Kościelne śluby dla duńskich homoseksualistów

Data: 2012-03-13 21:16:36
Autor: Przemysław W
Kościelne śluby dla duńskich homoseksualistów
Rząd Danii ogłosił, że już latem będzie można zawrzeć małżeństwo homoseksualne w kościele i w urzędzie

Ustawa pozwalająca na legalizację homoseksualnych związków ma wejść w życie już w połowie czerwca - zapowiedziała we szefowa duńskiego rządu Helle Thorning-Schmidt. - To naturalny i słuszny krok, dlatego każdy członek Kościoła będzie miał prawo do ślubu kościelnego bez względu na płeć partnera - przekonywała pani premier.

Jednak każdy pastor będzie miał prawo odmówić udzielenia takiego ślubu. - Szanujemy indywidualne decyzje każdego obywatela, także duchownych - tłumaczyła Thorning-Schmidt.

Do państwowego Kościoła ewangelicko-luterańskiego należy 80 proc. Duńczyków. W 1989 r. Dania jako pierwszy kraj świata zalegalizowała homoseksualne związki partnerskie.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,11336813,Koscielne_sluby_dla_dunskich_homoseksualistow.html#ixzz1p1ulMvxc

Przemek

--

"To nie pierwszy "historyczny" komentarz Kaczyńskiego poddający w wątpliwość
jego wizerunek antykomunisty z nożem w zębach."

http://polska.newsweek.pl/kaczynski-dobry-jak-gierek-- sprawny-jak-sb,88470,1,1.html

Data: 2012-03-13 22:14:02
Autor: Krzysiek
Kościelne śluby dla duńskich homoseksualistów
Hallo,

Am 13.03.2012 21:16, schrieb Przemysław W:
[...]

interesujacym jest to, ze z jednej strony mowa jest o >legalizacji<
i >poszanowaniu indywidualnych decyzji kazdego obywatela<, a z drugiej
rasistowskie rozstrzygniecie oparte o magiczne, religijne wzory
z zeszlych wiekow - czym wytlumaczyc te sprzecznosc??

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2012-03-14 14:12:45
Autor: Przemysław W
Kościelne śluby dla duńskich homoseksualistów
Użytkownik "Krzysiek" <krzysiek_@arcor.de> napisał

[...]

Co masz na myśli pisząc o "rasistowskim rozstrzygnięciu"?

Przemek

Data: 2012-03-14 15:30:56
Autor: K.S.
Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:jjq5h4$70r$1inews.gazeta.pl...
| Użytkownik "Krzysiek" <krzysiek_@arcor.de> napisał

| Co masz na myśli pisząc o "rasistowskim rozstrzygnięciu"?
| Przemek
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
"na myśłi" ??

Data: 2012-03-14 16:10:28
Autor: Grzegorz Z.
K.S. napisał:

> [...]
| Użytkownik "Krzysiek" <krzysiek_@arcor.de> napisał

| Co masz na myśli pisząc o "rasistowskim rozstrzygnięciu"?
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
"na myśłi" ??

"na myśli" ofermo.

--
"Jak już nie będę mogła sobie sama nalać tej herbaty z baniaczka to mam
inne wyjście na taką sytuację" M.Czubaszek

Data: 2012-03-14 22:12:18
Autor: Krzysiek
Kościelne śluby dla duńskich homoseksualistów
Hallo,

Am 14.03.2012 14:12, schrieb Przemysław W:

[...]

Co masz na myśli pisząc o "rasistowskim rozstrzygnięciu"?

Przemek

mile slowka i zianie szacunkiem szefowej dunskiego rzadu nie przeszkadza
w zauwazeniu o jaka sprawe tu chodzi, i nie mam na mysli jedynie sluby
koscielne, a caly kontekst tych "alternatywnych malzenstw" dotyczacy
innego modelu niz praktykowany dotychczas - malzenstwo jako zwiazek
kobiety i mezczyzny. I jezeli dokonana zostala zmiana modelu, to na jaki
wlasciwie?? Malzenstwem moze byc parka mieszana lub jednoplciowa,
a innym pokazano srodkowy palec. To ma byc te poszanowanie
indywidualnych decyzji?? "To naturalny i sluszny krok" powiedziala
Dunka, a czy sadzi Pan, ze bedzie ona umiala rzeczowo uzasadnic
dlaczego malzenstwo przykladowo dwoch mezczyzn jest naturalne
i sluszne, a malzenstwo trzech juz nienaturalne i niesluszne??
Moim zdaniem nie bedzie umiala sklecic ani be, ani me, i ta cala
ustawa predzej czy pozniej wyladuje przed sadami, wlasnie za
wykluczenie ktore zawiera.

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2012-03-15 14:32:22
Autor: Przemysław W
[...]

Jak świat światem homoseksualiści byli, są i tak długo jak nasza planeta będzie istniała, zapewne będą. Nie widzę najmniejszego powodu by utrudniać im życie. Niech żyją tak jak chcą. Nigdy nie słyszałem o próbie zalegalizowania małżeństwa trzech mężczyzn, w związku z tym nie ma się nad czym zastanawiać.

Przemek

Data: 2012-03-15 20:10:10
Autor: Krzysiek
Kościelne śluby dla duńskich homoseksualistów
Hallo,

Am 15.03.2012 14:32, schrieb Przemysław W:

[...]

[...]

no, no... ciekawostka... a co to za fobia nie pozwala Panu
na zastanowienie?? Jakies dyskryminacyjne inklinacje??
Powinien Pan sie opamietac...
Jak swiat swiatem malzenstwa wieloosobowe byly, sa i tak dlugo jak
nasza planeta bedzie istniala, zapewne beda. Nie widze najmniejszego
powodu by utrudniac im zycie. Niech zyja tak, jak chca.

MFG
Krzysiek

--
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Kościelne śluby dla duńskich homoseksualistów