Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok

Data: 2010-08-10 21:25:36
Autor: crawshank
Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
W dniu 2010-08-06 21:58,  Gwidon pisze:
Znalazłem dziś program, który oblicza ile tracimy na niepotrzebnym zużyciu
paliwa przez nakaz jazdy na światłach w dzień.
Mnie wyszło 240 zł rocznie, a wam?

http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip

to nadal mniej niz koszt jazdy na Platformie ...

http://podatki.onet.pl/cena-benzyny-wzrosnie-juz-jesienia,19923,3415347,1,prasa-detal

Data: 2010-08-11 06:43:31
Autor: Gwidon
crawshank <crawshank@o2.pl> napisał(a):
> [...]
> Mnie wyszło 240 zł rocznie, a wam?
>
> http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip

to nadal mniej niz koszt jazdy na Platformie ...

Nie do końca, bo to platforma wymyśliła ten zbrodniczy i idiotyczny nakaz.

Data: 2010-08-11 11:49:59
Autor: Sebastian Kaliszewski
Gwidon wrote:
[...]

Tak, Neelix, wiemy, wiemy...

\SK

Data: 2010-08-11 11:58:48
Autor: kamil

"Gwidon" <guidonn@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:i3tgqj$q6b$1inews.gazeta.pl...
> [...]

to nadal mniej niz koszt jazdy na Platformie ...

Nie do końca, bo to platforma wymyśliła ten zbrodniczy i idiotyczny nakaz.

I jeszcze stracila samolot w Smolensku, nie zapominaj!

Ustawe uchwalono w 2007 roku. Przypomnij mi, ktora partia rzadzila wtedy?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-11 12:14:53
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 11 Aug 2010 11:58:48 +0100, kamil napisał(a):

I jeszcze stracila samolot w Smolensku, nie zapominaj!

Ustawe uchwalono w 2007 roku. Przypomnij mi, ktora partia rzadzila wtedy?

A która jej pomagała?
http://orka.sejm.gov.pl/SQL.nsf/glosowania?OpenAgent&5&34&98
a w szczególnosci:
http://orka.sejm.gov.pl/SQL.nsf/InfoForPPIDec?OpenAgent&27710&PO&Za
Ale to jeszcze nic.

Sam nakaz jazdy na światłach cały rok wprowadził poseł Dolniak w imieniu
klubu PO:
http://orka.sejm.gov.pl/Druki5ka.nsf/wgdruku/1342-A/$file/1342-A.pdf

Reszta stada baranów na - nomen omen - Wiejskiej tylko przyklepała.
Bezmyślnie jak zwykle.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-11 13:01:51
Autor: kamil
"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:pold0nghd6i3$.dlglepper.institute.com...
[...]

Ze 146 poslow PiS, 146 glosowalo za ustawa, ci sami kretyni teraz krzycza, ze jak tak mozna. Oj smieszny mamy rzad, bardzo smieszny, niech juz lepiej zajmuja sie krzyzami bo do zarzadania krajem jak widac niezbyt sie nadaja.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-11 05:53:05
Autor: Lew2
On 11 Sie, 14:01, "kamil" <ka...@spam.com> wrote:
"Waldek Godel" <nos...@orangegsm.info> wrote in message

> [...]

zajmuja sie krzyzami bo do zarzadania krajem jak widac niezbyt sie nadaja..

Kamil- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Politycy ustalają prawo w dziedzinach na których się nie znają. Każda
taka zmiana w PoRD powinna być poprzedzona ekspertyzami specjalistów.
Wiem... wiele rzeczy "powinno być", ale nie jest i nie będzie.

Data: 2010-08-11 14:19:50
Autor: kamil
"Lew2" <waldek69@hotmail.com> wrote in message news:dd827a00-5cf5-4e98-ad7d-4db0b5c03cc4d8g2000yqf.googlegroups.com...

Politycy ustalają prawo w dziedzinach na których się nie znają. Każda
taka zmiana w PoRD powinna być poprzedzona ekspertyzami specjalistów.
Wiem... wiele rzeczy "powinno być", ale nie jest i nie będzie.

Szwedzi tez pewnie glupi, ze na swiatlach jezdza?

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-11 14:21:52
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 11 Aug 2010 14:19:50 +0100, kamil napisał(a):

Szwedzi tez pewnie glupi, ze na swiatlach jezdza?

a jaka powierzchnia Polski leży za lub chociaż w okolicah kręgu polarnego?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-11 15:41:52
Autor: Axel

Szwedzi tez pewnie glupi, ze na swiatlach jezdza?
a jaka powierzchnia Polski leży za lub chociaż w okolicah kręgu polarnego?

