Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok

Data: 2010-08-07 14:17:23
Autor: Lew2
Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
On 6 Sie, 21:58, " Gwidon" <guidonn.WYT...@gazeta.pl> wrote:
Znalazłem dziś program, który oblicza ile tracimy na niepotrzebnym zużyciu
paliwa przez nakaz jazdy na światłach w dzień.
Mnie wyszło 240 zł rocznie, a wam?

http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip

Niby nie majątek, ale jednak coś, poza tym w Polsce jest 14 mln samochodów.
Rozproszenie strat i koncentracja korzyści - tak działają najlepsi oszuści.
Okradziony nie odczuwa małej straty, beneficjent z wielu takich strat osiąga
znaczny zysk.

Inni piszą, że jazda na światłach to zysk dla budżetu państwa, dla
firm produkujących żarówki i innych.
Ani ten Twój koszt ani zysk (pozorny) państwa nic nie znaczy w
porównaniu z ofiarami spowodowanymi przez niebezpieczne świecenie
światłami, Nie powinno się w ogóle dyskutować o ekonomii gdy chodzi o
bezpieczeństwo, a wiadomo że używanie świateł mijania w dzień powoduje
wzrost zagrożenia w ruchu drogowym, ale dla niektórych liczy się tylko
kasa.

Data: 2010-08-08 14:48:17
Autor: Gwidon
Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
Lew2 <waldek69@hotmail.com> napisał(a):
Inni pisz=B1, =BFe jazda na =B6wiat=B3ach to zysk dla bud=BFetu pa=F1stwa, =
dla
firm produkuj=B1cych =BFar=F3wki i innych.
Ani ten Tw=F3j koszt ani zysk (pozorny) pa=F1stwa nic nie znaczy w
por=F3wnaniu z ofiarami spowodowanymi przez niebezpieczne =B6wiecenie
=B6wiat=B3ami, Nie powinno si=EA w og=F3le dyskutowa=E6 o ekonomii gdy chod=
zi o
bezpiecze=F1stwo, a wiadomo =BFe u=BFywanie =B6wiate=B3 mijania w dzie=F1 p=
owoduje
wzrost zagro=BFenia w ruchu drogowym, ale dla niekt=F3rych liczy si=EA tylk=
kasa.

No wiem, 500 osób zabitych rocznie, to wiadomo już od dawna, ale ja teraz
piszę o kosztach dla kierowcy, o których media typu Fakt czy innym RMF milczą,
a przecież powinien to być dla nich łakomy kąsek.

Data: 2010-08-09 11:28:08
Autor: Sebastian Kaliszewski
Gwidon wrote:
[...]

Wywal z samochodu wzmocnienia drzwi, strefy zgniotu itd -- będzie sporo lżejszy i będzie zauważalnie mniej palił. Idziesz na to?

\SK

Data: 2010-08-09 09:00:29
Autor: Lew2
Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
On 9 Sie, 11:28, Sebastian Kaliszewski
<s.bez_sp...@remove.this.informa.and.that.pl> wrote:

Wywal z samochodu wzmocnienia drzwi, strefy zgniotu itd -- będzie sporo
lżejszy i będzie zauważalnie mniej palił. Idziesz na to?

Ja nie chcę wchodzić w dyskusję o ekonomii, która jest marginalna z
punktu widzenia pojedynczego właściciela samochodu. Wiem, że podpiąłem
się do złego wątku, bo właśnie jest on o oszczędzaniu, ale...

Wzmocnienie drzwi, strefy zgniotu itp. powodują wzrost bezpieczeństwa
jadących, natomiast świecące się światła wzrost zagrożenia w ruchu
drogowym. I to jest zasadnicza różnica.

Data: 2010-08-11 10:26:11
Autor: Sebastian Kaliszewski
Lew2 wrote:
[...]

ROTFL!

I to jest zasadnicza różnica.

Kolejne wcielenie Neeelixa?

\SK

Data: 2010-08-09 10:19:54
Autor: Gwidon
Sebastian Kaliszewski <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> napisał(a):
Wywal z samochodu wzmocnienia drzwi, strefy zgniotu itd -- będzie sporo lżejszy i będzie zauważalnie mniej palił. Idziesz na to?

Różnica jest taka, że to co wymieniłeś nikomu nie szkodzi, a światła tak.
Włącz sobie ogrzewanie tylnej szyby bez przerwy, nikomu nie szkodzi, a może
pomóc. Idziesz na to?

Data: 2010-08-09 16:48:22
Autor: MadMan
Dnia Mon, 9 Aug 2010 10:19:54 +0000 (UTC), Gwidon napisał(a):

Wywal z samochodu wzmocnienia drzwi, strefy zgniotu itd -- będzie sporo lżejszy i będzie zauważalnie mniej palił. Idziesz na to?

Różnica jest taka, że to co wymieniłeś nikomu nie szkodzi, a światła tak.

Komu i jak?

Włącz sobie ogrzewanie tylnej szyby bez przerwy, nikomu nie szkodzi, a może
pomóc. Idziesz na to?

W jaki sposób może pomóc? Bo nie ogarniam. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-08-09 18:09:22
Autor: Gwidon
MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał(a):
> Różnica jest taka, że to co wymieniłeś nikomu nie szkodzi, a światła tak.

Komu i jak?

Tym około 500 zabitym rocznie.

> Włącz sobie ogrzewanie tylnej szyby bez przerwy, nikomu nie szkodzi, a może
> pomóc. Idziesz na to?

W jaki sposób może pomóc? Bo nie ogarniam.

Może ci bp. szybka zaparować i nie zobaczysz co się z tyłu dzieje. A tak byś
widział.

Data: 2010-08-11 10:25:17
Autor: Sebastian Kaliszewski
Gwidon wrote:
MadMan <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> napisał(a):
Różnica jest taka, że to co wymieniłeś nikomu nie szkodzi, a światła tak.
Komu i jak?

Tym około 500 zabitym rocznie.

To już zostało wykazane, że to bzdura. Jednorazowy Wzrost liczby zabitych nastąpił *zanim* wszedł obowiązek używania świateł wiosną i latem.

\SK

Data: 2010-08-11 19:27:13
Autor: Gwidon
Gwidon wrote:
> [...]

To już zostało wykazane, że to bzdura. Jednorazowy Wzrost liczby zabitych nastąpił *zanim* wszedł obowiązek używania świateł wiosną i latem.

?????

Data: 2010-08-11 10:23:57
Autor: Sebastian Kaliszewski
Gwidon wrote:
[...]

Jak to nie szkodzi?! Bez tego wszystkiego można by zrobić samochód parę set kg lżejszy -- paliłby sporo mniej.

Ba, jak takimi wzmocnionymi ciężkimi drzwiamy przytniesz sobie paluszek to bardziej boli.

a światła tak.

"Szkodzą" tak samo jak wzmocnienia drzwi.
Neelix powrócił !?

Włącz sobie ogrzewanie tylnej szyby bez przerwy, nikomu nie szkodzi, a może
pomóc. Idziesz na to?

Ogrzewanie nie pomoże a światła pomogą.

\SK

Data: 2010-08-11 19:28:32
Autor: Gwidon
Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
Sebastian Kaliszewski <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> napisał(a):
Ogrzewanie nie pomoże

Pomoże, pisałem już jak

a światła pomogą.

W czym???

--

Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok