Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok

Data: 2010-08-07 02:28:45
Autor: jacek2v
Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
On 6 Sie, 21:58, " Gwidon" <guidonn.WYT...@gazeta.pl> wrote:
Znalazłem dziś program, który oblicza ile tracimy na niepotrzebnym zużyciu
paliwa przez nakaz jazdy na światłach w dzień.
Mnie wyszło 240 zł rocznie, a wam?

http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip

Niby nie majątek, ale jednak coś, poza tym w Polsce jest 14 mln samochodów.
Rozproszenie strat i koncentracja korzyści - tak działają najlepsi oszuści.
Okradziony nie odczuwa małej straty, beneficjent z wielu takich strat osiąga
znaczny zysk.

Hej,

W sprawie świateł, proszę włączcie myślenie trochę "głębsze" niż 2+2.
1. Program. Nie jestem wstanie zweryfikować czy metoda jest dobra, ale
na oko wygląda ok. Moja teza program mija się mocno z prawdą, jeśli
chodzi o wyliczenie rzeczywistych kosztów - chodzi o tak zwane
"szczegóły" albo "niuanse" :)
Przykład1. Wpisuję osobowy/diesel/1h dziennie/4,2ON (teraz nawet
mniej :)) wychodzi 95,81
Mhh, to ile ja rocznie (w dzień) pokonuję? 365*1h*60km/h (taką średnią
sobie przyjąłem, moja chyba jest większa, ale co mi tam :))
= 21 900km dużo. Tylko ja robię w roku coś pod 40kkm i to w nocy, nad
ranem w deszczu, zawiei itd Dalsze wyjazdy zaczynam przeważnie w nocy,
staram się w dzień pracować a nie pracuje za kółkiem ;)
Znam sporo ludzi, którzy robią rocznie mniej niż 20kkm. Raz taksówkarz
przyznał mi się, że rocznie robi 15kkm - ale i tak mu nie wierzę :)
Reasumując kwota mocno zawyżona (95,81).
Ale zweryfikujmy dalej.
Przykład 2.
wpiszmy osobowy/diesel/2h dziennie/4,2ON -> 191,63 -> 43800 - tyle
zrobiłem rocznie tylko raz na przestrzeni kilkudziesięciu lat :)

Oczywiście są korki i przebiegi będą mniejsze. Ale czy ten program
uwzględnia, że mam xenony, które zużywają mniej prądu?
Same gdybania.

A wracając do zapalonych świateł w dzień, możliwe, że dzięki nim
zawdzięczam życie, albo co najmniej zdrowie - parę razy w słońcu  nie
zauważyłbym nadjeżdżającego z naprzeciwka samochodu, gdyby nie jego
zapalone światła. Nie wiem jak dla Ciebie panie Gwidonie, ale ja mogę
do końca życia płacić te parę złotych za ten mój i innych luksus :)

Pzdr.
Jacek

Data: 2010-08-07 19:56:22
Autor: Gwidon
Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
jacek2v <jacek2v@gmail.com> napisał(a):

A wracaj=B1c do zapalonych =B6wiate=B3 w dzie=F1, mo=BFliwe, =BFe dzi=EAki =
nim
zawdzi=EAczam =BFycie, albo co najmniej zdrowie - par=EA razy w s=B3o=F1cu =
 nie
zauwa=BFy=B3bym nadje=BFd=BFaj=B1cego z naprzeciwka samochodu, gdyby nie je=
go
zapalone =B6wiat=B3a. Nie wiem jak dla Ciebie panie Gwidonie, ale ja mog=EA
do ko=F1ca =BFycia p=B3aci=E6 te par=EA z=B3otych za ten m=F3j i innych luk=
sus :)

Pzdr.
Jacek

A gdzie ten niewidzialny samochód jechał? Swoim pasem, twoim pasem? --

Data: 2010-08-08 12:08:38
Autor: jacek2v
On 7 Sie, 21:56, " Gwidon" <guid...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
jacek2v <jace...@gmail.com> napisał(a):

> [...]

> Pzdr.
> Jacek

A gdzie ten niewidzialny samochód jechał? Swoim pasem, twoim pasem?

On jechał swoim pasem, ja chciałem wyprzedzać, czyli byłaby czołówka,
gdybym go nie zauważył.
Oczywiście byłaby to moja wina :)

Z włączonymi światłami jest podobnie jak z kierunkowskazami,
kierującemu są niepotrzebne i tylko kosztują, ale innym uczestnikom
ruchu są niezbędne :)

PS: W Twojej odpowiedzi, mój tekst ma dziwne polskie czcionki, co jest
grane? Ktoś coś z tego rozumie?
Kodowanie czy co?

Pzdr.

Data: 2010-08-09 07:19:58
Autor: Gwidon
Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
jacek2v <jacek2v@gmail.com> napisał(a):
On jecha=B3 swoim pasem, ja chcia=B3em wyprzedza=E6, czyli by=B3aby czo=B3=
=F3wka,
gdybym go nie zauwa=BFy=B3.
Oczywi=B6cie by=B3aby to moja wina :)

Jak jechał swoim pasem, a ty nie byłeś pewny warunków to jaki prawem chciałeś
wyprzedzać przed upewnieniem się czy można? Myślałeś, że "samo się zobaczy"?

Z w=B3=B1czonymi =B6wiat=B3ami jest podobnie jak z kierunkowskazami,
kieruj=B1cemu s=B1 niepotrzebne i tylko kosztuj=B1, ale innym uczestnikom
ruchu s=B1 niezb=EAdne :)

Nie, nie jest tak samo, cytuję Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji
Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG
ONZ) &#8211; Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do urządzeń
oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej

&#8222;Światło kierunkowskazu&#8221; oznacza światło używane do wskazania innym
użytkownikom drogi
zamiaru zmiany kierunku jazdy w prawo lub w lewo.

&#8222;Światło mijania&#8221; oznacza światło używane do oświetlenia drogi z przodu
pojazdu, niepowodujące
olśnienia ani dyskomfortu dla kierowców pojazdów nadjeżdżających z przeciwka i dla
innych użytkowników drogi.

Niby rzecz oczywista, ale jak widać niektórzy nie wiedzą takich podstawowych
rzeczy.

Data: 2010-08-09 11:25:09
Autor: Sebastian Kaliszewski
Gwidon wrote:
[...]

Upewnił się że można. Tylko mu źle wyszło to upewnienie. Człowiek *jest* omylny i dlatego są wypadki.

[...]

[nonsensowna gadka w trzecią stronę ciach]

ROTFL!

Ręce opadają... Analfabetyzm funkcjonalny?

Jeszcze raz, wyraźniej:

Twój kierunkowskaz tobie samemu nic nie daje. Twoje światłą mijania tobie samemu nic nie dają. Jedno i drugie jest dla innych uczestników ruchu, nie dla ciebie.

\SK

Data: 2010-08-09 10:18:08
Autor: Gwidon
Sebastian Kaliszewski <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> napisał(a):
Upewnił się że można. Tylko mu źle wyszło to upewnienie. Człowiek *jest* omylny i dlatego są wypadki.

Wypadki są i będą. Przez włączone światła zamiast patrzeć uważnie, myśli, że
"samo się zobaczy". Skutków chyba nie muszę wyjaśniać, a może jednak?

[nonsensowna gadka w trzecią stronę ciach]

ROTFL!

Ręce opadają... Analfabetyzm funkcjonalny?

A co w tym śmiesznego? Nie umiesz czytać tekstu bardziej formalnego niż na
grupie pl.misc.sanochody? To do szkoły!

[...]

No to jeszcze raz, wyraźniej:

Data: 2010-08-09 11:35:29
Autor: jacek2v
On 9 Sie, 12:18, "Gwidon" <guid...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
Sebastian Kaliszewski <s.bez_sp...@remove.this.informa.and.that.pl> napisał(a):

> [...]

"samo się zobaczy". Skutków chyba nie muszę wyjaśniać, a może jednak?

Jeśli tak myślisz i robisz to zmień to. Nie wiem, skąd takie nie
logiczne myślenie. Co może jeszcze zamkniesz oczy, bo światła
włączone :)?

No to jeszcze raz, wyraźniej:
[...]

