Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu

Data: 2010-10-06 09:35:41
Autor: Jan Werbinski
Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
1kWh gaz 0,22 zł źródło http://preview.tinyurl.com/2uorvla
1kWh prąd 0,50 G11 źródło ulotka z Enei
1kWh prąd 0,25 zł w II taryfie G12 źródło moja faktura

Gaz 0,22 zł + straty w komin + kosztowna instalacja kominowa i grzewcza.
Prąd 0,25 zł - zyski ze stosowania pompy ciepła zamiast grzania oporowego - prostota instalacji i wygoda.

Klimatyzatory (czyli pompy ciepła powietrze - powietrze) za 3-5 tys mają od 2,5 do 4 współczynnik energii oddanej do ogrzania, w stosunku do pobranej. Dzieląc 0,25 zł/3 mamy 8 groszy grzejąc w taniej taryfie i 0,60/3=20 groszy w drogiej.

Gruntowa pompa ciepła moim zdaniem, to podobnie jak solary zbyt duży wydatek i się nie opłaca dla domku, bo nigdy się nie zwróci.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-10-06 03:38:22
Autor: Adam Szendzielorz
On 6 Paź, 09:35, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

[...]

Tyle, ze gruntowa pompa mozesz grzac tylko w II taryfie. A
klimatyzatorem powietrze-powietrze praktycznie musisz caly czas
(nierzadko "na pol gwizdka", czyli z mniejsza sprawnoscia - chyba, ze
lubisz duze wahania temp. i dmuchanie cieplego powietrza po plecach :)
W tym wypadku caly sens II taryfy idzie w leb, bo grzejac w nocy
tanio, musisz tez grzac w dzien b. drogo. Pompa gruntowa mozesz grzac
wylacznie w nocy - energie akumulujesz w posadzkach (podlogowka),
wodzie, buforze (jak masz). Na klimatyzatorach sie kompletnie nie znam
i podzielam obawy Jacka co do sprawnosci takiego przy -20st C :)
pozdr.

--
Adam Sz.

Data: 2010-10-06 23:36:58
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Adam Szendzielorz" <adam.szen@gmail.com> napisał w wiadomości news:3387c7cd-d681-4c4e-ad6c-
Tyle, ze gruntowa pompa mozesz grzac tylko w II taryfie. A
klimatyzatorem powietrze-powietrze praktycznie musisz caly czas
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Wyobraź sobie że nie muszę. Większość ostatniej zimy grzałem w II taryfie i bezwładność cieplna była taka, że różnice temperatur nie przekraczały 3 stopni.
Przy -20 stopni, a taka temperatura była tylko KILKA dni, uruchamiam piece akumulacyjne. Albo mogę przynieść olejaki z piwnicy. :-)

Data: 2010-10-06 09:46:50
Autor: qlphon
[...]

imho źle liczysz...
kalorycznośc gazu liczy się tak jakoś dziwnie,
że kotłach kondensacyjnych masz ponad 100% sprawności

[...]

imho tu liczysz jeszcze gorzej!
było wiele watków gdzie było policzone dokładnie TCO (powinieneś widzieć co to jest ;-)
bardzo krótkie podsumowanie: to sa bardzo kosztowne i skomplikowane metody zaoszczędzenia złotówki
a po uwzględnieniu okresowych wymian sprężarek (które normalnie się zużywają)
pompy ciepła się nie zwróca NIGDY

Data: 2010-10-06 03:53:05
Autor: Adam Szendzielorz
Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
On 6 Paź, 09:46, "qlphon" <qlp...@poczta.fm> wrote:
[...]
kalorycznośc gazu liczy się tak jakoś dziwnie,
że kotłach kondensacyjnych masz ponad 100% sprawności

[...]
pompy ciepła się nie zwróca NIGDY

Juz po pierwszym zdaniu wiedzialem, ze reszta nie bedzie zbyt madra :)

Nie zwroca sie nigdy w porownaniu do czego ? :) Bo ja pierwszy sezon
grzalem pradem. Zwykly piec CO Kospel 12kW, wlaczony 24/h na 40st C +
zawor trojdrogowy utrzymujacy temperature.. jaka sobie ustawilem na
sterowniku (recznie!). Zuzycie za caly sezon wyszlo praktycznie co do
kWh zgodne z obliczeniami OZC, tj. 16 tys kWh. Tyle, ze to byl moj
pierwszy sezon i mieszkalem w warunkach... ze tak powiem dosc bojowych
i fragmentami malo cywilizowanych :-) Tj. drzwi wejsciowe z '37
zamontowane na kantowkach, bez uzycia pianki, bez progu, szpary takie
ze buty w wiatrolapie zamarzaly. Brak drzwi miedzy wiatrolapem a
reszta domu. Brak drzwi wewnetrznych miedzy dwoma garazami, a domem -
a w garazach szpary takie ze koty sasiada do mnie tamtedy wchodzily ;)
Brak parapetow zew. i wew - dziury na wylot w piance pod oknami (pod
kazdym oknem jedna dziurka - na kabel z alarmow), nieocieplony wykusz
i tak dalej, i tak dalej. Przypuszczam, ze te niedokonczone rzeczy
kosztowaly mnie ze 30-40% ogrzewania. No i to byl pierwszy sezon -
dosc blisko po wylewkach i tynkach, brak jeszcze uruchomionej
wentylacji z rekuperatorem wiec i sporo niepotrzebnego wietrzenia
bylo.

16 tys kWh w zwyklej taryfie = ok. 7-7,5 tys pln. Mysle, ze w tym
sezonie zszedlbym do poziomu 5 tys pln. Gdybym zdecydowal sie na II
taryfe, to gdzies do 4 tys pln. Samym pradem.

Ale co z tego? Grzejac pompa ciepla (odpalam na przyszly sezon
dopiero) te 4 tys. zamieni mi sie na ok. 1,5k pln. Czyli *JA*, w mojej
*indywidualnej* sytuacji bede oszczedzal 2,5k pln / rok dzieki pompie
ciepla, ktorej to cala instalacja z dolnym zrodlem bedzie *mnie*
kosztowala ok 15 tys pln. Czyli *MI* pompa zwroci sie juz po 6-ciu
latach. Sprezarka kosztuje 3k pln, wiec zarobie na nia juz po 8-miu
latach grzania. Zakladajac, ze PC wytrzyma bez wiekszych awarii 20
lat, w tym czasie oszczedze 50 tys pln. Minus instalacja 15k pln = 35
tys pln oszczednosci. Starczy na trzy nowe pompy ciepla lub blisko 12
nowych sprezarek.

Tak wiec - bzdury wac Pan piszesz :)
pozdr.

--
Adam Sz.

Data: 2010-10-06 08:29:08
Autor: ptoki
On 6 Paź, 12:53, Adam Szendzielorz <adam.s...@gmail.com> wrote:
> [...]

[...]

> pompy ciepła się nie zwróca NIGDY

Juz po pierwszym zdaniu wiedzialem, ze reszta nie bedzie zbyt madra :)
[cut twoje zaoszczedzenie 2,5kzl/rok w stosunku do pradu.]
A jakbys policzyl porownanie do wegla/brykietow/gazu?

Bo wiesz, ja dzis zaoszczedzilem 40kzl bo sobie wesela nie urzadzilem.
I jutro tez tyle zaoszczedze bo drugiego wesela nie urzadze. Az kreci
mi sie w glowie ile zaoszczedze w przyszlym tygodniu :)

A tak powaznie.
U mnie dom 100-letni ale utrzymany i z grubsza ocieplony to koszt
opalu na poziomie 2,5kzl/rok. Plus piec (jakies 3kzl raz na (nie wiem
szacuje) 10 lat. daje jakies 3kzl rocznie na grzanie i wode do mycia.

Wiec twoja pompa ciepla zwracala by mi sie, no wlasnie, nie zwracala
by sie chyba wcale :)

Data: 2010-10-06 18:31:13
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 6 Oct 2010 08:29:08 -0700 (PDT), ptoki napisał(a):

[...]

 Nie ma to jak romantyczna pobudka o wschodzie słońca, by drżąc z zimna
rozpalić w piecu, a później wynieść popiół ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-10-06 14:51:57
Autor: Budyń
Użytkownik "Adam Szendzielorz" <adam.szen@gmail.com> napisał w wiadomości news:c3599895-a89a-4883-b689-06bfc7a04578a36g2000yqc.googlegroups.com...
Tak wiec - bzdury wac Pan piszesz :)

wszystko ci sie dobrze układa bo wydałes na pompę 15tysiecy. Z moich znajomych jeden wydał 50tys a drugi 60tys. Tobie moze sie opłaci -im nie.

b.

Data: 2010-10-06 06:38:22
Autor: Adam Szendzielorz
On 6 Paź, 14:51, Budyń <bud...@gazeta.pl> wrote:
Użytkownik "Adam Szendzielorz" <adam.s...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:c3599895-a89a-4883-b689-06bfc7a04578a36g2000yqc.googlegroups.com...

>Tak wiec - bzdury wac Pan piszesz :)

wszystko ci sie dobrze układa bo wydałes na pompę 15tysiecy. Z moich
znajomych jeden wydał 50tys a drugi 60tys. Tobie moze sie opłaci -im nie.

Chyba na cala instalacje z kotlownia i podlogowka wlacznie :) Tak tez
powstaja mity, bo czy pompa, czy kociol na groszek tez instalacji i
kotlowni potrzebuje :)
A jak ktos kupuje pompe za 50 czy 60 tys... Nie wiem jaka to, bo nawet
najdrozszy viessmann ma pompy za 25-30k, a dokladnie to samo tylko bez
ich loga da sie kupic za polowe tego i mniej.
pozdr.

--
Adam Sz.

Data: 2010-10-06 15:26:15
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 6 Oct 2010 14:51:57 +0200, Budyń napisał(a):

[...]

 Na samochód też można wydać 500 tysięcy :)

 Jeśli kogoś na to stać - jego sprawa.

 Ale to nie znaczy, że wszystkie samochody tyle kosztują. Zaś w przypadku
PC jakoś się utarło, że są taaaaaaakie drogie.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-10-06 15:35:06
Autor: marko1a
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:1qw90e85tqlfp$.tu8r0401gs66$.dlg40tude.net...
Ale to nie znaczy, że wszystkie samochody tyle kosztują. Zaś w przypadku
PC jakoś się utarło, że są taaaaaaakie drogie.

No to sezon na leszczy zaczął się w tym roku wcześniej.

Marek

Data: 2010-10-06 23:30:08
Autor: Jan Werbinski
[...]
=-- -- -- -- -- -- --

Prądem pomieszczenia grzeje się na dwa sposoby:
- doprowadzając energię do pomieszczenia i tam ją zamieniając na ciepło np w drucie oporowym grzejnika, pieca itp,
- doprowadzając energię do sprężarki pompy ciepła/klimatyzatora.

Ze względu na straty instalacji i inne NIE UŻYWA SIĘ PRĄDU DO CO poza grzaniem awaryjnym, klęska żywiołowa itp.
Koniec, kropka.

Data: 2010-10-06 10:10:45
Autor: marko1a
Użytkownik "qlphon" <qlphon@poczta.fm> napisał w wiadomości news:i8h9ig$jpe$1news2.ipartners.pl...

kalorycznośc gazu liczy się tak jakoś dziwnie,
że kotłach kondensacyjnych masz ponad 100% sprawności

Wcale nie jest to dziwne liczenie. Wynika z tego że do obliczenia sprawności kotłów przyjmuje się w przestarzały rochę już sposób wartość opałową a nie ciepło spalania.
Wartość opałowa to energia jaka zostanie uwolniona w procesie utleniania ale bez tej części która ucieka w parze wodnej normalnie wydalanej w komin.
Natomiast ciepło spalania to całkowita energia włącznie z tą w parze wodnej.
Dawniej nie odzyskiwano tego ciepła i dlatego porównywało się nośniki energii oraz kotły na podstawie wartości opałowej.
Założmy że kocioł jest idealny i do komina trafia tylko i wyłącznie para wodna - jego sprawność co do wykorzystania wartości opałowej wynosi 100%
Jeżeli porównaniu w kryteriach wartości opałowej poddamy kocioł kondensacyjny okaże się że ten potrafiwszy odzyskiwać ciepło z pary wodnej (kondensuje ją, czyli skrapla  a to oznacza przemianę fazową z gazowej w ciekłą czyli że para oddaje ciepło) osiąga sprawność powyżej 100%. Gdybyś porównywał wszystkie kotły uwzgledniając ciepło spalania a nie wartośc opałową to idealny kocioł kondensacyjny miałby 100% sprawności a idealny kocioł tradycyjny około 90%.
Są kraje w których nei wolno już podawać sprawności według wartości opałowej, tam kotły kondensacyjne nie straszą jakimś wbudowanym perpetum mobile o sprawności powyżej 100%.

Marek

Data: 2010-10-06 11:24:53
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 6 Oct 2010 09:46:50 +0200, qlphon napisał(a):

a po uwzględnieniu okresowych wymian sprężarek (które normalnie się zużywają)
pompy ciepła się nie zwróca NIGDY

 ... więc trzeba biegać z wiaderkiem na popiół, bo w usenecie napisali, że
PC są be (uwierzysz, że nie wszędzie jest gaz?).

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-10-06 11:35:52
Autor: Budyń
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:zqa1acxyi830.1v2p2iihma050.dlg40tude.net...
[...]

no nie - ale moze faktycznie grzanie prądem. Robiłem obliczenia dla mojego domu - oszacowałem zuzycie gazu w mroźny dzień na 15m3 (sprawdze zimą :-P) Gdybym chciał sie pozbyć gazu a grzac prądem wyłącznier w II taryfie to potrzebuję zbiornik wody (akumulator ciepła) 1100kg grzany od 35 do 90 stopni. W cieplejsze dni grany byłby słabiej (jakas prognoza na dzien następny) aby zmiejszyć straty ciepła w izolacji.
Ponieważ gaz mam to taka zmiana niekoniecznie warta zabawy -ale gdybym nie miał -kto wie.
Co do cen gazu - wyszło mi ze grzanie prądem na dzien dzisiejszy jest 12% droższe od gazu. Ale nie uwzględniłem abonamentu gazowego -a przecież prawie 65zł miesiecznie przez cały rok  trzeba doliczyć :/

b.

Data: 2010-10-06 11:56:38
Autor: marko1a
Użytkownik "Budyń" <bud_yn@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i8hfto$k3u$1inews.gazeta.pl...
Co do cen gazu - wyszło mi ze grzanie prądem na dzien dzisiejszy jest 12% droższe od gazu. Ale nie uwzględniłem abonamentu gazowego -a przecież prawie 65zł miesiecznie przez cały rok  trzeba doliczyć :/

Na szczęście ja jestem cały czas w taryfie W2 więc nie 65zł a coś 22zł co daje mi sporego plusa.
Gazu zużyłem w ostatnim sezonie około 1100m3 podczas gdy sezony poprzednie było 1050 ale wtedy balkony i część fundamentów nie była ocieplona. Teraz zapowiadają zimę stulecia i mrozy do -40st więc jak najszybciej trzeba będzie uruchomić kominek do grzania wspomagającego tak aby nie wejść do W3.

Marek

Data: 2010-10-06 12:54:13
Autor: Czesuaw P.
Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości news:4cac47e2$0$27024$65785112news.neostrada.pl...

Teraz zapowiadają zimę stulecia i mrozy do -40st

Tak, a koniec świata już wyznaczyli?

Jeśli dobrze pamiętam, to był już niejeden.

--
Mam pierdolca - zbieram na psychiatrę.

Proszę o wsparcie
mBank 28 1140 2004 0000 3002 3182 2875

Dziękuję za donację.

Data: 2010-10-06 13:08:25
Autor: marko1a
Użytkownik "Czesuaw P." <czechu.p@op.pl> napisał w wiadomości news:i8hkgh$7qi$1news.onet.pl...
[...]

Ja tam nie wiem co jest grane, ale sąsiad pociupał niedawno całą stodołę na opał. Starsi górale jak widać zbierają opał czyli cosik bydzie.

Marek

Data: 2010-10-06 14:25:09
Autor: Czesuaw P.
Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości news:4cac58aa$0$20990$65785112news.neostrada.pl...

Teraz zapowiadają zimę stulecia i mrozy do -40st

Ja tam nie wiem co jest grane, ale sąsiad pociupał niedawno całą stodołę na opał. Starsi górale jak widać zbierają opał czyli cosik bydzie.

Tak, to jest dowód na zimę stulecia i wskazanie -40°C.

Teraz ci wierzę.

Data: 2010-10-07 15:26:31
Autor: Irokez
Użytkownik "Czesuaw P." <czechu.p@op.pl> napisał w wiadomości news:i8hpr2$oor$1news.onet.pl...
[...]

Indianie przychodzą do szamana i pytają:
Jaka będzie zima w tym roku?
- Bardzo mroźna, zbierajcie chrust na opał.
Jednak zima była łagodna. Po roku Indianie znów odwiedzają szamana.
- Jaka będzie zima w tym roku?
- Bardzo mroźna, zbierajcie chrust na opał.
Jednak zima znów była łagodna.
- Po roku szaman nie chcąc znów się ośmieszyć, poszedł do meteorologa i pyta:
- Jaka będzie zima w tym roku?
- Oj, bardzo mroźna! Indianie już dwa lata zbierają chrust na opał!

--
Irokez

Data: 2010-10-06 13:21:30
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 6 Oct 2010 11:35:52 +0200, Budyń napisał(a):

Gdybym chciał sie pozbyć gazu a grzac prądem wyłącznier w II taryfie to potrzebuję zbiornik wody (akumulator ciepła) 1100kg grzany od 35 do 90 stopni.

 PC nie jest przeznaczona do grzania wody w kaloryferach, tylko do
ogrzewania podłogowego, niskotemperaturowego. Do mycia rąk też nie
potrzebujesz 90C.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-10-06 13:27:48
Autor: marko1a
Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:16mpi6goj09wa$.1m2ctyry4e7f0.dlg40tude.net...
Do mycia rąk też nie
potrzebujesz 90C.

PC nie potrafi w CO nagrzać więcej niż 40stC więc resztę do wymaganych 55-60stC musisz dogrzewać grzałkami .
Dlaczego akurat 55-60? Bo przy 60stC nie masz ryzyka wystąpienia bakterii legionelli a baterie termostatycznie natomiast do poprawnej pracy potrzebują temperatury w zakresie 55-80stC .

Marek

Data: 2010-10-06 14:00:17
Autor: Czesuaw P.
Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości news:4cac5d35$0$27047$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Gdzieś dzwoni, ale bardzo, bardzo daleko...

