Kościół płaci podatki nawet za Palikota

Data: 2011-10-11 18:09:30
Autor: abc
Kościół płaci podatki nawet za Palikota
KAI: Janusz Palikot proponuje dziś opodatkowanie Kościoła. Co Ksiądz
Arcybiskup na to?

Był to jeden z chwytów wyborczych nie mających żadnego odniesienia do
rzeczywistości. Kościół przecież płaci podatki. Jeśli księża są zatrudnieni
na umowę o pracę, np. kiedy uczą religii, płacą podatki jak wszyscy.

A jeśli pracują w parafii, to do urzędu skarbowego odprowadzają
zryczałtowany podatek dochodowy obliczany w zależności od liczby
mieszkańców, od przysłowiowej liczby "dusz". Podatek ten płacą nawet wtedy,
gdy te "dusze" nie praktykują czy nawet deklarują się jako niewierzący.

Natomiast działalność gospodarcza kościelnych osób prawnych jest
opodatkowana wedle ogólnych zasad, tak jak innych instytucji.

Działalność statutowa organizacji katolickich traktowana jest tak samo jak
innych organizacji pozarządowych. Niestety nie przebija się to do
świadomości społecznej i wciąż jest mowa o "przywilejach" dla Kościoła.

Więcej
http://fronda.pl/news/czytaj/tytul/abp._budzik:_kosciol_placi_podatki_nawet_za_palikota_16049

Data: 2011-10-11 18:22:45
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek 11 październik 2011 18:09:

[...]

A można wiedzieć ile?

Data: 2011-10-11 18:31:43
Autor: Krzysztof

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j71qii$3cf$1inews.gazeta.pl...
[...]

Niewiele ? Pewnie nie pokrywa nawet funduszu kościelnego...dlatego nic nie napisali ile.
K.

Data: 2011-10-11 18:44:23
Autor: A. Filip
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
abc pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek 11 paĹşdziernik 2011 18:09:

[...]

A ktoś jeszcze pamięta  _początkowe_ obiecanki Ĺźe katechetom nie będzie
płacić państwo? [Czyli jak przekręt rozkręcano ]

--
A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Głupiec sprawę popsuje i na nieszczęście zwala.

Data: 2011-10-11 12:06:11
Autor: Antenka
On 11 Paź, 18:44, "A. Filip" <a...@xl.wp.pl> wrote:
Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> pisze:

> A można wiedzieć ile?

A ktoś jeszcze pamięta  _początkowe_ obiecanki że katechetom nie będzie
płacić państwo? [Czyli jak przekręt rozkręcano ]

A kto to jest katecheta? To określenie na uczących religii przy
kościołach w okresie PRL-u.

 Współczesny nauczyciel religii, często jest o wiele lepiej
wyedukowany niż stary belfer przed emeryturą, który przed 30-40 laty
spoczęli na laurach po ukończeniu jakiś  dziwnych zaocznych,
marksistowskich studiów nauczycielskich.

Nie muszę daleko szukać, bo jedna z moich znajomych tzw.
"katechetka"   jak to ująłeś, a tak naprawdę  mgr teologii ( 6 letnie
studia - nie dla każdego!)  ukończyła chyba 3-4 inne kierunki -  jest
pedagogiem szkolnym, nauczycielem w świetlicy i wykładowcom  innych
przedmiotów.

Nie wiem dlaczego Kościół miałby płacić jej za etat pedagoga
szkolnego, za pracę w świetlicy szkolnej itd. (???)

Antenka

Data: 2011-10-11 21:16:22
Autor: Grzegorz Z.
[...]

A po włosku catechista to określenie uczących katechizmu w okresie rządów
Il Duce. Nie kompromituj się zboku.

--
Socjalizm nigdy nie zapuścił w Ameryce korzeni bo biedni w tym kraju nie
uważają się za wyzyskiwany proletariat, tylko za milionerów w przejściowych

Data: 2011-10-11 20:18:51
Autor: u2
W dniu 2011-10-11 18:44, A. Filip pisze:
A można wiedzieć ile?
A ktoś jeszcze pamięta  _początkowe_ obiecanki że katechetom nie będzie
płacić państwo? [Czyli jak przekręt rozkręcano ]

Dlaczego przekręt ? Nadal kościół jest siłą, ale pewnie niedługo już
tacy jak ty go obalom :)

Data: 2011-10-11 18:55:50
Autor: abc
Kościół płaci podatki nawet za Palikota
A można wiedzieć ile?

Poszukaj sobie np.tu:
http://opodatkujciekosciol.pl/kategoria/tagi/podatek-dochodowy

Data: 2011-10-11 19:26:30
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek 11 październik 2011 18:55:

A można wiedzieć ile?

Poszukaj sobie np.tu:
http://opodatkujciekosciol.pl/kategoria/tagi/podatek-dochodowy

Czyli mniej więcej tyle ile ja. :-)

Data: 2011-10-11 19:52:36
Autor: Krzysztof

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j71ua9$e9u$1inews.gazeta.pl...
[...]

A policzyłeś ile płacisz na zus ?

K.

Data: 2011-10-11 19:58:07
Autor: Marek Czaplicki
Krzysztof pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek 11 październik 2011 19:52:

[...]

Składka na ZUS nie jest podatkiem, ale właśnie składką na ubezpieczenie społeczne. Jakby zastosować do Kościoła rynkowe mechanizmy i od generowanego zysku naliczać podatki i inne daniny, to Kościół w Polsce mógłby stać się ważna gałęzią gospodarki, przynajmniej jeśli chodzi o deklaracje co do ilości katolików i zysków jaki przynoszą. Ale przecież nie o to chodzi abc.

Data: 2011-10-11 20:31:56
Autor: the_foe
Kościół płaci podatki nawet za Palikota
Składka na ZUS nie jest podatkiem, ale właśnie składką na ubezpieczenie
społeczne.

w ujeciu prawnym - tak. W ekonomicznym nie ma zadnej cechy ubezpieczenia. To w czystej postaci podatek. A dokladniej kilka zespolonych podatkow celowych.

--
the_foe

Data: 2011-10-11 19:56:36
Autor: Krzysztof

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e947537$0$5807$65785112news.neostrada.pl...
A można wiedzieć ile?

Poszukaj sobie np.tu:
http://opodatkujciekosciol.pl/kategoria/tagi/podatek-dochodowy
A fundusz kościelny to zapomniał, że jest ?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Fundusz_Ko%C5%9Bcielny

K.

Data: 2011-10-11 18:58:51
Autor: wolim
W dniu 2011-10-11 18:09, abc pisze:
[...]

Hehe... Ciekawe ile płacą podatków od darowizn - z tacy, z zamawianych mszy, z pogrzebów, ślubów, chrzcin i wszystkich innych "co łaska".
Choć właściwie to nie darowizny, tylko zapłata za wykonaną usługę, powinno więc być opodatkowane jak naprawa samochodu, czy czyszczenie komina.

Ksiądz arcybiskup jest też arcymanipulantem porównując kościół do organizacji pozarządowej. Organizacje pozarządowe z definicji nie działają dla zysku - czego nie można powiedzieć o kościele.

Pozdry,
MW

Data: 2011-10-11 19:56:00
Autor: Krzysztof
Kościół płaci podatki nawet za Palikota
Hehe... Ciekawe ile płacą podatków od darowizn - z tacy, z zamawianych mszy, z pogrzebów, ślubów, chrzcin i wszystkich innych "co łaska".
Nic - płacą niewielki podatek zryczałtowany od wszystkich dochodów.  I nie płacą zusu - pokrywany jest z funduszu kościelnego, ktory ciągłe rośnie.

