast powoli jechac w korku to staniesz bo sie zaczna licytowac i po policje dzwonic bo jednak doszlo do kolizji.

I bierze sie to z tej dwuznacznosci przepis-grzecznosc.

> To nigdy nie powinno byæ w ten sposób zapisane, ze zmienia siê > pierwszeñstwo. To powinno byæ na miêkko - ze ma obowi±zek przepu¶ciæ > pojazd z lewej czy/i z prawej i tyle. ¯eby by³a podstawa do karania tych > co nie przepuszczaj± z nagrañ video i/lub bezpo¶redniej obserwacji > policji czy kamer. I to w zasadzie tyle.

Ten przepis to kolejny przyklad na bajzel:

Primo: Po czym mam poznac ze zwezenie to sytuacja nadajaca sie na zamek a nie po prostu sytuacja gdzie dostawa chleba blokuje pas ruchu?

Secundo: Sformulowanie jest na tyle ogolne ze kierowca ma sie domyslic czy tu obowiazuje zamek czy nie.

Z ciekawo¶ci jakie jest twoje zdanie na temat pierwszeñstwa Schrodingera dla pieszych, kiedy czy pieszy jest ¿ywy czy martwy okazyje siê dopiero po pomiarze pierwszeñstwa?

Nie troluj.

Jak chcesz zeby wszystko bylo zgodnie z zamyslem i litera prawa to moze zachecaj pieszych aby podnosili reke jak chca przejsc?
Ja zaczalem tak robic i dziala cuda.

Data: 2019-10-18 11:55:58
Autor: sczygiel
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
W dniu pi±tek, 18 pa¼dziernika 2019 12:06:36 UTC-5 u¿ytkownik Shrek napisa³:
W dniu 18.10.2019 o 18:47, sczygiel@gmail.com pisze:

> [...]

A sk±d wiesz czy przywali³ komu¶ w ty³ czy przyjeba³ w dziadka jak cofa³?

Ale nie ma ¿adnej dwuznaczno¶ci - pierwszeñstwo ma ten co jedzie swoim pasem, natomiast kultura ka¿e wpu¶ciæ co drugiego. U mnie dzia³a bez zarzutu.

U ciebie dziala, u innych nie musi. Przepisy sa po to aby nie bylo niejasnosci jak sie zachowac a potem kto jest winny jak jednak dojdzie do kolizji.

> Widac to w Twoim ulubionym temacie dotyczacym pieszych na przejsciach. Przepis jest jasny, interpretacja niejasna

Hmmm. Widzê w ostatnim zdaniu sprzeczno¶æ:)

Tylko pozornie. Bo przepis jasny ale jego zastosowanie w rzeczywistosci niejasne.
Tak jak jednemu starczy widziec pieszego w okolicy przejscia a drugiemu nie..

> Nie troluj.

Nie troluje. Je¶li argumentem przeciwko przepisom o suwaku ma byæ rozmywanie pierwszeñstwo, to jak nazwaæ sytuacjê gdzie wprostn nadane pierwszeñtwo (wyj±tek w ca³ym PoRD!) oznacza wed³ug czê¶ci ust±p pierwszeñstwa? B±d¼my konsekewntni.

Bo w przypadku pieszego niejasne jest wyrazenie zamiaru.
Bylo walkowane i zdaje sie nie przyjmujesz do wiadomosci ze kontrowersyjne jest przejscie ze stanu bez pierwszenstwa (na chodniku) do stanu z pierwszenstwem (na przejsciu).
> Jak chcesz zeby wszystko bylo zgodnie z zamyslem i litera prawa to moze zachecaj pieszych aby podnosili reke jak chca przejsc?

Wat?

No wlasnie, nie rozumiesz :)

Data: 2019-10-18 21:05:21
Autor: Shrek
W dniu 18.10.2019 o 20:55, sczygiel@gmail.com pisze:

[...]

No w³a¶nie zastanawiam siê czy ¿yjê w wyspie po¶ród barbarzyñców czy problem jest wydumany/

[...]

Czyli nie jest jasny. Pal6, ¿e na grupie - w¶ród s±dów te¿.

[...]

Bez jaj. Nie róbmy z Polaków genetycznych idiotów. Jak kto¶ idzie do przej¶cia albo przed nim stoi, to czego siê spodziewasz - okrêtu?

Jak chcesz zeby wszystko bylo zgodnie z zamyslem i litera prawa to moze zachecaj pieszych aby podnosili reke jak chca przejsc?

Wat?

No wlasnie, nie rozumiesz :)

No nie rozumiem. Równie dobrze mog± machaæ têczow± flag±.

--
Shrek

Data: 2019-10-18 12:32:56
Autor: sczygiel
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
W dniu pi±tek, 18 pa¼dziernika 2019 14:05:40 UTC-5 u¿ytkownik Shrek napisa³:

No w³a¶nie zastanawiam siê czy ¿yjê w wyspie po¶ród barbarzyñców czy problem jest wydumany/

Tu nie chodzi o to czy 99% ludzi rozumie. Chodzi o ten 14 czy nawet 0.01% ludzi ktorzy stosuja logike inaczej i sad sie do ich interpretacji moze przychylic.

Wtedy te 99% jest w czarnej bo stosuja sie do przepisu a jednak dostana po glowie...

> Tak jak jednemu starczy widziec pieszego w okolicy przejscia a drugiemu nie.

Czyli nie jest jasny. Pal6, ¿e na grupie - w¶ród s±dów te¿.

No wlasnie. I w sumie nie ma co sie dziwic. Nagle pas do jazdy ktory jest "swiety" i ma dokladnie wyznaczone zasady uzycia staje sie w sumie niezdefiniowany bo starczy dostawczak na awaryjnych...

Bez jaj. Nie róbmy z Polaków genetycznych idiotów. Jak kto¶ idzie do przej¶cia albo przed nim stoi, to czego siê spodziewasz - okrêtu?

Jak idzie to nie wiem dokad idzie. Jak stoi to moge zalozyc ze chce przejsc ale moze nie teraz.

Jak stoi i patrzy wyczekujaco to zakladam ze chce przejsc teraz.

Tyle ze to wiele nie zmienia. Jak nogi na pasach nie polozy to pierwszenstwa nie ma. A jak wejdzie tak ze nie sposob fizycznie sie zatrzymac to powoduje wypadek.

Ale wiem ze sie nie zgodzisz bo ignorujesz stan przejsciowy. Wiec sie nie dogadamy.

> No wlasnie, nie rozumiesz :)

No nie rozumiem. Równie dobrze mog± machaæ têczow± flag±.

Nie trzeba. Starczy lape podniesc. Dziala, choc nie zawsze. Testowane tez za zachodnia granica. Sa miejsca gdzie mozna stac do usranej smierci. Albo do odpowiedniej szpary miedy samochodami.

Data: 2019-10-18 23:33:15
Autor: kk
On 2019-10-18 21:32, sczygiel@gmail.com wrote:

[...]

Ostatnio wje¿d¿a³em tak skuterem na g³ówn± z popdporz±dkowanej.

Data: 2019-10-19 08:02:27
Autor: Shrek
W dniu 18.10.2019 o 21:32, sczygiel@gmail.com pisze:

Tu nie chodzi o to czy 99% ludzi rozumie. Chodzi o ten 14 czy nawet 0.01% ludzi ktorzy stosuja logike inaczej i sad sie do ich interpretacji moze przychylic.

Ale ja nie o tym, czy przepis jest dobry, tylko czy o ogóle potrzebny. W moich okolicach dzia³a bez przepisu, z przepisem te¿ bêdzie dzia³aæ.

