Koszt o?wietlenia klatek.

Data: 2011-02-08 09:58:54
Autor: jagr
Koszt o?wietlenia klatek.
Właśnie dostałem rozliczenie roczne zarządcy (wspólnota mieszkaniowa).
Trzy klatki + piwnice - stuletnia kamienica 3-piętrowa, jakich
wszędzie w Polsce pełno - front + 2 oficyny.
Za oświetlenie za rok wyszło im 1624 złote i 80 groszy.
Wg mnie żeby zużyć tyle energii, musiałyby pracować na okrągło
jakieś reflektory studyjne, a nie zwykłe żarówki i do tego z zamontowanymi
automatami schodowymi.
To już w zeszłym roku tak było (ok. 1500,- zł).
Może czepiam się? Jak myślicie?
jagr

Data: 2011-02-08 11:05:12
Autor: Kris
Koszt o?wietlenia klatek.

Użytkownik "jagr" <jagr@WYTNIJpoczta.fm> napisał w wiadomości news:4d51064c$0$2502$65785112news.neostrada.pl...
[...]

1624zł rocznie to jest ok 4,5zł dziennie
Energi za 4,5zł dziennie to żużyłyby żarówki o mocy 700wat i to gdyby swieciły 12 godzin na dobę
Jak wynika z powyższego cos jest nie tak u Was

Krzysiek

Data: 2011-02-08 11:09:47
Autor: jagr
Koszt o?wietlenia klatek.
Użytkownik "Kris" <kszysztofcWYWAL@wp.pl> napisał w wiadomości
[...]

Według mnie ktoś kradnie prąd i to używa go do ogrzewania miaeszkania.
Zarządcy się nie chce łapać złodzieja dokąd grzeczni lokatorzy
na cwaniaka płacą. Enei to nie obchodzi, zarządcy też nie.
A np. ja płacę rocznie:  82,63 zł. i to za kilka żarówek 40W, które włącza się
przyciskiem. Wkurza mnie to.
jagr

Data: 2011-02-08 11:21:46
Autor: Kris
Koszt o?wietlenia klatek.

Użytkownik "jagr" <jagr@WYTNIJpoczta.fm> napisał w wiadomości news:4d5116e8$0$2444$65785112news.neostrada.pl...
Według mnie ktoś kradnie prąd i to używa go do ogrzewania miaeszkania.

Do ogrzewania racvzej nie. Zabezpieczenia by nie wytrzymały gdyby pod oswietlenie klatki podłączył grzejnik np.
Zarządcy się nie chce łapać złodzieja dokąd grzeczni lokatorzy
na cwaniaka płacą. Enei to nie obchodzi, zarządcy też nie.
A np. ja płacę rocznie:  82,63 zł. i to za kilka żarówek 40W, które włącza

Zmieńcie oświetlenie kaltki na 24V. Koszt stosunkowo niewielki.

Krzysiek

Data: 2011-02-08 11:49:16
Autor: jagr
Koszt o?wietlenia klatek.
[...]

Zmieńcie oświetlenie klatki na 24V. Koszt stosunkowo niewielki.

Dość duży, bo przewody w ścianach trzeba zmieniać na większy przekrój,
poza tym wszystkie żarówki, no i transformator dokupić.
Lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie ogranicznika poboru
mocy, np. OM-2:
http://www.elektryka24.com/index.php/id_292_mode_proddet.html
Już to postulowałem 2 lata temu, ale z podejrzanych powodów
zarządca nie chce w ogóle ze mną rozmawiać. "Wpływowi"
lokatorzy bojkotują pomysł. Czy to oni???? Dziwne to wszystko.

Data: 2011-02-08 11:59:21
Autor: Kris
Koszt o?wietlenia klatek.

Użytkownik "jagr" <jagr@WYTNIJpoczta.fm> napisał w wiadomości news:4d512029$0$2448$65785112news.neostrada.pl...
Dość duży, bo przewody w ścianach trzeba zmieniać na większy przekrój,
poza tym wszystkie żarówki, no i transformator dokupić.

Niekoniecznie wymieniac przewody. Czasami te co są sa ok. A transformator i żarówki to nieduży koszt

[...]

Pewnie lada dzień będzie zebanie Waszej wspólnoty i wtedy naciskajcie zarząd. Albo zmieńcie zarząd.
A administrator ma tu niewiele do gadania, naciskaj zarząd.

Data: 2011-02-08 12:05:01
Autor: PeJot
Koszt o??wietlenia klatek.
W dniu 2011-02-08 11:49, jagr pisze:

Zmieńcie oświetlenie klatki na 24V. Koszt stosunkowo niewielki.

