Kościół jest Mistycznym Ciałem Chrystusa

Data: 2011-03-04 13:29:28
Autor: J-23
Kościół jest Mistycznym Ciałem Chrystusa
On 4 Mar, 20:01, "abc" <a...@wp.pl> wrote:
Czcigodny S uga Bo y Pius XII napisa w encyklice Mystici Corporis Christi:

Nie trzeba jednak s dzi , jakoby Cia o Ko cio a, dlatego e imieniem
Chrystusowym jest naznaczone, nawet w czasie tej doczesnej pielgrzymki,
sk ada o si wy cznie z cz onk w odznaczaj cych si wi to ci , albo z
ludzi, kt rzy s od Boga do wiecznej chwa y przeznaczeni.

Niesko czonemu Zbawcy Naszego mi osierdziu to przypisa trzeba, e nie
odmawia miejsca tu w swoim mistycznym Ciele tym, kt rym nie zabroni miejsca
kiedy na uczcie, (Mt 9, 11; Mr 2, 16; k 15, 2). Albowiem nie ka dy grzech,
cho by i ci k by zbrodni , jest ju tej miary, aby z samej natury swojej
wy czy cz owieka z Cia a Ko cio a, jak to robi schizma, herezja lub
apostazja.

R wnie nie ginie wszelkie ycie u tych, kt rzy mimo, e stracili przez
grzech mi o i ask Bo , tak i nie s ju zdolne do zyskiwania zas ug na
niebo, zachowali jednak wiar i nadziej chrze cija sk i o wiecenie
wiat em z wysoka, w g bi duszy otrzymuj natchnienie Ducha w., pobudki do
zbawiennej boja ni Bo ej, do modlitwy i alu za pope nione winy.

Niech e wi c dusza ka dego wzdryga si przed grzechem, kt ry mistyczne
cz onki Zbawiciela plami. Kto atoli mia nieszcz cie zgrzeszy , a nie sta
si niegodnym wsp ycia z wiernymi przez up r i zuchwalstwo, niech b dzie
przyj ty z jak najwi ksz mi o ci i niech ka dy w nim widzi chorego cz onka
Jezusa Chrystusa i mi o czynem mu okazuje.

Lepiej jest bowiem, jak zauwa a w. Augustyn, "aby w jedno ci z Ko cio em
przyszed do zdrowia, ni by odci ty jako cz onek nieuleczalny. Cokolwiek
bowiem trzyma si cia a, a tego zdrowiu w tpi jeszcze nie mo na, co za raz
odci te zosta o, ju nie mo e by ani zagojone, ani uleczone".

Wi cejhttp://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/pius_xii/encykliki/mystici_co...

--
Nie da si oddzieli polityki od religii. Nie da si w cz owieku oddzieli
katolika od obywatela. Rozdzia pa stwa od Ko cio a jest sztuczny.

Chyba masz cos z glowa? Zwroc sie do lekarza specjalisty. Wspolczesna
medycyna wiele moze zdzialac, nawet w zakresie tak glebokich stanow
urojeniowych. Albo przestan cpac i pic!

J...

Kościół jest Mistycznym Ciałem Chrystusa