Koszenie trawnika z koszem czy bez kosza?

Data: 2009-06-16 09:36:49
Autor: Mikolaj Rydzewski
Koszenie trawnika z koszem czy bez kosza?
Witam,

Czy sa jakies przeciwskazania (poza estetycznymi) aby kosic trawnik kosiarka bez podlaczonego kosza? Wybieram sie na urlop i pomyslalem, ze jak skosze w ten sposob przed wyjazdem, to przez dwa tygodnie nieobecnosci nic sie zlego nie stanie (tzn. dziecko trawy do domu nie naniesie) a troche scietej trawy urzyzni (?) glebe.

Data: 2009-06-16 09:52:46
Autor: BbT
Mikolaj Rydzewski pisze:
[...]

To sie nazywa mulczowaniem. Dobrze miec w kosiarce funkcje mulczowania, wtedy trawa zostanie ladnie rozdrobniona i szybciej sie rozlozy.
Dobrze kombinujesz, to troche uzyzni glebe i zatrzyma wilgoc w glebie na dluzej. Wazne tylko, zeby nie przesadzic i zbyt czesto nie mulczowac, bo na trawniku powstanie brzydki "korzuch".

--
Pozdrawiam,
BbT

Data: 2009-06-16 14:48:38
Autor: McBeth
Koszenie trawnika z koszem czy bez kosza?
dluzej. Wazne tylko, zeby nie przesadzic i zbyt czesto nie mulczowac, bo na trawniku powstanie brzydki "korzuch".
Spece w US twierdza, ze wbrew obiegowym opiniom 'mulching' nie jest znaczacym czynnikiem przy powstawaniu filcu. Filc tworza pewne odmiany traw zazwyczaj z powodu zbyt powolnego rozkladu ich martwych duzych czesci.na poziomie gleby. Mulczowanie dostarcza 30-50% zapotrzebowania trawnika na azot i inne substancje odzywcze - nawozenie mozna ograniczyc do minimum (mozna tez zastosowac mieszanke trawa - koniczyna, która tworzy równowage w zakresie zapotrzebowania na azot :-) ).

Pzdr.
Adam

Data: 2009-06-17 11:18:49
Autor: mk
Koszenie trawnika z koszem czy bez kosza?
Ja w ten sposób (bez kosza) kosiłem przez rok na 7cm i pozostawiona trawa była niezauważalna, nic złego się nie działo. Myślę, że ważne jest żeby trawa była koszona w małych odstępach czasowych (krótkie odpady) i trzeba zablokować otwartą klapkę żeby był duży rozrzut.
Innym rozwiązaniem jest dorobienie zaślepki na otwór wyrzutowy, wtedy dłuższe źdźbła zostaną lepiej rozdrobnione (nie praktykowałem)
Pdr. M

Data: 2009-06-17 12:44:14
Autor: krys
mk wrote:

Ja w ten sposób (bez kosza) kosiłem przez rok na 7cm i pozostawiona
trawa była niezauważalna, nic złego się nie działo. My¶lę, że ważne jest
żeby trawa była koszona w małych odstępach czasowych (krótkie odpady)

Prawda. Ja tak kosze od dawna, ale mam trawnik niestandardowy, to i nie przejmuję się ewentualnymi "szkodami". Raz był problem, gęsta i mokra trawa, na dodatek długa po skoszeniu zmokła na ulewnym deszczu, ale szkody w trawniku to nie narobiło - wygrabione resztki, przypilmnowana długo¶c i ma sie dobrze.
Justyna

Koszenie trawnika z koszem czy bez kosza?