I z tego powodu, ze w lecie ciemno sie robi w Sztokholmie tak okolo 22-23 maja nakaz jazdy na swiatlach okragly rok? Nie rozsmieszaj mnie...
Gdyby krag polarny byl ta przyczyna, to mieliby tylko w zimie nakaz.

--
Axel

Data: 2010-08-11 14:51:38
Autor: Waldek Godel
Dnia Wed, 11 Aug 2010 15:41:52 +0200, Axel napisał(a):

I z tego powodu, ze w lecie ciemno sie robi w Sztokholmie tak okolo 22-23 maja nakaz jazdy na swiatlach okragly rok? Nie rozsmieszaj mnie...
Gdyby krag polarny byl ta przyczyna, to mieliby tylko w zimie nakaz.

a może z tego powodu, że ciężko określić kiedy się kończy i zaczyna dzień?
Może z powodu innych warunków oświetleniowych i pierdyliarda innych
możliwych przyczyn? W każdym razie beztroskie przenoszenie doświadczeń
krajów skandynawskich na inna szerokosć geograficzną nie jest specjalnie
rozsądne (delikatnie mówiąc)

Powtórzę się jeszcze raz - rozsądniejsze byłoby opieranie się na
doświadczeniach krajów:
a. położonych w tej samej szerokości geograficznej
b. z podobnym klimatem
c. dużo bardziej zmotoryzowanych (ergo mających większe doświadczenie)
czyli jak dla mnie Niemiec, Holandii, Wielkiej Brytanii, Francji. Któryś z tych krajów ma obowiązkowe światła?

Disclaimer: (dla pewności, bo tu się różnie dzieje) nie jestem przeciwko
jeździe w dzień na światłach. Jestem przeciwko ustawowemu nakazowi.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-11 18:32:37
Autor: Axel

"Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> wrote in message news:9j242zqrlcaz$.dlglepper.institute.com...
[...]

Dlaczego ciezko? Przeciez wiadomo, kiedy slonce zachodzi i wschodzi. Zreszta - rownie latwo moznaby wprowadzic nakaz wlaczania swiatel ponizej jakiegos tam oswietlenia i wyposazyc samochody w czujniki zmierzchowe - kosztowaloby to grosze.

Disclaimer: (dla pewności, bo tu się różnie dzieje) nie jestem przeciwko
jeździe w dzień na światłach. Jestem przeciwko ustawowemu nakazowi.

Ja bym sie zgodzil ze zniesieniem nakazu, nawet w zimie. Gdyby w slad za tym policja scigala kierowcow, ktorzy nie wlaczaja swiatel, kiedy jest to niezbedne. Mimo nakazow regularnie widze takich cichociemnych w czasie ulewnego deszczu, albo, gdy jest ciemno.
Ale mi nakaz nie przeszkadza, tak jak nie przeszkadza mi obowiazek jezdzenia w pasach i wozenia dzieci w fotelikach. Dlugo przed wprowadzeniem nakazu moja corka jezdzila w foteliku.

--
Axel

Data: 2010-08-11 17:27:19
Autor: Robert Rędziak
Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok
On Wed, 11 Aug 2010 18:32:37 +0200, Axel <axel@op.niespamuj.pl>
wrote:

[...]

 Po co ulewny deszcz. Wystarczy, że droga będzie gęsto obrośnięta
 drzewami (nawet lasu nie potrzeba), a do tego gdzieś zza nich
 niskie słońce. I ci, co jadą ze słońcem w plecy pewnie nawet
 sobie nie zdają z tego sprawy, że zwyczajnie słabo ich widać.

 Ale wszystkiemu winne są drzewa i należy je wyciąć! ;)

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-08-11 19:49:36
Autor: Gwidon
kamil <kamil@spam.com> napisał(a):
"Lew2" <waldek69@hotmail.com> wrote in message=20

> Politycy ustalaj=B1 prawo w dziedzinach na kt=F3rych si=EA nie =
znaj=B1. Ka=BFda
> taka zmiana w PoRD powinna by=E6 poprzedzona ekspertyzami =
specjalist=F3w.
> Wiem... wiele rzeczy "powinno by=E6", ale nie jest i nie b=EAdzie.

Szwedzi tez pewnie glupi, ze na swiatlach jezdza?

W Szwecji wprowadzono nakaz używania świateł, gdy zmieniono w tym kraju ruch z
lewostronnego na prawostronny. Ponieważ wywołało to gwałtowny wzrost liczby
wypadków, włączone światła miały przypominać kierowcom, którą stroną jezdni
należy jechać. Z czasem liczba wypadków oczywiście spadła, co niesłusznie
przypisano stosowaniu świateł w dzień. I znów porażka na całej linii.
Z kim ja w ogóle dyskutuje? Z debilami? Musze z tym skończyć.

Data: 2010-08-12 11:24:22
Autor: Sebastian Kaliszewski
Gwidon wrote:
[...]

Bzdura. Światła w dzień w Szwecji wprowadzono 10lat po zmianie stron ruchu. Łżesz, Neelix

I znów porażka na całej linii.

Owszem, twoja.

Z kim ja w ogóle dyskutuje? Z debilami? Musze z tym skończyć.

Taaak, jak w tym dowcipie z brodą, o blondynce jadącej pod prąd na autostradzie...

\SK

Data: 2010-08-12 10:14:11
Autor: Gwidon
Sebastian Kaliszewski <s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> napisał(a):
Bzdura. Światła w dzień w Szwecji wprowadzono 10lat po zmianie stron ruchu. Łżesz, Neelix

W Szwecji używano podczas jazdy w dzień tradycyjnych świateł postojowych o
mocy 18 W, odkąd w roku 1967 Szwecja przeszła z ruchu lewostronnego na
prawostronny. Miało to ograniczyć liczbę wypadków, zwłaszcza zderzeń
czołowych, ale ponieważ wypadki cały czas zdarzały się, uznano światła tego
typu są niewystarczające i nakazano używania świateł mijania. Naturalnie z
czasem liczba wypadków zmniejszyła się, co przypisano jeździe z włączonymi
światłami. Tak narodził się mit o dobrodziejstwach płynących z używania w
dzień świateł mijania.

Data: 2010-08-12 11:36:48
Autor: kamil

"Gwidon" <guidonn@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:i3uusg$oak$1inews.gazeta.pl...
> [...]

przypisano stosowaniu świateł w dzień.

I znów porażka na całej linii.
Z kim ja w ogóle dyskutuje? Z debilami? Musze z tym skończyć.

W Finlandii zadnego ruchu nie zmieniano, a tez na swiatlach jezdza cala dobe. Kolejni debile, szkoda ze mniej ich ginie, niz ekspertow z polskiego usenetu. :)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-08-12 10:45:24
Autor: Gwidon

"Gwidon" <guidonn@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message=20
> [...]
> ruch z
> lewostronnego na prawostronny. Poniewa=BF wywo=B3a=B3o to gwa=B3towny =
wzrost=20
> liczby
> wypadk=F3w, w=B3=B1czone =B6wiat=B3a mia=B3y przypomina=E6 kierowcom, =
kt=F3r=B1 stron=B1=20
> jezdni
> nale=BFy jecha=E6. Z czasem liczba wypadk=F3w oczywi=B6cie spad=B3a, =
co nies=B3usznie
> przypisano stosowaniu =B6wiate=B3 w dzie=F1.
>
> I zn=F3w pora=BFka na ca=B3ej linii.
> Z kim ja w og=F3le dyskutuje? Z debilami? Musze z tym sko=F1czy=E6.

W Finlandii zadnego ruchu nie zmieniano, a tez na swiatlach jezdza cala=20
dobe. Kolejni debile, szkoda ze mniej ich ginie, niz ekspertow z =
polskiego=20
usenetu. :)

Przypomnij sobie szkolne lata: jak ktoś przyszedł do szkoły np. w podartych
spodniach, to na drugi dzień połowa szkoły tak chodziła ubrana. Głupota ma to
do siebie, że szybko się rozplenia i potem trudno ją wytrzebić.

Data: 2010-08-12 11:41:21
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 12 Aug 2010 11:36:48 +0100, kamil napisał(a):

W Finlandii zadnego ruchu nie zmieniano, a tez na swiatlach jezdza cala dobe. Kolejni debile, szkoda ze mniej ich ginie, niz ekspertow z polskiego usenetu. :)

za to ci głupi Niemcy i Francuzi masowo giną jak lemingi, jeżdząc bez
świateł..

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2010-08-11 15:17:26
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
W dniu 2010-08-11 14:53, Lew2 pisze:
[...]

Była poprzedzona stosownymi ekspertyzami.

Wiem... wiele rzeczy "powinno być", ale nie jest i nie będzie.

Owszem, powinno być - np. zapoznanie się z faktami przed tworzeniem
kolejnej wersji wydarzeń, która w faktami ma niewiele wspólnego.

Data: 2010-08-11 19:44:59
Autor: Gwidon
Artur 'futrzak' Maśląg <futrzak@polbox.com> napisał(a):
Była poprzedzona stosownymi ekspertyzami.

Jakieś przykłady?

Data: 2010-08-11 19:42:24
Autor: Gwidon

http://orka.sejm.gov.pl/SQL.nsf/glosowania?OpenAgent&5&34&97

--

Koszt jazdy na światłach - mnie wyszło 240zł/rok - szok