Data: 2011-10-11 20:06:54
Autor: matusm

Użytkownik "wolim" <nospam@tu.pl> napisał w wiadomości news:j71skb$o0l$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Ponoć zyjemy w wolnym kraju wiec  zaden esbek ,pedał czy brudny  żydek nie bedzie decydować np.mnie kogo mam obdarować swoimi pieniedzmi,wolno  mi nawet rzucic na tace chociaz to sie nie podoba pedalom

oczywiste ale trzeba tlumaczyc bo nadal,,,,,,,,,,,,
--
-- Sluzba Bezpieczenstwa moze i powinna kreowac rozne stowarzyszenia, kluby czy nawet partie polityczne. Ma za zadanie gleboko infiltrowac istniejace gremia kierownicze tych organizacji na szczeblu centralnym i wojewodzkim, a takze na szczeblach podstawowych, musza byc one przez nas operacyjnie opanowane. Musimy zapewnic operacyjne mozliwosci oddzialywania na te organizacje, kreowania ich dzialalnosci i kierowania ich polityka." -- Czeslaw Kiszczak, luty 1989 roku z posiedzenia kierownictwa MSW -- -- -- -- -- -- -
pozdrowienia

Data: 2011-10-11 21:12:50
Autor: Dxs
[...]

kościół pedofilski potrzebuje wielu takich kretynów jak ty, oddaj im nawet kiszke stolcową,
....chuj nas to kładę... ,
 a ty błaznuj dalej

Data: 2011-10-11 21:40:43
Autor: matusm

Użytkownik "Dxs" <pio972@o2.pl> napisał w wiadomości news:j724fq$3uc$1inews.gazeta.pl...

[...]

Zydom ,pedałom,komuchom wara od moich pieniedzy

Z tego co wiem to Kościól sie nie identyfikuje z pedałami a komuchy Paligłupa i LSD sie identyfikuja wiec ,nie ma Pedale o co sie obrażać

Data: 2011-10-11 21:44:47
Autor: Dxs

Użytkownik "matusm" <matusm@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j7263q$2ac$1news.onet.pl...

[...]

Chujem obsranym jesteś na plebanii cwelonym
odważny bo anonimowy pachołek koscioła rzymsko pedofilskiego - matol. hahahha idiota

Data: 2011-10-11 22:08:43
Autor: matusm

Użytkownik "Dxs" <pio972@o2.pl> napisał w wiadomości news:j726bn$9ue$1inews.gazeta.pl...

[...]

Prymitywie,pedalski ,,,,,,ty chodzi  o argomenty a nie o inwektywy ,,,poniał pedał >???

Data: 2011-10-11 22:16:43
Autor: Dxs

Użytkownik "matusm" <matusm@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j727oa$9jf$1news.onet.pl...

[...]

buhahahah cioto obsrana
Trauma powyborcza trwa ,
Mój młodszy syn, przedszkolak zaznaczę, rozjebałby te twoje argumenty na atomy ,
cioto obsrana

Data: 2011-10-11 22:49:50
Autor: matusm

Użytkownik "Dxs" <pio972@o2.pl> napisał w wiadomości news:j7287j$fs0$1inews.gazeta.pl...

[...]

To najpierw zapytaj syna a pózniej siadaj przy klawiaturze,,,,poniał

Data: 2011-10-12 16:10:01
Autor: sofu
Kościół płaci podatki nawet za Palikota

Użytkownik "matusm" <matusm@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:j727oa$9jf$1news.onet.pl...
-- -- -- -- -
Chujem obsranym jesteś na plebanii cwelonym
odważny bo anonimowy pachołek koscioła rzymsko pedofilskiego - matol. hahahha idiota

Prymitywie,pedalski ,,,,,,ty chodzi  o argomenty a nie o inwektywy ,,,poniał pedał >???

