Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu

Data: 2010-10-06 12:07:46
Autor: Jacek
Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu
Nieprawda z tym współczynnikiem przy klimatyzatorach.
Po pierwsze - tak wysoki współczynnik mają one przy temperaturze na zewnątrz ok 20 st, a wtedy raczej nie ma potrzeby grzania. Ze spadkiem temperatury na zewnątrz współczynnik szybko maleje do ok 1 w okolicach zera st.
Jeżeli występuje oblodzenie na jednostce zewnętrznej to cała zabawa kończy się.
Ponadto niektóre tylko klimatyzatory mogą grzać przy temperaturach ujemnych (mój Fujitsu np. przy minus 17 jeszcze coś tam usiłuje walczyć ale szacuję go na max 1/4 wydajności).
Jacek

Data: 2010-10-06 23:35:01
Autor: Jan Werbinski
Użytkownik "Jacek" <maps@google.pl> napisał w wiadomości news:i8hhpg$hkh$1news.task.gda.pl...
[...]

Mam Fujitsu inwerter. Grzeje do -15. Przy temperaturach poniżej -10 jest mało wydajny i moim zdaniem nie ma sensu go katować. Przy temperaturze -5 sprawdza się znakomicie i pobierając maks 1,2 kW nagrzewa pomieszczenia kilka razy szybciej niż Farelka 2kW. Wniosek z tego, że COP przy -5 jest na oko większe od 3.
Ostatniej zimy temperatura poniżej -15 była tylko przez kilka dni. Rekord to -27. Monitorowana non stop w kilku miejscach.
To moje zdanie, a Ty miej swoje. :-)

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Koszt energii z gazu dogonił koszt z prądu