Czy nie jesteś tym pracownikiem elektrociepłowni który niedawno przedstawiał tutaj swoje prawdy objawione?

Jak jeszcze napiszesz o "wachaniach" to już będzie pewnik, że jesteś nim.

Data: 2010-10-06 14:05:12
Autor: marko1a
Użytkownik "Czesuaw P." <czechu.p@op.pl> napisał w wiadomości news:i8hocd$k4l$1news.onet.pl...
[...]

Tobie w głowie dzwoni. Najpierw coś poczytaj a potem oceniaj.

Marek

Data: 2010-10-06 14:17:19
Autor: Czesuaw P.
Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości news:4cac65f9$0$20990$65785112news.neostrada.pl...

Tobie w głowie dzwoni. Najpierw coś poczytaj a potem oceniaj.

Nie, ty nie jestes tamtym człowiekiem. Tamten zamilkł po zwróceniu uwagi na wypisywane banialuki, nie brnął dalej.

Data: 2010-10-06 15:10:22
Autor: marko1a
Użytkownik "Czesuaw P." <czechu.p@op.pl> napisał w wiadomości news:i8hpcc$nai$1news.onet.pl...

Nie, ty nie jestes tamtym człowiekiem. Tamten zamilkł po zwróceniu uwagi na wypisywane banialuki, nie brnął dalej.

Daj sobie na wstrzymanie.  Najpierw coś poczytaj na temat zanim zaczniesz ze mną dyskusję.

Marek

Data: 2010-10-07 10:05:38
Autor: Strachu S.
Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
Marek:

Daj sobie na wstrzymanie.  Najpierw coś poczytaj na temat zanim zaczniesz ze mną dyskusję.

Nie ma sensu dyskutowac z dyletantem.
O legionelli więcej wiedzą w szkole średniej.

Strachu S.

Data: 2010-10-06 14:12:14
Autor: marko1a
Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
Użytkownik "Czesuaw P." <czechu.p@op.pl> napisał w wiadomości news:i8hocd$k4l$1news.onet.pl...
Gdzieś dzwoni, ale bardzo, bardzo daleko...

Zanim palniesz jakieś głupstwo to zerknij sobie tu http://81.168.134.211/BAZY/pompa-v2.1.nsf/Pompa?OpenForm
Może po obrazkach czegoś się nauczysz.

Marek

Data: 2010-10-06 14:17:33
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 6 Oct 2010 14:12:14 +0200, marko1a napisał(a):

Gdzieś dzwoni, ale bardzo, bardzo daleko...

Zanim palniesz jakieś głupstwo to zerknij sobie tu http://81.168.134.211/BAZY/pompa-v2.1.nsf/Pompa?OpenForm
Może po obrazkach czegoś się nauczysz.

 Fajnie, znalazłeś obrazki. To teraz najedź kursorem na urządzenie i
odczytaj wartość "maks. temp. na zasilaniu".

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-10-06 15:18:39
Autor: marko1a
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:moqrof4kibjt$.1m7ar4b57i8zv$.dlg40tude.net...
[...]

Hahahaha!

Wiesz co? masz o tym pojęcie jak krowa na produkcji papieru toaletowego.

Data: 2010-10-06 15:23:25
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 6 Oct 2010 15:18:39 +0200, marko1a napisał(a):

[...]

 To jak, da więcej niż 40C czy nie?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-10-06 14:20:55
Autor: Czesuaw P.
Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości news:4cac67a0$0$27035$65785112news.neostrada.pl...

Zanim palniesz jakieś głupstwo to zerknij sobie tu http://81.168.134.211/BAZY/pompa-v2.1.nsf/Pompa?OpenForm
Może po obrazkach czegoś się nauczysz.

Widze jeszcze u ciebie kolejny problem: czytania ze zrozumieniem. Nawet obrazków.

Data: 2010-10-06 14:15:12
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 6 Oct 2010 13:27:48 +0200, marko1a napisał(a):

Do mycia rąk też nie
potrzebujesz 90C.

PC nie potrafi w CO nagrzać więcej niż 40stC więc resztę do wymaganych 55-60stC musisz dogrzewać grzałkami .

 Jak widać mity na temat PC są trwałe i niezmienne.

 Już ktoś na grupie wmawiał innym, że w środku jest grzałka. I że sprężarki
sypią się co 5-6 lat. Teraz wiemy, że maksymalnie uzyskamy 40C.
 Kto da więcej?

 Masz tu pierwszą z brzegu kartę katalogową:
 http://www.ochsner.pl/fileadmin/downloads/Polen/HK-PL_091105.pdf

Dlaczego akurat 55-60? Bo przy 60stC nie masz ryzyka wystąpienia bakterii legionelli

 I to się uzyskuje podgrzewając wodę *okresowo* do tej temperatury.

a baterie termostatycznie natomiast do poprawnej pracy potrzebują temperatury w zakresie 55-80stC .

 Ale wiesz, że grzejnik to nie jedyne źródło ciepła?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-10-06 14:21:12
Autor: marko1a
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:tjgsr3aup6y9$.sr9x6g6lqa87.dlg40tude.net...
Jak widać mity na temat PC są trwałe i niezmienne.
Podanego w linku  viesmanna obserwuję od dawna i jakoś ani razu nie zauważyłem aby temperatura na zbiorniku przekroczyła 45stC. Najczęściej jest to 40stC. A jest to ich zestaw wzorcowy przecież.

Masz tu pierwszą z brzegu kartę katalogową:
http://www.ochsner.pl/fileadmin/downloads/Polen/HK-PL_091105.pdf

Moje auto według producenta i wszelkich norm w karcie katalogowej spala 6,5l/100 ale tak nie jest.

I to się uzyskuje podgrzewając wodę *okresowo* do tej temperatury.

Ale jednak trzeba,. Na dodatek przynajmniej raz na tydzień.

Ale wiesz, że grzejnik to nie jedyne źródło ciepła?

Jakie znowu grzejniki?

Data: 2010-10-06 14:44:17
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 6 Oct 2010 14:21:12 +0200, marko1a napisał(a):

[...]

 I po co ma przekraczać? Potrzebujesz więcej do podłogówki?

Masz tu pierwszą z brzegu kartę katalogową:
http://www.ochsner.pl/fileadmin/downloads/Polen/HK-PL_091105.pdf

Moje auto według producenta i wszelkich norm w karcie katalogowej spala 6,5l/100 ale tak nie jest.

 Widocznie masz zbyt ciężką nogę.

I to się uzyskuje podgrzewając wodę *okresowo* do tej temperatury.

Ale jednak trzeba,. Na dodatek przynajmniej raz na tydzień.

 Ano trzeba. Straszny wydatek.

 Q = 300 (l) * 4190 * 20 (K) = 25140000 J = 25.14 MJ
  To jest ok. 0.5m3 gazu, przelicz sobie na prąd.
 To ciepło i tak wykorzystasz.

Ale wiesz, że grzejnik to nie jedyne źródło ciepła?

Jakie znowu grzejniki?

 Piszesz o termostatach na 55-90 C.

 Pewnie Cię zmartwi informacja, że są też na nizsze temperatury.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-10-06 15:18:05
Autor: marko1a
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:ywqauqvprxah.119w89d9aq2wy$.dlg40tude.net...
I po co ma przekraczać? Potrzebujesz więcej do podłogówki?

Matołku! Cały czas mowa o CWU. Potrafisz czytać ze zrozumieniem?

Jakie znowu grzejniki?

Piszesz o termostatach na 55-90 C.

Pewnie Cię zmartwi informacja, że są też na nizsze temperatury.

Matołku! Tu tez powtórzę! Mowa jest o baterii termostatycznej do mieszania wody CWU.
Jak ja nienawidze takich ciemniaków co nie przeczytają ze zrozumieniem a potem pokazują swojego pierdolca na forach.
I prostuj tu potem takich, udowadniaj.

Marek

Data: 2010-10-06 15:25:06
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 6 Oct 2010 15:18:05 +0200, marko1a napisał(a):

I po co ma przekraczać? Potrzebujesz więcej do podłogówki?

Matołku! Cały czas mowa o CWU. Potrafisz czytać ze zrozumieniem?

 "PC nie potrafi w CO nagrzać więcej niż 40stC"

 Zdecydowanie mowa o CWU. Tak. Na pewno.

[...]

 Jw.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-10-06 15:32:20
Autor: marko1a
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:17vnydt7l22dl$.1q2975eqra398.dlg40tude.net...
[...]

A to przepraszam tu miało być CWU i nawet w dalszej części pisałem o legionelli i bateriach termostatycznych.

Marek

Data: 2010-10-06 15:41:51
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 6 Oct 2010 15:32:20 +0200, marko1a napisał(a):

"PC nie potrafi w CO nagrzać więcej niż 40stC"

A to przepraszam tu miało być CWU i nawet w dalszej części pisałem o legionelli i bateriach termostatycznych.

 Pierwsza z brzegu dokumentacja o zaworach mieszających:

http://www.esbe.pl/pliki/Dokumentacja%20-%20Dobor%20termostatycznych%20zaworow%20mieszajacych.pdf

 Nowoczesne baterie do prawidłowego działania potrzebują wody o temp.
50-65C, a nie 65-90C.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-10-06 21:11:27
Autor: tarnus
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:verwcnp12s5g.1oemhzexo87vx$.dlg40tude.net...
[...]