No wlasnie. I w sumie nie ma co sie dziwic. Nagle pas do jazdy ktory jest "swiety" i ma dokladnie wyznaczone zasady uzycia staje sie w sumie niezdefiniowany bo starczy dostawczak na awaryjnych...

No to ju¿ nie jest ¶wiêty. Tak naprawdê ma³o który przepis by³/jest ¶wiêty. Jak na zielonym pierdolniesz w inny pojazd mimo ¿e mia³e¶ mo¿liwo¶æ reakcji, to siê oka¿e, ¿e zielone takie ¶wiete nie by³o. Zw³aszcza jak siê powo³asz na "¶wiêto¶æ" zielonego.

[...]

Tak, tak - dla przyjemno¶ci sobie stoi, a idzie w kierunku przej¶cia, ¿eby ciê strolowaæ i wróciæ. Przestañ udawaæ idiotê i obra¿aæ resztê spo³eczeñstwa wmawiaj±c mu swoje urojenia. Doskonale wiadomo po co piesi siê gromadz± i ³a¿± do przej¶æ, tylko wygodniej ci powiedzieæ "a mo¿e siê kurwa na randkê akurat umówi³, na wysepce akurat - ale kretyn". Jeste¶ w³a¶nie przyk³adem dlaczego trzeba uk³adaæ przepisu idiotoodpornie - nie dlatego, ¿e ludzie s± idiotami (bywaj±, ale generalnie nie s± i na idiotów ciê¿ko poradziæ - trzeba ich po prostu z dróg eliminowaæ), tylko dlatego, ¿e zawsze znajd± siê tacy co idiotów udaj±.

[...]

Generalnie siê zgadzam (inn± drog± - nie "nieci±g³o¶æ krawê¿nika", bo nie ma nic do rzeczy, ale po prostu zakaz wchodzenia bezpo¶rednio przed pojazd). Problem jest bardziej wtedy kiedy kto¶ wejdzie i jak najbardziej da siê zatrzymaæ, tylko kierownik oburzony, ¿e pieszy na nim wymusi³, bo "co prawa pieszy ma pierwszeñstwo, ale przecia nie kurwa jak ja jadem! - wtedy uon ma czekaæ a¿ przejado!"

Wiec sie nie dogadamy.

Jak bêdziemy rozmawiaæ normalnie to jak widzisz pewnie siê da:P

No nie rozumiem. Równie dobrze mog± machaæ têczow± flag±.

Nie trzeba. Starczy lape podniesc.

A sk±d wiadomo0, ¿e ³apê? Mo¿e pozdrawia kogo¶ po drugiej stronie? Drugi powie, ¿e czerwon± flagê, czwarty ¿e smartfonem z w³±czon± latark± ma zamachaæ a pieszy, ¿e najskuteczniej podnie¶æ rêkê z ceg³ówk±. Stoi przy przej¶ciu albo idzie do przej¶cia, to znaczy ¿e chce przej¶æ. Nie udawaj naprawdê idioty i nie komplikuj spraw prostych.

--
Shrek

Data: 2019-10-19 15:02:51
Autor: J.F.
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
Dnia Sat, 19 Oct 2019 08:02:27 +0200, Shrek napisa³(a):
[...]

Ale widziales - od 20+ lat piszemy o zamku, i w reszcie kraju nadal
nie dziala :-)

J.

Data: 2019-10-19 15:50:17
Autor: Shrek
W dniu 19.10.2019 o 15:02, J.F. pisze:

[...]

Prawdê mówi±c cie¿ko mi w to uwierzyæ...

--
Shrek

Data: 2019-10-19 16:22:02
Autor: J.F.
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
Dnia Sat, 19 Oct 2019 15:50:17 +0200, Shrek napisa³(a):

[...]

To wpisz w youtube "szeryf" czy "zamek po polsku".

Albo podziwiaj nowy sport "wykiwac szeryfa" :-)

A nawiasem mowiac ... pytales sie kiedys kiedy zjezdzac z S8 czy A2
.... tam dziala zamek ? Ciekawe czy zacznie :-)

Wiem, tam duzo przyjezdnych burakow, to ich wina :-)

J.

Data: 2019-10-19 16:48:27
Autor: Shrek
W dniu 19.10.2019 o 16:22, J.F. pisze:

Prawdê mówi±c cie¿ko mi w to uwierzyæ...

To wpisz w youtube "szeryf" czy "zamek po polsku".

Wpisz idiota za kierownic± zobaczysz jeszcze wiêcej. Ale wiesz, ¿e tam siê nie wrzuca (choæ by³ wyj±tek z pruszkowa bodaj¿e) jak wszystko przebiega jak powinno.

A nawiasem mowiac ... pytales sie kiedys kiedy zjezdzac z S8 czy A2
... tam dziala zamek ? Ciekawe czy zacznie :-)

Dzia³a na swój sposób - ale to nie ta sytuacja - tam pas siê nie koñczy, tylko skrêca.

Wiem, tam duzo przyjezdnych burakow, to ich wina :-)

Generalnie do¶æ dobrze dzia³a.

--
Shrek

Data: 2019-10-19 17:21:40
Autor: J.F.
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
Dnia Sat, 19 Oct 2019 16:48:27 +0200, Shrek napisa³(a):
[...]

Ale za to widac, jak setka pojazdow jedzie tylko jednym pasem, i nikt
nie omija :-)

A nawiasem mowiac ... pytales sie kiedys kiedy zjezdzac z S8 czy A2
... tam dziala zamek ? Ciekawe czy zacznie :-)

Dzia³a na swój sposób - ale to nie ta sytuacja - tam pas siê nie koñczy, tylko skrêca.

IMO - znacznie u nas czestsza.

No i jak to powinno wygladac, co kultura na to ? :-)

Wiem, tam duzo przyjezdnych burakow, to ich wina :-)
Generalnie do¶æ dobrze dzia³a.

Pewnie dlatego, ze ruch umiarkowany :-)

Ale teraz bedzie mozna kulturalnie - na srodkowym pasie bedzie stala
druga kolejka do do zjazdu, na koncu (w kierunku jazdy liczac) beda
ich grzecznie kierowcy z prawego pasa wpuszczac, a na poczatku
kierowcy z lewego beda ladnie wpuszczac tych ze srodkowego, ktorzy
chca prosto :-)

J.

Data: 2019-10-19 17:30:28
Autor: Shrek
W dniu 19.10.2019 o 17:21, J.F. pisze:

[...]

Ich problem. W warszawie nie widac.

Dzia³a na swój sposób - ale to nie ta sytuacja - tam pas siê nie koñczy,
tylko skrêca.

IMO - znacznie u nas czestsza.

No i jak to powinno wygladac, co kultura na to ? :-)

Jak dla mnie wygl±da dobrze.

Wiem, tam duzo przyjezdnych burakow, to ich wina :-)
Generalnie do¶æ dobrze dzia³a.

Pewnie dlatego, ze ruch umiarkowany :-)

Ta umiarkowany;)

[...]

Nic siê nie zmieni.

--
Shrek

Data: 2019-10-20 16:38:53
Autor: J.F.
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
Dnia Sat, 19 Oct 2019 17:30:28 +0200, Shrek napisa³(a):
[...]

Warszawa to nie caly kraj :-)

[...]

Poczekamy, zobaczymy.

Jak sie juz buraki z prowincji naucza, ze na koncu korka sie wpuszcza
samochody na suwak, to moze nawet nie zauwaza ze tu sie pas nie konczy
:-)

J.

Data: 2019-10-20 16:59:34
Autor: Shrek
W dniu 20.10.2019 o 16:38, J.F. pisze:

Ich problem. W warszawie nie widac.

Warszawa to nie caly kraj :-)

Ale skoro mamy opinie najwiêkszych chujów drogowych, to wszêdzie indziej musi byæ lepiej:P

Nic siê nie zmieni.