Ale co z tego? To jest tylko przepis. Fakt prawdę piszą oświetlają
światła drogę nie da się ukryć :)
Jeśli pójdziemy Twoim tokiem rozumowania to można dojść do ciekawych
wniosków :) Np. mogę w nocy wyłączyć światła i będzie ok. Mi one nie
potrzebne bo mam noktowizor :) (chyba w Mercu S500 już jest ten
patent)
Jak sam widzisz dowodzenie, że światła są tylko dla mnie jako kierowcy
prowadzi do absurdów.

Pzdr.
Jacek

Data: 2010-08-09 20:07:55
Autor: Gwidon
Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
jacek2v <jacek2v@gmail.com> napisał(a):
Ale co z tego? To jest tylko przepis. Fakt prawd=EA pisz=B1 o=B6wietlaj=B1
=B6wiat=B3a drog=EA nie da si=EA ukry=E6 :)
Je=B6li p=F3jdziemy Twoim tokiem rozumowania to mo=BFna doj=B6=E6 do ciekaw=
ych
wniosk=F3w :) Np. mog=EA w nocy wy=B3=B1czy=E6 =B6wiat=B3a i b=EAdzie ok. M=
i one nie
potrzebne bo mam noktowizor :) (chyba w Mercu S500 ju=BF jest ten
patent)
Jak sam widzisz dowodzenie, =BFe =B6wiat=B3a s=B1 tylko dla mnie jako kiero=
wcy
prowadzi do absurd=F3w.

Już nawet jaskiniowcy wiedzieli po co jest sztuczne światło i ze służy do
oświetlania jaskini, gdy jest ciemno.
Ty nawet tego nie wiesz, za to pewnie TVN włączony 24 na dobę.

Data: 2010-08-09 22:52:22
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-08-09 22:07, Gwidon pisze:

Ty nawet tego nie wiesz, za to pewnie TVN włączony 24 na dobę.

Możesz nie udowadniać na każdym kroku, że jesteś wyborcą PiSu (ew.UPR)?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-08-10 06:28:09
Autor: Gwidon
Marcin \Kenickie\ Mydlak <eikcinek@34xob.lp> napisał(a):
W dniu 2010-08-09 22:07, Gwidon pisze:

> Ty nawet tego nie wiesz, za to pewnie TVN włączony 24 na dobę.

Możesz nie udowadniać na każdym kroku, że jesteś wyborcą PiSu (ew.UPR)?

Dla ciebie każdy kto nie ogląda TVN to wyborca PiSu?

Data: 2010-08-10 09:52:30
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-08-10 08:28, Gwidon pisze:
[...]

Każdy to nie. Ale każdy, kto się obnosi ze swoją nienawiścią i bezpodstawnie wytyka innym zapatrzenie w tę stację, już tak.

Data: 2010-08-10 10:39:11
Autor: Gwidon
[...]

Dlaczego bezpodstawnie?

Data: 2010-08-11 10:16:08
Autor: Sebastian Kaliszewski
Gwidon wrote:
Marcin \Kenickie\ Mydlak <eikcinek@34xob.lp> napisał(a):
Każdy to nie. Ale każdy, kto się obnosi ze swoją nienawiścią i bezpodstawnie wytyka innym zapatrzenie w tę stację, już tak.

Dlaczego bezpodstawnie?

Ręce opadają.

Dlatego bezpodstawnie, Neeelix, że np. wielu nie o ogląda.

\SK

Data: 2010-08-11 00:49:47
Autor: B.P. \(pobo\)
Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
Już nawet jaskiniowcy wiedzieli po co jest sztuczne światło i ze służy do
oświetlania jaskini, gdy jest ciemno.

I tu się Pan myli Panie Gwidonie :)
Jestem właśnie po wycieczce do Egiptu. Dla tych którzy jeszcze nie doświadczyli realiów ruchu drogowego w tym kraju podam, że tubylcy NIE UŻYWAJĄ ŚWIATEŁ RÓWNIEŻ W NOCY. Najczęściej mają włączone tylnie, nie mają włączonych świateł przednich :)  Czasami z przodu są jakieś ledy (oczywiście niebieskie :)
http://www.youtube.com/watch?v=bAH-mTbkr8M

1:16 samochód bez świateł (widać również że nie ma z przodu :)

To co się dzieje na drogach naprawdę trudno opisać. Naprawdę uważa Pan że to jest ten słuszny kierunek ewolucji?

pobo

P.S. Zachowanie kierowców-anglików bez komentarza

Data: 2010-08-11 06:38:21
Autor: Gwidon
B.P. \(pobo\) <pobo2000@spamu.nie.lubie.poczta(dot)onet.pl> napisał(a):
> [...]

Jestem właśnie po wycieczce do Egiptu. Dla tych którzy jeszcze nie doświadczyli realiów ruchu drogowego w tym kraju podam, że tubylcy NIE UŻYWAJĄ ŚWIATEŁ RÓWNIEŻ W NOCY.

I co z tego? Widziałeś jakiś wypadek z tego powodu? Radzą sobie i widocznie
tak im dobrze.
Poza tym polecam lekcje logiki. To, że światła zostały wynalezione do używania
w nocy, to nie znaczy, że noc jest po to, żeby były włączone światła.
Poproszę o następny zestaw pytań.

Data: 2010-08-11 09:56:53
Autor: jacek2v
On 11 Sie, 08:38, "Gwidon" <guid...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
B.P. \(pobo\) <pobo2...@spamu.nie.lubie.poczta(dot)onet.pl> napisał(a):

> [...]

w nocy, to nie znaczy, że noc jest po to, żeby były włączone światła.

Ale i nie oznacza, że światła mają świecić tylko w nocy - drobi
logiku :) - tusze

Pzdr.

Data: 2010-08-11 19:19:20
Autor: Gwidon
Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
jacek2v <jacek2v@gmail.com> napisał(a):

Ale i nie oznacza, =BFe =B6wiat=B3a maj=B1 =B6wieci=E6 tylko w nocy - drobi
logiku :) - tusze

Tak, tak, masz rację. Jeżeli papier toaletowy został stworzony do używania w
kiblu, to mozna na nim pisać. --

Data: 2010-08-12 09:21:59
Autor: jacek2v
On 11 Sie, 21:19, "Gwidon" <guid...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
> [...]

> logiku :) - tusze

Tak, tak, masz rację. Jeżeli papier toaletowy został stworzony do używania w

Oczywiście, że można, nawet ktoś coś na nim napisał/wydrukował - tusze
2 :)

Pzdr.

Data: 2010-08-11 14:49:15
Autor: B.P. \(pobo\)
Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
I co z tego? Widziałeś jakiś wypadek z tego powodu? Radzą sobie i widocznie
tak im dobrze.

Widziałem dwa:
1. Potrącenie pieszego - wszedł na jezdnię "bo nic nie jechało"
2. Kolizja przy zmianie pasa - kierowca zmieniający pas przekonał się że pas jednak nie był wolny tylko trochę za późno :)

pobo

Data: 2010-08-11 19:17:00
Autor: Gwidon
> [...]

2. Kolizja przy zmianie pasa - kierowca zmieniający pas przekonał się że pas jednak nie był wolny tylko trochę za późno :)

No tak. W Polsce nie ma tego typu wypadków.

Data: 2010-08-11 07:42:06
Autor: Przemysław Gubernat
W dniu 2010-08-11 00:49, B.P. (pobo) pisze:
Już nawet jaskiniowcy wiedzieli po co jest sztuczne światło i ze służy do
oświetlania jaskini, gdy jest ciemno.

I tu się Pan myli Panie Gwidonie :)
Jestem właśnie po wycieczce do Egiptu. Dla tych ktĂłrzy jeszcze nie doświadczyli realiĂłw ruchu drogowego w tym kraju podam, Ĺźe tubylcy NIE UĹťYWAJĄ ŚWIATEŁ RÓWNIEĹť W NOCY. Najczęściej mają włączone tylnie, nie mają włączonych świateł przednich :)  Czasami z przodu są jakieś ledy (oczywiście niebieskie :)
http://www.youtube.com/watch?v=bAH-mTbkr8M

1:16 samochód bez świateł (widać również że nie ma z przodu :)

Nie tylko w Egipcie, w Maroku także. Jedziesz sobie spokojnie drogą ekspresową a
tam taxówka wyładowana ludźmi - bez świateł...... Allah go chyba prowadzi, czy
jak ?? ;)

To co się dzieje na drogach naprawdę trudno opisać. Naprawdę uważa Pan że to jest ten słuszny kierunek ewolucji?

