Korzystek usPOkaja Szczecin

Data: 2010-05-25 15:57:52
Autor: Grzegorz Z.
Korzystek usPOkaja Szczecin
A ja nauczony Kozanowem jakoś w te uspokajanie nie wierzę.

Nie wierzę też że woda w Szczecinie będzie niższa niż podczas jesiennej
cofki.

Tak wyglądał Szczecin nad Odrą 15 października:

http://c3.ac-images.myspacecdn.com/images02/85/l_89844c5f4d7b41c88b4061e52548ce1e.jpg

http://c2.ac-images.myspacecdn.com/images02/53/l_0880180af47040c69d21578cb9faa995.jpg

http://c2.ac-images.myspacecdn.com/images02/26/l_c9460313183b454aaf2374b0ff46058d.jpg

================================

Władze wszystkich zagrożonych powodzią zachodniopomorskich gmin są w pełnej
gotowości bojowej. W Szczecinie tylko na Wyspie Puckiej zgromadzono 125 ton
piasku i 4,5 tys. worków. Do akcji przeciwpowodziowej szykuje się ponad
tysiąc żołnierzy. Kulminacyjna fala na Odrze dotrze do naszego województwa 29 maja. Według
prognoz IMGW już dzień później w Gozdowicach stan alarmowy zostanie
przekroczony o 230 cm. 1 czerwca w Bielinku (gmina Cedynia) będzie to o
pięć centymetrów mniej. Po pięciu dniach fala będzie w Widuchowej. W
gminach Boleszkowice, Mieszkowice, Cedynia i Chojna trzeba będzie ewakuować
ludzi z blisko 100 budynków mieszkalnych, którym grozi zalanie lub
podtopienie.

Bezpieczniej niż jesienią

Władze zagrożonych gmin zaczęły już przygotowywać się na nadejście fali
powodziowej. - Na terenie naszej gminy mamy blisko 11-kilometrowy odcinek
Odry, a nie chronią nas żadne wały - mówi Jan Woźniak, wójt Boleszkowic. -
Zagrożone zalaniem lub podtopieniem są budynki w Kaleńsku, Chlewicach i
Porzeczu. W sumie mieszka tam około 50-60 osób. We wtorek będziemy robić
dokładną inwentaryzację, zobaczymy, co dokładnie może być zalane. Jeśli
sytuacja będzie tego wymagała, to ludzie będą mogli się schronić w hali w
Boleszkowicach. Do pomocy na terenie gminy mamy cztery jednostki
ochotniczej straży pożarnej. Wszyscy jesteśmy w gotowości.

W gminie Mieszkowice w najgorszym przypadku trzeba będzie ewakuować ponad
20 osób z ośmiu budynków położonych w Czelinie, Gozdowicach i Łysych
Górkach.

- Byłem dzisiaj na tych terenach, ludzie są spokojni, nie widać żadnego
przerażenia - relacjonuje Czesław Kijo, zastępca burmistrza Mieszkowic. - W
razie wielkiej wody mamy przygotowane miejsca dla ewakuowanych, m.in. w
szkole w Czelinie. Decyzję o ewentualnej ewakuacji podejmiemy obserwując
lustro wody na Odrze.

W Szczecinie nie ma na razie zagrożenia powodziowego. Stan wody przy moście
Długim wynosi 516 cm (ostrzegawczy to 560 cm, a alarmowy - 580 cm).

- Prognozy wskazują, że woda będzie u nas dużo niższa niż jesienią 2009,
podczas cofki - mówi prezydent Piotr Krzystek. - Nie znaczy to jednak, że
czekamy na rozwój wypadków z założonymi rękoma. ZWiK zabezpiecza nisko
położoną przepompownię przy oczyszczalni Zdroje, gromadzone są worki z
piaskiem.

Do tej pory na Wyspie Puckiej zgromadzono w sumie 125 ton piasku i 4,5 tys.
worków. Kolejne w najbliższych dniach trafią do Zespołu Szkół Ogrodniczych
w Zdrojach, szkoły na Wyspie Jaskółczej, na teren Centrum Żeglarskiego w
Dąbiu, Zespołu Szkół nr 2 przy ul. Portowej, na teren administrowany przez
ZWiK (ujście Płoni) przy ul. Emilii Gierczak. Jeszcze w tym tygodniu
mieszkańców Wyspy Puckiej (ok. 300 osób) odwiedzą strażnicy miejscy razem
pracownikami MOPR-u. Będą informowali o możliwym zagrożeniu oraz
instruowali, jak przygotować się na ewentualne podtopienia.

Wojsko też się szykuje

12. Dywizja Zmechanizowana utrzymuje w gotowości do podjęcia akcji
przeciwpowodziowej 800 żołnierzy, a 5. Pułk Inżynieryjny w Podjuchach
kolejnych 300. - Odpowiadamy za rejon od Kostrzyna na północ - mówi mjr
Zdzisław Wrona, rzecznik 12. DZ. - Do tej pory wysłaliśmy do akcji w
rejonie Żagania jeden transporter pływający z obsługą i trzema pojazdami.

Z 800 żołnierzy 12. DZ, 300 może wkroczyć do pracy w ciągu czterech godzin.
To żołnierze z 12. Brygady Zmechanizowanej i 2. Batalionu Saperów w
Stargardzie Szczecińskim. Kolejnych 500 jest w stanie przyłączyć się do
akcji później. W ciągu kilku godzin do ratowania ludzi, ich dobytku i wałów
przeciwpowodziowych przystąpić może ponad 300 saperów z Podjuch. - Mamy
łodzie i transportery pływające - mówi dowódca 5. Pułku Inżynieryjnego płk
Jerzy Szcześniak. - Oczywiście, jeśli będzie tylko taka potrzeba, do walki
z powodzią może przystąpić znacznie więcej niż 300 moich żołnierzy.
Jesteśmy gotowi. Już teraz moi żołnierze monitorują wały przeciwpowodziowe.

Wojsko szacuje, że gdyby woda w Odrze przekroczyła stany alarmowe o dwa
metry, zagrożony może być Krajnik, Gryfino i Międzyodrze oraz Wyspa Pucka w
Szczecinie.

http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34939,7930067,Nadciaga_wielka_woda___Bedziemy_gotowi_.html

Data: 2010-05-25 07:05:44
Autor: DJ MC Donald Musk

===============================>
[...]

Sluszna linie ma ta wasza wladza w Szczecinie...
piasek i worki zgromadzili ...na wyspie....
Jak sie woda podniesie to zmyje wyspe i ten piasek z workami do
Zalewu...
I pewnie znowu to bedzie wina bobrow, nornic albo kaczek!

Data: 2010-05-25 07:09:11
Autor: DJ MC Donald Musk
[...]

[...]
Wojsko szacuje, że gdyby woda w Odrze przekroczyła stany alarmowe o dwa
metry, zagrożony może być Krajnik, Gryfino i Międzyodrze oraz Wyspa Pucka w
Szczecinie.

Acha! Piasek i worki zgromadzili na wyspie, ktora moze zostac
zalana....
Macie tam jakiegos psychiatre w Szczecinie?

Data: 2010-05-25 14:32:42
Autor:
DJ MC Donald Musk <iratmor@gmail.com> napisał(a):

Acha! Piasek i worki zgromadzili na wyspie, ktora moze zostac
zalana....
Macie tam jakiegos psychiatre w Szczecinie?

gdyż na tej wyspie żyje i mieszka ludność.
...Według danych z 4 maja 2010 na pobyt stały w osiedlu zameldowanych było 1111 osób. Większość mieszkańców zamieszkuje głównie w północnej części Wyspy Puckiej...

Data: 2010-05-25 07:43:55
Autor: DJ MC Donald Musk
On 25 Maj, 16:32, " apr..." <aprecja...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
DJ MC Donald Musk <irat...@gmail.com> napisał(a):

> [...]

1111 osób. Większość mieszkańców zamieszkuje głównie w północnej części Wyspy

To znaczy, ze na tej wyspie beda sypali waly?
Jak oni sobie wyobrazaja transport tego piasku z wyspy gdy woda sie
podniesie?
Beda ladowali na barki i w porcie z barek na samochody?
Przeciez tego typu zapasy robi sie mozliwie w bliskiej odleglosci od
zagrozonych terenow, z mozliwoscia szybkiego transportu.

Data: 2010-05-25 14:50:47
Autor: apr...
Korzystek usPOkaja Szczecin
DJ MC Donald Musk <iratmor@gmail.com> napisał(a):
On 25 Maj, 16:32, " apr..." <aprecja...@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote:
> DJ MC Donald Musk <irat...@gmail.com> napisa=B3(a):

> gdy=BF na tej wyspie =BFyje i mieszka ludno=B6=E6.
> ..Wed=B3ug danych z 4 maja 2010 na pobyt sta=B3y w osiedlu zameldowanych =
by=B3o
> 1111 os=F3b. Wi=EAkszo=B6=E6 mieszka=F1c=F3w zamieszkuje g=B3=F3wnie w p=
> [...]
net/

[...]

jest wtorek, zbliża się POwódź, na wyspie mieszka 1111 ludzi, oni w domach mieszkają, aby zapobiec zalaniu wyspy i ich domostw na wyspie zgromadzono piasek i worki celem zrobienia wału przeciw zalaniu tych terenów / na wyspie /.

Data: 2010-05-25 18:29:48
Autor: Grzegorz Z.
Korzystek usPOkaja Szczecin
W Szczecinie nie ma na razie zagrożenia powodziowego. Stan wody przy moście
Długim wynosi 516 cm (ostrzegawczy to 560 cm, a alarmowy - 580 cm).

Godzina 17:00 - 530

Korzystek usPOkaja Szczecin