Koszt odpisu aktu notarialnego wyodrębnienia mieszkania

Data: 2009-03-06 07:47:57
Autor: andy
Koszt odpisu aktu notarialnego wyodrębnienia mieszkania
Mam mieszkanie własnościowe (spóldzielcze) jestem umówiony na wizytę u notariusza w celu sporządzenia aktu notarialnego wyodrębienia mojego mieszkania, Notariusz poinformował mnie że kosztu to ok. 900 zł. Zdziwiło mnie to bo powinny wynosić ok. 650 zł. wtedy powiedziano mnie że muuszę zapłacić za 4 odpisy aktu notarialnego (po ok. 500 zł - jeden) ja na to że po co mi 4 odpisy ja chcę akt notarialny dla mnie i tyle wtedy powiedziano mnie ze mam zaplacić za odpisy które notariusz mam wysłać po sporządzeniu umowy dop innych urzędów (wydz. ks. wuieczystych etc.) - Jak to jest czy kancelaria notarialna ma obowiązek powiadomienia odpowied. urzędów o akcioe notralnym wyodrębnienia, a skoro tak, to czy to ja czy właśnie kancelaria powinna zapłacić (w tym przypadku sama sobie) za wydrukowanie kolejnego odpisu aktu notarialnego, czy zapłaci za to ( jak frajer, po 500 zł sztuka) wyodrębniający mieszkanie ze spóldzielni.
Z góru Dziękuje za odpowiedź.
RB

Data: 2009-03-06 10:04:38
Autor: Cavallino
Użytkownik "andy" <richart@poczta.fm> napisał w wiadomości news:goqghp$fql$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Chyba Ci się zera pomyliły, albo matematyka nie bardzo Ci się zgadza.

Data: 2009-03-06 12:32:51
Autor: andy
Koszt odpisu aktu notarialnego wyodrębnienia mieszkania
Zgadza sie odpis 50 zł, ALE pytanie było: czy ja mam płacić czy kancelaria notarialna
, jako ta ktora ma obow. powiadomioc odpowiednie instytucje !?

Data: 2009-03-06 12:37:16
Autor: MZ
andy pisze:
[...]
Jestem świeżo (tydzień) po takiej operacji więc służę wiedzą (a raczej
doświadczeniem).
Primo: nie około 900 tylko będzie około 1000 (jeśli masz księgę
wieczystą założoną to 960 zł)
Secudno: Na akcie będziesz miał rzeczywiście 650 zł, za to zapłacisz za
4 odpisy (jeden dla Ciebie, jeden dla spółdzielni, i jeszcze dwa do sądu
i jeszcze gdzieś). Za odpis skasują Cię 50 (nie 500) zł (około 5 zł za
stronę). Do tego zapłacisz pewnie za jakieś pełnomocnictwo dla
spółdzielni w celu ustalenia służebności gruntowej (blok pewnie stoi
przy jakiejś ulicy, ta ulica jest na jakiejś działce) to jest koszt
około 12 zł + VAT + cośtam. Reszta kasy magicznie się gdzieś rozchodzi,
nie udało mi się wytropić do końca na co to poszło.

Najbardziej irytujące jest że około 150-200 zł z tej operacji idzie do
kieszeni Sz. P. Notariusz, bez żadnego kwita że te pieniądze pozyskała.
Próbowałem się dowiedzieć jak to działa, zjawisko jest podobno
powszechne i należy "nie wnikać" albo .... "wpis może potrwać dłużej niż
zwykle". Biorąc pod uwagę że  "zwykle" = kilka miesięcy, to jednak
odpuściłem.

Drugim ewenementem jest to że całość mojego osiedla (kilka tysięcy
mieszkań) w spółdzielni (dość dużej, jeśli nie największej w Warszawie)
obsługuje jeden notariusz, wybrany przez spółdzielnie na podstawie
conajmniej niejasnych przesłanek. Pani ta (nazwiska nie przytoczę) jest
wyjątkowo ordynarną osobą, mającą głęboko w 4 literach zarówno
interesantów jak i swój personel (podczas podpisywania aktu zbeształa od
najgorszych i zagroziła wywaleniem "na zbity pysk" asystenta który
zrobił literówkę w roboczej wersji dokumentu). Pani ponadto myli się
czytając (a raczej bełkocząc) sam akt.  Cała procedura trwa 5 minut
(bardzo nerwowych) podczas których człowiek nie do końca wie co się
dzieje i co mu podtykają do podpisania, pytań się nie przewiduje. W
porównaniu do innej Pani Notariusz u której zawierałem umowę kupna tego
mieszkania to jakieś nieporozumienie. Wtedy całość trwała prawie
godzinę, wszystko było dokładnie sprawdzone, zostaliśmy pouczeni o
wszelkich konsekwencjach, udzielono nam informacji o stosownych
opłatach, procedurze itd. I na koniec suma z aktu zgadzała się CO DO
GROSZA z tym co zapłaciłem. Pomijam już fakt że nie było możliwości
negocjowania terminu (musiałem wziąć urlop żeby móc się w środku dnia
pojawić w kancelarii) a próba przełożenia terminu skończyła się tekstem
"jak się nie podoba to przecież nie ma przymusu, poczeka pan kolejne 3
miesiące".

MZ

Data: 2009-03-06 12:41:59
Autor: andy
Koszt odpisu aktu notarialnego wyodrębnienia mieszkania
Dziekuję za odpowiedź.
Miłego dnia!
RB

Data: 2009-03-06 16:15:05
Autor: animka
MZ pisze:

[...]

Obyś nie czekał do przyszłego roku, bo sp-nia może celowo przetrzymać, aby więcej "zarobić".

--
animka

Data: 2009-03-10 14:19:24
Autor: WAM
Koszt odpisu aktu n otarialnego wyodręb nienia mieszkania
On Fri, 06 Mar 2009 12:37:16 +0100, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>
wrote:

Primo: nie około 900 tylko będzie około 1000 (jeśli masz księgę
wieczystą założoną to 960 zł)
Zalozenie ksiegi wieczystej to okolo (a moze dokladnie) 260 zl. Zatem
skoro 1000 jest z zalozeniem to przy zalozonej bedzie odpowiednio
mniej. Moze to te 200 zl ktore zginely w kieszenie notariusza?
 WAM
--
wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc
wczasy nad morzem www.nadmorze.pl

Koszt odpisu aktu notarialnego wyodrębnienia mieszkania