Geniuszu! Wyraźnie napisałem o bateriach termostatycznych a nie o zaworach mieszających do których opisu link podajesz.
Druga sprawa, napisałem 55-80 a nie tak jak ty geniuszu próbujesz mi wmówić 65-90 więc po raz kolejny udowadniasz że masz problemy z rozumieniem pisanego tekstu. Co do zakresu 55-80 to najczęsciej z bateriami o dopuszczalnym takim zakresem miałem do czynienia, mam nawet w domu takie

Wiec jeszcze raz powtórzę specjalnie dla ciebie:
Bateria termostatyczna do prawidłowego działania potrzebuje zakresu temperatur najczęsciej 55-80stopniC.

Marek

Data: 2010-10-06 21:53:56
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 6 Oct 2010 21:11:27 +0200, tarnus napisał(a):

[...]

 No patrz, różnica w działaniu katastrofalnie inna. Posypuję głowę popiołem
i idę do kąta.

[...]

 Nie trzeba było takich kupować.

Wiec jeszcze raz powtórzę specjalnie dla ciebie:
Bateria termostatyczna do prawidłowego działania potrzebuje zakresu temperatur najczęsciej 55-80stopniC.

 Masz tu dane prosteo od producenta:
http://www.ferro.pl/dokumentacja/pliki/DZ_1119_Baterie_termostatyczne%20TE_NI_LAZIO_VARESSE.pdf

 Polecam skupić się na słowie "zalecana".

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-10-06 22:17:06
Autor: Maniek4

Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:1a6qjmhm4xkew.1ecp9h6jxy3ye$.dlg40tude.net...

Masz tu dane prosteo od producenta:
http://www.ferro.pl/dokumentacja/pliki/DZ_1119_Baterie_termostatyczne%20TE_NI_LAZIO_VARESSE.pdf

Polecam skupić się na słowie "zalecana".

Dyskusja zaczela sie jak pamietam o mozliwie wysokiej temp. jaka mozna osiagnac przy pomocy PC a tu dyskusja o rodzajach baterii termostatycznych nie wiele wnoszacych do tematu.
Mnie prawde mowiac te 40C nie powala, wiedzac ze dla wiekszej rodziny trzeba zgromadzic blisko 300L takiej wody na dobe uwzgledniajac straty zasobnika. Czas pracy pompy grzejacej do temp. 40C z przewyzszeniem granicznym blisko 0C wydaje sie troche dlugi by ogrzac tym jeszcze dom w drugiej taryfie.

Pozdro.. TK

Data: 2010-10-06 22:28:31
Autor: Budyń
Użytkownik "Maniek4" <rysiozklanu@lod.pl> napisał w wiadomości news:i8ilg0$eab$1news.onet.pl...
[...]

ty nie mieszaj - nikt nie mówił ze pompy ciepła bedziemy wykorzystywać w II taryfie z zastosowaniem bufora. Było do wyboru:albo PC normalna albo ogrzewanie czysto elektryczne II taryfa z buforem. To tak w ramach wysokich cen gazu gdyby kto nie pamietał :-)

b.

Data: 2010-10-06 22:40:10
Autor: Maniek4

Użytkownik "Budyń" <bud_yn@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:i8im5f$65g$1inews.gazeta.pl...
[...]

Co prawda znam przypadki wykorzystywania PC zamiast normalnego kotla nawet z grzejnikami, ale grzanie PC w normalnej taryfie jakos ciagle wydaje sie byc malo ekonomicznym rozwiazaniem w relacji do gazu i ciagle pozostaje problem grzania CWU. Nawet jak zasosobnik bedzie mniejszy to ile czasu to bedzie trawalo przy tych temperaturach? No ale mozna rzecz jasna jak ktos lubi...

Pozdro.. TK

Data: 2010-10-07 08:59:27
Autor: marko1a
[...]

Ano inna gdyż zawory mieszające ESBE czy np Honeywell mają wbudowane dodatkowo inne bajery służące do ochrony instalacji, np ochrona przed wypływem gorącej wody przy braku zimnej,  i są zupełnie na inne przepływy i zakresy temperatur wejściowych geniuszu.

Masz tu dane prosteo od producenta:
http://www.ferro.pl/dokumentacja/pliki/DZ_1119_Baterie_termostatyczne%20TE_NI_LAZIO_VARESSE.pdf

Polecam skupić się na słowie "zalecana".

No i co geniuszu z tego wynika? Ano to co pisałem wcześniej że do prawidłowego działania nalezy zapodac na wejście bateri wodę zimną i ciepłą w odpowiednich zakresach temperatur i tak np. zaleca się aby ciepła woda zawierała się w zakresie 55-65stC. Ja pisałem że często spotykałem się z zakresem 55-80 a ty bredziłeś coś o 65-90 genialny człowieczku. A słowo "zalecana" w tym przypadku oznacza że jak nie uzyskasz wymaganej temperatury na wyjściu baterii gdyż przekroczysz zalecane wartości to producenta przy twoich reklamacjach powie ci że możesz go pocałować w dupę.

Nie trzeba było takich kupować

No jak widzisz wszystkie mają jakiś dopuszczalny zakres temperatur i wychodzi na to że ja kupiłem taką co nawet w szerszym zakresie temeratur wejściowych potrafi nalezycie mieszać wodę więc chyba jednak dobrze kupiłem co nie geniuszu?

Marek

Data: 2010-10-06 19:04:03
Autor: Maniek4
[...]

Ja nie wiem co Wy z tymi bateriami moja dziala doskonale w kazdej temp. powyzej 38C.

Pozdro.. TK

Data: 2010-10-06 21:17:24
Autor: tarnus
Użytkownik "Maniek4" <rysiozklanu@lod.pl> napisał w wiadomości news:i8ia62$a5r$1news.onet.pl...

[...]

W instrukcji obsługi mojej baterii jest napisane że do prawidłowego działania wymaga się aby woda ciepła nie przekraczała zakresu 55-80stopniC.
Poniżej 55stopni producent nie daje gwarancji że jak ustawisz na pokrętle 45stopni to bateria będzie w stanie dać tyle. Wychodzi na to że jak braknie dopływu gorącej wody to zimna w jakimś stopniu i tak się poleje i to warunkuje tą dolną granicę. Natomiast powyżej 80 może ze względów bezpieczeństwa i konstrukcji baterii.

Marek

Data: 2010-10-06 21:51:38
Autor: Maniek4

Użytkownik "tarnus" <tarnus@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i8ii03$17ts$1news2.ipartners.pl...
[...]

Oni te dane podaja chyba asekuracyjnie, choc pewnie czyms uzasadnione. W kazdym razie moja nie ma problemu z utrzymaniem 38C nawet jezeli woda nie przekracza 40C. Bateria zadne nie wiadomo co, Kludi Zenta.

Pozdro.. TK

Data: 2010-10-07 08:28:58
Autor: marko1a
Użytkownik "Maniek4" <rysiozklanu@lod.pl> napisał w wiadomości news:i8ik0c$9hd$1news.onet.pl...
Oni te dane podaja chyba asekuracyjnie, choc pewnie czyms uzasadnione. W kazdym razie moja nie ma problemu z utrzymaniem 38C nawet jezeli woda nie przekracza 40C. Bateria zadne nie wiadomo co, Kludi Zenta.

A te 38stC to wiadomo... ustaw sobie więcej, np 45 i zobaczymy co ci poleci na wyjściu.
Jeżeli tak jak pisałem wcześniej bateria puszcza zawsze trochę zimnej bez względu na ustawienie jej termostatu to może się okazać że w zimie u osoby mieszkającej w bloku ta zimna będzie miała 15stC a u mnie w domu będzie 10stC. Jak więc widzisz gdy ustawisz termostat baterii na te 45stC a bateria na wejściu ciepłej ma ponizej 50stC to na wyjściu w obu przypadkach wypłynie woda o róznych temperaturach gdyż termostat gdyby nawet całkiem otworzył dopływ ciepłej to nie wiele da gdyż zimna leci w jakimś stopniu tak czy siak i może się okazać że w drugim przypadku przy 10stC będzie jej za dużo aby można było utrzymać 45stC na wyjściu.

Marek

Data: 2010-10-07 15:50:03
Autor: RobertP.
On Thu, 07 Oct 2010 08:28:58 +0200, marko1a <marko1a@lycos.de> wrote:

UĹźytkownik "Maniek4" <rysiozklanu@lod.pl> napisał w wiadomości  news:i8ik0c$9hd$1news.onet.pl...
[...]

No faktycznie, uzyskanie 45 stopni na wyjściu baterii przy zasilaniu jej  wodą o temperaturze 40C moĹźe się nie udać ;)

Ja tam teĹź nie zauwaĹźyłem Ĺźadnych problemĂłw z moją baterią (KFA) przy  zasilaniu wodą o temperaturze 48C (nominalnej, bo jak prysznic biorą ze  trzy osoby po kolei to na pewno temperatura wody w zasobniku spada poniĹźej  tej wartości).

RobertP.

Data: 2010-10-07 20:37:50
Autor: Maniek4

Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości news:4cad68ae$0$22811$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Moze i masz racje, tylko ja zasobnik poki co grzeje do 45C i po przekreceniu na cieplejsza od 38C zawsze leci cieplejsza. Tematu szerzej nie znam, odnosze sie do mojej baterii.

Pozdro.. TK

Data: 2010-10-06 15:33:03
Autor: Budyń
[...]

Nie wiem , moze nie rozumiesz. Nie pisze o PC tylko o jakiejs alternatywie czyli grzaniu prądem. Zero ruchomych czesci, koszt inwestycji prawdopodobnie niepowalający na kolana.

 A zakres temperatury 35stopni - minimalna temperatura wody dla której ogrzewanie podłogowe bedzie działać, 90 czyli maksymalnie (a bezpiecznie) dużo aby w zbiorniku zmiescic tyle kilowatogodzin zeby na cały dzien starczyło.

b.

Data: 2010-10-06 15:47:09
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 6 Oct 2010 15:33:03 +0200, Budyń napisał(a):

[...]

 Koszt faktycznie niewielki, ale drogo w dłuższej perspektywie...

[...]

 Nie napisałeś nigdzie o podłogówce. Przy tych 90C z dużym
prawdopodobieństwem można przyjąć grzejniki :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-10-06 23:25:32
Autor: Jan Werbinski
[...]

Oraz kosztów inwestycyjnych. U mnie (powtarzam: U MNIE) inwestycja w komin 9 tys, przyłącze chyba 3, instalacja itp to razem minimum 25 tys parę lat temu. To samo ogrzewanie piece akumulacyjne (kombinowałem z zakupem) + klimy to 50% tej ceny.

Data: 2010-10-06 14:29:48
Autor: qlphon
[...]

widzę że zupełnie nie rozumiesz istoty...
w uproszczeniu, przy obecnych cench PC,
taniej wyjdzie po prostu grzać się prądem w II taryfie...

a wszystkie inne opcje są jeszcze tańsze

Data: 2010-10-06 23:22:49
Autor: Jan Werbinski
[...]

Ba, nawet 105% sprawności.
Chłyt maketindodi.

[...]

Total cost ownership dla klimatyzatora jest dużo tańszy niż dla pompy gruntowej. Tak, wiem że pierwszy serwis po gwarancji może mi rozwalić całe obliczenia. Będę się martwić za rok. :-)

bardzo krótkie podsumowanie: to sa bardzo kosztowne i skomplikowane metody zaoszczędzenia złotówki
a po uwzględnieniu okresowych wymian sprężarek (które normalnie się zużywają)
pompy ciepła się nie zwróca NIGDY

Fakt. Dlatego ja używam klimy za 4 tys szt, a nie pompy gruntowej za 70. Taka klima teoretycznie ogrzewa 30m2. W praktyce ogrzewa około 50m2 pracując przez 40% doby. Dodatkowy bonus był podczas lipcowych upałów. :-)

Data: 2010-10-07 09:25:08
Autor: marko1a
Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4cace8ba$0$21006$65785112news.neostrada.pl...

Dodatkowy bonus był podczas lipcowych upałów. :-)

Gdzie wciągu dnia podczas upałów włączałeś klimę a tu na rachunku zonk... pierwsza taryfa na zegarze i oszczędności z posiadania drugiej idą w dupę.

Marek

Data: 2010-10-07 09:36:09
Autor: marko1a
Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości news:4cad75d7$0$21006$65785112news.neostrada.pl...

Gdzie wciągu dnia podczas upałów włączałeś klimę a tu na rachunku zonk... pierwsza taryfa na zegarze i oszczędności z posiadania drugiej idą w dupę.

W ciągu.  Nie zauwazyłem.

Marek

Data: 2010-10-06 09:55:03
Autor: marko1a
Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4cac26da$0$27047$65785112news.neostrada.pl...
1kWh gaz 0,22 zł źródło http://preview.tinyurl.com/2uorvla
1kWh prąd 0,50 G11 źródło ulotka z Enei
1kWh prąd 0,25 zł w II taryfie G12 źródło moja faktura

Dotychczas chwaliłeś się tu wszystkim i udowadniałeś że masz najtaniej bo na prąd. No to w końcu było najtaniej czy dopiero się teraz zrównało, ale nie jest najtaniej?

Przypomnę że ceny nosników zmienianią się ciągle. Dzisiaj się zrównały a kto wie, może od wiosny przyszłego roku za prąd z naszych elektrowni na węgiel trzeba będzie płacić sporo więcej niz obecnie.
Popatrz na olej opałowy. Kiedyś wszyscy wstawiali kotły na olej i co? Przestawili się na tanszy gaz gdyz cena oleju poszła do góry.  Był czas gdy instalacja gazowa pomimo inwestycji była najtańszym sposobem na ciepło w domu (nie uwzględniam tu celowo kotłowni na węgiel czy pelety i inne cuda gdyż mowa o nośnikach wygodnych).
Teraz być może przyjdzie kolej na prąd jako najtańszy nośnik ale jest to u nas raczej mało prawdopodobne, przynajmniej do czasu aż nie powstanie elektrownia atomowa? Jak długo żyję tak zawsze prąd był zawsze najdroższy.
Może do wiosny, a może do wakacji i już będziemy mieć podwyżkę prądu?
 Czy opłaca się więc już przestawiać kotłownię z gazu na prąd? Myślę że nie warto a jeśli czas rzeczywiście nadejdzie  to z tym żadnego problemu raczej nie będzie gdyż w tą stronę przeróbka wystarczy tylko odpowiedniej mocy grzałki w zbiornik 1000l i kumulować energię w nocy aby mieć na dzień. Weź jednak pod uwagę że jest coraz więcej urządzeń elektrycznych z których korzystamy w dzień lub całodobowo. Dawniej zadowalałeś się telewizorem który pobierał 80-120W a dzisiaj byle większy LCD żre dwa razy więcej.

Marek

Data: 2010-10-06 19:31:59
Autor: Maniek4

Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości news:4cac2b63$0$22812$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Teraz to licznik zacznie sie krecic w druga strone. :-))

Przypomnę że ceny nosników zmienianią się ciągle. Dzisiaj się zrównały a kto wie, może od wiosny przyszłego roku za prąd z naszych elektrowni na węgiel trzeba będzie płacić sporo więcej niz obecnie.

Ale jakie zrownalo? W drugiej taryfie grzejac klimatyzatorem do -5C na zewnatrz? A pozniej co? Dynamiczne piece akumulacyjne, bufory ciepla? Mowa o drogiej instalacji gazowej i kominie jakby piece akumulacyjne byly tanie a i samo przylacze energetyczne rowniez.

[...]

Elektrownia atomowa kosztuje tyle, ze przez najblizsze 30 lat nie spodziewalbym sie obnizki pradu. Poza tym kto bedzie mial interes w tym, zeby cene obnizac skoro drozej tez sie sprzedaje? Jakies dwa lata temu pisalo sie, ze polskie sieci przesylowe sa w oplakanym stanie i konieczne inwestycje moga spowodowac w dluzszym okresie wzrost cen nawet o 80%.

[...]

Ot to, duze plazny nawet wiecej. Zawsze mozna swiatla po zmierzchu nie zapalac.

Pozdro.. TK

Data: 2010-10-06 23:50:50
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Maniek4" <rysiozklanu@lod.pl> napisał w wiadomości news:i8ibqe$fau$1news.onet.pl...

[...]

Nie wiem czego się czepiasz ale nie musisz tłumaczyć.  :-)

[...]

Taka sytuacja ostatniej zimy trwała KILKA DNI. Mam wykresy temperatur i monitoring tychże w kilku punktach.
Tak, dynamiczne piece akumulacyjne. Mogę też olejaki, ale nie było ostatnio takiej potrzeby. Przyłącze mam "od zawsze". Piece kupiłem tak tanio, że mogę załatwić każdemu z dowozem na miejsce mało używany Stiebel za 1000 zł. Albo np mi się trafił fabrycznie nowy Inproel za 1/3 ceny. Nawet z fakturą.

[...]

Nie będzie obniżki prądu!
Wszystko podrożeje!
Fakt jest taki, że prąd na razie drożeje wolniej. :-)

zeby cene obnizac skoro drozej tez sie sprzedaje? Jakies dwa lata temu pisalo sie, ze polskie sieci przesylowe sa w oplakanym stanie i konieczne inwestycje moga spowodowac w dluzszym okresie wzrost cen nawet o 80%.

Zwykły lobbing. Nie podniecaj się.

Może do wiosny, a może do wakacji i już będziemy mieć podwyżkę prądu?
Czy opłaca się więc już przestawiać kotłownię z gazu na prąd? Myślę że nie

Nigdy!!!

warto a jeśli czas rzeczywiście nadejdzie  to z tym żadnego problemu raczej nie będzie gdyż w tą stronę przeróbka wystarczy tylko odpowiedniej mocy grzałki w zbiornik 1000l i kumulować energię w nocy aby mieć na

Bzdura. Straty na przesyle itp. Bez sensu. Grzanie prądem tylko pod warunkiem dosłania energii elektrycznej do pomieszczenia ogrzewanego lub pompy ciepła.

[...]

Hmm. Ostatnio wymieniłem w swojej sieci kilka komputerów żrących 100W na mające podobną moc obliczeniową pobierające 8W.
:-)
Żarówki prawie wszystkie mam energooszczędne. AGD prawie całe w klasie A+. Jak z sufitu spadną ceny solarów, to też sobie założę.

Ot to, duze plazny nawet wiecej. Zawsze mozna swiatla po zmierzchu nie zapalac.

Co za pech. Lubię dużo światła i zawsze zapalam kilka żarówek. Energooszczędnych. :-)

Co będzie nie wie nikt.
Gdybym był na miejscu budujących się, to dałbym tanie rury w podłogę i podłógówkę, przelotki w stropy i ściany dla ewentualnych rur CO (gdyby podłogowe zawiodło), ale zatkane później pianką i dużą kotłownię umożliwiającą podłączenie równoległe kilku kotłów na różne paliwa. Do tego rury lub przelotki na dach do solarów, które za 10 lat będą kosztować normalnie, czyli 1500 zł. :-)
Najlepiej inwestować w energię dobrze izolując dom.

Data: 2010-10-07 01:06:50
Autor: Maniek4

Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4cacef4c$0$22794$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Tak, zgadza sie. Mieszkasz gdzies w Lubuskiem czy gdzie tam indziej. U nas na wschodzie czesto gesto spadalo sporo ponizej 20C i to nie tylko noca. Ja z takiej klimatyzacji pozytku wiekszego bym nie mial poza okresem letnim rzecz jasna. A wiec, mieszkasz na biegunie ciepla i Twoj przypadek jak i Marko1a jest dla grupy tak naprawde malo miarodajny.

[...]

Wszystko to prawda tylko ze swoje wady niestety maja, ale o tym juz pisywalismy...

[...]

Nie podniecam sie bo ceny pradu bija tak naprawde we wszystkich nawet tych co go w ogole nie uzywaja, tak ze mam nadzieje, ze masz racje.

Ot to, duze plazny nawet wiecej. Zawsze mozna swiatla po zmierzchu nie zapalac.

Co za pech. Lubię dużo światła i zawsze zapalam kilka żarówek. Energooszczędnych. :-)

No wiesz, ja planujac i robiac oswietlenie w kuchni i jadalni, zreszta w calym domu kupujac i instalujac nowe rzeczy, bo cos w koncu trzeba, doszedlem do tego, ze w kuchni cale oswietlenie nadblatowe pobiera max 15W a w jadalni oswietlenie duzego sufitu ok. 20m^2 tylko jakies 5W. Calosc to LED a energooszczedna lampa Philips wiszaca w kuchni o dziwo ma zarowke 60W, fakt swieci bardzo mocno. A wiec na etapie realizacji w miare latwo pewne rzeczy zastosowac, tyle ze instalacyjnie wcale tak tanio to nie wychodzi i prawde mowiac nie mam pojecia kiedy to mi sie zwroci ale tez  i nie o to chodzi, podobnie jak inwestycja w energooszczedne zarowki. Poki co sa bardzo drogie w porownaniu z tym co oferuja, no ale takie mamy przepisy wymyslane przez durni ktorym obce jest pojecie konkurencji. Innymi slowy Twoje jak i moje oswietlenie pobiera malo pradu ale za darmo nie jest i nie mozna powiedziec, ze tak naprawde jedyne co robia to biora malo pradu i swieca. To cos jak solary, trudno powiedziec, ze mnie woda latem zupelnie nic nie kosztowala choc faktycznie tak jest, ale gdyby tak bylo to nie kosztowala by wszystkich tych ktorzy nie poniesli kosztow instalacji a tak przeciez nie jest. Od kosztow inwestycji moge sobie odejmowac jedynie nienaliczone rachunki za gaz czekajac az suma bilansowa wyniesie zero. Wspomniana plazma z tendencja do nie jednej plazmy w domu rachunek za prad skutecznie podnosi. Szybko gotujace czajniki tez, wiec rachunki tendencji znizkowej zdaja sie nie miec.

Pozdro.. TK

Data: 2010-10-07 07:08:49
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Maniek4" <rysiozklanu@lod.pl> napisał w wiadomości news:i8ive9$7jk$1news.onet.pl...

[...]

No tak. Fakt że tu jest tak na oko 10 stopni cieplej niż w Suwałkach, albo na Podhalu.

[...]

Oczywiście. Ale czemu mam nie korzystać z tego, że tu klimat jest minimalnie lepszy?

[...]

Jestem na etapie pracy nad oświetleniem kuchni. I wymyśliłem linijki LED. Ale nie dlatego że są oszczędne, tylko z powodu kształtu i wygody oraz możliwości pracy bez wentylacji. LED ma prawie identyczną sprawność, jak świetlówki kompaktowe. Wadą jest nieciągłe widmo i cena. Zalety to brak grzania się, małe wymiary umożliwiające realizację ciekawych pomysłów itp.

[...]

No nie wiem. W pokoju do pracy mam włączone od 20 do  60W w żarówkach energooszczędnych i daje mi to dużą wygodę. Nienawidzę ciemności podczas pracy i zwykle zapalam wszystko co mogę, a grzebiąc w zakamarkach jeszcze zakładam czołówkę 3W Petzla. :-)

[...]

Właśnie z tego powodu są pewne miejsca jak korytarz i piwnica, gdzie ciągle są żarówki starego typu. Są tak rzadko używane, że na razie pozostawiam.

[...]

Dość prosto można policzyć czas, po którym w taryfie G11 zwróci się żarówka energooszczędna. Standardowa żarówka 100W to coś mniej więcej 4 zł, a energooszczędna 20 W to od 20 (chociaż Osramy kilkunastowatowe za 5 zł też kupowałem).
Różnica 16 zł. Cena prądu 0,50 zł. Różnica poboru 80W.
16/0,50=32kWh.
32kWh/0,08kW=400 godzin.

Przy używaniu 8 godzin dziennie żarówka energooszczędna zwraca się po DWÓCH MIESIĄCACH.

Data: 2010-10-07 07:34:45
Autor: Panslavista
Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
"Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote in message news:4cad55f5$0$22792$65785112news.neostrada.pl...

    Standardowa żarówka to 60 W. Jeżeli potrzebuję do należytego oświetlenia pokoju 240 W w zwykłych żarówkach to i tak je zastosuję - 4 szt + regulator.
Mam oszczędne jak i diodowe - ogólnie rzecz mówiąc panie WerbumMobile są GWno warte. Już lepiej oszczędności robić doświetlając rano i popołudniu mieszkanie (dom) przy pomocy luster.

Data: 2010-10-07 08:47:43
Autor: marko1a
Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4cad55f5$0$22792$65785112news.neostrada.pl...

Oczywiście. Ale czemu mam nie korzystać z tego, że tu klimat jest minimalnie lepszy?

A ja korzystam z mojego klimatu i cieszę się że zima jest jak zima a nie jakaś plucha kiedy wszyscy wokoło smarkają i kichają roznosząc bakterie.
Cieszę się że po pracy jadę do domciu 5 minut, zjadam coś pakuję narty i za 30-40 minut jestem na stoku w Wierchomli, albo na Jaworzynie lub gdzieś indziej i cieszę się że jest zima bo warunki dobre. A ty? Jeżeli nie jeździsz na nartach to pewnikiem obmacujesz pilota a jeżeli jeździsz to za jeden dojazd  do gór zapłacisz więcej niż ci ten klimat ciepły daje zaoszczędzić na grzaniu przez całą zimę.

(chociaż Osramy kilkunastowatowe za 5 zł też kupowałem).

I po takich tanich żarówkach nosić będziesz albo już nosisz okulary jak denka od słoików.

Marek

Data: 2010-10-07 20:53:58
Autor: Maniek4
[...]

A no oczywiste, ja moge Ci tylko pozazdroscic.

[...]

Oczywiscie w kuchni LED to przede wszystkim wykorzystanie zalet tego zrodla swiatla, przy okazji po prostu eksploatacyjnie wychodzi bardzo tanio. Led pod szafkami to same zalety, mozna podswietlic miejsca ktorych wczesniej wrecz nie dalo sie podswietlic i do tego w taki sposob w jaki wczesniej nie bylo wrecz mozliwe. Mam nawet dwie wiszace lampy nisko nad blatem dzieki wlasnie LED bo zwykle halogeny "zjadlyby" mi okleine blatu z powodu temperatury.

Właśnie z tego powodu są pewne miejsca jak korytarz i piwnica, gdzie ciągle są żarówki starego typu. Są tak rzadko używane, że na razie pozostawiam.

Tutaj jedynym zamiennikiem beda LED, tyle ze poki co cena jest zupelnie bez sensu.

Przy używaniu 8 godzin dziennie żarówka energooszczędna zwraca się po DWÓCH MIESIĄCACH.

No przy zalozeniu, ze uzywasz jednej zarowki przez 8 godzin. Tak naprawde uzywa sie wiecej zarowek i przynajmniej ja raczej nie przez 8 godzin dziennie. Dla dwoch zarowek to stosunek 8zl do 32zl i przykladowych 8 godzin dla obu.

Pozdro.. TK

Data: 2010-10-07 08:40:37
Autor: marko1a
[...]

Eee nieee. Ja mieszkam w Sączu a tu przymrozić potrafi. Ostatni sezon to mrozy poniżej -20 trzaskały, nawet przez cały tydzień tak było

Marek

Data: 2010-10-07 08:37:43
Autor: marko1a
[...]

A to ja już wiem kto zabrał z wystawki spod domu mojego szwagra stare piece które on powymieniał.

Fakt jest taki, że prąd na razie drożeje wolniej. :-)\

Na razie.

Hmm. Ostatnio wymieniłem w swojej sieci kilka komputerów żrących 100W na mające podobną moc obliczeniową pobierające 8W.

8W? To to sam procersor 80286 tyle pobierał 20 lat temu. Komu ty takie banialuki wypisujesz?
Przeciętny 3,5" dysk twardy po to tylko aby się kręcił pobiera do 20W.

Żarówki prawie wszystkie mam energooszczędne. AGD prawie całe w klasie A+.

normalnie, czyli 1500 zł. :-)

Solary za 1500? Masz pojęcie ile jakiego materiału w solarach się stosuje i ile pracy trzeba poświęcić na jego zbudowanie i zainstalowanie
wraz z materiałami pomocniczymi?

Marek

Data: 2010-10-11 11:17:14
Autor: marko1a
[...]

No to jak, rozwiniesz może temat i podpowiesz jakie to komputery pobierające 8W montowałeś.

Marek

Data: 2010-10-06 12:07:46
Autor: Jacek
Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
Nieprawda z tym współczynnikiem przy klimatyzatorach.
Po pierwsze - tak wysoki współczynnik mają one przy temperaturze na zewnątrz ok 20 st, a wtedy raczej nie ma potrzeby grzania. Ze spadkiem temperatury na zewnątrz współczynnik szybko maleje do ok 1 w okolicach zera st.
Jeżeli występuje oblodzenie na jednostce zewnętrznej to cała zabawa kończy się.
Ponadto niektóre tylko klimatyzatory mogą grzać przy temperaturach ujemnych (mój Fujitsu np. przy minus 17 jeszcze coś tam usiłuje walczyć ale szacuję go na max 1/4 wydajności).
Jacek

Data: 2010-10-06 23:35:01
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Jacek" <maps@google.pl> napisał w wiadomości news:i8hhpg$hkh$1news.task.gda.pl...
[...]

Mam Fujitsu inwerter. Grzeje do -15. Przy temperaturach poniżej -10 jest mało wydajny i moim zdaniem nie ma sensu go katować. Przy temperaturze -5 sprawdza się znakomicie i pobierając maks 1,2 kW nagrzewa pomieszczenia kilka razy szybciej niż Farelka 2kW. Wniosek z tego, że COP przy -5 jest na oko większe od 3.
Ostatniej zimy temperatura poniżej -15 była tylko przez kilka dni. Rekord to -27. Monitorowana non stop w kilku miejscach.
To moje zdanie, a Ty miej swoje. :-)

Data: 2010-10-06 13:10:55
Autor: Tomek
[...]

Uaaaa. A skąd takie optymistyczne wielkości??
Niestety to fikcja, dlatego pompy ciepła bez dopływu ciepła
np. z płynącej rzeką wody nie rozpowszechnią się w naszym klimacie.

Data: 2010-10-06 23:38:51
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Tomek" <swistak60@op.pl> napisał w wiadomości news:i8hlfh$b22$1news.onet.pl...
Uaaaa. A skąd takie optymistyczne wielkości??
Niestety to fikcja, dlatego pompy ciepła bez dopływu ciepła
np. z płynącej rzeką wody nie rozpowszechnią się w naszym klimacie.

Wszystko co ma temperaturę powyżej -273 stopni Celsjusza ma w sobie ciepło.
W podstawówce na fizyce tego kiedyś uczyli.
:-)

Data: 2010-10-07 12:22:18
Autor: Tomek

Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4cacec7c$0$27036

Wszystko co ma temperaturę powyżej -273 stopni Celsjusza ma w sobie ciepło.
W podstawówce na fizyce tego kiedyś uczyli.

Uaaaa.
to temperatury nawet nie zapowiadane przez największych pesymistów pogody

A w szkole? Cóż teorii uczą, przeliczników praca/energia też. Z tym, że takie tematy to na grupę fizyka, a nie tu, gdzie zaglądają praktycy.

Data: 2010-10-07 12:45:42
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Tomek" <swistak60@op.pl> napisał w wiadomości news:i8k708$t1d$1news.onet.pl...

[...]

Próbuję Ci wytłumaczyć, że dla pompy ciepła liczy się ciepło, a nie odczuwane przez człowieka uczucie ciepła lub zimna.

Niestety wszystkie prawa fizyki teoretycznej dotkliwie dotyczą też praktyków.

Data: 2010-10-07 14:25:38
Autor: marko1a
Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4cada4ec$0$22795$65785112news.neostrada.pl...
Próbuję Ci wytłumaczyć, że dla pompy ciepła liczy się ciepło, a nie odczuwane przez człowieka uczucie ciepła lub zimna.

Niestety wszystkie prawa fizyki teoretycznej dotkliwie dotyczą też praktyków.

Puknij sie w tą kartonową głowę zanim zaczniesz udowadniać że PC pozyska ciepło ze źródeł o takich ekstremalnych niskich temperaturach.
I sama temperatura to jeszcze nie wszystko. Liczy się ilość energii jaką jest PC w stanie pozyskać w odpowiednim czasie.

Marek

Data: 2010-10-07 14:32:27
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 07.10.2010 14:25, marko1a pisze:

[...]

Jakich "ekstremalnie niskich"? PC wymiennik wkopuje się poniżej
głębokości przemarzania (a przynajmniej powinno się tak robić) i masz
całkiem ciepłe 0C do odpompowywania.

Data: 2010-10-07 14:58:30
Autor: marko1a
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4cadbdd7$1news.home.net.pl...

Jakich "ekstremalnie niskich"? PC wymiennik wkopuje się poniżej
głębokości przemarzania (a przynajmniej powinno się tak robić) i masz
całkiem ciepłe 0C do odpompowywania.

Przecież to Werbiński pisał o -273stC

Marek

Data: 2010-10-08 08:14:50
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 07.10.2010 14:58, marko1a pisze:
[...]

Ma domek na Plutonie? ;->

Data: 2010-10-08 10:45:57
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4caeb6dd$1news.home.net.pl...
[...]

Pisałem, żeby uświadomić, że 0st C to jest całkiem wysoka temperatura, czyli dużo ciepła do odebrania.

Data: 2010-10-08 12:39:59
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 08.10.2010 10:45, Jan Werbinski pisze:

[...]

To, że to ciepło jest, to nie znaczy, że fizycznie można je sprawnie
wyciągnąć.

Maksymalna teoretyczna sprawność cyklu Carnota spada przy wzroście
róşnicy temperatur.

Ale generalnie przy odpowiednio rozległym wymienniku pod ziemią powinno
działać niezależnie od mrozu.

Data: 2010-10-08 13:05:06
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4caef501$1news.home.net.pl...
[...]

No więc prymitywne urządzenie jak klima wyciąga je od + kilku stopni. Lepsza klima inwerterowa od -15, a pompa ciepła jeszcze lepiej bo z cieplejszej ziemi.

Maksymalna teoretyczna sprawność cyklu Carnota spada przy wzroście
róşnicy temperatur.
Ale generalnie przy odpowiednio rozległym wymienniku pod ziemią powinno
działać niezależnie od mrozu.

Nie znam się, ale IMHO wystarczy zakopać poniżej przemarzania oraz zapewnić odpowiednią objętość tej ziemi, "pojemność cieplną" i wymianę.

Na oko to najlepiej wygląda umieszczenie rur kilkanaście  metrĂłw pod powierzchnią pobliskiego jeziora lub morza, jeśli ktoś ma, bo tam nigdy nie spada poniĹźej +4.

Data: 2010-10-09 20:26:15
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Fri, 08 Oct 2010 12:39:59 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

Ale generalnie przy odpowiednio rozległym wymienniku pod ziemią powinno
działać niezależnie od mrozu.
A jakby wywiercic dziure takla ze 3km to wtedy i PC niepotrzebna. Temperatura rownowagowa gorotworu na tej glebokosci to typowo 120degc, na glowicy wymiennika daje sie osiagnac 40-50degc i ze 30kW jak nic :) Tylko wiercenie to 2-10mln za sztuke (przynajmniej tyle Pila bierze).

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2010-10-07 15:17:52
Autor: Panslavista

"marko1a" <marko1a@lycos.de> wrote in message news:4cadc321$0$21010$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ja to wiem. Odnoszę się do twierdzenia Werbińskiego że już od -273 jest energia. Owszem jest ale co to ma do rzeczy w PC?
Co do dolnych żródeł to eksperymentowałem na niewielkiej co prawda głębokości 3m z małą sprężarką w wbitą sondą w postaci dwóch rurek miedzianych i dwóch kolanek. Całość jako U-rurka wsuwana była w otwór powstały po wsunięciu cisnieniowym  rury stalowej na około 1,5metra i gdy tylko sonda była umieszczana w gruncie suchym to takie DZ najnormalniej w świecie nie wyrabiało i po kilku godzinach eksploatacji zamarzało w kolanku i blokowało przepływ. Glikol był rozcieńczany tak do -5 stopni i widać było to za zimno dla niego. To było w małej skali z kompresorem z klimatyzatora a czytałem na forach gdzie ludzie sami sobie budują swoje PC że zdarza się że w dużej skali na większych głębokościach w odpowiednio złym gruncie (suchym) też tak się dzieje. Tak więc jeżeli w gruncie nie ma cieków wody które zapewniają stałe dostarczanie ciepła do DZ to spodziewać się należy że PC w takich warunkach będzie miała bardzo kiepskie COP.

Marek

I tak woda musi mieć co najmniej +4°C - w przeciwnym przypadku zamarznie w układzie.

Data: 2010-10-07 19:05:54
Autor: Budyń
Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:4cadc892$0$21010$65785112news.neostrada.pl...

I tak woda musi mieć co najmniej +4°C - w przeciwnym przypadku zamarznie w układzie.

no i wszystko jasne :-)

b.

Data: 2010-10-08 02:56:59
Autor: Jan Werbinski
Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
"marko1a" <marko1a@lycos.de> wrote in message
Ja to wiem. Odnoszę się do twierdzenia Werbińskiego że już od -273 jest energia. Owszem jest ale co to ma do rzeczy w PC?

Moja klima działa wg instrukcji od -15. W rzeczywistości od niższej. W praktyce nie używam poniżej -10. I to wystarczy na prawie całą zimę.

Data: 2010-10-10 23:21:10
Autor: Marek Dyjor
Jan Werbinski wrote:
[...]

a masz tabelkę sprawności. tzn COP w zależności od Tzew i Twymiennika wewnętrznego?

Data: 2010-10-07 20:30:46
Autor: Igus'
W dniu 2010-10-06 09:35, Jan Werbinski pisze:
[...]

Moja tabelka poprawiona :o)
Paliwo Wartość kaloryczna Cena jednostki Sprawność urządzenia Koszt GJ
Ekogroszek 26 MJ/kg 0,45 zł 0,85 20,36 zł
Gaz GZ50 36 MJ/m3 1,50 zł 0,95 43,86 zł
Gaz GZ50 36 MJ/m4 1,50 zł 1 41,67 zł
Propan 46 MJ/kg 3,60 zł 0,95 82,38 zł
Propan 46 MJ/kg 3,60 zł 1 78,26 zł
Drewno - dąb 18,4 MJ/kg 0,25 0,6 22,64 zł
Olej opałowy 43 MJ/kg 2 0,95 48,96 zł
Prąd 1 kWh 0,25 1 69,44 zł

BR
Igus'

Data: 2010-10-07 21:19:14
Autor: janusz_kk1
Dnia 07-10-2010 o 20:30:46 Igus' <teikoi@pro.onet.pl> napisał(a):

[...]

No nie wiem ale u mnie na południu prąd razem z przesyłem to mam prawie  60gr za kwh.
  a tak dokładnie to 0,3237 - energia, 0,1526 przesył, 0,0077 jakość :) +  VAT=0,59048 :(
czyli GJ=164zł.
A tak w ogóle to ciekawe porównanie, gratuluję.

--
Pozdr
JanuszK

PS Brykiet by się przydał, ma ktoś dane?

Data: 2010-10-07 12:21:00
Autor: Adam Szendzielorz
On 7 Paź, 21:19, janusz_kk1 <janusz...@o2.pl> wrote:

[...]

Gdzie to mieszkasz ze tak drogo ? Jaki dostawca ?
pozdr.

--
Adam Sz.

Data: 2010-10-09 23:04:34
Autor: janusz_kk1
Dnia 07-10-2010 o 21:21:00 Adam Szendzielorz <adam.szen@gmail.com>  napisał(a):

On 7 PaĹş, 21:19, janusz_kk1 <janusz...@o2.pl> wrote:

[...]

Przecierz wiesz, agregat od ciebie kupiłem :)
Południe, a dokładnie bielsko-Biała a jeszcze dokładniej
to obrzeĹźa pod samymi gĂłrami :)

Jaki dostawca ?
Teraz to się taurus chyba nazywa.

--
Pozdr
JanuszK

Data: 2010-10-09 14:12:02
Autor: Adam Szendzielorz
On 9 Paź, 23:04, janusz_kk1 <janusz...@o2.pl> wrote:

> Gdzie to mieszkasz ze tak drogo ?

Przecierz wiesz, agregat od ciebie kupiłem :)
Południe, a dokładnie bielsko-Biała a jeszcze dokładniej
to obrzeża pod samymi górami :)

Wiem ze kupiles agregat ale nie pamietam skad - wydawalo mi sie
bardziej, ze Gliwice, nie wiem czemu (rejestracji samochodu nie masz
SG czasem ? ;-)

Jaki dostawca ?
Teraz to się taurus chyba nazywa.

Nie znam. Nie mozesz zmienic na kogos tanszego ? Teoretycznie rynek
jest uwolniony :)
pozdr.

--
Adam Sz.

Data: 2010-10-10 09:45:48
Autor: janusz_kk1
Dnia 09-10-2010 o 23:12:02 Adam Szendzielorz <adam.szen@gmail.com>  napisał(a):

On 9 PaĹş, 23:04, janusz_kk1 <janusz...@o2.pl> wrote:

> [...]

Wiem ze kupiles agregat ale nie pamietam skad - wydawalo mi sie
bardziej, ze Gliwice, nie wiem czemu (rejestracji samochodu nie masz
Nie SB :)

Jaki dostawca ?
Teraz to się taurus chyba nazywa.

Nie znam. Nie mozesz zmienic na kogos tanszego ? Teoretycznie rynek
jest uwolniony :)
Muszę odbior zrobić na razie jeszcze mam budowlany.

--
Pozdr
JanuszK

Data: 2010-10-10 09:54:04
Autor: Maniek4

napisał(a):

Nie znam. Nie mozesz zmienic na kogos tanszego ? Teoretycznie rynek
jest uwolniony :)
Muszę odbior zrobić na razie jeszcze mam budowlany.

No i sprawa sie wyjasnila.
Ja nie mam odbioru a taryfe mam docelowa od dwoch, trzech lat.
ZE wymagal tylko tynkow, zamknietego budynku, wlacznikow w scianach i kostek do opraw. Zaden odbior ich w ogole nie interesowal. Tobie proponuje przejsc sie do ZE i zmienic taryfe.

Pozdro.. TK

Data: 2010-10-10 01:33:11
Autor: Adam Szendzielorz
On 10 Paź, 09:54, "Maniek4" <rysiozkl...@lod.pl> wrote:

[...]

U mnie wymagali tylko 0,7 w skrzynce licznikowej jak pan z energetyki
przyszedl na "kontrole" ;)
pozdr.

--
Adam Sz.

Data: 2010-10-10 18:33:18
Autor: janusz_kk1
Koszt energii z gazu dogoniÂł koszt z prÂądu
Dnia 10-10-2010 o 09:54:04 Maniek4 <rysiozklanu@lod.pl> napisał(a):

UÂżytkownik "janusz_kk1" <janusz_kk@o2.pl> napisaÂł w wiadomoÂści
Dnia 09-10-2010 o 23:12:02 Adam Szendzielorz <adam.szen@gmail.com>
napisaÂł(a):

Nie znam. Nie mozesz zmienic na kogos tanszego ? Teoretycznie rynek
jest uwolniony :)
MuszĂŞ odbior zrobiĂŚ na razie jeszcze mam budowlany.

[...]
Ale taryfy się niewiele róşnią tzn cena za kwh bo w budowlanej mam  dodatkowe
opłaty wyrównawcze i za moc przyłączeniową i mnie one oczywiście wkurzają
ale sama cena prądu się  niewiele zmieni.

Pozdro.. TK

--
Pozdr
JanuszK

Data: 2010-10-10 20:43:42
Autor: Maniek4
Koszt energii z gazu dogoni3 koszt z pr?du

Użytkownik "janusz_kk1" <janusz_kk@o2.pl> napisał w wiadomości news:op.vkdb9sav1cvm6glinux-rj.dom...

do opraw. Zaden odbior ich w ogole nie interesowal. Tobie proponuje przejsc
sie do ZE i zmienic taryfe.

Ale taryfy się niewiele różnią tzn cena za kwh bo w budowlanej mam dodatkowe
opłaty wyrównawcze i za moc przyłączeniową i mnie one oczywiście wkurzają
ale sama cena prądu się  niewiele zmieni.

Wiesz co, tego nie sprawdzalem ale pierwszego miesiaca po zmianie placilem 1/3 tego co wczesniej nawet jak pradu nie zuzywalem.

Pozdro.. TK

Data: 2010-10-08 02:58:33
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "janusz_kk1" <janusz_kk@o2.pl> napisał w wiadomości news:op.vj7zycr11cvm6glinux-rj.dom...
No nie wiem ale u mnie na południu prąd razem z przesyłem to mam prawie
60gr za kwh.
========

Liczysz błędnie G11 zamiast G12.

Data: 2010-10-08 20:45:02
Autor: Igus'
Koszt energii z gazu dogonił koszt z prąd u
Rzeczywiście dane w tabelce były nieaktualne (ceny rosną !).
Poprawiona wersja choć nie bez błędów.
Aby była jasność:
1. Cenę ekogroszku wziąłem z Allegro i jest to cena na dobrej, ale nie najwyższej jakości ekogroszek 700zł - jak ktoś uważa, że to cena oderwana od rzeczywistości to chętnie poprawię.
2, Cena GZ50 z mojej faktury za wrzesień, przy założeniu, że ilość gazu taka jak zimą.
3. Cena propanu 2zł, być może "z kosmosu"
4. Cena drewna dębowego 170zl/mp
5. Ceny prądu G11 i G12 z mojej faktury i taryfy PGE, założyłem, że przy G12 10% idzie w dzień i 90% w nocy

Pozdrawiam

Paliwo Wartość kaloryczna Cena jednostki Sprawność urządzenia Koszt GJ
Ekogroszek 26 MJ/kg 0,70 zł 0,85 31,67 zł
Gaz GZ50 36 MJ/m3 1,89 zł 0,95 55,26 zł
Gaz GZ50 36 MJ/m4 1,89 zł 1 52,50 zł
Propan 46 MJ/kg 3,60 zł 0,95 82,38 zł
Propan 46 MJ/kg 3,60 zł 1 78,26 zł
Drewno - dąb 18,4 MJ/kg 0,2975 0,6 26,95 zł
Olej opałowy 43 MJ/kg 3,2 0,95 78,34 zł
Prąd G11 1 kWh 0,48 1 133,33 zł
Prąd G12 1 kWh 0,41 1 113,89 zł

Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu