Data: 2012-03-28 22:47:03 | |
Autor: Wojtek | |
Kosiarka spalinowa - naprawdę? | |
Użytkownik " Majka" <majabezjaja@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jkvoqr$2gs$1inews.gazeta.pl... Czy mogę olej 10W40 wlać do kosiarki? Tak. |
|
Data: 2012-03-29 18:38:10 | |
Autor: Hinek | |
Kosiarka spalinowa - naprawdę? | |
Użytkownik "Wojtek" <womax@op.pl> napisał
Nie. Brigs&Straton czyli producent silnika twierdzi że używanie oleju 10W40 powoduje jego szybkie zużywanie, konieczność częstej wymiany świec i zmniejszenie trwałości silniczka z powodu osadzania się nagaru i zapiekania pierścieni tłokowych. Wynika to z dużych fabrycznych luzów między tłokiem a cylindrem. Ale kosiarka kosztuje raptem z tysiąc zł i można ją używać parę lat bez wymiany oleju a potem spokojnie wyrzucić. -- Hinek |
|
Data: 2012-05-17 15:31:18 | |
Autor: 4CX250 | |
Kosiarka spalinowa - naprawdę? | |
Użytkownik "Hinek" <hinek.nic@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4f748fef$1news.home.net.pl...
Nie. A to ciekawe bo oleje do kosiarek to są tanie oleje o niskich parametrach. Oleje te prędzej więc powodują osadzanie się nagaru i zużywanie silniczka. Owszem stosowanie zbyt rzadkiego oleju może skutkować klekotaniem zaworów w starej kosiarce ale taki 10W40 wcale taki rzadki nie jest a i kosiarka nie nagrzewa się do takich temperatur jak silnik samochodowy i nie ma takich przeciążeń jak silnik samochodowy Marek |
|
Data: 2012-05-17 21:12:35 | |
Autor: Hinek | |
Kosiarka spalinowa - naprawdę? | |
Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@posta.ornet.pl> napisał
To przekaż te info firmie Brigs&Straton. Napewno się ucieszą i zmienią zalecenia dla swoich silników. -- Hinek |
|
Data: 2012-05-18 08:37:38 | |
Autor: 4CX250 | |
Kosiarka spalinowa - naprawdę? | |
Użytkownik "Hinek" <hinek.nic@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4fb54d9a$1news.home.net.pl...
To przekaż te info firmie Brigs&Straton. Napewno się ucieszą i Zapewne w instrukcji Brigs&Straton jest napisane jakiej konkretnie firmy oleje stosować, wiadomo dlaczego. Oleje samochodowe mają wyższe klasy API oraz ACEA, lepsze parametry lepkości, płynięcia czy temp. zapłonu. Są wykonane z lepszych baz olejowych co daje gwarancję że wolniej się starzeją i w mniejszym stopniu w trakcie eksploatacji zmieniają parametry. Oleje silnikowe mają więcej i lepszych dodatkó uszlachetniających przez co np. mnie są podatne na utlenianie. Nie bez powodu więc olej samochodowy kosztuje 2-4 razy tyle co olej do kosiarki mimo że w niej nie ma filra oleju. Brak filtra w kosiarce sugerowałby przecież że nalezy zastosować wyjątkowej jakości olej a tak widzisz nie jest. Nie mówię aby stosować jakieś wypasione oleje samochodowe 0W30 które są za rzadkie nawet do wielu silnikow samochodowych , lecz zwykły 10W40. Ta klasa jest na tyle uniwersalna że nie ma prawa nic złego zrobić w kosiarce a nawet śmiem twierdzić że kosiarka będzie miała lepiej. Marek |
|
Data: 2012-05-18 01:42:07 | |
Autor: Azotox | |
Kosiarka spalinowa - naprawdę? | |
Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@posta.ornet.pl> napisał w wiadomości news:4fb4fdb5$0$1296$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik "Hinek" <hinek.nic@tlen.pl> napisał w wiadomości news:4f748fef$1news.home.net.pl... A to ciekawe bo oleje do kosiarek to są tanie oleje o niskich parametrach. Oleje te prędzej więc powodują osadzanie się nagaru i zużywanie silniczka. Owszem stosowanie zbyt rzadkiego oleju może skutkować klekotaniem zaworów w starej kosiarce ale taki 10W40 wcale taki rzadki nie jest Jest rzadki, bo pierwsza liczba "10" to właśnie jego gęstość, a "single grade" SAE 30 jest właśnie 3 x bardziej gesty. Azotox moon |
|
Data: 2012-05-19 04:46:11 | |
Autor: WS | |
Kosiarka spalinowa - naprawdę? | |
On 29 Mar, 18:38, "Hinek" <hinek....@tlen.pl> wrote:
Brigs&Straton czyli producent silnika twierdzi e u ywanie ciekawe... nawet zadalem sobie troche trudu, zeby znalezc polska wersje instrukcji do mojego silnika (kupionego w 2003, jeszcze dziala na polsyntetyku 10W40 ;) i specjalnie go nie bierze - tzn. nie dolewam miedzy wymianami) http://bsintek.basco.com/BriggsDocumentDisplay/29luCJsT9FzXFix2.pdf http://tnij.com/bsmanual wrecz napisali tam, ze stosowanie SAE 30 w temp. ponizej 4 stopnie C moze spowodowac uszkodzenie silnika, a stosowanie niesyntetycznych 5W30, 10W30 moze tylko spowodowac wieksze zuzycie oleju - kaza tylko sprawdzac poziom... w tabelce syntetyki 5W30 10W30 podaja jako uniwersalne (na pelny zakres temperatur) WS |