Eliminuje osoby o niezbyt dużej ilości zwojów ;-)

--
[WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI
CB: Intek M-490 ML 145

+-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+
| _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna   |
+-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+

Data: 2010-08-11 06:40:35
Autor: Gwidon
Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
Przemysław Gubernat <repcio@WYKASUJ-To.r3pc10.pl.na.newsach> napisał(a):
Nie tylko w Egipcie, w Maroku takĹźe. Jedziesz sobie spokojnie drogÄ&#65533;ekspresow
Ä&#65533;a
tam taxĂłwka wyĹ&#65533;dowana ludĹşmi - bez Ĺ&#65533;iateĹ&#65533;..... Allah go chyba prowadzi,
 czy
jak ?? ;)

Jedzie sobie spokojnie Marokańczyk polską drogą w dzień (co tam Marokańczyk,
choćby Niemiec), a tu nagle samochód podświetlony jak choinka. I do końca
trasy już w nerwach, że może spotkać znowu podobnego idiotę.

Data: 2010-08-11 10:23:35
Autor: Axel
"Gwidon" <guidonn@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message

[...]

Ooo, naprawde? A jechales kiedys niemiecka autostrada? Bo tam w dzien bardzo duzo samochodow na swiatlach jezdzi. A przeciez na autostradzie mala szansa na czolowke....

--
Axel

Data: 2010-08-11 11:20:08
Autor: Sebastian Kaliszewski
Axel wrote:
[...]

Przecież to zwykły troll, pewnie kolejne wcielenie Neelixa

Data: 2010-08-11 19:15:31
Autor: Gwidon
Axel <alexb@polbox.BEZSPAMU.com> napisał(a):
> [...]

Ooo, naprawde? A jechales kiedys niemiecka autostrada? Bo tam w dzien bardzo duzo samochodow na swiatlach jezdzi. A przeciez na autostradzie mala szansa na czolowke....

5% to dużo? Poza tym rozróżniasz ty światła dzienne od świateł mijania
używanych w dzień?

Data: 2010-08-11 09:55:34
Autor: jacek2v
Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
On 11 Sie, 07:42, Przemysław Gubernat <rep...@WYKASUJ-
To.r3pc10.pl.na.newsach> wrote:

> [...]

> jest ten słuszny kierunek ewolucji?

Eliminuje osoby o niezbyt dużej ilości zwojów ;-)

Po prostu w tych krajach przeczytali i zrozumieli jak Mr Gwidon
przytaczane przez niego przepisy :)
Tylko nikt im chyba nie powiedział, że obowiązują w UE :)

Pzdr.

Data: 2010-08-11 09:52:31
Autor: jacek2v
On 9 Sie, 22:07, "Gwidon" <guid...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
> [...]

oświetlania jaskini, gdy jest ciemno.
Ty nawet tego nie wiesz, za to pewnie TVN włączony 24 na dobę.

Przecież sam to we wcześniejszym poście udowadniałeś :)

Pzdr.

Data: 2010-08-11 10:14:06
Autor: Sebastian Kaliszewski
Gwidon wrote:
[...]

Oh, i dlatego jest mniej czołówek niż było.

Nie, nie jest tak samo, cytuję Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji
[nonsensowna gadka w trzecią stronę ciach]

ROTFL!

Ręce opadają... Analfabetyzm funkcjonalny?

A co w tym śmiesznego?

Twoja niezdolność zrozumienia co się do ciebie pisze.

  Nie umiesz czytać tekstu bardziej formalnego niż na
grupie pl.misc.sanochody? To do szkoły!

ROTFL!

[powtarzanie się w kółko ciach]

Jednak analfabetyzm. Co oświetlą w dzień?

\SK

Data: 2010-08-11 19:23:21
Autor: Gwidon
Gwidon wrote:
> [...]
> "samo się zobaczy". Skutków chyba nie muszę wyjaśniać, a może jednak?

Oh, i dlatego jest mniej czołówek niż było.

2006 - zderzeń czołowych - 5584, zabitych - 1012
2007 - zderzeń czołowych - 5595, zabitych - 1020

Źródło: policja.pl

No i kolejny raz porażka na całej linii.

Data: 2010-08-11 21:37:17
Autor: MadMan
Dnia Wed, 11 Aug 2010 19:23:21 +0000 (UTC), Gwidon napisał(a):

2006 - zderzeń czołowych - 5584, zabitych - 1012
2007 - zderzeń czołowych - 5595, zabitych - 1020

Źródło: policja.pl

No i kolejny raz porażka na całej linii.

A ile było w tych latach samochodokilometrów zrobionych?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-11 19:46:50
Autor: Gwidon
MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał(a):
Dnia Wed, 11 Aug 2010 19:23:21 +0000 (UTC), Gwidon napisał(a):

> 2006 - zderzeń czołowych - 5584, zabitych - 1012
> 2007 - zderzeń czołowych - 5595, zabitych - 1020

A ile było w tych latach samochodokilometrów zrobionych?

Czy mój przedmówca coś o tym wspominał? Nie.
On tylko usłyszał w TVN, że spadała liczba zderzeń czołowych, co okazało się
kłamstwem.
Może jeszcze zapytaj ile było w tych latach tirówek na drogach.

Data: 2010-08-11 22:05:23
Autor: MadMan
Dnia Wed, 11 Aug 2010 19:46:50 +0000 (UTC), Gwidon napisał(a):

[...]

Nie interesuje mnie to, interesuje mnie wpływ świateł na bezpieczeństwo. Jeśli liczba samochodokilometrów w 2007 roku zwiększyła się o więcej niż
0.8% - możemy wysnuć wniosek że światła działają pozytywnie. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-12 06:55:21
Autor: Gwidon
> [...]
Dnia Wed, 11 Aug 2010 19:46:50 +0000 (UTC), Gwidon napisał(a):

>>> 2006 - zderzeń czołowych - 5584, zabitych - 1012

Liczba samochodów zwiększa się od dawna, również do roku 2006 i wtedy liczba
wypadków spadała (bez nakazu!).
Wzrosła TYLKO w 2007.

http://www.prokapitalizm.pl/wp-content/uploads/2010/05/wykres_dadrl.jpg

Data: 2010-08-12 09:24:10
Autor: jacek2v
On 11 Sie, 21:46, "Gwidon" <guid...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
MadMan <madma...@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał(a):

> A ile było w tych latach samochodokilometrów zrobionych?

Czy mój przedmówca coś o tym wspominał? Nie.
On tylko usłyszał w TVN, że spadała liczba zderzeń czołowych, co okazało się
kłamstwem.

Teraz to chyba Ty kłamiesz. Nie znalazłem w wypowiedzi Twojego
przedmówcy nic coby jakoby usłyszał w TVN.

Pzdr.

Data: 2010-08-09 11:28:16
Autor: jacek2v
On 9 Sie, 09:19, "Gwidon" <guid...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
> [...]

wyprzedzać przed upewnieniem się czy można? Myślałeś, że "samo się zobaczy"?

Gwidonie drogi, zaczynam podejrzewać złośliwość Twoją :)
Czy uważasz, że powinienem zatrzymać się i wysiąść z auta oraz
odczekać? To miałeś na myśli mówiąc, że powinienem się upewnić?
Wychyliłem się i zerknąłem, auta nie było widać. W ostatniej chwili
(jak już zacząłem manewr) zauważyłem jego WŁĄCZONE W DZIEŃ ŚWIATŁA co
uratowało i mnie i to drugie auto. Dzięki temu, że były WŁĄCZONE te
ŚWIATŁA, czyli kierowca nie był "liczykrupą" nic się nie stało.
Czy teraz jest wystarczająco jasno?

> [...]

oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej
Niby rzecz oczywista, ale jak widać niektórzy nie wiedzą takich podstawowych

Totalnie nie wiem co chciałeś mi dać do zrozumienia przytaczając ten
przepis. Czy Twoim zdaniem kierunkowskazy są dla innych, reszta
świateł dla posiadacza auta? Nie kapuję :)

Zamiast grzebać się w przepisach, włącz myślenie i rozsądek, oraz
przewidywanie na drodze.

Pzdr.
Jacek

Data: 2010-08-09 20:09:41
Autor: Gwidon
Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
jacek2v <jacek2v@gmail.com> napisał(a):
Gwidonie drogi, zaczynam podejrzewa=E6 z=B3o=B6liwo=B6=E6 Twoj=B1 :)
Czy uwa=BFasz, =BFe powinienem zatrzyma=E6 si=EA i wysi=B1=B6=E6 z auta ora=
odczeka=E6? To mia=B3e=B6 na my=B6li m=F3wi=B1c, =BFe powinienem si=EA upew=
ni=E6?
Wychyli=B3em si=EA i zerkn=B1=B3em, auta nie by=B3o wida=E6. W ostatniej ch=
wili
(jak ju=BF zacz=B1=B3em manewr) zauwa=BFy=B3em jego W=A3=A1CZONE W DZIE=D1 =
=A6WIAT=A3A co
uratowa=B3o i mnie i to drugie auto. Dzi=EAki temu, =BFe by=B3y W=A3=A1CZON=
E te
=A6WIAT=A3A, czyli kierowca nie by=B3 "liczykrup=B1" nic si=EA nie sta=B3o.
Czy teraz jest wystarczaj=B1co jasno?

Tak, jeżeli nie byłeś pewien czy coś jedzie z przeciwka, miałeś odczekać, aż
warunki się poprawią. W tym kraju nie ma jeszcze nakazy wyprzedzania.

Data: 2010-08-11 09:49:21
Autor: jacek2v
On 9 Sie, 22:09, "Gwidon" <guid...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
> [...]

warunki się poprawią. W tym kraju nie ma jeszcze nakazy wyprzedzania.

Tak się składa, że byłem pewien.

PS: Co z tymi czcionkami?
Pzdr.

Data: 2010-08-11 19:25:12
Autor: Gwidon
Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
jacek2v <jacek2v@gmail.com> napisał(a):
Tak si=EA sk=B3ada, =BFe by=B3em pewien.

Jak widać nie. A jak tak, to do okulisty.

PS: Co z tymi członkami?
Pzdr.

Nie wiem, członki mnie nie interesują.

Data: 2010-08-12 09:27:05
Autor: jacek2v
On 11 Sie, 21:25, "Gwidon" <guid...@NOSPAM.gazeta.pl> wrote:
jacek2v <jace...@gmail.com> napisał(a):

> Tak si=EA sk=B3ada, =BFe by=B3em pewien.

Jak widać nie. A jak tak, to do okulisty.

Mhh, jakby tu kulturalnie Ci odpowiedzieć ... pier...sz za uszami :)

> PS: Co z tymi członkami?
> Pzdr.

Nie wiem, członki mnie nie interesują.

Literówka :) chodziło o czcionki, lol

Pzdr.

Data: 2010-08-12 20:36:59
Autor: Gwidon
Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
jacek2v <jacek2v@gmail.com> napisał(a):
Liter=F3wka :) chodzi=B3o o czcionki, lol

No widzisz, sam nie wiesz co piszesz.

Data: 2010-08-12 22:55:14
Autor: MadMan
Dnia Thu, 12 Aug 2010 20:36:59 +0000 (UTC), Gwidon napisał(a):

Liter=F3wka :) chodzi=B3o o czcionki, lol

No widzisz, sam nie wiesz co piszesz.

A ty nie dość że manipulujesz cytatami to jeszcze psujesz polskie
literki. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-11 10:18:55
Autor: Sebastian Kaliszewski
Gwidon wrote:
[...]

Tak, oczywiście, nie był pewien, ale wyprzedzał. Ma tendencje sanobójcze...

Tak ciężko jest pojąć, że po prostu się pomylił (był pewien, tylko ta jego pewność okazała się błędna). Zadziało "dodatkowe zabezpieczenie" w postaci świateł.

\SK

Data: 2010-08-11 11:17:36
Autor: Sebastian Kaliszewski
jacek2v wrote:
[...]

Sama metoda jest do kitu. Zakłada stałą sprawność silnika podczas jazdy -- a to bzdura totalna. Sprawność zmienia się i znacząco (od ułamka procenta do niedużych kilkudziesięciu procent).

[...]

Programik i jego wyniki nadają się tylko do tego by lotem balistycznym wylądowac w najbliższym śmietniku

Oczywiście są korki i przebiegi będą mniejsze. Ale czy ten program
uwzględnia, że mam xenony, które zużywają mniej prądu?
Same gdybania.

Program pokazuje bzdury. Ale nic dziwnego, przecież to z dadrl.pl -- jego celem nie jest pokazanie prawdy tylko propaganda.

pzdr
\SK

Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok