Korzyści dla Polski z przystąpienia do UE

Data: 2009-05-04 09:19:37
Autor: XXL
Korzyści dla Polski z przystąpienia do UE
Poniżej wkleiłem artykuł z "Dziennika Zachodniego" dotyczący naszego
uczestnictwa w UE.
Ciekawe co na to odpowiedzą wszelkiej maści nacjonaliści spod znaku UPR i eurosceptycy?
Nie muszę chyba dodawać, że wszystkie negatywne opinie powinny być poparte
zweryfikowanymi danymi liczbowymi bo w przeciwnym razie będą tylko chłopskim
filozofowaniem i bujaniem w obłokach.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Wejście do Unii pozwoliło nam na imponujący skok gospodarki

"Pięcioletni pobyt w Unii Europejskiej bardzo przysłużył się naszej
gospodarce. M.in. dzięki pieniądzom z Brukseli nasz PKB wzrósł w tym czasie o
prawie 40 proc., a dzięki usunięciu barier handlowych zwiększyła się wartość
zagranicznych inwestycji w Polsce, zmniejszyło bezrobocie i niemal dwukrotnie
urósł eksport i import. Mało tego. Z kraju, który przed 2004 r. wysyłał za
granicę głównie surowce, staliśmy się potężnym eksporterem samochodów, sprzętu
RTV i żywności.

Minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska szacuje, że dzięki
pieniądzom z UE (do tej pory dostaliśmy ok. 30 mld euro) wzrost gospodarczy
był w 2008 r. o 1,5-2 pkt proc. wyższy i wyniósł 4,9 proc. I w kolejnych
latach unijne pieniądze mają być motorem gospodarki, a w tym kryzysowym roku
mogą nas uratować przed recesją. Z wyliczeń resortu rozwoju regionalnego
wynika, że w latach 2010-2014, kiedy będziemy absorbować najwięcej środków
Unii, nasz PKB może dzięki nim rosnąć dodatkowo nawet o 2,5-3 pkt proc. rocznie.

Miliardy z Brukseli i otwarcie unijnych rynków pracy pomogły zbić bezrobocie -
Polacy zaczęli dostawać pracę przy nowych inwestycjach u nas, a także w innych
krajach UE. Ocenia się, że za chlebem wyjechało nawet 2,3 mln Polaków, głównie
do Wielkiej Brytanii i Irlandii. W efekcie stopa bezrobocia spadła z 19 proc.
w 2004 r. o połowę. Zwiększyła się, co prawda, w ciągu ostatnich kilku
miesięcy do ponad 11 proc., ale to tylko z powodu zwolnień wywołanych
niespodziewanym światowym kryzysem gospodarczym.

- Najważniejsze dla naszej gospodarki było to, że w krajach starej Unii od
momentu akcesji znacząco zwiększyło się zaufanie do polskich towarów.
Brytyjczycy czy Niemcy zaczęli chętniej je kupować, bo pochodziły już z UE.
Dlatego zaczęliśmy więcej eksportować, zwłaszcza żywności - wyjaśnia prof.
Stanisław Gomułka, główny ekonomista BCC i wykładowca w London School of
Economics.

Faktycznie, od 2004 r. żywność stała się jednym z naszych głównych towarów
eksportowych. Na rynek unijny w 2004 r. trafiało ok. 70 proc. eksportowanej
przez nas żywności, a w 2008 r. było to już prawie 90 proc. (furorę w krajach
starej Unii robią np. nasza śmietana, jogurty i kiełbasa). Wywóz towarów
spożywczych zwiększył się zwłaszcza po 7 maju 2005 r., gdy zostały zniesione
bariery celne i firmy mogą swobodnie sprzedawać swoje produkty.

Likwidacja barier handlowych i wejście Polski do strefy Schengen były także
bodźcem do zwiększenia produkcji samochodów w Polsce. Staliśmy się
motoryzacyjną potęgą. Sama zapowiedź naszego członkostwa w Unii spowodowała,
że już w końcu lat 90. światowe koncerny zaczęły stawiać linie produkcyjne.
Jeśli jeszcze w 2002 r. z polskich fabryk wyjechało niespełna 300 tys. aut, to
już w ubiegłym roku było ich 864 tys. - Samochód produkowany w Polsce nagle
stał się autem europejskim, chętnie kupowanym na całym świecie - mówi Rafał
Orłowski, współwłaściciel portalu AutomotiveSuppliers.pl. Obecnie ponad 90
proc. produkcji trafia na eksport.

Ekonomiści podkreślają, że gdyby nie akces do Unii Europejskiej, przez
ostatnie pięć lat nie napłynęłoby do Polski aż tyle zagranicznych inwestycji.
W 2004 r. inwestorzy z zagranicy wyłożyli 10,2 mld euro, a w 2008 r. już 11, 2
mld euro. Do Polski sprowadziły się wielkie koncerny - LG Philips w
podwrocławskich Kobierzycach wybudował fabrykę za 429 mln euro i zatrudnił
ponad 3 tys. pracowników. 253 mln euro zainwestował też Michelin, a Dell
wyłożył pod Łodzią 200 mln euro i zatrudnił tysiąc osób. Polska, jako członek
Unii, okazała się dla inwestorów wiarygodna i bezpieczna, a w dodatku
oferowała znacznie tańszą siłę roboczą. Gdyby nie nasza obecność w Unii Dell
zamykający drogą produkcję komputerów w Irlandii przeniósłby ją z pewnością do
któregoś z krajów w Azji, a nie do Polski".

Data: 2009-05-04 11:27:14
Autor: Dieter
Korzyści dla Polski z przystąpienia do UE
A co z cenami pradu dla firm za ostatnie kilka lat? Mozesz przyblizyc?

D.

Data: 2009-05-04 11:28:22
Autor: Endriu
Korzyści dla Polski z przystąpienia do UE

Wejście do Unii pozwoliło nam na imponujący skok gospodarki

Tak szcególnie w przemyśle stoczniowym:

Majówka z widowiskiem

"[...] Dlatego też obradujący w Sali Kongresowej Pałacu Kultury i Nauki imienia Józefa Stalina w Warszawie uczestnicy mityngu Europejskiej Partii Wolności byli trochę nieprzyjemnie zaskoczeni gwałtowną manifestacją stoczniowców. W czarnym dymie płonących opon samochodowych, w blasku i huku wybuchających petard i pocisków z gazem pieprzowym, którego nie żałowali policjanci ochraniający paplających dygnitarzy, związkowcy ze stoczni protestowali przeciwko likwidacji przemysłu okrętowego w Polsce. Demonstracja o kilka lat spóźniona, ponieważ o takich sprawach trzeba było myśleć jeszcze przez Anschlussem 1 maja 2004 roku, ale nie bez kozery tylko język polski wytworzył makabryczne powiedzenie: marzenia ściętej głowy. Tedy stoczniowcy próbowali sforsować zapory oddzielające działaczy Europejskiej Partii Wolności od rzeczywistości, ale policja się nie poddawała, niczym w dawnych dobrych czasach stanu wojennego.

Zwabieni hałasami i zapewne znudzeni paplaniną cudzoziemcy wychodzili przed Salę Kongresową i spoglądali na bitwę polskich policjantów z polskimi stoczniowcami, niczym na jakąś wojnę trojańską. Oczywiście poza hukiem, dymem i paru porozbijanymi głowami, z demonstracji tej żadnych innych efektów nie będzie, bo nie po to Niemcy przez tyle lat żyłowali swoich podatników, żeby teraz cofać się przez jakimiś stoczniowcami, którzy nadal chcieliby budować w Polsce okręty. [...]".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-04 09:54:10
Autor: XXL
Korzyści dla Polski z przystąpienia do UE
Endriu <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał(a): Wejście do Unii pozwoliło nam na imponujący skok gospodarki

Tak szczególnie w przemyśle stoczniowym:
 Majówka z widowiskiem
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Szkoda, że nie napisałeś czegoś od siebie a po raz n-ty posiłkujesz się
tekstem S.Michalkiewicza - publicysty UPR.
Szkoda, że w cytowanym tekście Michalkiewicz nie wspomniał, że stocznie
przeznaczone do likwidacji są od wielu lat dotowane przez polskich podatników
czyli są nierentowne.

Mówiła o tym wczoraj Eurodeptuowana Róża Thun w programie "Młodzież kontra..."
Wypowiedź przedstawiciela młodzieżówki UPR dotycząca m.in. "Bezwzględnego
rabowania podatników na rzecz utrzymywania Europosłów..." została skwitowana
gromkim śmiechem pozostałych uczestników programu.
Wypowiadający sie nacjonalista z UPR nie był w stanie podać żadnych liczb
potwierdzających jego słowa.

Róża Thun z dużą klasą i przymrużeniem oka potraktowała ten wygłup
młodzieżowca z UPR.

Data: 2009-05-04 12:15:36
Autor: Gan
[...]

Sprawdź kiedy ostatnio były dotowane. Sprawdź na ile lat do przodu były zamówienia. sprawdź, czy stocznie holenderskie i niemieckie nie były dotowane.Fakt, że dotacje zachodnich stoczni były notyfikowane ale to chyba nie wina naszych stoczniowców, że kolejne rządy tego nie dopełniły. Skończcie z kłamstwem, że stocznie są nierentowne! Fakt - kilka lat temu miały kłopoty ale zamyka się je teraz - kiedy wyszły na prostą.

G.

Data: 2009-05-04 10:39:22
Autor: XXL
Korzyści dla Polski z przystąpienia do UE
Gan <si@op.pl> napisał(a): Skończcie z kłamstwem, że stocznie są nierentowne! Fakt - kilka lat temu miały kłopoty ale zamyka się je teraz - kiedy wyszły na prostą.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Czy możesz podać konkretne dane, które da się zweryfikować, że stocznie w
Gdyni i Szczecinie są rentowne?
Czy sądzisz, że polski rząd i polscy europosłowie zgodziliby się na zamknięcie
rentownych i perspektywicznych stoczni?

Data: 2009-05-04 13:28:07
Autor: Endriu
Korzyści dla Polski z przystąpienia do UE

Czy możesz podać konkretne dane, które da się zweryfikować, że stocznie w
Gdyni i Szczecinie są rentowne?

Przypominam ci że 2/3 ludzi młodego pokolenia wypierdzieliło z mojego kraju bo okazazało sie że np. w mojej okolicy 2 kolpalnie, 1 elektrownia, 1 cementownia i 1 huta metali nieżelaznyhch okazała się być nierentowna.... Za niedługo nie będize się opłacało w  bucie kiwać bo to też okaże się nierentowne.....

Tylko gdzie tu teraz  PRACOWAĆ...... ?.

Pozostaje jedynie niemiecko-holenderski hipermarket.....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-04 13:46:26
Autor: komunista0
> [...]

Tylko gdzie tu teraz  PRACOWAĆ...... ?.

Pozostaje jedynie niemiecko-holenderski hipermarket.....

-- Pozdrawiam
Endriu
http://drendriu.ovh.org/
Stocznie i etc. zbankrutowały w 1981r. Naród wybrał wasalną drogę ku UE, a teraz mordy w kubeł, nie biadolić i po cichu liczyć na to co z nieba spadnie. Po pierwsze nie szkodzić bo pokorne ciele dwie krowy ssie. Kraj cały to jeden bankrut i bez unii nie ma podstaw do egzystencji.

Data: 2009-05-04 13:46:41
Autor: viper
> [...]

Tylko gdzie tu teraz  PRACOWAĆ...... ?.

Pozostaje jedynie niemiecko-holenderski hipermarket.....

Endriu, twoich hut nie zamknęli z powodu UE, tylko dlatego, że nie dało się w nieskończonośc do nich dokłądac... a twoi koledzy dostali szansę i mogli pojechac za chlebem, zamiast sączyc browara przed sklepem osiedlowym i robic drobne włamy... to aż zadziwiające, że miłośnik upeeru pusuwa takie kity... to czego ty chcesz, powrotu socjalizmu? u mnie w sąsiedztwie jest taki obrotny chłopak, który spędził dwa lata w NL, a teraz wrócił i rozkręcił firmę budowlaną... nauczyli go tam robic porządnie gipsy i teraz ludzie się o niego biją...żyje teraz jak panisko...

Data: 2009-05-04 14:29:21
Autor: Endriu
[...]

Ja bym chciał żeby Tata kosztował 7000 PLN Wtedy nie trzeba by było zamykać kopalń stoczni i hut...... Niestety aby to uzyskać należało by trochę anatolowskich Unijnych biurokratów na zbity pysk powypierdalać....

Cynizm przeistoczony w marnotrawstwo...
http://waldemar-rajca.blog.onet.pl/2,ID371700310,RS1,index.html

"[...] Właśnie w Indiach  (kto by pomyślał jeszcze dwadzieścia lat temu!) wyprodukowano  samochód przypominający "cinquecento". Wiecie państwo- miej więcej ile tam kosztuje ten nowy samochód? Niecałe 7000 złotych!!!! Przy korzystnym kursie  złotego - 6700, 6700 zł..
Producenci samochodu TATA twierdzą, że żeby wejść na rynek europejski, z uwagi na przepisy wspólnoty (komunizmu europejskiego) cena musi wynosić- uwaga!- 27300 złotych(???!!!!).
To dopiero jest skala strat jakie ponosimy  przystępując do komunizmu europejskiego.. Wymogi , dyrektywy, biurokracja, podatki, marnotrawstwo.[...]".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-04 14:50:36
Autor: Endriu
[...]

I przypowminam ci że w "centrum" tej twjej "sprawiedliwej unii" czyli w Niemczech nowy średnij klasy samochód kosztuje 7000 euro przy niemieckich zarobkach 2000 Euro - czyli mniej więcej tak jak w Indiach.

U nas zaś nowy średniej klasy samochód też kosztuje około 7000 Euro ale średnie zarobki sięgają 2000 ALE PLN !!!!!!!!.  I tu jest ta zasadnicza kurewska różnica dzięki której 95% nowych samochodów produkowanych w Polsce idzie na EKSPORT !!!!!!

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-04 14:52:03
Autor: Endriu
[...]

mówię tu oczywiście o stosunku  zarobek - cena samochodu.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-04 15:15:35
Autor: \\n
Endriu pisze:

U nas zaś nowy średniej klasy samochód też kosztuje około 7000 Euro ale

Średniej klasy 7000 eur?! Masz na myśli Seicento?

--
Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania

Data: 2009-05-04 15:14:34
Autor: Maciej Bojko
Korzyści dla Polski z przystąpienia d o UE
On Mon, 4 May 2009 14:29:21 +0200, "Endriu" <nmp3(wytnij
to)@interia.pl> wrote:

Ja bym chciał żeby Tata kosztował 7000 PLN Wtedy nie trzeba by było zamykać kopalń stoczni i hut...

Jaki jest logiczny związek pomiędzy jednym a drugim?

[...]

Jakieś źródło, poza słowami pana Waldka?

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2009-05-04 15:16:53
Autor: viper
> [...]

To dopiero jest skala strat jakie ponosimy  przystępując do komunizmu europejskiego.. Wymogi , dyrektywy, biurokracja, podatki, marnotrawstwo.[...]".

Endriu, jesteś fajny i szczery chłopak... ale wielką zagadką dla mnie jest dlaczego stale dajesz się robic w wała różnego typu oszustom i cwaniaczkom... ja jak widzę z jaką beztroską różni panowie na M rzucają bezkarnie wyssanymi z palca liczbami, to aż mną trzęsie...to stara dobra szkoła agencji TASS i podobnych... każdy normalny człowiek czytając różne takie brednie to tylko się uśmiecha, ty zaś z wypiekami na buzi cytujesz to na grupie, co nawiasem mówiąc można zaliczyc do internetowego chamstwa, bo nie jest to grupa poświęcona polityce... akurat temat Taty jest mi znany i to co facet pisze to jest tak śmieszne że aż mi się nie chce komentowac... i muszę ci jeszcze dodac, że chińczykom jakoś normy europejskie nie przeszkadzały i weszli na rynek z supetanią terenówką zbudowaną na bazie opla frontiery... i pomimo że auto było absurdalnie tanie, to temat padł...a ja doskonale wiem dlaczego, bo kiedyś przejechałem się tym gównem... coś niepradopodobnego... nie wystarczy tylko chciec zbudowac tanie auto, trzeba jeszcze umiec to zrobic...i dziesiątków lat dośwaidczeń w żaden sposób przeskoczyc się nie da...

Data: 2009-05-04 15:52:33
Autor: Endriu
[...]

O tym iż nowy (słabej klasy) samochód w Niemczech kosztuje 7000 Euro słyszałem w TVP 1 w wiadomościach (jak rówinież o tym iż dają tam bodajże 2500 Euro za złomowanie strarych 20-letnich gruchotów).

Skoro w Niemczech da się w tej proporcji (cena /zarobek) wyprodukować samochód to czemu w Polsce nie ?

nie wystarczy tylko chciec zbudowac tanie auto, trzeba jeszcze umiec to zrobic...i dziesiątków lat
dośwaidczeń w żaden sposób przeskoczyc się nie da...

Bo drogi Viperze nie da, to się parasola w dupie rozłożyć .....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-04 16:08:51
Autor: Maciej Bojko
Korzyści dla Polski z przystąpienia d o UE
On Mon, 4 May 2009 15:52:33 +0200, "Endriu" <nmp3(wytnij
to)@interia.pl> wrote:

[...]

Dają? Kto daje? Może państwo? Zdaje się, że jesteś temu przeciwny z zasady, czy też źle Cię zrozumiałem?

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2009-05-04 16:27:57
Autor: Endriu
[...]

U nas nie dość że nie dają, to są jeszcze  4.3577

http://stooq.pl/q/?s=eurpln

razy droższe ....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-04 16:21:31
Autor: Endriu
Korzyści dla Polski z przystąpienia do UE
Endriu, jesteś fajny i szczery chłopak... ale wielką zagadką dla mnie jest
dlaczego stale dajesz się robic w wała różnego typu oszustom i cwaniaczkom...

I proszę cię nie używaj wobec Michalkiewicza słów cwaniak i oszust bo ten człowiek na to nie zasłużył, i w przeciwieńswie np. do Dietera (i jego Dutkiewicza), lub ciebie z twoim Tuskiem  ja jestem w stanie poręczyć że jeżeli ten człowiek w jakiś sposób doszedłby ponownie do władzy:

Unia Polityki Realnej
http://pl.wikipedia.org/wiki/UPR

"[...] Najważniejszą inicjatywą UPR był, wniesiony przez Janusza Korwina-Mikke, projekt uchwały lustracyjnej nakazującej ministrowi spraw wewnętrznych ujawnienie nazwisk posłów, senatorów, ministrów, wojewodów, sędziów i prokuratorów będących tajnymi współpracownikami UB i SB. Uchwałę Sejm podjął 28 maja 1992, a gwałtowna reakcja przeciw jej wykonaniu była bezpośrednią przyczyną upadku rządu Jana Olszewskiego (więcej w artykule Lista Macierewicza).
Inne inicjatywy ustawodawcze koła poselskiego UPR w Sejmie I kadencji dotyczyły projektów: Konstytucji RP (autorstwa Stanisława Michalkiewicza, nie był rozpatrywany z uwagi na brak poparcia - zamiast wymaganych 56 podpisało go 25 posłów), ustawy o większościowej ordynacji wyborczej (jednomandatowe okręgi wyborcze, odrzucony), o Radzie Stanu (odrzucony), o reprywatyzacji i rekompensatach (dwukrotnie), o obniżeniu ceł na samochody (zablokowany przez Komisję Ustawodawczą), o zmianie pozycji prawnej związków zawodowych (odrzucony), o zmianie ustawy o zwalczaniu zbrodni ludobójstwa (rozszerzenie definicji ludobójstwa na zbrodnie popełnione w ramach "walki klasowej" z likwidacją ich przedawnienia) oraz projekty ustaw o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (zmiana stawki VAT z 22% na 7%), które nie zostały rozpatrzone z powodu rozwiązania Sejmu.
Gdy w maju 1993 w Sejmie głosowano wotum nieufności dla rządu Hanny Suchockiej, posłowie UPR poparli ten wniosek. Głosowanie przeciw wotum posłowie UPR uzależnili od zagwarantowania przez rząd przeprowadzenia reprywatyzacji lub obniżenia stawki podatku VAT. Rząd odmówił przyjęcia tego warunku, po czym upadł większością 1 głosu[2]. W sejmie I kadencji lider UPR oprócz swoich działań zasłynął wieloma barwnymi wypowiedziami. Wyrażenie "rząd rżnie głupa" weszło już na trwałe do języka polskiego[3].[...]"

(na co się już raczej nie zanosi):

(moja korespondencja z Michalkiewiczem)
[...]

Wykrzykiwanie na zagranicznym mityngu przeciwko Wałęsie ze strony Polaków
jest niemądre, bo zagranica nie zna szczegółów, a tylko ma kolejny dowód,
że Polacy nie
szanuja własnych królów.

-- -- -- -

Jeżeli chodzi o "zagranicę" nie sposób się z Panem nie zgodzić w tej
kwestii.

Ale abstrachując już od zagranicy, jak Pan zareagowałby pan gdyby TU I
TERAZ W POLSCE Wałęsa został w Libertas'ie czołową postacią, a wsparcia
medialnego w TVP udzielał mu Piotr Farfał z Wojciech Wierzejskim i Romanem
Giertychem ?.

-- -- -- -- -

Szanowny Panie!
Wypisałbym sie z Libertasu, jeśli bym tam należał, a gdybym nie
należał, to bym sobie pomyślał, że i Roman Giertych jest zdolny do
wszystkiego. Dlatego nie chce mi sie już uczestgniczyć w tak zwanym
życiu politycznym, bo w nim juz o nic nie chodzi, tylko o załatwienie
sobie spraw socjalnych. Pozdrawiam.
Stanisław Michalkiewicz

[...]

to zrealizuje program o którym mówi....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-04 13:49:15
Autor: DJ
[...]

Co w takiej sytuacji proponujesz? Czy uwazasz, ze ta 1/3 ludzi mlodego pokolenia pracujaca w rentownych firmach powinna dotowac te 2/3 pracujace w nierentownych kopalniach, hutach, cementowniach, elektrowniach? Mnie to zawsze zloscilo, ze z moich pieniedzy dotowalo sie gornikow, hutnikow, stoczniowcow, kolejarzy itd. A kolejne rzady zamiast cos z tym zrobic to nie robily nic, bo sie baly, ze ci ludzie wyjda na ulice. Mase ludzi ma wlasna dzialanosc i jak sobie nie radzi to nikt im nie pomaga. Zmieniaja profil dzialalnosci, zmniejszaja koszty itd, zeby wychodzic na plus. A tutaj po prostu wszyscy maja sie zlozyc, bo jak nie to wyjdziemy na ulice.

Pozdrawiam

Darek

Data: 2009-05-04 13:57:13
Autor: Andrzej Adam Filip
"DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> pisze:

[...]

Kiedy proponujesz pozamykać kopalnie żeby przestać dopłacać do emerytur
gĂłrniczych?

--
Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych

Data: 2009-05-04 14:53:37
Autor: DJ
Korzyści dla Polski z przystąpienia do UE
Kiedy proponujesz pozamykać kopalnie żeby przestać dopłacać do emerytur
górniczych?

Czy ja cos pisalem o emeryturach? Jaki ma zwiazek jedno z drugim?
A do nierentowny kopaln nie nalezy doplacac i koniec. I nie trzeba nic zamykac. Jak sie same "wyzywia" to niech dzialaja, a jak nie to powinien byc ich problem, a nie moj jako podatnika.

Pozdrawiam

Darek

Data: 2009-05-04 23:39:00
Autor: dekazzze
Użytkownik "DJ" <dariuszj@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gtmof2$o6m$1news.onet.pl...
[...]

niestety Donald to nie Małgośka Tatcher :(
ale dzisiaj tą dzicz patałachów chociaż trochę pogonili.

pzdr,
dkzzzzzz.

Data: 2009-05-04 12:24:43
Autor: Emka
"Gan" <si@op.pl> napisał w wiadomości news:gtmf8a$hap$1news.onet.pl...

Skończcie z kłamstwem, że stocznie są nierentowne! Fakt - kilka lat temu miały kłopoty ale zamyka się je teraz - kiedy wyszły na prostą.

Któraż to konkretnie stocznia wyszła na prostą w ciągu ostatnich lat?
I co wg Ciebie owo "wyjście na prostą" oznacza?

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-05-04 13:42:49
Autor: Gan
[...]

Mam na myśli to, że od kilku lat dotacji nie było. Bezpośrednią przyczyna upadłości stoczni jest konieczność zwrotu otrzymanej pomocy a nie brak kolejnej dotacji. Z tej trójki najlepiej funkcjonuje stocznia Gdańsk jeżeli chodzi o przykład.
Poza tym te miliardowe dotacje tak chętnie przywoływane przez media to przede wszystkim zwolnienia z podatków, czy zabezpieczenia a nie gotówka do ręki.
G.

Data: 2009-05-04 14:06:55
Autor: Emka
"Gan" <si@op.pl> napisał w wiadomości news:gtmkbq$7cr$1news.onet.pl...

Mam na myśli to, że od kilku lat dotacji nie było. Bezpośrednią przyczyna upadłości stoczni jest konieczność zwrotu otrzymanej pomocy a nie brak kolejnej dotacji.

No cóż. Jak się pożycza, to zazwyczaj trzeba oddać.

Z tej trójki najlepiej funkcjonuje stocznia Gdańsk jeżeli chodzi o przykład.

Funkcjonuje, bo w odpowiednim czasie została sprywatyzowana.

Poza tym te miliardowe dotacje tak chętnie przywoływane przez media to przede wszystkim zwolnienia z podatków, czy zabezpieczenia a nie gotówka do ręki.

ROTFL :)
A co to za różnica? Wiesz, ja też bym chciała, żeby moja firma była zwolniona z podatków, ZUSów i innych obowiązkowych pierdół. W zupełności mi to wystarczy, nie potrzebuję gotówki do ręki :)

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-05-04 14:08:26
Autor: Gan
[...]

ROTFL właścicielem Twojej firmy jest państwo? czy może prowadzisz firmę w przemyśle stoczniowym, że tak się boisz konkurencji ze strony stoczni?

Data: 2009-05-04 14:15:16
Autor: Emka

Użytkownik "Gan" <si@op.pl> napisał w wiadomości news:gtmlrr$esl$1news.onet.pl...

ROTFL właścicielem Twojej firmy jest państwo?

Opad rąd :/
A co ma piernik do wiatraka? Jak państwowa, to można walić w nią nasze wspólne, państwowe pieniądze?
To stocznia ma wypracowywać zysk dla budżetu, a nie odwrotnie. A jeśli nie jest w stanie - sprzedać albo zaorać.

czy może prowadzisz firmę w przemyśle stoczniowym, że tak się boisz konkurencji ze strony stoczni?

Nie boję się konkurencji ze strony stoczni, bo to nie jest moja "działka", aczkolwiek stocznie bywają moim klientem.
Natomiast jako przedsiębiorcy nie podoba mi się dotowanie kolosów na glinianych nogach z pieniędzy moich - jako przedsiębiorcy i moich - jako zwykłego podatnika. Nie wiem, co w tym jest trudnego do pojęcia.

Pozdrawiam
Emka

Data: 2009-05-04 14:30:34
Autor: Gan
Korzyści dla Polski z przystąpienia do UE
Opad rąd :/
A co ma piernik do wiatraka? Jak państwowa, to można walić w nią nasze wspólne, państwowe pieniądze?

Chodzi mi o to, że te pieniądze płacone by były z jednej kieszeni państwa do drugiej. Sytuacja jest jednak troszkę inna niż relacja przedsiębiorcy prywatnego do państwa.
Zgodzę się - nie powinno "walić" się pieniędzy a jeżeli już tak się stało to pieniądze powinny byc przeznaczone na restrukturyzację a nie przejadanie. Sprawa dotyczy jednak dotacji sprzed 5 lat - warto mieć to na uwadze.
Teraz spórz  na sprawę szerzej i powiedz - czy uczciwym jest, że zachodnie stocznie nie muszą oddawać dotacji które dostały z budżetów? Czy dotacje dla banków czy branży motoryzacyjnej są OK?

Natomiast jako przedsiębiorcy nie podoba mi się dotowanie kolosów na glinianych nogach z pieniędzy moich - jako przedsiębiorcy i moich - jako zwykłego podatnika. Nie wiem, co w tym jest trudnego do pojęcia.

Nic trudnego do pojęcia - upraszczasz i idziesz bardzo wygodnym schematem. Ja nie piszę, że nie rozumiem Twojego stanowiska, ja się z nim po prostu nie zgadzam.

Pozdrawiam
Emka

Pozdrawiam

Data: 2009-05-04 14:38:42
Autor: marfi
Użytkownik "Gan" <si@op.pl> napisał w wiadomości news:gtmn5b$k6p$1news.onet.pl...
[...]

Ta "jedna kieszeń" zaczyna się w mojej kieszeni - w Twojej może nie jeżeli jesteś pracownikiem budżetu lub co gorsze politykiem...
--
marfi

Data: 2009-05-04 14:33:18
Autor: Dieter
Korzyści dla Polski z przystąpienia do UE
A co myslisz o dotowaniu bankow w USA i UE? Dodam, ze nie chodzi tutaj o 4 mld ale o sporo wiecej.

D.

Data: 2009-05-04 12:57:30
Autor: Pafcik
Korzyści dla Polski z przystąpienia do UE
Sprawdź kiedy ostatnio były dotowane.

będę strzelał ; przed przystąpieniem PL do UE ?
a upadają właśnie dlatego że potrzebują dalej dotacji, tyle że teraz PL nie może jej dać bez zgody UE

Sprawdź na ile lat do przodu były  zamówienia.

a może ty sprawdź ile strat powodowałaby realizacja tych zamówień

mogę u Ciebie zamówić z dostawą na jutro zakup 100 tyś USD w cenie 2 zł, wchodzisz w to ?
całkiem fajne i duże zamówienie, tylko mały drobiazg : jak jest zrealizujesz to jesteś w plecy
no i dokładnie takie zamówienia miała stocznia, tyle że była w gorszej niż ty sytuacji, bo ty możesz wzruszyć ramionami że ci sie nie opłaca, a oni mieli podpisane umowy i musieli je ze stratą realizować - bankructwo jest ucieczką od realizacji złych zamówień własnie, wiec ciągłe powoływanie się na to ile mieli zamówień to jest totalna manipulacja

sprawdź, czy stocznie holenderskie i niemieckie nie były dotowane.

pewnie były, i pewnie w dodatku mocno loboowały żeby ich konkurencja takich dotacji nie dostała
tak działa ten świat, na tym polega między innymi biznes, że jak sie robi wogóle możliwość dotacji to zwiększa się sztucznie przewagę jednego nad drugim

Fakt, że dotacje zachodnich stoczni były notyfikowane ale to chyba nie wina naszych stoczniowców, że kolejne rządy tego nie dopełniły.

tu akurat zgoda, poziom rządzenia tym krajem od wielu lat utrzymuje się na stałym poziomie, ..... niskim poziomie
Skończcie z kłamstwem, że stocznie są nierentowne!

skoro potrzebują sporej dotacji, skoro bez tej dotacji jedyna szansa to upadłość , to raczej trudno powiedzieć coś innego
a że w tym wszystkim jest dużo demagogii, nie ma rzeczowej dyskusji to i trudno ocenić na ile stocznie padły przez "same siebie" a na ile przez głupie zarządzanie, a na ile wreszcie przez polityków którzy nic nie zrobili żeby stworzyć im równe warunki konkurencji

Fakt - kilka lat temu  miały kłopoty ale zamyka się je teraz - kiedy wyszły na prostą.

no prostą ...na cmentarz

G.

Data: 2009-05-04 13:50:38
Autor: Gan
Korzyści dla Polski z przystąpienia do UE

a może ty sprawdź ile strat powodowałaby realizacja tych zamówień

Zauważ, że tendencja walutowa ostatnio się odwróciła.

[...]

To co naszym stoczniowcom brakuje do holenderskich czy niemieckich, że ich lobbing przyniósł efekt a nasz nie? Jeżeli mamy szukać winnych to odpowiedzialnych polityków ścigać a nie wyrzucać z pracy stoczniowców.

tu akurat zgoda, poziom rządzenia tym krajem od wielu lat utrzymuje się na stałym poziomie, ..... niskim poziomie

I to jest niestety główna przyczyna. Mnie tylko wkurza, że rząd odwraca kota ogonem. Do ludzi dochodzi tylko informacja, że nierentowne i trzeba zamknąć. Jakoś w tej branży cała Europa miała kłopoty i musiała pomagać stoczniom ale zamyka się tylko polskie.

[...]

;-) no trochę się zapędziłem... w każdym bądź razie z powodzeniem mogłyby konkurować z zachodnimi... ale tak to już jest z państwowymi firmami :-/

Data: 2009-05-04 13:16:19
Autor: \\n
  XXL pisze:

[...]

To nie dowodzi niczego. Ośmieszanie to standardowy środek w arsenale każdego czekisty.

http://www.rp.pl/artykul/270843.html
http://www.rp.pl/artykul/13,270845_Dochody_nie_tylko_legalne__czyli_jak_zarobic_poza_pensja_.html

Data: 2009-05-04 13:23:21
Autor: Maciej Bojko
On Mon, 04 May 2009 13:16:19 +0200, "\\n" <nie@ma.xy> wrote:

[...]

"Czekisty"?
ICKJ?

--
Maciej Bójko
maciej.bojko@gmail.com

Data: 2009-05-04 16:40:44
Autor: Jeff
 XXL <duzy_slawek@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
[...]

szkoda, ze ty sie tak samo znasz na ekonomii i polityce, jak na dietetyce i
medycynie. Widze, ze tu tez usilujesz sie popisywac swoja *mundroscia* i lekcewazysz jak
kazdy nieuk fakty :)

Data: 2009-05-04 18:45:23
Autor: Endriu
Korzyści dla Polski z przystąpienia do UE
Widze, ze tu tez usilujesz sie popisywac swoja *mundroscia* i lekcewazysz jak
kazdy nieuk fakty :)

Pozdrawiam Jeff'a z  pl.sci.medycyna ....

Fakty odnośnie czego ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-04 16:52:12
Autor: Jeff
> [...]
> kazdy nieuk fakty :)

Pozdrawiam Jeff'a z  pl.sci.medycyna ....

tez pozdrawiam, ale jak wiesz jeden taki cwaniak uradl moj nick, wiec teraz
tam musze pisac pod nickiem Karol:)

Fakty odnośnie czego ?.
 Post byl skierowany do tego kretacza X ..cos tam. Osobiscie popieram twoje
argumenty.

Data: 2009-05-04 19:02:38
Autor: Endriu
[...]

A po drugie nie wiem skąd ci przyszło do głowy że chcę się przed kimkolwiek w jakiejkolwiek kwestii popisywać.... Po prostu jest tu paru ciekawych ludzi z którymi można pogadać na ciekawe tematy (a w szczególności na tej grupie dyskusyjnej nawet troszkę zarobić) ot wszystko.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-04 17:12:19
Autor: Jeff
[...]

Łech :) ...nie Ty chcesz sie popisywac, tylko ten *nickmen* XXZ i moj post o
*popisywaniu* do niego byl skierowany.

Jeszcze raz podkreslam, ze argumenty ktore Ty tu podales np. o stoczniach,
osobiscie POPIERAM, jednym slowem MASZ RACJE.

Data: 2009-05-04 17:17:52
Autor: Jeff
Korzyści dla Polski z przystąpienia do UE
 Jeff <jef_f@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a): ... a tak w ogole widze, ze ten XXL wysmiewa prawice, a jednoczesnie chce
zarabiac na gieldach.

Przeciez eurokolchoz, kiedys mu te gielde zlikwiduje, albo zacznie nia
sterowac centralnie, tak jak to robili kiedys komuchy. Jednym slowem facio XXL

Data: 2009-05-04 19:21:51
Autor: Endriu
[...]

A w jakim kontekście XXL wypowiadał się odnośnie dietetyki i medycyny - z ciekawości zapytam ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-04 17:42:23
Autor: Jeff
> [...]

A w jakim kontekście XXL wypowiadał się odnośnie dietetyki i medycyny - z ciekawości zapytam ?.

a ja z przyjemnoscia Ci odpowiem:) Facio jest fantycznym zwolennikiem sekty
optymalnej i zadne ewidentna argumentacja merytoryczna do jego umyslu nie jest
w stanie dotrzec. Jesli mu sie bedziesz sprzeciwoal to Cie zacznie oczerniac
lub wyzywac.

Jesli ktos jest tak zaslepiony w jednej dziedzinie, to watpliwe jest aby w innej dziedzinie potrafil myslec bardziej normalnie i miec
szersze horyzonty.

No i widze, czytajac jego posty na tej grupie, ze zasada *ogranicznosci
horyzontow* dziala (vide jego opinia o Michalkiewiczu i UPR, a poparcie dla
przepoczwarzonej komuszerii )...chociaz zdarzaja sie oczywiscie wyjatki:)

Data: 2009-05-04 21:24:05
Autor: Endriu
[...]

On też jest optymalny ? - toć to jakaś zaraza. Pamiętam z pl.sci.medycyna jak spieraliśmy się z niejakim Jurkiem Mierzyńskim - także o w/w dietę. Może to ten sam tylko pod zmienionym szyldem ?.

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-04 21:52:50
Autor: Endriu
[...]

Nie, jednak po przemyśleniach stwierdzam że XXL to nie Jurek Mierzyński, tamten całkowicie rozmijał się z rzeczywistością, a wypowiedzi XXL'a są spójne i konsekwentne.

To są zdecydownnie dwie inne osoby....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-04 23:45:12
Autor: dekazzze
Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomości news:gtng4e$5p8$1news.interia.pl...

[...]

próbujesz zrobić z tej grupy pl.soc.polityka a teraz może jeszcze medycyna albo dieta?

takie rozmowy lepiej chyba prowadzić na priva.

pzdr,
dkzzzzzzzzzz.

Data: 2009-05-05 10:32:01
Autor: XXL
Korzyści dla Polski z przystąpienia do UE
Endriu <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał(a): Nie, jednak po przemyśleniach stwierdzam że XXL to nie Jurek Mierzyński, tamten całkowicie rozmijał się z rzeczywistością, a wypowiedzi XXL'a są spójne i konsekwentne.
 To są zdecydowanie dwie inne osoby....
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Masz rację Endriu, nie jestem żadnym Jurkiem Mierzyńskim. Mam na imię Sławek.
Dobrze, że oceniasz moje poglądy jako spójne i konsekwentne bo takie są.
Do pewnego stopnia Cię rozumiem, bo tak jak kiedyś wspomniałem, ja też byłem
zagorzałym zwolennikiem UPR (w latach 1989-1993) i tak jak Ty obecnie
oceniałem ich program jako znakomity, spójny i najlepszy dla Polski.
Tak jak Ty teraz czytałem ich felietony, cytowałem je na lewo i prawo jakby
były prawdami objawionymi.
Byłem kilka razy na spotkaniach otwartych z J.K.Mikke i później z przejęciem
cytowałem "mistrza" wielu osobom. Tylko dziwiłem się, że w większości nie
podzielali mojego entuzjazmu.
Pamiętam jak przed zbliżającymi się wyborami na jesieni 1993r. (wygranymi
przez postkomunę !!!) powiedziałem mojemu znajomemu z pracy (starszemu ode
mnie o 25 lat) że tylko program UPR gwarantuje Polsce budowę prawdziwego
kapitalizmu i dobrobytu.
Wiesz jaka była jego reakcja? Machnął tylko ręką i powiedział: "Sławek,
przecież oni nie mają szans. To jest partia niszowa, nacjonalistyczna i
skrajnie liberalna. Taka partia nic nie osiągnie w polskiej polityce".
Ta ocena UPR mojego znajomego potwierdziła się. Program UPR przez 20 lat
demokracji nie znalazł prawie żadnego społecznego poparcia.
99% społeczeństwa nie popiera programu UPR gdyż jest zbyt skrajny i NIEREALNY.
Chyba znasz stare, mądre powiedzenie: "Nieobecni nie mają racji".
Partia UPR mimo, że wiele ich postulatów jest słusznych pozostaje partią
kanapową, niszową i dlatego nieobecną w prawdziwej polityce. Oni są po prostu
grupą felietonistów i publicystów a nie polityków.
I nic się tutaj nie zmieni.

p.s. Uważaj na tą osobę, która podpisała się jako Jeff. To wariatka, która
podpisywała się wcześniej jako: anna/hanna/jack/dama_pik/inż. Kubicki.
Jest całkowicie niezrównoważona i ma nierówno pod sufitem.

Pozdrawiam,
Sławek

Data: 2009-05-05 12:27:27
Autor: Jeff
[...]

 no prosze, powiedz prymitywoi i burakowi prawde w oczy to cie oczerni i
zacznie wyzywac.
Matole,juz samo to, ze bronisz czegos takiego jak sekta optymalna, ktora
doprowadzila do smierci wielu Polakow, a ktorej tworca, mial ewidentnie dobre uklady ze sluzbami bezpieczenstw (jego najblizszy przyjaciel to byly
pulkownik komunistycznej policji) i dlatego udalo mu sie narobic medialnego
szumu wokol tego goowna pt. dieta optymalna, dzieki czemu na naiwnych Polakach
zarobil kupe forsy - swiadczy o tym, ze jestes nie tylko kretaczem i oszczrca,
ale przede wszystkim niebezpiecznym wlasnie WARIATEM.

Wszedlem na ta grupe,bo widze ze i na tej grupie probujesz sie popisywac swoja
niewiedza i per..olisz brednie ktore wyczytujesz w tzw. polskich gazetach.

A juz twoje gaworzenia o zyskach dla Polski z powodu przystapienia do UE, to
szczyty idiotyzmu na ktory tylko stac kogos tak ograniczonego umyslowo jak ty,
ktory rownoczesnie slepo i kompletnie bezkrytycznie wierzy  bylemu wojskowemu
komunistycznemu i szarlatanowi ktory zalozyl sekte dietetyczna wmawiajac
ludziom, ze to rabini ukryli ja przed calym swiatem:)

Noz ,jakim trzeba byc glabem, kompletnie wypranym z szarych komorek nieukiem,
ktory nie potrafi przyjac do wiadomosci wyjatkowo ewidentnych faktow i
jednoczesnie oczerniac tych,ktorzy probuja mu wytlumaczyc, ze ktos go oszukuje ? Teraz widze, ze na tej grupie buraczany intelektualisto sie produkujesz i
p...lisz glodne kawalki, ktore ci telewizor lub wiadome media do ograniczonej
glowki na sile wkladaja. Uszczesliwiony burak, z kompletnie wypranymi
resztkami szarych komorek, wper***lil sie na grupe o biznesie i wydaje mu sie
ze wszystkie rozumy pozjadal. Cwok jestes w kazdej dziedzinie postkomuszy
buraku, do potegi entej, a z twoich tekstow tylko posmiac sie mozna.

Ktos tu pisze,ze nie powinno sie o takich sprawach jak popieranie
niebezpiecznej sekty przez jednego z uczestnikow tej grupy  o biznesie, pisac.

To nie jest prawda, bowiem jesli konkretny czlowiek popiera zaklamanie i
ewidentne oszustwa w jednej dziedzinie, to wiadomo na co go stac w innej
dziedzinie. Z takim elementem z marginesu spolecznego powinno sie bezwzglednie
walczyc, jesli spoleczenstwu zalezy na tym , aby w  danym panstwie zylo sie
naprawde lepiej i szczesliwiej.

I na zakonczenie, gdybym mieszkal w Polsce to te oszczerstwa po moim adresem
nie uszly by ci na sucho. Pokazalbym ci na czym tak naprawde polega demokracja
niekomunistyczna....ale byc moze, sprawa nie jest miedzy mna a toba zamknieta.   --

Data: 2009-05-05 13:00:13
Autor: Endriu
Korzyści dla Polski z przystąpienia do UE

UPR gdyż jest zbyt skrajny i NIEREALNY.

 Na razie póki co FAKTEM niezaprzeczalnym jest zadłużenie publiczne które jest jak najbardziej REALNE.

Anatol wykazał arcyważną statystykę obejmującą ostatnie 30 lat (na którą po prostu nie natrafiłem w moim życiu) zmianę w latach PKB w stosunku co do długu:

"[...]
Trend jest taki że w 1989 sam państwowy dług zagraniczny wynosił 64% PKB,
natomiast na koniec 2008 całkowity dług Skarbu Państwa wynosił 45% PKB.
[...]"

i nie sposób pochylić czoła na tą statystyką .....

Miej to na uwadze drogi XXL-u że zadłużanie przyszłych pokoleń jest śmiertelnym niebezpieczeństwem, w wychodzenie z niego musi być okupione potężnymi stratami jakie odczuwamy do dnia dzisiejszego (emigracja), zaś sama ekipa Tuska która obecnie rządzi żadnego z tych długów nie pomniejszyła, a wręcz odwrotnie dług wewnętrzny i zewnętrzny się ZWIĘKSZYŁ (tak samo zresztą jak za ekipy Kaczyńskich).

Anatol powie że PKB się zwiększyło (szczególnie podejrzane w czasie "kryzysu - gdzie wszystkie gospodarki się kurczą )

http://www.rmf.fm/fakty/?id=153353
"[...] PKB Niemiec może spaść o 4,5 procent [....]"

 .... tak niby podają oficjalne statystyki (których nie zamierzam negować kłania się przysłowie" papier wszystko przyjmie" - ale ja osobiście bym wolał osobiście mimo wszystko zachować nieco inną proporcję:

Aby PKB się nie zwiększało a dług się jednak zmnejszał. Wtedy można by było z pełną odpowiedzialnością powiedzieć że "Nam rośnie" .....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-05 11:25:28
Autor: XXL
Korzyści dla Polski z przystąpienia do UE
Endriu <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał(a): Trend jest taki że w 1989 sam państwowy dług zagraniczny wynosił 64% PKB,
natomiast na koniec 2008 całkowity dług Skarbu Państwa wynosił 45% PKB.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Polska w 1989r. i Polska w 2009r. to dwa różne światy !!!
20 lat temu polski PKB był niski bo Polska była krajem typowo surowcowym,
zacofanym cywilizacyjnie po 45 latach komunizmu.
Naszym największym bogactwem narodowym był wtedy węgiel kamienny a głównym
źródłem dochodów jego eksport.
Infrastruktura ówczesnej Polski była w opłakanym stanie, nowoczesny system
bankowy praktycznie nie istniał, w Polsce socjalistycznej nie było prawdziwego
pieniądza (złotówka w PRL była niewymienialnym bonem wewnętrznej konsumpcji).
Prawdziwym pieniądzem były dolary i marki niemieckie kupowane na czarnym rynku.
Przez 20 lata demokracji i wielkiej przemiany Polska dokonała ogromnego
cywilizacyjnego skoku do przodu. Kupno nowoczesnych sprzętów RTV i AGD, kiedyś
towarów luksusowych, stało się dostępne dla prawie każdego obywatela po
przystępnych cenach.
Polskie ulice wypełniły się dobrymi markami samochodów a przeciętny obywatel
żyje na poziomie kiedyś niewyobrażalnym.

Czy zaprzeczysz, że tak jest? --

Data: 2009-05-05 13:46:56
Autor: Endriu
[...]

A do stanu tego doprowadzili ci, których Tusk z Pawlakiem Wałęsą i Rokitą w 1993 roku chronili, doprowadzając do zamachu stanu zwanego "nocną zmianą"...

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-05 13:02:07
Autor: Endriu
Korzyści dla Polski z przystąpienia do UE

Miej to na uwadze drogi XXL-u

A zapomniałem .... drogi Sławku miało być .....

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-04 19:16:00
Autor: Endriu
[...]

OK pardon, nieporozumienie ....

P.S. Zawsze warto wysłuchać dwóch stron, i nie podejmować zbyt pochopnych decyzji. Zawsze jest taka możliwość że człowiek po prostu się myli ....

[...]".

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Data: 2009-05-04 17:19:05
Autor: Karol
> [...]

P.S. Zawsze warto wysłuchać dwóch stron, i nie podejmować zbyt pochopnych decyzji. Zawsze jest taka możliwość że człowiek po prostu się myli ....

racja, dlatego takie osobniki jak XXL sa mimo wszystko pozyteczne:))

Data: 2009-05-05 09:13:46
Autor: XXL
Korzyści dla Polski z przystąpienia do UE
 Jeff <jef_f@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a): Łech :) ...nie Ty chcesz sie popisywac, tylko ten *nickmen* XXZ i moj post o
*popisywaniu* do niego byl skierowany.
 Jeszcze raz podkreslam, ze argumenty ktore Ty tu podales np. o stoczniach,
osobiscie POPIERAM, jednym slowem MASZ RACJE.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

No to widzę, że jesteś na przepustce albo macie w psychiatryku dostęp do
internetu  :-)
Widzę, że masz takie same pojęcie o ekonomii i gospodarce jak o ŻO.
Jednym słowem znasz się na tym jak świnia na gwiazdach  :-)
Fakt, że kogoś popierasz nie oznacza, że ten ktoś ma rację.
Jak dwóch laików bajdurzy na jakiś temat tak jak ty i Endriu to może to
prowadzić tylko do absurdalnych wniosków. --

Data: 2009-05-05 12:56:36
Autor: Jeff
[...]

no cieniutki argumencik, buraku. Potwierdzasz tylko nim jakie wzorce ci
pasuja, a wiadomo przecie kto tego typu argumentacje opanowal do perfekcji w
rozgrywkach z przeciwnikami.

[...]

Ja jestem specjalista od dietetyki klinicznej, a ty jakie masz wyksztalcenie
w tym zakresie, abys byl w stanie oceniac moja wiedze dietetyczna?

Ja za darmo przez rok, probowalem cie edukowac z czystej zyczliwosci o
tragicznych skutkach bezkrytycznej wiary w diete opracowana przez szarlatana. Gdybys mial tylko minimalna ilosc prawidlowo funkcjonujacych komorek
mozgowych, to zamiast mnie oczerniac,okazalbys odrobine
wdziecznosci za te informacje ktore przekazalem bezmyslnym ludziom.

Ale niestety, jestes wyjatkowo glupim menelem wychowanym na wzorcach
komuszych, ktory nie tylko ze sam nie potrafi myslec, bo mu na to jego
ograniczona mozgownica nie pozwala, ale jeszcze ma pretensje do tych ktorzy mu tlumacza ze jest w bledzie. Ta sugestia dotyczy nie tylko twojej kompletnej ignorancji w zakresie
zagadnien dietetycznych, ale jak widac po twoich wypowiedziach na tej grupie, rowniez tematow biznesowych. Maly, infantylny,niedouczony slawus ubzdural
sobie ze jest znawca biznesu. A jakie ty kolku masz i tej dziedzinie
wyksztalcenie, abys mogl na te tematy w ogole sie wypowiadac publicznie?

Osobiscie uwazam, ze swoja wiedze biznesowa  zdobywales albo w jakiej melinie
albo burdelu i uwazasz sie za wielkiego specjaliste. Cwoki i ograniczony umyslowo burak jestes i przyjmij to do wiadomosci.
Niestety prawda jest taka, ze ze swini nigdy nie zrobi sie czlowieka, bo
trzeba by bylo mozg ludzki jej przeszczepic.  --

Data: 2009-05-04 11:30:03
Autor: Pafcik
Korzyści dla Polski z przystąpienia do UE
Pewne rzeczy są niepoliczalne lub ekstremalnie trudne do policzenia

np jak realnie policzyć jakie są olbrzymie i niepotrzebne koszty ponoszone przez gospodarkę na wskutek wprowadzania coraz większej ilości coraz bardziej szczegółowych i często nikomu nie potrzebnych regulacji prawnych ?

prosty przykład : jeśli od kilkuset lat baca robił oscypki, jednym smakowały to kupowali, innym nie smakowały to nie kupowali, a teraz ten sam baca musi spełniać zestaw norm, różne HACCPy  i inne cuda wianki, jego szałas powinien mieć bierzącą wodę, flizy w częsci do dojenia, osobne pomieszczenie do robienia serów itd itd itd

to są wszystko olbrzymie koszty - a to jeden bardzo drobniutki i malutki przykład bacy który chciał robić serki owcze

więc ja byłbym naprawde ostrożny z tym hurraoptymizmem, liczenie tylko korzyści bez liczenia kosztów to nie jest dobry pomysł na biznes

w biznesie wygrywają ci którzy bardzo dokładnie potrafią liczyć KOSZTY,

Data: 2009-05-04 11:38:46
Autor: komunista0
[...]

Gdyby tak chcieli jeszcze wprowadzić normy do ścisłego przestrzegania, że np płaszczyzna drogi nie może mieć załamań większych niż powiedzmy 20mm. Jakież to by były straszne koszty. Myślcie ludzie nad tym co piszecie.

Data: 2009-05-04 11:48:23
Autor: Andrzej Adam Filip
"Pafcik" <spam@stop.pl> pisze:

[...]

prosty przykład : jeśli od kilkuset lat baca robił oscypki, jednym smakowały to kupowali, innym nie smakowały to nie kupowali, a teraz ten sam baca musi spełniać zestaw norm, róşne HACCPy  i inne cuda wianki, jego szałas powinien mieć bierzącą wodę, flizy w częsci do dojenia, osobne pomieszczenie do robienia serĂłw itd itd itd

[...]

Ja sądzę ze obecność w Unii powinna się Polsce opłacać krótko i
średnioterminowo, wątpię czy długoterminowo [np. duszenie biurokracją].
Może się zdarzyć coś co zmieni moje prognozy bilansu długoterminowego.

Tylko że niezwykła, wprost paniczna staranność unikania liczenia
*dokładnie* *pełnych* kosztów oraz "optymistyczne/propagandowe bilanse
dla idiotów" sprawiają że zaczynam *bardzo* poważnie podejrzewać że się
mylę.

Wszystko da się spieprzyć.

--
Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
Gość w domu - baba w ciąży.

Data: 2009-05-04 12:16:35
Autor: Pafcik
[...]

częściowo zgoda, żyjemy w takich czasach, w takich realiach geo politycznych że musimy trzymać z "mocniejszymi" - najlepiej takimi od których można się przy okazji czegoś nauczyć i podciągnąć kraj cywilizacyjnie
i racja że długoterminowo to pakowanie się w jeszcze większą biurokrację nie może nikomu wyjśc na zdrowie

[...]

bilansu to nawet nikt nie stara się zrobić,
wszyscy mówią o "korzyściach" pomijając totalnie milczeniem temat "kosztów'

Data: 2009-05-04 15:27:00
Autor: Adam Sito
[...]

To wszystko są efekty wejścia do Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz strefy Schengen. Ze Wspólnotą Europejską nie ma to wiele wspólnego, bo to zupełnie inne obszary (w obu są np. Szwajcaria, Norwegia czy Islandia, a żaden z tych krajów nie jest w UE).
A poza tym na dzisiaj prawnie nie istnieje UE, a jedynie Wspólnota Europejska. Przeczytaj sobie w dowodzie rejestracyjnym samochodu.

--
AS

Data: 2009-05-04 17:18:46
Autor: olob kowalski

.

[...]

pięknie wspaniale polska kraina miodem i mlekiem płynąca wszystkich oczarowaliśmy całą unię unijnych inwestorów wszyscy się do polski pchają drzwiami i oknami wszystko dają nam za darmo inwestują płacą kasę wszystko dają za friko zatrudniają polaków płacą im kolosalne pieniądze a zyski ponownie inwestują w polsce skoro tak jest wspaniale to skąd rosnący dług zagraniczny? zobacz na www.NBP.pl skąd ten rosnący dług skoro polska tak się rozwija skoro tacy jesteśmy pracowici i skaczemy cywilizacyjnie to dlaczego nasze długi rosną? buraku daj dostęp do swojego konta, oraz pełnomocnictwo do zaciągania kredytów kupię ci dom, samochód, wyślę ciebie na podróże ale za kilka lat powiem ci że jesteś bankrutem że musisz odpracować swoje długi przez 5 swoich żyć i co buraku jesteś nadal zadowolony? a może ty wiesz że inni frajerzy dacą tobie wszystko za darmo bo jesteś bajerantem i nigdy się nie upomni o swoje pieniądze :)
jesteś jak reszta ciemnoty w tym kraju wyjdzie jakiś polityk i pokaże ci tylko to co na scenie ale nie pokaże ci tego co za sceną a tam syf smród i ubóstwo
żal mi ciebie buraku

Data: 2009-05-05 13:13:19
Autor: Endriu
Korzyści dla Polski z przystąpienia do UE

Wejście do Unii pozwoliło nam na imponujący skok gospodarki

Żebyś mi nie wmawiał że posiłkuje się tylko Michalkiewiczem ... Masz tu przewerbowanego byłego ryuskiego agenta przewerbowanego na opcje unijną.....

Wyborczy bigos miesiąc przed głosowaniem
http://mareksiwiec.blog.onet.pl/2,ID376196666,RS1,index.html

"[...] Wczoraj w Poznaniu, na spotkaniu z Federacją Związków Zawodowych "Metalowcy", dowiedziałem się, że od początku roku, tylko w Wielkopolsce i tylko w tej branży, wypowiedzenia dostało niemal 6 tysięcy osób. No to pomnóżmy to przez ilość województw i dziedziny gospodarki. Liczba robi się trzycyfrowa. [...]"

Endriu
http://drendriu.ovh.org/

Korzyści dla Polski z przystąpienia do UE