Korytarze powietrzne

Data: 2009-10-06 10:47:28
Autor: Paweł
Korytarze powietrzne
Witajcie,

Czy gdzieś można sprawdzić albo czy Szacowna Grupa wie którędy lecą samoloty AirFrance w połączeniach:
- Paryż - Meksyk
- Havana - Paryż

Czy północną ścieżką (via Islandia, Kanada, USA) czy na skróty przez Atlantyk?

Pozdrawiam,

Paweł

Data: 2009-10-06 10:52:44
Autor: coolina
Korytarze powietrzne
- Havana - Paryż

leciałam CDG-HAV i spowrotem na wprost południową trasom (AF)

jk

Data: 2009-10-06 12:39:52
Autor: grzech
Korytarze powietrzne

[...]

Z własnego doświadczenia mogę ci powiedzieć, że z Paryża do Meksyku leciałem obok Islandii niemal środkiem Kanady i USA wracałem wybrzeżem Kanady USA obok Islandii.

Data: 2009-10-06 15:59:48
Autor: Wojtek
Korytarze powietrzne
a oto najkrótsza droga
http://gc.kls2.com/cgi-bin/gc?PATH=lfpg-mmmx&RANGE=&PATH-COLOR=&PATH-UNITS=mi&PATH-MINIMUM=&SPEED-GROUND=&SPEED-UNITS=kts&RANGE-STYLE=best&RANGE-COLOR=&MAP-STYLE=

Data: 2009-10-06 16:01:13
Autor: Wojtek
Korytarze powietrzne
i jeszcze Hawana
http://gc.kls2.com/cgi-bin/gc?PATH=lfpg-muha%0D%0A&RANGE=&PATH-COLOR=red&PATH-UNITS=mi&PATH-MINIMUM=&SPEED-GROUND=&SPEED-UNITS=kts&RANGE-STYLE=best&RANGE-COLOR=navy&MAP-STYLE=

Data: 2009-10-06 17:01:52
Autor: Dariusz K. Ładziak
Korytarze powietrzne
Użytkownik Paweł napisał:
[...]

Zależy od pogody. Jak nie wieje jetstream to w obu kierunkach opłaci się lecieć trasą południową bo krótsza. Ale jak wieje to czasem szybciej i taniej wychodzi polecieć trasą północną (do NY wręcz przez okolice bieguna po loktodromie latają) jak przebijać się pod wiatr o prędkości kilkuset kilometrów na godzinę.

--
Darek

Data: 2009-10-06 17:12:05
Autor: saturn5
Korytarze powietrzne

Czy północną ścieżką (via Islandia, Kanada, USA) czy na skróty przez Atlantyk?

Wybieraja zawsze trase najkrotsza czasowo. A ta niekoniecznie musi sie
pokrywac z najkrotsza odlegloscia. Tak jak napisano powyzej - wiatry tutaj
odgrywaja decydujaca role.

--

Korytarze powietrzne