-- -- -- -- -- -- -- --

Jeśli chodzi o argumenty to mozna spytac czemu obdarowany normalny obywatel musi płacić od kazdej darowizny podatek a czarna świeta krowa - katabas nie musi?
Tobie wolno dac co chcesz i komu chcesz tylko, że darowizny są opodatkowane w Polsce.
Czemu człowiek, który należy do organizacji o struktórze podobnej do mafii z siedzibą wierchuszki w innym kraju jest uprzywilejowany?
Przecież część z tej forsy wypływa z Polski jako tzw. świętopietrze.
Wiele z tego co się dzieje w Polsce ma swoje korzenie w zamierzchłej przeszłości zupełnie nie przystajacej do obecnej rzeczywistosci i świadomosci państwowej i społecznej Polaków. Wynikiem bedzie kiedys upadek i marginalizacja kościoła katolickiego.
Im bardziej wyciagaja łapę do brania tym szybciej i boleśniej kiedyś po tej łapie dostaną.

sofu

Data: 2011-10-11 22:19:26
Autor: wolim
Ko�ci�� p�aci podatki nawet za Palikota
W dniu 2011-10-11 20:06, matusm pisze:

Ponoďż˝ zyjemy w wolnym kraju wiec  zaden esbek ,pedaďż˝ czy brudny  ďż˝ydek nie
bedzie decydowaďż˝ np.mnie kogo mam obdarowaďż˝ swoimi pieniedzmi,wolno  mi
nawet rzucic na tace chociaz to sie nie podoba pedalom

Możesz dawać komu chcesz i ile chcesz.
Problem w tym, że jakbym ja dostał, to będę musiał zapłacić podatek.
Jak dostanie ksiądz - podatku nie zapłaci...

I skąd w Tobie tyle nienawiści? Tego nauczał Chrystus?

Data: 2011-10-12 01:26:39
Autor: zeusx

Użytkownik "wolim" <nospam@tu.pl> napisał w wiadomości news:j728cd$b2c$2usenet.news.interia.pl...
[...]

No to chyba lepiej, zebyś i ty nie mial problemu, co? Czy lepiej żeby obie krowy zdechły? Tak po małorolnemu?
zx

Data: 2011-10-12 07:47:40
Autor: wolim
W dniu 2011-10-12 01:26, zeusx pisze:

Użytkownik "wolim" <nospam@tu.pl> napisał w wiadomości
W dniu 2011-10-11 20:06, matusm pisze:

Pono� zyjemy w wolnym kraju wiec zaden esbek ,peda� czy brudny �ydek nie
[...]

Jedno jest pewne - kościół stoi pod tym względem na uprzywilejowanej pozycji.

Data: 2011-10-11 19:54:01
Autor: Zennon

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e946a57$0$8437$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Buchacha.... widział ktoś, gdzieś, kiedyś kase fiskalną w kościele, w zachrystii albo na plebani? Typowa szara strefa gospodarki. A jakie możliwości prania pieniędzy przy okazji...

Zennon

Data: 2011-10-11 19:58:15
Autor: Krzysztof
[...]
Jak są takie odpisy podatkowe na cele religijne to co się dziwisz..
K.

Data: 2011-10-11 21:53:45
Autor: matusm

Użytkownik "Zennon" <Zennon@Use-Author-Supplied-Address.invalid> napisał w wiadomości news:201110111754.UTC.j71vrt$kju$1tioat.net...

[...]

Kościól  nie mie mieści sie  w przedziale  wytwórców ani usługodawców

Oni prowadza działalność charytatywna tak trudno to  zrozumieć  a do podatków od nieruchości czy pracy w szkołach nie jest potrzebna kasa

Data: 2011-10-11 22:24:39
Autor: wolim
Ko�ci�� p�aci podatki nawet za Palikota
W dniu 2011-10-11 21:53, matusm pisze:

Koďż˝ciďż˝l  nie mie mieďż˝ci sie  w przedziale  wytwďż˝rcďż˝w ani usďż˝ugodawcďż˝w

Oni prowadza dziaďż˝alno�� charytatywna tak trudno to  zrozumieďż˝  a do
podatk�w od nierucho�ci czy pracy w szko�ach nie jest potrzebna kasa

Hahaha... A samochody i 20-pokojowe plebanie to z czego mają?

Data: 2011-10-11 22:54:28
Autor: matusm

Użytkownik "wolim" <nospam@tu.pl> napisał w wiadomości news:j728m6$b2c$3usenet.news.interia.pl...
W dniu 2011-10-11 21:53, matusm pisze:

Ko?ci?l  nie mie mie?ci sie  w przedziale  wytw?rc?w ani us?ugodawc?w

Oni prowadza dzia?alno?? charytatywna tak trudno to  zrozumie?  a do
podatk?w od nierucho?ci czy pracy w szko?ach nie jest potrzebna kasa

Hahaha... A samochody i 20-pokojowe plebanie to z czego mają?

Z dobrowolnych datków np od ministrantów Oleksego,Millera itd a zreszta nawet Paligłup mówił ze SLD dało więcej niż PO, AWS z PC i Pis razem wziete

No co ,nowonawróceni działacze UB,SB i PZPR dawali z czystego  serca

a nadal,,,,,,,,,,,,,,

Data: 2011-10-11 22:57:27
Autor: wolim
W dniu 2011-10-11 22:54, matusm pisze:
Uďż˝ytkownik "wolim"<nospam@tu.pl>  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci
[...]

Hahaha... A samochody i 20-pokojowe plebanie to z czego majďż˝?

Z dobrowolnych datk�w np od ministrant�w Oleksego,Millera itd a zreszta
nawet Palig�up m�wi� ze SLD da�o wi�cej ni� PO, AWS z PC i Pis razem wziete

No co ,nowonawrďż˝ceni dziaďż˝acze UB,SB i PZPR dawali z czystego  serca

Ale naprawdę nie sądzisz, że od tych dobrowolnych datków księża powinni zapłacić podatek? Zwykły obywatel nie miałby wyjścia... Ty też byś musiał zapłacić...

Data: 2011-10-11 20:22:30
Autor: the_foe
[...]

a) kosciol nie placi podatku od czynosci cywilno-prawnych
b) kosciol nie placi podatku gruntowego
c) skladka zdrowotna ksiedza to ok. 16 zl/mc
d) skaldka na ubezpieczenia spoleczne (w tym emeryture) to jedynie 20% tego co placi obywatel zarabiajacy place minimalna -  reszte oplaca panstwo przez fundusz koscielny. Zakonnicy i misjonarze w ogole nic nie placa a maja takie same swiadczenia jak pani pracujaca w Tesco na kasie
http://www.kuria.lomza.pl/index.php?wiad=2742
e) Kwartalny zryczaltowany podatek "dochodowy" dla ksiezy to od 100-1296 zl (w zaleznosci od ilosci wiernych)
f) koscioly jako jednostki o osobowosci prawnej de facto nie placa zadnych podatkow. Wynika to z tego, ze nie maja obowiazku prowadzic zadnej ewidencji, ani wydatkow ani przychodow. Ba! nie maja nawet obowiazku przekladac takich danych do US! Wg systemu POLTAX, ani jeden kosciol w Polsce nie zaplacil podatku od osob prawnych w ostatnim roku fiskalnym. Wynika to takze z tego, ze w praktyce kazdy wydatek jednostki mozna odliczyc.
g) zgodnie z konkordatem, Panstwo Polskie ma OBOWIAZEK dotowanie uczelni wyznaniowych. Koszt nauczania religijnego na wszytkich poziomach to ok 300-500 mln PLN.

--
the_foe

Data: 2011-10-11 21:28:52
Autor: Dxs
[...]

Czy abp koscioła rzymsko pedofilskiego ma dane na temat ilości zgwałconych chłopców, w podziale na diecezje?
Jak nie to spierdalaj chuju w ornacie

Kościół płaci podatki nawet za Palikota