Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu

Data: 2010-10-06 09:55:03
Autor: marko1a
Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4cac26da$0$27047$65785112news.neostrada.pl...
1kWh gaz 0,22 zł źródło http://preview.tinyurl.com/2uorvla
1kWh prąd 0,50 G11 źródło ulotka z Enei
1kWh prąd 0,25 zł w II taryfie G12 źródło moja faktura

Dotychczas chwaliłeś się tu wszystkim i udowadniałeś że masz najtaniej bo na prąd. No to w końcu było najtaniej czy dopiero się teraz zrównało, ale nie jest najtaniej?

Przypomnę że ceny nosników zmienianią się ciągle. Dzisiaj się zrównały a kto wie, może od wiosny przyszłego roku za prąd z naszych elektrowni na węgiel trzeba będzie płacić sporo więcej niz obecnie.
Popatrz na olej opałowy. Kiedyś wszyscy wstawiali kotły na olej i co? Przestawili się na tanszy gaz gdyz cena oleju poszła do góry.  Był czas gdy instalacja gazowa pomimo inwestycji była najtańszym sposobem na ciepło w domu (nie uwzględniam tu celowo kotłowni na węgiel czy pelety i inne cuda gdyż mowa o nośnikach wygodnych).
Teraz być może przyjdzie kolej na prąd jako najtańszy nośnik ale jest to u nas raczej mało prawdopodobne, przynajmniej do czasu aż nie powstanie elektrownia atomowa? Jak długo żyję tak zawsze prąd był zawsze najdroższy.
Może do wiosny, a może do wakacji i już będziemy mieć podwyżkę prądu?
 Czy opłaca się więc już przestawiać kotłownię z gazu na prąd? Myślę że nie warto a jeśli czas rzeczywiście nadejdzie  to z tym żadnego problemu raczej nie będzie gdyż w tą stronę przeróbka wystarczy tylko odpowiedniej mocy grzałki w zbiornik 1000l i kumulować energię w nocy aby mieć na dzień. Weź jednak pod uwagę że jest coraz więcej urządzeń elektrycznych z których korzystamy w dzień lub całodobowo. Dawniej zadowalałeś się telewizorem który pobierał 80-120W a dzisiaj byle większy LCD żre dwa razy więcej.

Marek

Data: 2010-10-06 19:31:59
Autor: Maniek4

Użytkownik "marko1a" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości news:4cac2b63$0$22812$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Teraz to licznik zacznie sie krecic w druga strone. :-))

Przypomnę że ceny nosników zmienianią się ciągle. Dzisiaj się zrównały a kto wie, może od wiosny przyszłego roku za prąd z naszych elektrowni na węgiel trzeba będzie płacić sporo więcej niz obecnie.

Ale jakie zrownalo? W drugiej taryfie grzejac klimatyzatorem do -5C na zewnatrz? A pozniej co? Dynamiczne piece akumulacyjne, bufory ciepla? Mowa o drogiej instalacji gazowej i kominie jakby piece akumulacyjne byly tanie a i samo przylacze energetyczne rowniez.

[...]

Elektrownia atomowa kosztuje tyle, ze przez najblizsze 30 lat nie spodziewalbym sie obnizki pradu. Poza tym kto bedzie mial interes w tym, zeby cene obnizac skoro drozej tez sie sprzedaje? Jakies dwa lata temu pisalo sie, ze polskie sieci przesylowe sa w oplakanym stanie i konieczne inwestycje moga spowodowac w dluzszym okresie wzrost cen nawet o 80%.

[...]

Ot to, duze plazny nawet wiecej. Zawsze mozna swiatla po zmierzchu nie zapalac.

Pozdro.. TK

Data: 2010-10-06 23:50:50
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Maniek4" <rysiozklanu@lod.pl> napisał w wiadomości news:i8ibqe$fau$1news.onet.pl...

[...]

Nie wiem czego się czepiasz ale nie musisz tłumaczyć.  :-)

[...]

Taka sytuacja ostatniej zimy trwała KILKA DNI. Mam wykresy temperatur i monitoring tychże w kilku punktach.
Tak, dynamiczne piece akumulacyjne. Mogę też olejaki, ale nie było ostatnio takiej potrzeby. Przyłącze mam "od zawsze". Piece kupiłem tak tanio, że mogę załatwić każdemu z dowozem na miejsce mało używany Stiebel za 1000 zł. Albo np mi się trafił fabrycznie nowy Inproel za 1/3 ceny. Nawet z fakturą.

[...]

Nie będzie obniżki prądu!
Wszystko podrożeje!
Fakt jest taki, że prąd na razie drożeje wolniej. :-)

zeby cene obnizac skoro drozej tez sie sprzedaje? Jakies dwa lata temu pisalo sie, ze polskie sieci przesylowe sa w oplakanym stanie i konieczne inwestycje moga spowodowac w dluzszym okresie wzrost cen nawet o 80%.

Zwykły lobbing. Nie podniecaj się.

Może do wiosny, a może do wakacji i już będziemy mieć podwyżkę prądu?
Czy opłaca się więc już przestawiać kotłownię z gazu na prąd? Myślę że nie

Nigdy!!!

warto a jeśli czas rzeczywiście nadejdzie  to z tym żadnego problemu raczej nie będzie gdyż w tą stronę przeróbka wystarczy tylko odpowiedniej mocy grzałki w zbiornik 1000l i kumulować energię w nocy aby mieć na

Bzdura. Straty na przesyle itp. Bez sensu. Grzanie prądem tylko pod warunkiem dosłania energii elektrycznej do pomieszczenia ogrzewanego lub pompy ciepła.

[...]

Hmm. Ostatnio wymieniłem w swojej sieci kilka komputerów żrących 100W na mające podobną moc obliczeniową pobierające 8W.
:-)
Żarówki prawie wszystkie mam energooszczędne. AGD prawie całe w klasie A+. Jak z sufitu spadną ceny solarów, to też sobie założę.

Ot to, duze plazny nawet wiecej. Zawsze mozna swiatla po zmierzchu nie zapalac.

Co za pech. Lubię dużo światła i zawsze zapalam kilka żarówek. Energooszczędnych. :-)

Co będzie nie wie nikt.
Gdybym był na miejscu budujących się, to dałbym tanie rury w podłogę i podłógówkę, przelotki w stropy i ściany dla ewentualnych rur CO (gdyby podłogowe zawiodło), ale zatkane później pianką i dużą kotłownię umożliwiającą podłączenie równoległe kilku kotłów na różne paliwa. Do tego rury lub przelotki na dach do solarów, które za 10 lat będą kosztować normalnie, czyli 1500 zł. :-)
Najlepiej inwestować w energię dobrze izolując dom.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-10-07 01:06:50
Autor: Maniek4

Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4cacef4c$0$22794$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Tak, zgadza sie. Mieszkasz gdzies w Lubuskiem czy gdzie tam indziej. U nas na wschodzie czesto gesto spadalo sporo ponizej 20C i to nie tylko noca. Ja z takiej klimatyzacji pozytku wiekszego bym nie mial poza okresem letnim rzecz jasna. A wiec, mieszkasz na biegunie ciepla i Twoj przypadek jak i Marko1a jest dla grupy tak naprawde malo miarodajny.

[...]

Wszystko to prawda tylko ze swoje wady niestety maja, ale o tym juz pisywalismy...

[...]

Nie podniecam sie bo ceny pradu bija tak naprawde we wszystkich nawet tych co go w ogole nie uzywaja, tak ze mam nadzieje, ze masz racje.

Ot to, duze plazny nawet wiecej. Zawsze mozna swiatla po zmierzchu nie zapalac.

Co za pech. Lubię dużo światła i zawsze zapalam kilka żarówek. Energooszczędnych. :-)

No wiesz, ja planujac i robiac oswietlenie w kuchni i jadalni, zreszta w calym domu kupujac i instalujac nowe rzeczy, bo cos w koncu trzeba, doszedlem do tego, ze w kuchni cale oswietlenie nadblatowe pobiera max 15W a w jadalni oswietlenie duzego sufitu ok. 20m^2 tylko jakies 5W. Calosc to LED a energooszczedna lampa Philips wiszaca w kuchni o dziwo ma zarowke 60W, fakt swieci bardzo mocno. A wiec na etapie realizacji w miare latwo pewne rzeczy zastosowac, tyle ze instalacyjnie wcale tak tanio to nie wychodzi i prawde mowiac nie mam pojecia kiedy to mi sie zwroci ale tez  i nie o to chodzi, podobnie jak inwestycja w energooszczedne zarowki. Poki co sa bardzo drogie w porownaniu z tym co oferuja, no ale takie mamy przepisy wymyslane przez durni ktorym obce jest pojecie konkurencji. Innymi slowy Twoje jak i moje oswietlenie pobiera malo pradu ale za darmo nie jest i nie mozna powiedziec, ze tak naprawde jedyne co robia to biora malo pradu i swieca. To cos jak solary, trudno powiedziec, ze mnie woda latem zupelnie nic nie kosztowala choc faktycznie tak jest, ale gdyby tak bylo to nie kosztowala by wszystkich tych ktorzy nie poniesli kosztow instalacji a tak przeciez nie jest. Od kosztow inwestycji moge sobie odejmowac jedynie nienaliczone rachunki za gaz czekajac az suma bilansowa wyniesie zero. Wspomniana plazma z tendencja do nie jednej plazmy w domu rachunek za prad skutecznie podnosi. Szybko gotujace czajniki tez, wiec rachunki tendencji znizkowej zdaja sie nie miec.

Pozdro.. TK

Data: 2010-10-07 07:08:49
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Maniek4" <rysiozklanu@lod.pl> napisał w wiadomości news:i8ive9$7jk$1news.onet.pl...

[...]

No tak. Fakt że tu jest tak na oko 10 stopni cieplej niż w Suwałkach, albo na Podhalu.

[...]

Oczywiście. Ale czemu mam nie korzystać z tego, że tu klimat jest minimalnie lepszy?

[...]

Jestem na etapie pracy nad oświetleniem kuchni. I wymyśliłem linijki LED. Ale nie dlatego że są oszczędne, tylko z powodu kształtu i wygody oraz możliwości pracy bez wentylacji. LED ma prawie identyczną sprawność, jak świetlówki kompaktowe. Wadą jest nieciągłe widmo i cena. Zalety to brak grzania się, małe wymiary umożliwiające realizację ciekawych pomysłów itp.

[...]

No nie wiem. W pokoju do pracy mam włączone od 20 do  60W w żarówkach energooszczędnych i daje mi to dużą wygodę. Nienawidzę ciemności podczas pracy i zwykle zapalam wszystko co mogę, a grzebiąc w zakamarkach jeszcze zakładam czołówkę 3W Petzla. :-)

[...]

Właśnie z tego powodu są pewne miejsca jak korytarz i piwnica, gdzie ciągle są żarówki starego typu. Są tak rzadko używane, że na razie pozostawiam.

[...]

Dość prosto można policzyć czas, po którym w taryfie G11 zwróci się żarówka energooszczędna. Standardowa żarówka 100W to coś mniej więcej 4 zł, a energooszczędna 20 W to od 20 (chociaż Osramy kilkunastowatowe za 5 zł też kupowałem).
Różnica 16 zł. Cena prądu 0,50 zł. Różnica poboru 80W.
16/0,50=32kWh.
32kWh/0,08kW=400 godzin.

Przy używaniu 8 godzin dziennie żarówka energooszczędna zwraca się po DWÓCH MIESIĄCACH.

Data: 2010-10-07 07:34:45
Autor: Panslavista
Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
"Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote in message news:4cad55f5$0$22792$65785112news.neostrada.pl...

    Standardowa żarówka to 60 W. Jeżeli potrzebuję do należytego oświetlenia pokoju 240 W w zwykłych żarówkach to i tak je zastosuję - 4 szt + regulator.
Mam oszczędne jak i diodowe - ogólnie rzecz mówiąc panie WerbumMobile są GWno warte. Już lepiej oszczędności robić doświetlając rano i popołudniu mieszkanie (dom) przy pomocy luster.

Data: 2010-10-07 08:47:43
Autor: marko1a
Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4cad55f5$0$22792$65785112news.neostrada.pl...

Oczywiście. Ale czemu mam nie korzystać z tego, że tu klimat jest minimalnie lepszy?

A ja korzystam z mojego klimatu i cieszę się że zima jest jak zima a nie jakaś plucha kiedy wszyscy wokoło smarkają i kichają roznosząc bakterie.
Cieszę się że po pracy jadę do domciu 5 minut, zjadam coś pakuję narty i za 30-40 minut jestem na stoku w Wierchomli, albo na Jaworzynie lub gdzieś indziej i cieszę się że jest zima bo warunki dobre. A ty? Jeżeli nie jeździsz na nartach to pewnikiem obmacujesz pilota a jeżeli jeździsz to za jeden dojazd  do gór zapłacisz więcej niż ci ten klimat ciepły daje zaoszczędzić na grzaniu przez całą zimę.

(chociaż Osramy kilkunastowatowe za 5 zł też kupowałem).

I po takich tanich żarówkach nosić będziesz albo już nosisz okulary jak denka od słoików.

Marek

Data: 2010-10-07 20:53:58
Autor: Maniek4
[...]

A no oczywiste, ja moge Ci tylko pozazdroscic.

[...]

Oczywiscie w kuchni LED to przede wszystkim wykorzystanie zalet tego zrodla swiatla, przy okazji po prostu eksploatacyjnie wychodzi bardzo tanio. Led pod szafkami to same zalety, mozna podswietlic miejsca ktorych wczesniej wrecz nie dalo sie podswietlic i do tego w taki sposob w jaki wczesniej nie bylo wrecz mozliwe. Mam nawet dwie wiszace lampy nisko nad blatem dzieki wlasnie LED bo zwykle halogeny "zjadlyby" mi okleine blatu z powodu temperatury.

Właśnie z tego powodu są pewne miejsca jak korytarz i piwnica, gdzie ciągle są żarówki starego typu. Są tak rzadko używane, że na razie pozostawiam.

Tutaj jedynym zamiennikiem beda LED, tyle ze poki co cena jest zupelnie bez sensu.

Przy używaniu 8 godzin dziennie żarówka energooszczędna zwraca się po DWÓCH MIESIĄCACH.

No przy zalozeniu, ze uzywasz jednej zarowki przez 8 godzin. Tak naprawde uzywa sie wiecej zarowek i przynajmniej ja raczej nie przez 8 godzin dziennie. Dla dwoch zarowek to stosunek 8zl do 32zl i przykladowych 8 godzin dla obu.

Pozdro.. TK

Data: 2010-10-07 08:40:37
Autor: marko1a
[...]

Eee nieee. Ja mieszkam w Sączu a tu przymrozić potrafi. Ostatni sezon to mrozy poniżej -20 trzaskały, nawet przez cały tydzień tak było

Marek

Data: 2010-10-07 08:37:43
Autor: marko1a
[...]

A to ja już wiem kto zabrał z wystawki spod domu mojego szwagra stare piece które on powymieniał.

Fakt jest taki, że prąd na razie drożeje wolniej. :-)\

Na razie.

Hmm. Ostatnio wymieniłem w swojej sieci kilka komputerów żrących 100W na mające podobną moc obliczeniową pobierające 8W.

8W? To to sam procersor 80286 tyle pobierał 20 lat temu. Komu ty takie banialuki wypisujesz?
Przeciętny 3,5" dysk twardy po to tylko aby się kręcił pobiera do 20W.

Żarówki prawie wszystkie mam energooszczędne. AGD prawie całe w klasie A+.

normalnie, czyli 1500 zł. :-)

Solary za 1500? Masz pojęcie ile jakiego materiału w solarach się stosuje i ile pracy trzeba poświęcić na jego zbudowanie i zainstalowanie
wraz z materiałami pomocniczymi?

Marek

Data: 2010-10-11 11:17:14
Autor: marko1a
[...]

No to jak, rozwiniesz może temat i podpowiesz jakie to komputery pobierające 8W montowałeś.

Marek

Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu