"Kosz" w Androidzie

Data: 2013-01-31 15:52:23
Autor: Maciek
"Kosz" w Androidzie

Czy pliki usuwane w Androidzie sa definitywnie kasowane, czy umieszczane w
jakims odpowiedniki windozowego Kosza?

Mialem taka sytuacje - kilka dni temu zrobilem nieudane zdjecie. Po wejsciu
na ekran z apletem galerii to zdjecie wyswietlalo sie jako pierwsze.
Usunalem je (sprawdzilem wtedy, zniklo z listy). Dzien pozniej przewinalem
znow na ekran z apletem galerii i oto miniaturka tego nieudanego zdjecia
znow byla na pierwszym miejscu, ale uwaga - po jakiejs sekundzie znikla.

Wniosek z tego taki, ze system badz aplikacja galerii przechowuje gdzies
usuniete fotki lub przynajmniej ich miniatury.

Gdzie sa przechowywane?

Da sie do tego jakos dobrac/przekonfigurowac system badz aplikacje?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-01-31 15:15:10
Autor: Michal Tyrala
"Kosz" w Androidzie
On Thu, 31 Jan 2013 15:52:23 +0100, Maciek wrote:
 Wniosek z tego taki, ze system badz aplikacja galerii przechowuje gdzies
 usuniete fotki lub przynajmniej ich miniatury.

A zdjecia nie s±, jak ebooki, muzyka, etc, zadawane przez ten wewnetrzny
mediaserwer? Kiedys mi się był poskł±dał, to w galerii tez bylo pusto
(trza go bylo trzepnac manualnie, to wrocilo do normy).

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2013-01-31 16:35:38
Autor: Maciek
"Kosz" w Androidzie
Dnia Thu, 31 Jan 2013 15:15:10 +0000 (UTC), Michal Tyrala napisał(a):

A zdjecia nie s±, jak ebooki, muzyka, etc, zadawane przez ten wewnetrzny
mediaserwer?

Nie mam pojecia, ale w menedzerze plikow sa zdaje sie normalnie widoczne,
wiec jaki bylby sens takiego zarcia zasobow?

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-01-31 16:11:40
Autor: Michal Tyrala
"Kosz" w Androidzie
On Thu, 31 Jan 2013 16:35:38 +0100, Maciek wrote:
> A zdjecia nie s±, jak ebooki, muzyka, etc, zadawane przez ten wewnetrzny
> mediaserwer?  Nie mam pojecia, ale w menedzerze plikow sa zdaje sie normalnie widoczne,

Dograne po sieci mp3 tez, a player ich nie widzi.
 wiec jaki bylby sens takiego zarcia zasobow?

Mnie nie pytaj, uwazam to za jedno z grubszych dziwactw androida...
Choc tak sobie ostatnio mysle, ze moze soft z zalozenia ma brac media od
jakiegos serwera (po sieci), wiec w ramach uproszczen stoi taki lokalnie.
Bo nic rozsadniejszego do glowy mi nie przychodzi :/

Data: 2013-01-31 16:50:32
Autor: Mr Misio
"Kosz" w Androidzie
Użytkownik Maciek napisał:
[...]

wgraj apke es file manager czy jakos tak, przestaw sobie home z /sdcard na / (czyli ruuuuut) i przegrzeb katalogi, moze znajdziesz upchniete gdzies w logicznej :] strukturze katalogow jakies zagiione skarby ;)

no chyba, ze twoje foty powedrowaly juz do internetu autosynchronicznie uplowadowane... co poszlo w swiat to nie zniknie ;)

Data: 2013-02-01 15:35:54
Autor: Andrzej Libiszewski
"Kosz" w Androidzie
Dnia Thu, 31 Jan 2013 16:50:32 +0100, Mr Misio napisał(a):

wgraj apke es file manager czy jakos tak, przestaw sobie home z /sdcard na / (czyli ruuuuut) i przegrzeb katalogi, moze znajdziesz upchniete gdzies w logicznej :] strukturze katalogow jakies zagiione skarby ;)

Do tego akurat nie potrzeba roota.

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"The beer was good and there was even a free lunch. The demons

Data: 2013-02-01 16:24:59
Autor: Mr Misio
"Kosz" w Androidzie
Użytkownik Andrzej Libiszewski napisał:
[...]

katalog /

czyli katalog glowny, root systemu

(nie rootowanie w sensie dostania uprawnien roota - superadmina)

Data: 2013-02-01 17:56:56
Autor: Andrzej Libiszewski
"Kosz" w Androidzie
Dnia Fri, 01 Feb 2013 16:24:59 +0100, Mr Misio napisał(a):

[...]

Miałem na myśli, że szukanie skarbów nie wymaga dostępu do "/". Skarby
jakoĹ› zwykle lÄ…dujÄ… w SDCARD

--
Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
"It is not always the majestic concerns of Imperial ministers which

Data: 2013-02-01 20:13:16
Autor: Mr Misio
"Kosz" w Androidzie
[...]

Tak jak moja wlozona karta SD 8GB co wyladowala w

/mnt/ext_sdcard

/ext_card

:)

i teraz mam

/sdcard (pamiec wewnetrzna 2GB jak rozumiem, taki dyck C: )
/mnt_sdcard (pamiec wewnetrza dolozona przez mnie, taki dysk D: )

Az sie boje polaczyc ten telefon kablem USB z PC... ciekawe co sie stanie

Data: 2013-02-01 17:22:29
Autor: zbigniew
"Kosz" w Androidzie
W dniu 2013-01-31 15:52, Maciek pisze:

[...]

pobierz np. solid esplorera wpisz w szukaniu *.jpg
możesz wyczy¶cić wszystko co niepotrzebne

Data: 2013-02-01 18:05:06
Autor: Trybun
"Kosz" w Androidzie
[...]

Nigdzie nie przechowuje, te miniaturki w menadżerze galerii to tylko odno¶nik do pliku którego już nie ma. U mnie niedawno zaniknęły wszyszystkie media (filmy i fotki) które były na zewnętrznej karcie pamięci, a miniatury w odtwarzaczu wideo i w galerii obrazów nadal s±, tylko że nie odnosz± się już do niczego.

Data: 2013-02-01 18:07:56
Autor: Maciek
"Kosz" w Androidzie
Dnia Fri, 01 Feb 2013 18:05:06 +0100, Trybun napisał(a):

Nigdzie nie przechowuje, te miniaturki w menadżerze galerii to tylko odno¶nik do pliku którego już nie ma.

Ale jesli te odnosniki maja postac miniatur, to gdzie musza byc fizycznie
zapisane :)

--
Maciek

Karkulowsiał zwartusiał
Ratuwsianku Maciuwsio

Data: 2013-02-01 19:32:29
Autor: Trybun
"Kosz" w Androidzie
W dniu 2013-02-01 18:07, Maciek pisze:
[...]

To jest tylko taki link w pamięci programu odtwarzaj±cego, po usunięciu filmu b±dĽ fotki nie odnosz±cy się już  do niczego. Czasem ta miniaturka znika z chwil± usunięcia fotki do której sie odnosi, a czasem zostaje i trzeba ja ręcznie usun±ć.

Data: 2013-02-02 00:02:37
Autor: Mr Misio
"Kosz" w Androidzie
Użytkownik Maciek napisał

Gdzie sa przechowywane?

update - obczaj to

podlacz tel kablem usb z kompem

obczaj katalogi ukryte

..thumbnails

u mnie np. w katalogu zdjec /DCIM i /images sa takie z miniaturkami wlasnie, zapewne to takie pliki tez:

"Kosz" w Androidzie