Kościół płaci podatki nawet za Palikota

Data: 2011-10-11 18:22:45
Autor: Marek Czaplicki
Kościół płaci podatki nawet za Palikota
abc pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek 11 październik 2011 18:09:

KAI: Janusz Palikot proponuje dziś opodatkowanie Kościoła. Co Ksiądz
Arcybiskup na to?

Był to jeden z chwytów wyborczych nie mających żadnego odniesienia do
rzeczywistości. Kościół przecież płaci podatki. Jeśli księża są zatrudnieni
na umowę o pracę, np. kiedy uczą religii, płacą podatki jak wszyscy.

A można wiedzieć ile?

Data: 2011-10-11 18:31:43
Autor: Krzysztof

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j71qii$3cf$1inews.gazeta.pl...
[...]

Niewiele ? Pewnie nie pokrywa nawet funduszu kościelnego...dlatego nic nie napisali ile.
K.

Data: 2011-10-11 18:44:23
Autor: A. Filip
Marek Czaplicki <emcza@gazeta.pl> pisze:
abc pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek 11 paĹşdziernik 2011 18:09:

[...]

A ktoś jeszcze pamięta  _początkowe_ obiecanki Ĺźe katechetom nie będzie
płacić państwo? [Czyli jak przekręt rozkręcano ]

--
A. Filip : Świat jaki jest każdy widzi (inaczej).
Głupiec sprawę popsuje i na nieszczęście zwala.

Data: 2011-10-11 12:06:11
Autor: Antenka
On 11 Paź, 18:44, "A. Filip" <a...@xl.wp.pl> wrote:
Marek Czaplicki <em...@gazeta.pl> pisze:

> A można wiedzieć ile?

A ktoś jeszcze pamięta  _początkowe_ obiecanki że katechetom nie będzie
płacić państwo? [Czyli jak przekręt rozkręcano ]

A kto to jest katecheta? To określenie na uczących religii przy
kościołach w okresie PRL-u.

 Współczesny nauczyciel religii, często jest o wiele lepiej
wyedukowany niż stary belfer przed emeryturą, który przed 30-40 laty
spoczęli na laurach po ukończeniu jakiś  dziwnych zaocznych,
marksistowskich studiów nauczycielskich.

Nie muszę daleko szukać, bo jedna z moich znajomych tzw.
"katechetka"   jak to ująłeś, a tak naprawdę  mgr teologii ( 6 letnie
studia - nie dla każdego!)  ukończyła chyba 3-4 inne kierunki -  jest
pedagogiem szkolnym, nauczycielem w świetlicy i wykładowcom  innych
przedmiotów.

Nie wiem dlaczego Kościół miałby płacić jej za etat pedagoga
szkolnego, za pracę w świetlicy szkolnej itd. (???)

Antenka

Data: 2011-10-11 21:16:22
Autor: Grzegorz Z.
[...]

A po włosku catechista to określenie uczących katechizmu w okresie rządów
Il Duce. Nie kompromituj się zboku.

--
Socjalizm nigdy nie zapuścił w Ameryce korzeni bo biedni w tym kraju nie
uważają się za wyzyskiwany proletariat, tylko za milionerów w przejściowych

Data: 2011-10-11 20:18:51
Autor: u2
W dniu 2011-10-11 18:44, A. Filip pisze:
A można wiedzieć ile?
A ktoś jeszcze pamięta  _początkowe_ obiecanki że katechetom nie będzie
płacić państwo? [Czyli jak przekręt rozkręcano ]

Dlaczego przekręt ? Nadal kościół jest siłą, ale pewnie niedługo już
tacy jak ty go obalom :)

Data: 2011-10-11 18:55:50
Autor: abc
Kościół płaci podatki nawet za Palikota
A można wiedzieć ile?

Poszukaj sobie np.tu:
http://opodatkujciekosciol.pl/kategoria/tagi/podatek-dochodowy

Data: 2011-10-11 19:26:30
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek 11 październik 2011 18:55:

A można wiedzieć ile?

Poszukaj sobie np.tu:
http://opodatkujciekosciol.pl/kategoria/tagi/podatek-dochodowy

Czyli mniej więcej tyle ile ja. :-)

Data: 2011-10-11 19:52:36
Autor: Krzysztof

Użytkownik "Marek Czaplicki" <emcza@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j71ua9$e9u$1inews.gazeta.pl...
[...]

A policzyłeś ile płacisz na zus ?

K.

Data: 2011-10-11 19:58:07
Autor: Marek Czaplicki
Krzysztof pisze na pl.soc.polityka w dniu wtorek 11 październik 2011 19:52:

[...]

Składka na ZUS nie jest podatkiem, ale właśnie składką na ubezpieczenie społeczne. Jakby zastosować do Kościoła rynkowe mechanizmy i od generowanego zysku naliczać podatki i inne daniny, to Kościół w Polsce mógłby stać się ważna gałęzią gospodarki, przynajmniej jeśli chodzi o deklaracje co do ilości katolików i zysków jaki przynoszą. Ale przecież nie o to chodzi abc.

Data: 2011-10-11 20:31:56
Autor: the_foe
Kościół płaci podatki nawet za Palikota
Składka na ZUS nie jest podatkiem, ale właśnie składką na ubezpieczenie
społeczne.

w ujeciu prawnym - tak. W ekonomicznym nie ma zadnej cechy ubezpieczenia. To w czystej postaci podatek. A dokladniej kilka zespolonych podatkow celowych.

--
the_foe

Data: 2011-10-11 19:56:36
Autor: Krzysztof

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e947537$0$5807$65785112news.neostrada.pl...
A można wiedzieć ile?

Poszukaj sobie np.tu:
http://opodatkujciekosciol.pl/kategoria/tagi/podatek-dochodowy
A fundusz kościelny to zapomniał, że jest ?
http://pl.wikipedia.org/wiki/Fundusz_Ko%C5%9Bcielny

K.

Kościół płaci podatki nawet za Palikota