Poczekamy, zobaczymy.

A czemu mia³oby siê zmieniæ, skoro przepisy s± o koñczoñcym siê pasie, a tu siê nie koñczy?

Jak sie juz buraki z prowincji naucza, ze na koncu korka sie wpuszcza
samochody na suwak, to moze nawet nie zauwaza ze tu sie pas nie konczy
:-)

Tak po prawdzie to w godzinach szczytu "zagranicznych" jest mo¿e 10% z tego 10% wiêkszo¶æ ogarnia. Tych co nie ogarniaj± wpuszczamy na krzywy ryj, wiêc problemu nie ma;) Wydaje mi siê, ¿e jak nie ogarnia, to nie dlatego, ¿e nie wiedz± jak, a po prostu miejscowi wiedz± co gdzie siê koñczy, wiêc si³a rzeczy ogarniaj± lepiej.

--
Shrek

Data: 2019-10-20 17:15:02
Autor: J.F.
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
Dnia Sun, 20 Oct 2019 16:59:34 +0200, Shrek napisa³(a):
W dniu 20.10.2019 o 16:38, J.F. pisze:

Ich problem. W warszawie nie widac.

Warszawa to nie caly kraj :-)

Ale skoro mamy opinie najwiêkszych chujów drogowych, to wszêdzie indziej musi byæ lepiej:P

Wszedzie ludzie grzecznie stoja w kolejce, tylko wy uwazacie, ze wam
sie nalezy bez :-P

Nic siê nie zmieni.
Poczekamy, zobaczymy.
A czemu mia³oby siê zmieniæ, skoro przepisy s± o koñczoñcym siê pasie, a tu siê nie koñczy?

Ale swiadomosc spoleczna wzrosnie ... oby :-)

[...]

A Ty udajesz ze nie wiesz i jedziesz dalej na krzywy ryj :-)

J.

Data: 2019-10-20 17:29:38
Autor: Shrek
W dniu 20.10.2019 o 17:15, J.F. pisze:

Ale skoro mamy opinie najwiêkszych chujów drogowych, to wszêdzie indziej
musi byæ lepiej:P

Wszedzie ludzie grzecznie stoja w kolejce, tylko wy uwazacie, ze wam
sie nalezy bez :-P

Ciekawa koncepcja:P

[...]

Widzê, ze bardzo chcesz mnie przekonaæ, ze jednak przepis jest potrzebny:P

--
Shrek

Data: 2019-10-20 18:34:51
Autor: J.F.
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
Dnia Sun, 20 Oct 2019 17:29:38 +0200, Shrek napisa³(a):
[...]

Ale szeryf to swinia, bo was nie puszcza :-)

[...]

Przepis jest potrzebny, bo jak widac - bez przepisu nie dziala :-)
Co prawda ciagle mi sie wydaje, ze wystarczylaby tablica "prosze w
korku zajmowac oba pasy". No ale pisales kiedys, ze nie wiesz kiedy kolejka do zjazdu sie
zaczyna :-)

J.

Data: 2019-10-20 18:47:02
Autor: Shrek
W dniu 20.10.2019 o 18:34, J.F. pisze:

Przepis jest potrzebny, bo jak widac - bez przepisu nie dziala :-)

No w³a¶nie siê dziwie, bo w moim lokalnym wszech¶wiecie dzia³a bardzo dobrze. Dysonans poznawczy mi siê w³±cza - reszta kraju to idioci czy jak?

Co prawda ciagle mi sie wydaje, ze wystarczylaby tablica "prosze w
korku zajmowac oba pasy".

I co jeszcze? Mo¿e proszê siê zatrzymywaæ na czerwonym ¶wietle?

No ale pisales kiedys, ze nie wiesz kiedy kolejka do zjazdu sie
zaczyna :-)

Wiem - trzy kilometry wcze¶niej przy Zesa³añców Syberyjskich, a w zasadzie  to wcze¶niej te¿ jest korek, tylko ulice siê inaczej nazywaj±;) Z mojego punktu widzenia zaczyna³ siê przy wyje¼dzie z gara¿u w alejach kerozolimskich (a czasami i w gara¿u). Z tym ¿e nie do koñca, bo na ogó³ je¼dzê moto i korki ma w d4.

--
Shrek

Data: 2019-10-20 19:00:21
Autor: J.F.
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
Dnia Sun, 20 Oct 2019 18:47:02 +0200, Shrek napisa³(a):
[...]

No ba - widziales wyniki glosowania :-)

Ale ... dlaczego idioci ? Z grubsza na jedno wychodzi czy beda czekac
na jednym pasie, czy na dwoch, byleby tych warszawiakow co chca ominac
- nie wpuscic :-)

Co prawda ciagle mi sie wydaje, ze wystarczylaby tablica "prosze w
korku zajmowac oba pasy".
I co jeszcze? Mo¿e proszê siê zatrzymywaæ na czerwonym ¶wietle?

Tego to na kursie ucza.
A i tak nie dziala :-)

J.

Data: 2019-10-20 19:11:34
Autor: Shrek
W dniu 20.10.2019 o 19:00, J.F. pisze:

No w³a¶nie siê dziwie, bo w moim lokalnym wszech¶wiecie dzia³a bardzo
dobrze. Dysonans poznawczy mi siê w³±cza - reszta kraju to idioci czy jak?

No ba - widziales wyniki glosowania :-)

No to w takim razie nic nie pomo¿e:P Dopust bo¿y ewentualnie jak mówi± rosjanie dzika przyroda - nic nie poradzisz;)

Ale ... dlaczego idioci ? Z grubsza na jedno wychodzi czy beda czekac
na jednym pasie, czy na dwoch, byleby tych warszawiakow co chca ominac
- nie wpuscic :-)

Skoro tak twierdzisz, to niez³ocznie nale¿y wszystkie drogi zwêziæ do jednego pasa - skoro nie ma ró¿nicy?

--
Shrek

Data: 2019-10-21 17:14:55
Autor: J.F.
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
U¿ytkownik "Shrek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5dac9547$0$537$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Albo poszerzyc do 2 na calej dlugosci ...

J.

Data: 2019-10-22 06:03:08
Autor: Shrek
W dniu 21.10.2019 o 17:14, J.F. pisze:

Skoro tak twierdzisz, to niez³ocznie nale¿y wszystkie drogi zwêziæ do jednego pasa - skoro nie ma ró¿nicy?

Albo poszerzyc do 2 na calej dlugosci ...

Ale po co skoro podobno lepiej staæ na jednym pasie w korku?

--
Shrek

Data: 2019-10-22 11:23:49
Autor: J.F.
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
U¿ytkownik "Shrek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5dae7f7b$0$550$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale czemu stac na dwoch ? Czas stania sie od tego nie skroci :-)

J.

Data: 2019-10-22 16:49:48
Autor: Cavallino
W dniu 22-10-2019 o 11:23, J.F. pisze:
[...]

Oczywi¶cie ¿e siê skróci, przynajmniej niektórym.
Np. tym co jad± w innym kierunku ni¿ wiêkszo¶æ korka i mogliby wcze¶niej zjechaæ na pustym pasie.

Data: 2019-10-22 17:26:01
Autor: Shrek
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
W dniu 22.10.2019 o 11:23, J.F. pisze:

Ale po co skoro podobno lepiej staæ na jednym pasie w korku?

Ale czemu stac na dwoch ? Czas stania sie od tego nie skroci :-)

No sam napisa³e¶, ¿e drugi nie potrzebny - jak nie ma korka to niepotrzebny bo nie ma korka, a jak jest korek to niepotrzebny bo nie wypada korzystaæ. No a grunty w miastach drogie - wiêc natychmiast ukruciæ t± niegospodarno¶æ i zwê¿yæ:P

--
Shrek

Data: 2019-10-22 17:48:39
Autor: J.F.
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
U¿ytkownik "Shrek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5daf1f87$0$511$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No nie - napisalem, zeby ukrocic te niegospodarnosc i poszerzyc zwezenie :-)

Tak swoja droga - jest taka ulica we Wroclawiu - Klecinska.
Na dwoch koncach miala tory kolejowe.

Nad jednymi zrobiono wiadukt.
Wiele to nie dalo, bo ulica nadal waska i zakorkowana.
Poszerzono polowe dlugosci - oczywiscie nic sie nie zmienilo, poza "zamkiem po polsku".
Poszerzono druga czesc - oczywiscie nic nie dalo.

Zrobiono drugi wiadukt - no, bylo troche lepiej, ale z kolei zakorkowalo sie skrzyzowanie za torami (Grabiszynska).
No i drugi koniec sie zakorkowal.
Trzeba bylo jeszcze sporo drog i mostow zrobic, zeby mialo to wiekszy sens.

W rezultacie pieniadze wydane na pierwszy wiadukt nie przyniosly zysku przez ~15 lat :-)

A swoja droga musze sie przyjrzec - czy jakies pociagi pod tym wiaduktem jezdza, czy juz nie ... no ale tam jeszcze jedna ulica jest pod, to moze sie przyda ... albo tramwaj puszcza.

J.

Data: 2019-10-22 18:13:05
Autor: Shrek
W dniu 22.10.2019 o 17:48, J.F. pisze:

No nie - napisalem, zeby ukrocic te niegospodarnosc i poszerzyc zwezenie :-)

Ka¿dy pas gdzie¶ siê koñczy:P

[...]

Gratulacje - w³asnie dostrzeg³e¶, ¿e tak naprawdê to poszerzanie dróg w mie¶cie to po prostu przepychanie korków z miejsca na miejsce.

--
Shrek

Data: 2019-10-22 19:00:25
Autor: J.F.
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
U¿ytkownik "Shrek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5daf2a90$0$17348$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 22.10.2019 o 17:48, J.F. pisze:
No nie - napisalem, zeby ukrocic te niegospodarnosc i poszerzyc zwezenie :-)

Ka¿dy pas gdzie¶ siê koñczy:P

Do Lizbony daleko :-P

[...]

Alez skad - zrobili i jest ... lepiej. Wrecz znacznie lepiej, choc nie do konca.

Ale ja o tym, ze wydatki nie przynosily zysku przez 15 lat, a jakby to zrobic od razu, to by przynosily.
A tak, to pierwszy wiadukt juz pewnie do remontu :-)

J.

Data: 2019-10-22 19:11:32
Autor: Shrek
W dniu 22.10.2019 o 19:00, J.F. pisze:

Ale ja o tym, ze wydatki nie przynosily zysku przez 15 lat, a jakby to zrobic od razu, to by przynosily.
A tak, to pierwszy wiadukt juz pewnie do remontu :-)

To ma³y piku¶. Autostrada - dwa pasy, ale przystosowana do rozbudowy o trzeci, wiêc obiekty in¿ynieryjne, pas drogowy, roboty ziemne, ekrany, barierki, punty SOS, MOPy, wêz³y te same. O ile mog³a byæ tañsza dwupasmówka od trzy - o teoretycznie max 33% to jakby by³a robiona pod dwa pasy bez rezerwy. Z rezerw±, bior±c wszystko powy¿sze to _bardzo_ dobrze bêdzie jak o 10%. Ciekawy jestem ile bêdzie kosztowa³o dobudowanie trzeciego pasa, bo obstawiam, ¿e obecnie to bêdzie gdzie¶ 40% pierwotnej ceny autostrady, o kosztach spo³ecznych rozpierdolu A2 na dwa albo trzy lata nie wspomnê.

--
Shrek

Data: 2019-10-20 14:31:07
Autor: sczygiel
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
W dniu sobota, 19 pa¼dziernika 2019 01:03:10 UTC-5 u¿ytkownik Shrek napisa³:
> [...]

Ale ja nie o tym, czy przepis jest dobry, tylko czy o ogóle potrzebny. W moich okolicach dzia³a bez przepisu, z przepisem te¿ bêdzie dzia³aæ.

No jak widac potrzebny. Ale chyba potrzebniejszy ten o jezdzie do konca pasa.
Jak juz tam sie znajde to wbic na ten drugi jest latwo. Nawet kiedys liczylem dla hobby. I zazwyczaj pierwszy/drugi wpuszcza.
Raz tylko sie trafilo ze 5 przejechalo zanim szosty wpuscil. A szeryfy to jednak bardziej dokuczliwe

> No wlasnie. I w sumie nie ma co sie dziwic. Nagle pas do jazdy ktory jest "swiety" i ma dokladnie wyznaczone zasady uzycia staje sie w sumie niezdefiniowany bo starczy dostawczak na awaryjnych...

No to ju¿ nie jest ¶wiêty.

Bardzo niedobrze. Bardzo.

[...]

To zalezy od sedziego. I od tego co rejestrator nagral.
Jak jest slowo przeciw slowu to przepis swiety.
A raczej niewielu jest takich co korzystaja z okazji do cudzego OC i sa w stanie zdecydowac sie w 2-3 sekundy...

Tak, tak - dla przyjemno¶ci sobie stoi, a idzie w kierunku przej¶cia, ¿eby ciê strolowaæ i wróciæ.

Nie zaczynaj. juz o tym watki byly.
[...]

To juz twoja interpretacja. Jak nie rozumiesz co do ciebie pare osob pisze i jestes jedyny uparty to, no wiesz...

[...]

Oho. Jedziemy ad personam? Nie, nie znize sie do tego poziomu.

> [...]

Generalnie siê zgadzam (inn± drog± - nie "nieci±g³o¶æ krawê¿nika", bo nie ma nic do rzeczy, ale po prostu zakaz wchodzenia bezpo¶rednio przed pojazd). Problem jest bardziej wtedy kiedy kto¶ wejdzie i jak najbardziej da siê zatrzymaæ, tylko kierownik oburzony, ¿e pieszy na nim wymusi³, bo "co prawa pieszy ma pierwszeñstwo, ale przecia nie kurwa jak ja jadem! - wtedy uon ma czekaæ a¿ przejado!"

To co opisales to zwykle buractwo, i jak czytam to nikt tego nie neguje. Ale mam wrazenie ze jeden pisze o wymuszeniu a drugi o koniecznosci zatrzymania.
Ale jak juz pisalem, podniesiona lapa czyni cuda. choc moze przestac jak by sie spopularyzowala.

> Wiec sie nie dogadamy.

Jak bêdziemy rozmawiaæ normalnie to jak widzisz pewnie siê da:P

No to rozmawiajmy normalnie, bez przytykow personalnych. ok?

Czyli jednak nie mozna bez adpersonam?

Widze ze nie rozumiesz. W wiekszosci przypadkow przejsc sie da bez wydziwiania. W tych gdzie sie nie da trzeba stanac przy krawezniku, na przejsciu i podniesc lape. I poczekac az sie samochody zatrzymaja. Z obu stron. I przejsc - bezpiecznie.

Jak sie to nie uda to daj znac, zapropnuje eskalacje w postaci kamienia na sznurku. Jak patrze na serie polskie drogi i na zycie wokol to jednak nie widze potrzeby aby to bylo potrzebne.

Data: 2019-10-21 01:05:09
Autor: Shrek
W dniu 20.10.2019 o 23:31, sczygiel@gmail.com pisze:

Raz tylko sie trafilo ze 5 przejechalo zanim szosty wpuscil. A szeryfy to jednak bardziej dokuczliwe

Na szeryfów jest paragraf i bez tego. Ale skoro potrzebny dodatkowy to trudno. Tylko siê dziwie, bo u mnie dzia³a bez paragrafów.

[...]

No ja wiem. Z jednej strony tak, z drugiej skoro przepis potrzebny...

To zalezy od sedziego. I od tego co rejestrator nagral.

No to dbaj o niego:)

Tak, tak - dla przyjemno¶ci sobie stoi, a idzie w kierunku przej¶cia,
¿eby ciê strolowaæ i wróciæ.

Nie zaczynaj. juz o tym watki byly.

No by³y a wy dalej udajecie, ¿e nie wiadomo po co piesi do przej¶æ ³a¿±...

To juz twoja interpretacja. Jak nie rozumiesz co do ciebie pare osob pisze i jestes jedyny uparty to, no wiesz...

Masz okazjê siê za³o¿yæ o ³atw± kasê w w±tku obok o bmw. Na razie TomN przypomnia³ sobie po pocz±tkowym przecieku ¿e ma mnie w pl±kownicy i kogucik zmieni³ siê z koguta w chickena i tchórzy.

[...]

A co ja poradzê na to, ¿e udajesz ¿e nie wiesz po co piesi ³a¿± do przej¶æ?

[...]

Z wyj±tkiem koguta na przyk³ad. I paru innych.

Jak bêdziemy rozmawiaæ normalnie to jak widzisz pewnie siê da:P

No to rozmawiajmy normalnie, bez przytykow personalnych. ok?

Ok. A mo¿esz przez chwilê nie udawaæ, ¿e nie wiesz po co piesi stoj± przy przej¶ciu? £atwiej bêdzie wtedy normalnie gadaæ. No bo przecie¿ wiesz - prawda?

[...]

No ciê¿ko bêdzie, skoro udajesz...

Widze ze nie rozumiesz. W wiekszosci przypadkow przejsc sie da bez wydziwiania. W tych gdzie sie nie da trzeba stanac przy krawezniku, na przejsciu i podniesc lape.

Przecie¿ machanie ³ap±, ¿eby zasygnalizowaæ co¶ co jest oczywiste, to w³a¶nie wydziwianie.

--
Shrek

Data: 2019-10-18 23:31:31
Autor: kk
On 2019-10-18 21:05, Shrek wrote:

[...]

¯e bêdzie tak sta³. I on tak czêsto stoi. Dzisiejszy stan jest o tyle dobry, ¿e wymaga obustronnej uwagi i na tyle z³y, ¿e nie bardzo jest jak wykazaæ brak uwagi u pieszego.

Data: 2019-10-20 09:08:18
Autor: mk4
On 2019-10-18 21:05, Shrek wrote:
W dniu 18.10.2019 o 20:55, sczygiel@gmail.com pisze:

No wlasnie, nie rozumiesz :)

No nie rozumiem. Równie dobrze mog± machaæ têczow± flag±.

A jednak wymuszenie na pieszym takiego ¶wiadomego uchu rêka dramatyczni podnios³oby ich ¶wiadomo¶æ w momencie wkraczania na przej¶cie. Przy okazji kierowców te¿. Zatem dlaczego nie?

--
mk4

Data: 2019-10-20 12:56:05
Autor: Shrek
W dniu 20.10.2019 o 11:08, mk4 pisze:

No nie rozumiem. Równie dobrze mog± machaæ têczow± flag±.

A jednak wymuszenie na pieszym takiego ¶wiadomego uchu rêka dramatyczni podnios³oby ich ¶wiadomo¶æ w momencie wkraczania na przej¶cie.

Dlatego, ¿e wbrew twierdzeniom co po niektórych nie ma _¿adnego_ problemu z okre¶leniem po co piesi stoj±/kieruj± siê w stronê przej¶æ.

Przy okazji kierowców te¿. Zatem dlaczego nie?

Chyba ¿artujesz. Kierowcy maj± ¶wiadomo¶æ, ¿e pieszy na przej¶ciu ma pierwszeñstwo i ¿e nale¿y zwolniæ tak, zeby nie nara¿aæ pieszego _wchodz±cego_ na przej¶cie na niebezpieczeñstwo. Co najwy¿ej robi± kurwê z logiki, ¿eby uzasadniæ sobie, ¿e to jednak pieszy ma pierwszeñstwo pozorne, a oni tak jakby praktyczne. Chesz u¶wiadamiaæ kierowców - proszê - kampanie o tym spotykaj± siê z wrog± reakcj± kierowców, bo "zachêcaj± pieszych do korzystania z pierwszeñstwa" co kierowcom jest po prostu nie na rêkê.

Skoñczmy w koñcu z robienie idiotów z Polaków - on doskonale wiedz±, ¿e piesi chc± przej¶æ, co nawy¿ej _udaj±_ idiotów, ¿e nie wiedz±.

--
Shrek

Data: 2019-10-20 16:23:11
Autor: J.F.
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
Dnia Sun, 20 Oct 2019 12:56:05 +0200, Shrek napisa³(a):
[...]

Wiele filmow ostatnio podsylalem - zadnego nie obejrzales ?

Zreszta proponowalem - daj film z wlasnej jazdy :-)

[...]

Nie, tej drugiej swiadomosci nie maja :-)

[...]

Bo
a) jest nie na reke,
b) nie maja pierwszenstwa, o ktorym piszesz ...
c) nawet w tych innych krajach gdzie niby lepiej, okazuje sie, ze tak
niekoniecznie. Tzn o przepisach pisze.

Skoñczmy w koñcu z robienie idiotów z Polaków - on doskonale wiedz±, ¿e piesi chc± przej¶æ, co nawy¿ej _udaj±_ idiotów, ¿e nie wiedz±.

Jak piesi sobie ustal± nawyk poczekania na krawezniku, to dluzej
pozyja.

https://youtu.be/IXG7WeBRWmA?t=22

J.

Data: 2019-10-20 17:11:20
Autor: Shrek
W dniu 20.10.2019 o 16:23, J.F. pisze:

Dlatego, ¿e wbrew twierdzeniom co po niektórych nie ma _¿adnego_
problemu z okre¶leniem po co piesi stoj±/kieruj± siê w stronê przej¶æ.

Wiele filmow ostatnio podsylalem - zadnego nie obejrzales ?

Jakie¶ obejrza³em OIDP. Tam by³ inny problem ni¿ opisujesz. Rzeczywi¶cie OIDP kto¶ siê w³adowa³ z biegu równoleg³ego (raz). Zrobi³by to samo jakby mia³ podnie¶æ rêkê. My mówimy o tych co mieszcz± siê "w normie". A co do tych w±tpliwo¶ci nie ma. Ci co siê nie mieszcz±, nie bêd± ³apy podnosiæ, bo s± po prostu g³upi, nie przeczê - zdarza siê. By³oby jak z pomys³em ¿eby skoro rowerzy¶ci je¿d¿± bez o¶wietlenia, to nakazaæ im kamielki. Efekt by³by taki ¿e zamiast bez obowi±zkowego o¶wietlenia je¿dziliby bez obowi±zkowego o¶iwtlenia i obowi±zkowej kamizelki,

Zreszta proponowalem - daj film z wlasnej jazdy :-)

Nie mam kamery i samochodem od kilku miesiêcy jeædzi ¿ona, ja sporadycznie w weekndy - w tygodniu zapieprzam moto. Ale jak naprawiê bezpieczniki i kamerkê pod³±cze, to dam.

[...]

No to ju¿ widzisz, gdzie jest problem.

[...]

W³a¶nie.

b) nie maja pierwszenstwa, o ktorym piszesz ...

Jak nie jak tak - co ma pieszy na przej¶ciu? Pierwszeñstwo. Jeden z bardzo nielicznych przypadków kiedy pierwszeñstwo jest dane wprost.

c) nawet w tych innych krajach gdzie niby lepiej, okazuje sie, ze tak
niekoniecznie. Tzn o przepisach pisze.

Generalnie jest lepiej, co widaæ w statystykach.

Jak piesi sobie ustal± nawyk poczekania na krawezniku, to dluzej
pozyja.

A jak nie bêd± wychodziæ z domu to jeszcze d³u¿ej.

https://youtu.be/IXG7WeBRWmA?t=22

No i? S±dzisz, ¿e jakby mia³a ³apê do góry podnie¶æ, to co¶ by to zmieni³o? Dla odmiany wrzuca³em tu filmik z wykopu. 40+ kierowców wyprzedzi³o/ominê³o pojazd, który zatrzyma³ siê ¿eby przepu¶ciæ pieszego. Oczywi¶cie ¿e nale¿y uwa¿aæ i to ju¿ jest w prawie zapisane.

--
Shrek

Data: 2019-10-28 22:42:48
Autor: mk4
On 2019-10-20 17:11, Shrek wrote:
[...]

Podnie¶æ ³apê i upewnic sie, ze mo¿e przej¶c bezpiecznie. Czyli np. choæby ¿e pojazd wyraznie zwalnia albo jest na tyle daleko, ze niezaleznie od tego czy bedzie zwalnial czy nie zdazy sie przejsc.

Kurcze, no czego tu nie kumasz?

--
mk4

Data: 2019-10-29 18:51:40
Autor: Shrek
W dniu 28.10.2019 o 23:42, mk4 pisze:

Kurcze, no czego tu nie kumasz?

Kolokwialnie mówi±c nie rozumiem po chuj mam machaæ ³apami, bo jeden sobie tak wymy¶li³.Drugi sobie za¿yczy ¿eby poskakaæ na jednej nodze, trzeci ¿eby tzy pajacyki zrobiæ, a czwarty powie ¿ebym wogóle wypiedala³. Wszyskich ³±czy jedno - nie maj± _¿adnego_ poparcia na swoje tezy poza jakimi¶ w³asnymi urojeniami oderwabymi od przepisów i rzeczywisto¶ci.

--
Shrek

Data: 2019-10-29 19:39:33
Autor: 'TomN'
Shrek w <news:5db87c2b$0$537$65785112news.neostrada.pl>:

Kolokwialnie mówi±c nie rozumiem po chuj

I tak w³a¶nie podsumowa³e¶ swoje niezdrowe podej¶cie do tematu
bezpieczeñstwa pieszych!

--
'Tom N'

Data: 2019-10-28 22:40:52
Autor: mk4
On 2019-10-20 16:23, J.F. wrote:
[...]

A ten filmik to juz szczyt. Bo dziewczyna obejrzala sie i.... wlazla prosto pod autobus.

No brak s³ow.

--
mk4

Data: 2019-10-29 00:01:10
Autor: Mateusz Viste
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
2019-10-28 o 22:40 +0000, mk4 napisa³:

A ten filmik to juz szczyt. Bo dziewczyna obejrzala sie i.... wlazla prosto pod autobus.

No brak s³ow.

Dziewczyna siê zagapi³a, nie da siê ukryæ. Bywa. Kierowca natomiast nie
do¶æ ¿e nie zwolni³ przed przej¶ciem, to jeszcze jecha³ ponad limit. I
za to nale¿± mu siê baty. Jecha³by przepisowo i zwolni³ przed
przej¶ciem to wypadek mia³by co prawda i tak miejsce, ale obra¿enia
by³yby jednak mniejsze.

Mateusz

Data: 2019-10-28 23:18:04
Autor: mk4
On 2019-10-29 00:01, Mateusz Viste wrote:
[...]

Tak no pêdzi³ po prostu. Oczywi¶cie to 60 jest naci±gane - bo z tego obrazka co jest na filmie tych 60 po prostu nie osi±ga. Jest tam góra 55 czy 56. Ale zawsze mo¿na pomanipulowac.

Swoja droga to ciekawe czy ten wykres to faktyczna prêdko¶æ GPS czy licznikowa. bo jak licznikowa to jest spora szansa, ze tych 50 nie przekroczy³ jednak.

No i przyspiesza³... No poszed³ jak przecinak z 40 do 55. Ciekawe w jakim czasie bo nie wiem jak wyskalowany jest wykres. Ale sadze, ze to nie by³y 3 sekundy.

Przecie¿ to ewidentne naci±ganie faktów pod tezê. Pêdzi³, przyspiesza³. No lito¶ci. Ca³y ten wykres pokazuje, ze kole¶ w ogóle nie rozpêdza³ siê ponad 60.

--
mk4

Data: 2019-10-28 22:38:07
Autor: mk4
On 2019-10-20 12:56, Shrek wrote:
[...]

Tu nie chodzi o to aby stwierdzic po co stoja ale po to aby:

* wyrazny ruch zwrocil uwage kierowcy (fizycznosc czlowieka sie klania - oko i mozg reaguje na dodatkowy niestandardowy ruch - zwlaszcza jakies machanie)
* pieszy swiadomie wchodzil na przejscie

--
mk4

Data: 2019-10-19 17:47:46
Autor: Shrek
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
W dniu 18.10.2019 o 20:55, sczygiel@gmail.com pisze:

Tylko pozornie. Bo przepis jasny ale jego zastosowanie w rzeczywistosci niejasne.

Masz - ¶wie¿e z wykopu: https://www.wykop.pl/link/5179347/43-kierowcow-nie-bylo-skorych-do-przepuszczenia-pieszej/

I komentarze, ¿e nie wiadomo po co ona tam stoi i jakie ma zamiary. Zapewne postanowi³a wyj¶æ z psem na wysepkê i tam sobie postaæ. Problemem nie jest ¿e kierowcy nie wiedz± po co piesi stoj± na krawêdzi przej¶cia, a to ¿e uwa¿aj±, ¿e tak naprawdê to mimo, ¿e pieszy ma pierwszeñstwo to bêd± robili logikê z kurwy ¿e on w³a¶nie ma ust±piæ jak oni jad±.

--
Shrek

Data: 2019-10-19 08:54:07
Autor: przemek.jedrzejczak
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
Têpota drogowa to popularna choroba w tym kraju ;-)

Data: 2019-10-20 16:36:04
Autor: J.F.
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
Dnia Sat, 19 Oct 2019 17:47:46 +0200, Shrek napisa³(a):
[...]

Alez Shreku - przeciez wyraznie widac ze nie wiadomo po co ona tam
stoi, bo jakby chciala przejsc, to poby poszla kawalek dalej i sprawa
bylaby jasna - w koncu piesza na przejsciu :-)

Moze ona dobrze wychowana ekolozka i czeka az fala pojazdow
przejedzie, bo zeby jedna osoba wstrzymywala ponad 43 pojazdy,
to nie jest wlasciwe :-)

Dodajmy jednak, ze w pewnym momencie na przejsciu juz byla, wiec
samochody powinny ja przepuscic .. ale moze mialy kiepski widok i duza
predkosc.

A tak w ogole - jakby swiatla nie byly zepsute, to by filmu nie bylo,

Problemem nie jest ¿e kierowcy nie wiedz± po co piesi stoj± na krawêdzi

Ale po pierwsze to chodzi wlasnie o to, zeby stali.
Tzn stawali i sie patrzyli.

Data: 2019-10-20 17:14:04
Autor: Shrek
W dniu 20.10.2019 o 16:36, J.F. pisze:

[...]

Przeciez sta³a na przej¶ciu. A potem siê podda³a i cofnê³a na wysepke.

Dodajmy jednak, ze w pewnym momencie na przejsciu juz byla, wiec
samochody powinny ja przepuscic .. ale moze mialy kiepski widok i duza
predkosc.

Jak siê nie ma widoczno¶ci to siê kurwa nie omija na pa³ê zatrzymanego przed przej¶ciem pojazdu! Koniec dyskusji.

A tak w ogole - jakby swiatla nie byly zepsute, to by filmu nie bylo,

Jakby pieszej albo samochodów albo drogi nie by³o to te¿ - jakie to ma znaczenie?

Problemem nie jest ¿e kierowcy nie wiedz± po co piesi stoj± na krawêdzi

Ale po pierwsze to chodzi wlasnie o to, zeby stali.
Tzn stawali i sie patrzyli.

Jasne - a wtedy powiesz, ¿e nie wiadomo po co stoj±:P ¦wiêty antoni widzi co robisz:P

--
Shrek

Data: 2019-10-20 19:22:10
Autor: J.F.
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
Dnia Sun, 20 Oct 2019 17:14:04 +0200, Shrek napisa³(a):
[...]

No to sam widzisz - wchodzi, cofa, psychiczna jakas :-)

[...]

Zasadniczo masz racje. Ale 43 ... albo sytuacja byla jakas niewyrazna, albo masz przyklad ze kultura krakowska jest inna od warszawskiej :-)

A tak w ogole - jakby swiatla nie byly zepsute, to by filmu nie bylo,
Jakby pieszej albo samochodów albo drogi nie by³o to te¿ - jakie to ma znaczenie?

Zeby tam piesi mogli bezpiecznie przejsc to powinny byc swiatla.
Swiatla sa - tylko czemu nie dzialaja ?

[...]

Ja szybko jade - pare sekund i beda mogli bezpiecznie przejsc za mna
:-)

J.

Data: 2019-10-20 19:34:27
Autor: Shrek
W dniu 20.10.2019 o 19:22, J.F. pisze:

Przeciez sta³a na przej¶ciu. A potem siê podda³a i cofnê³a na wysepke.

No to sam widzisz - wchodzi, cofa, psychiczna jakas :-)

Dobra - koñczê. Wiem, ¿e trolujesz, lubiê ciê, ale przekroczy³e¶ mój poziom abstrakcji. BTW - jest nowy w±tek czym koñczy siê wyprzedzanie na pasach. Tak¿e podtrzymuje - jebaæ, karaæ nie wyró¿niaæ - 500 + dyszka dla ka¿dego - powinno byæ wiêcej, ale skoro takie jest prawo to trudno. Raz zap³aci to na drugi raz pomy¶li. A jak wspomni, ¿e pieszy to albo tamto, albo ¿e nie wolno siê przed przej¶ciem zatrzymywaæ, to po prostu lejce zostaj± u policjanta i niech s±d siê wypowie niepoczytalny i prawko z g³owy czy rokuje i maksymalna kara.

Jak siê nie ma widoczno¶ci to siê kurwa nie omija na pa³ê zatrzymanego
przed przej¶ciem pojazdu! Koniec dyskusji.

Zasadniczo masz racje. Ale 43 ... albo sytuacja byla jakas niewyrazna,

Jaka kurwa niewyra¼na - samochód niewyra¼nie sta³? Skoro niewyra¼na to siê hebluje a nie zamyka oczy i zapierdala.

Zeby tam piesi mogli bezpiecznie przejsc to powinny byc swiatla.
Swiatla sa - tylko czemu nie dzialaja ?

Ja wiem co siê zapsu³o - ¶wiat³a siê zepsu³y!

[...]

Dobra jak pisa³em na pocz±tku posta - ja pasujê. Ale zastanów siê - co prawda nie wydaje mi siê, ¿eby¶ czyje¶ my¶lenie swoimi postami zmieni³u, bo na przyk³ad kugót to genetyczny idiota i mu nie zaszkodzisz, ale... mimo wszystko - to ¶liski temat do "zabawy". Masz w s±siednim w±tku jak siê koñczy ¶mieszkowanie z kwestii omijania na pasach.

--
Shrek

Data: 2019-10-20 20:23:30
Autor: J.F.
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
Dnia Sun, 20 Oct 2019 19:34:27 +0200, Shrek napisa³(a):
[...]

No ale jednak nikt sie nie zatrzymal.
W Krakowie takie zwyczaje, czy po prostu zawsze swiatla dzialaly ?

[...]

Ale ja nie o omijaniu na pasach, tylko o czekaniu na chodniku.

A jak pieszy sie nauczy upewniac przed wkraczaniem na kolejne pasy
ruchu, to dluzej pozyje. Bo kierowcy powinni go przepuscic ... ale
roznie sie moze zdarzyc.

J.

Data: 2019-10-22 18:32:51
Autor: SW3
W dniu 2019-10-20 o 19:34, Shrek pisze:

Jaka kurwa niewyra¼na - samochód niewyra¼nie sta³?

Samochód sta³ na pasie do skrêtu wiêc z daleka nie by³o wyra¼ne, ¿e stoi w celu ust±pienia pieszemu (tak, oczywi¶cie, je¶li nie wiadomo to powinno siê za³o¿yæ ¿e tak).
Piesza by³a schowana za samochodem, w momencie zauwa¿enia by³o za pó¼no na hamowanie. Gdyby podesz³a bli¿ej kolejnego pasa (nie wchodz±c na niego póki samochody jecha³y) tak by by³o j± wcze¶niej widaæ to prawdopodobnie nie musia³aby d³ugo czekaæ - autor nagrania jako¶ nie mia³ wiêkszego problemu z zatrzymaniem ruchu. Po prostu piesza zbyt ostro¿na - oczywi¶cie lepiej zbyt ostro¿na ni¿ za ma³o ostro¿na.

--
SW3
-- --

Data: 2019-10-22 19:00:58
Autor: Shrek
W dniu 22.10.2019 o 18:32, SW3 pisze:
[...]

O sam sobie odpowiedzia³e¶.

Po prostu piesza zbyt ostro¿na - oczywi¶cie lepiej zbyt ostro¿na ni¿ za ma³o ostro¿na.

Ta - zbyt ostro¿na - w w±tku obok kretyn _omija³_ na pasach 100km/h i okazuje siê, ¿e to pieszy by³ zbyt nieostro¿ny (bo zd±¿y³ zepchn±æ z jezdni rodzinê, ale sam ju¿ nie uciek³).

--
Shrek

Data: 2019-10-28 22:51:47
Autor: mk4
On 2019-10-22 19:00, Shrek wrote:
[...]

To jest patologiczny przypadek - ruchliwa trojpasmowka gdzie nie dzialaja swiatla. No i samochod na pasie do skretu. Stoi tam zapewne dlatego, ze czeka do skretu - tak jest w 99% przypadkow w takiej sytuacji. Nikt nie daje po heblach dlatego, ze samochody do skretu stoja bad¼ mocno zwalniaj±.

No i swoja drog± ten uprzejmy pan powinien przejechac dajac szanse innym kierujacym na zauwaznie tej pieszej.

No i oczywi¶cie tendencyjnie u¿ywasz bardzo specyficznej sytuacji, zeby dowiesc ogolnej tezy. Lipa.

--
mk4

Data: 2019-10-21 17:22:48
Autor: J.F.
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
U¿ytkownik "Shrek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5dab3023$0$505$65785112@news.neostrada.pl...
Masz - ¶wie¿e z wykopu: https://www.wykop.pl/link/5179347/43-kierowcow-nie-bylo-skorych-do-przepuszczenia-pieszej/

A z drugiej strony

https://www.youtube.com/watch?v=XEQyJfd7AmM

No ale smartfony sa na calym swiecie ... i sie zaczyna mandatowanie, bo za duzo wypadkow :-)

J.

Data: 2019-10-22 06:03:41
Autor: Shrek
W dniu 21.10.2019 o 17:22, J.F. pisze:
[...]

No i co ma jedeno do drugiego?

--
Shrek

Data: 2019-10-18 23:27:33
Autor: kk
On 2019-10-18 18:47, sczygiel@gmail.com wrote:

Primo: Po czym mam poznac ze zwezenie to sytuacja nadajaca sie na zamek a nie po prostu sytuacja gdzie dostawa chleba blokuje pas ruchu?

Znak zamka powinien byæ.

Data: 2019-10-18 23:29:08
Autor: kk
On 2019-10-18 19:06, Shrek wrote:

Ale nie ma ¿adnej dwuznaczno¶ci - pierwszeñstwo ma ten co jedzie swoim pasem, natomiast kultura ka¿e wpu¶ciæ co drugiego. U mnie dzia³a bez zarzutu.

To kwestia wykorzystania drogi a nie kultury. Jakby kultura obowi±zywa³a to te ¶cierwa przedstawia³yby siê.

Data: 2019-10-18 23:26:01
Autor: kk
On 2019-10-18 18:05, Shrek wrote:
[...]

Kobiety nie wpuszczaj±

Data: 2019-10-19 12:11:08
Autor: Uncle Pete
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
Kobiety nie wpuszczaj±

Mnie wpuszczaj± dok³adnie tak samo jak mê¿czy¼ni. Pod tym wzglêdem nie wiszê ró¿nicy.

Data: 2019-10-18 19:32:30
Autor: 'TomN'
mk4 w <news:qoaofd$1c73d$1portraits.wsisiz.edu.pl>:

No bo punkty 4a) i 4b) uchylaj± konieczno¶æ ust±pienia przy zmianie pasa w zale¿no¶ci od niejasnych warunkowych wyliczen. Jakis absurd.

Sam jeste¶ absurd [1]. Kto naopowiada³ o ust±pieniu? Ust±pieniu czego? Naucz
siê choæ czytaæ, bo czytanie ze zrozumieniem, to niestety nie dla takich jak
ty.

Jakiekolwiek machinacje z pierwszeñstwem to prosta droga do sprzecznych przepisów i pe³nego chaosu.

[1] -- ca³kiem jak kierowca autobusu na przystanku, który nie ma
pierwszeñstwa przy wyje¼dzie z zatoki...

Bud¿et potrzebuje kasy, ciekawe na ile zostanie wycenione blokowanie zmiany
pasa, bo za "kolizjê" przy zmianie pasa jest sta³a kwota...

--
'Tom N'

Data: 2019-10-18 08:49:35
Autor: J.F.
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
Dnia Thu, 17 Oct 2019 18:28:39 +0200, t-1 napisa³(a):
[...]

Teraz jeszcze Senat musi zatwierdzic ... blyskawicznie :-)

No ale formalnie ... 415 glosow za, to nie powinno byc problemow :-)

[...]

Ale tylko jednego ma wpuscic.
Poza tym ... myslicie, ze kulturalni kierowcy nie dadza rady ?

No to co koledzy, obstawiamy ?

-puste pasy przed zwezeniami znikna ... szybko ?
-szeryfowie znikna ... automatycznie ? -czy jednak tirmani nadal sie beda musieli bawic w szeryfow .. tylko
sie beda mniej rzucac w oczy ?

-a co w miejscach, gdy pas sie nie konczy, tylko skreca ?

Powinien byæ punkt 4c. dodatkowy zakaz wjazdu 2 samochodów z jednego pasa po kolei na s±siedni.

A to akurat prowadzi do: -kiedy rodacy odkryja, ze prawym pasem za tirami ... szybciej.

Bo taki tirman powinien wpuscic tyle pojazdow, ile obok niego stoi.

Co ciekawe - w Niemczech jakos to dziala w praktyce.

J.

Data: 2019-10-18 03:13:03
Autor: przemek.jedrzejczak
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
-- Co ciekawe - w Niemczech jakos to dziala w praktyce.

dziala bez problemu dla ociezalych omyslowo jest obrazek
https://de.wikipedia.org/wiki/Rei%C3%9Fverschlussverfahren#/media/Datei:Hinweiszeichen_23c.svg
a dla reszty mozna napisac 25 tomowe dzielo, ktore bedzie podlegac oczywiscie interpretacjom :-)

Data: 2019-10-18 14:49:21
Autor: J.F.
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
U¿ytkownik  przemek napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:8c8e997c-fa37-4061-9ee9-951e7267bfbf@googlegroups.com...

[...]

Ale widzisz - chodzi o to, ze tirman powinien wpuscic dwie osobowki.
A tego juz na obrazku nie masz.

Co ciekawe - to juz blizej Odry bylo, wiec tirmani czesto polscy :-)

J.

Data: 2019-10-18 10:20:22
Autor: JaTy
W dniu 18.10.2019 o 08:49, J.F. pisze:

-a co w miejscach, gdy pas sie nie konczy, tylko skreca ?

To wtedy jest normalna zmiana pasa ruchu - i w tym przypadku nie ma mowy o obowi±zkowym suwaku. Przepis o "suwaku" dotyczy dotyczy tylko sytuacji gdy pas siê koñczy lub zanika i nie ma mo¿liwo¶ci kontynuowania jazdy a nie wtedy gdy Tobie siê koñczy mo¿liwo¶æ jazdy w wybranym kierunku.

--
JaTy

Data: 2019-10-18 18:08:58
Autor: Shrek
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
W dniu 18.10.2019 o 08:49, J.F. pisze:

A to akurat prowadzi do:
-kiedy rodacy odkryja, ze prawym pasem za tirami ... szybciej.

Prawy pas w mie¶cie na ogó³ jedzie szybciej;)

Co ciekawe - w Niemczech jakos to dziala w praktyce.

To charakterystyczne, ¿e rzeczy u nas niewyobra¿alne w Niemczech dzia³aj± w praktyce. Jeszcze wiêksz± zagadk± jest to, ¿e wygl±da na to, ¿e to jest zale¿no¶æ geograficzna a nie etniczna, bo Polacy po drugiej stronie Odry nagle zyskuj± zdolno¶æ do stosowania rzeczy, których wcze¶niej sobie nie wyobra¿ali. Co ciekawsze raz nabyta zdolno¶æ na ogó³ z powrotem zanika po ponownym przekroczeniu granicy:P

--
Shrek

Data: 2019-10-18 09:34:19
Autor: przemek.jedrzejczak
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
To tzw syndrom suwerena, niejeden naukowiec zrobi na tym doktorat ;-)

Data: 2019-10-18 19:53:49
Autor: J.F.
Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane
U¿ytkownik "Shrek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:5da9e39a$0$505$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 18.10.2019 o 08:49, J.F. pisze:
A to akurat prowadzi do:
-kiedy rodacy odkryja, ze prawym pasem za tirami ... szybciej.

Prawy pas w mie¶cie na ogó³ jedzie szybciej;)

We Wroclawiu juz raczej nie.

[...]

Ale wiesz - jak ci co chwile powtarzaja "wpuszczasz jeden samochod" - to wcale nie jest takie jasne, ze czasem dobrze jest wpuscic dwa.

J.

Data: 2019-10-18 21:06:27
Autor: Shrek
W dniu 18.10.2019 o 19:53, J.F. pisze:

Prawy pas w mie¶cie na ogó³ jedzie szybciej;)

We Wroclawiu juz raczej nie.

Nauczyli siê prawym je¼dziæ?

[...]

Wpu¶æ sobie jeden albo dwa. Bez znaczenia w sumie.

--
Shrek

Korytarz ¿ycia i zamek b³yskawiczny - przeg³osowane