Kościół jest Mistycznym Ciałem Chrystusa

Data: 2011-03-04 20:01:06
Autor: abc
Kościół jest Mistycznym Ciałem Chrystusa
Czcigodny Sługa Boży Pius XII napisał w encyklice Mystici Corporis Christi:

Nie trzeba jednak sądzić, jakoby Ciało Kościoła, dlatego że imieniem
Chrystusowym jest naznaczone, nawet w czasie tej doczesnej pielgrzymki,
składało się wyłącznie z członków odznaczających się świętością, albo z
ludzi, którzy są od Boga do wiecznej chwały przeznaczeni.

Nieskończonemu Zbawcy Naszego miłosierdziu to przypisać trzeba, że nie
odmawia miejsca tu w swoim mistycznym Ciele tym, którym nie zabronił miejsca
kiedyś na uczcie, (Mt 9, 11; Mr 2, 16; Łk 15, 2). Albowiem nie każdy grzech,
choćby i ciężką był zbrodnią, jest już tej miary, aby z samej natury swojej
wyłączył człowieka z Ciała Kościoła, jak to robi schizma, herezja lub
apostazja.

Również nie ginie wszelkie życie u tych, którzy mimo, że stracili przez
grzech miłość i łaskę Bożą, tak iż nie są już zdolne do zyskiwania zasług na
niebo, zachowali jednak wiarę i nadzieję chrześcijańską i oświecenie
światłem z wysoka, w głębi duszy otrzymują natchnienie Ducha Św., pobudki do
zbawiennej bojaźni Bożej, do modlitwy i żalu za popełnione winy.

Niechże więc dusza każdego wzdryga się przed grzechem, który mistyczne
członki Zbawiciela plami. Kto atoli miał nieszczęście zgrzeszyć, a nie stał
się niegodnym współżycia z wiernymi przez upór i zuchwalstwo, niech będzie
przyjęty z jak największą miłością i niech każdy w nim widzi chorego członka
Jezusa Chrystusa i miłość czynem mu okazuje.

Lepiej jest bowiem, jak zauważa św. Augustyn, "aby w jedności z Kościołem
przyszedł do zdrowia, niż był odcięty jako członek nieuleczalny. Cokolwiek
bowiem trzyma się ciała, a tego zdrowiu wątpić jeszcze nie można, co zaś raz
odcięte zostało, już nie może być ani zagojone, ani uleczone".

Więcej
http://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/pius_xii/encykliki/mystici_corporis_29061943.html#m0-4

Data: 2011-03-04 13:29:28
Autor: J-23
Kościół jest Mistycznym Ciałem Chrystusa
On 4 Mar, 20:01, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
Czcigodny S uga Bo y Pius XII napisa w encyklice Mystici Corporis Christi:

Nie trzeba jednak s dzi , jakoby Cia o Ko cio a, dlatego e imieniem
Chrystusowym jest naznaczone, nawet w czasie tej doczesnej pielgrzymki,
sk ada o si wy cznie z cz onk w odznaczaj cych si wi to ci , albo z
ludzi, kt rzy s od Boga do wiecznej chwa y przeznaczeni.

Niesko czonemu Zbawcy Naszego mi osierdziu to przypisa trzeba, e nie
odmawia miejsca tu w swoim mistycznym Ciele tym, kt rym nie zabroni miejsca
kiedy na uczcie, (Mt 9, 11; Mr 2, 16; k 15, 2). Albowiem nie ka dy grzech,
cho by i ci k by zbrodni , jest ju tej miary, aby z samej natury swojej
wy czy cz owieka z Cia a Ko cio a, jak to robi schizma, herezja lub
apostazja.

R wnie nie ginie wszelkie ycie u tych, kt rzy mimo, e stracili przez
grzech mi o i ask Bo , tak i nie s ju zdolne do zyskiwania zas ug na
niebo, zachowali jednak wiar i nadziej chrze cija sk i o wiecenie
wiat em z wysoka, w g bi duszy otrzymuj natchnienie Ducha w., pobudki do
zbawiennej boja ni Bo ej, do modlitwy i alu za pope nione winy.

Niech e wi c dusza ka dego wzdryga si przed grzechem, kt ry mistyczne
cz onki Zbawiciela plami. Kto atoli mia nieszcz cie zgrzeszy , a nie sta
si niegodnym wsp ycia z wiernymi przez up r i zuchwalstwo, niech b dzie
przyj ty z jak najwi ksz mi o ci i niech ka dy w nim widzi chorego cz onka
Jezusa Chrystusa i mi o czynem mu okazuje.

Lepiej jest bowiem, jak zauwa a w. Augustyn, "aby w jedno ci z Ko cio em
przyszed do zdrowia, ni by odci ty jako cz onek nieuleczalny. Cokolwiek
bowiem trzyma si cia a, a tego zdrowiu w tpi jeszcze nie mo na, co za raz
odci te zosta o, ju nie mo e by ani zagojone, ani uleczone".

Wi cejhttp://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/pius_xii/encykliki/mystici_co...

--
Nie da si oddzieli polityki od religii. Nie da si w cz owieku oddzieli
katolika od obywatela. Rozdzia pa stwa od Ko cio a jest sztuczny.

Chyba masz cos z glowa? Zwroc sie do lekarza specjalisty. Wspolczesna
medycyna wiele moze zdzialac, nawet w zakresie tak glebokich stanow
urojeniowych. Albo przestan cpac i pic!

J...

Data: 2011-03-04 20:22:22
Autor: Jakub A. Krzewicki
Kościół jest Mistycznym Ciałem Chrystusa
piątek, 4 marca 2011 20:01. carbon entity 'abc' <abc@wp.pl>

Czcigodny Sługa Boży Pius XII napisał w encyklice Mystici Corporis
Christi:

http://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/pius_xii/encykliki/mystici_corporis_29061943.html#m0-4

Mistycznym ciałem Ozyrysa -- przecztytałem. W zasadzie to jedno i to samo -- - śródziemnomorska teologia soteryczna, bezktórej nie byłoby możliwe powstanie chreścijan, religii uznającej swojego nauczyciela i założyciela za wcielenie boga ;) --

Data: 2011-03-04 20:28:39
Autor: abc
Kosciol jest Mistycznym Cialem Chrystusa
[...]

To nie jest jedno i to samo.  Tylko katolicyzm jest prawdziwa religia.

Data: 2011-03-04 20:41:59
Autor: pluton
Kosciol jest Mistycznym Cialem Chrystusa

To nie jest jedno i to samo.  Tylko katolicyzm jest prawdziwa religia.

Pewnie, kto by chcial dymac kozy, jak mozna ministrantow.

Nullification

Data: 2011-03-04 20:48:23
Autor: abc
Kosciol jest Mistycznym Cialem Chrystusa
To nie jest jedno i to samo.  Tylko katolicyzm jest prawdziwa religia.

Pewnie, kto by chcial dymac kozy, jak mozna ministrantow.

Jak widać, każdy ma takie problemy, jakie jest w stanie pojąć.

Data: 2011-03-04 20:57:15
Autor: pluton
Kosciol jest Mistycznym Cialem Chrystusa

> Pewnie, kto by chcial dymac kozy, jak mozna ministrantow.

Jak widać, każdy ma takie problemy, jakie jest w stanie pojąć.

Niestety nie jestem w stanie ci pomoc w twoich problemach.
Moge cie tylko troche pocieszyc, ze pederastia u nas nie jest karalna.
Ale jezeli molestujesz dzieci na zajeciach z religii, to uwazaj!

Nullification

Data: 2011-03-04 21:07:04
Autor: abc
Kosciol jest Mistycznym Cialem Chrystusa
Niestety nie jestem w stanie ci pomoc w twoich problemach.

Oczywiście. To przekracza twoje możliwości.

Data: 2011-03-04 21:11:48
Autor: pluton
Kosciol jest Mistycznym Cialem Chrystusa
> Niestety nie jestem w stanie ci pomoc w twoich problemach.

Oczywiście. To przekracza twoje możliwości.

Ano tak. Ale chyba nie tylko moje. Glupota wogole jest nieuleczalna.

Nullification

Data: 2011-03-04 21:36:16
Autor: abc
Kosciol jest Mistycznym Cialem Chrystusa
Glupota wogole jest nieuleczalna.

No to ci współczuję..

Data: 2011-03-04 21:02:07
Autor: PesTYcyD
W dniu 2011-03-04 20:28, abc pisze:
[...]

Tylko komunizm jest właściwym systemem politycznym.

Data: 2011-03-05 06:42:16
Autor: abc
Kosciol jest Mistycznym Cialem Chrystusa
To nie jest jedno i to samo.  Tylko katolicyzm jest prawdziwa religia.

Tylko komunizm jest właściwym systemem politycznym.

Nie. To państwo diabła.

Data: 2011-03-05 08:22:08
Autor: Jakub A. Krzewicki
Kosciol jest Mistycznym Cialem Chrystusa
piątek, 4 marca 2011 20:28. carbon entity 'abc' <abc@wp.pl>

To nie jest jedno i to samo.  Tylko katolicyzm jest prawdziwa religia.

Prawdziwa religia to jest to, w co dany naród wierzy. Katolicyzm ze swojej nazwy RZYMSKI, u Słowian jest ciałem obcym, tak jak byłaby nim religia staroegipska gdyby tu dotarła.

Data: 2011-03-05 08:36:03
Autor: jadrys
W dniu 2011-03-05 08:22, Jakub A. Krzewicki pisze:
piątek, 4 marca 2011 20:28. carbon entity 'abc'<abc@wp.pl>

To nie jest jedno i to samo.  Tylko katolicyzm jest prawdziwa religia.
Prawdziwa religia to jest to, w co dany narĂłd wierzy. Katolicyzm ze swojej
nazwy RZYMSKI, u Słowian jest ciałem obcym, tak jak byłaby nim religia
staroegipska gdyby tu dotarła.

Ale nie wymagajmy uznawania innej wiary od wyznawcĂłw jednej.. Ani nawet tolerancji, bo to nieuczciwe.

Data: 2011-03-04 20:22:53
Autor: Polok_Prawdziwy
Kościół jest Mistycznym Ciałem Chrystusa
abc wrote:

CHEMMM...!!!

- ciulem cego jezd...?

Data: 2011-03-04 21:58:39
Autor: mi\(c\).sz.
Kościół jest Mistycznym Ciałem Chrystusa
 Jest, jak to jest napisane w NT.

 m.

Data: 2011-03-04 21:59:39
Autor: Aha
Kościół jest Mistycznym Ciałem Chrystusa
Jakby chrystus zobaczyl ten kosciol to by sie w grobie przewrocil cioto zajebana.

Data: 2011-03-05 07:27:25
Autor: abc
Wyurwiaj z tym twoim żydowskim hipisem i jego pedofilską sektą :)

Mistyczne ciało ma co najwyżej moja Przyjaciółka.

Data: 2011-03-06 07:14:17
Autor: sofu
Kościół jest Mistycznym Ciałem Chrystusa

Za mocno powiedziane!
Akurat ten jest tylko jego produktem przemiany materii.....

sofu
 --
Dom Pana piękny jest, a na odrzwiach jego wyraźnie stoi: psom, kurwom i
księżom katolickim wstęp wzbroniony!

Kościół jest Mistycznym Ciałem Chrystusa