Dość duży, bo przewody w ścianach trzeba zmieniać na większy przekrój,

Na bank te co są wystarczą. Przecież klatka schodowa nie jest oświetlona 500 W halogenami.

poza tym wszystkie żarówki, no i transformator dokupić.

Koszty spokojnie zwrócą się po pierwszym roku eksploatacji.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-28 22:38:59
Autor: Jackare
Koszt o?wietlenia klatek.
[...]

to proste. Ludzie mają w piwnicach różne mini-warsztaty i ciągną "darmowy" prąd. Tu wiertarka, tam kompresorek, ówdzie spawarka, destylarka czy inne electrospiro contra zanzara i sie nazbiera
--
Jackare

Data: 2011-02-08 16:45:03
Autor: kogutek
Koszt o?wietlenia klatek.
Kris <kszysztofcWYWAL@wp.pl> napisał(a):

> [...]

> A np. ja płacę rocznie:  82,63 zł. i to za kilka żarówek 40W, które włącza

Zmieńcie oświetlenie kaltki na 24V. Koszt stosunkowo niewielki.

Zamiana napięcia pozbawiona jest sensu. Drogi transformator i z reguły
konieczność wymiany przewodów. Szeregowo z bezpiecznikiem wpiąć diodę
prostowniczą 25A. Wymienić żarowki na dwa razy większe. Były 40 dać setki.
Koszt beż żarówek  10 zlotych + robocizna. Warto dołożyć ogranicznik prądu.
Zysk taki ze żarówki robią się wieczne. Do oświetlenia podwórka używać lamp z
czujnikami ruchu. Oprócz oszczędności mają dzialąnie psychologiczne na
złodziei, żuli, szczających pod murem. Wchodzi ciemno jak w dupie u murzyna i
nagle widno jak w słoneczny dzień. U mnie administrator takie zamontował i
nagle okazało się skończyły się włamania do samochodów, urwane lusterka.
Pomimo że zalożyl halogeny 500W na podwórku( 5 szt) to kiedyś mówil ze
rachunku za prąd do oświetlenienia prawie nie czuje a przed modernizacją była
to jakaś konkretna pozycja.  --

Data: 2011-02-09 18:03:07
Autor: Panslavista
Koszt o?wietlenia klatek.

No, jak tam idzie z graniem na grzebieniu, czy na grzebaniu, czy jakoś tak.

Data: 2011-02-08 17:17:45
Autor: zlotowinfo
Koszt o?wietlenia klatek.
[...]

1. pralnie
2. lodówki
3. mini warsztaty
4. wpinki w linie
5. uszkodzone przewody

Data: 2011-02-08 17:42:57
Autor: Panslavista
Koszt o?wietlenia klatek.

Zasugeruj współlokatorom założenie licznika na waszą klatkę i oświetlenie 24 V.

Data: 2011-02-08 20:33:09
Autor: Gupik
Koszt o?wietlenia klatek.
u mnie w wieżowcu 10 pięter\7 klatek spółdzielnia zamontowała na każdym piętrze oświetlenie z czujnikami ruchu, jak nikogo nie ma to światło gaśnie i tak całą noc klatka jest ciemna, jedynie na dole przy wejściu do klatki światło świeci całą noc.

Data: 2011-02-09 09:15:04
Autor: Kris
Koszt o?wietlenia klatek.

Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości news:iis5pn$mm0$1node2.news.atman.pl...
[...]
Ale to nie rozwiązuje problemu kradzieży pradu. no chyba że ograniczniki maja wstawione

Krzysiek

Data: 2011-02-09 10:34:45
Autor: zlotowinfo
Koszt o?wietlenia klatek.
Użytkownik "Kris" <kszysztofcWYWAL@wp.pl> napisał w wiadomości news:iitie9$tl3$1news.onet.pl...

[...]

w sumie też jestem zainteresowany, podobny problem
z resztą to samo chyba jest wszędzie

zakladam że będzie lepsze niż jakiś bezpiecznik z niskim prądem wyłączenia, bo trzeba będzie latać go załączać

czy takie ograniczniki są regulowalne?
wyłączają prąd całkowicie po przekroczeniu i załączają ponownie?
czy poprostu nie pozwalaja by popłynęło więcej prądu

Data: 2011-02-09 11:08:41
Autor: GS
Koszt o??wietlenia klatek.
Użytkownik zlotowinfo napisał:
czy takie ograniczniki są regulowalne?
wyłączają prąd całkowicie po przekroczeniu i załączają ponownie?
czy poprostu nie pozwalaja by popłynęło więcej prądu

http://fif.com.pl/lista_produktow/41

GS

Data: 2011-02-09 11:28:05
Autor: zlotowinfo
Koszt o??wietlenia klatek.
Użytkownik "GS" <grzegorzsacz@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iitp3d$gnm$2inews.gazeta.pl...
[...]

widzę że raczej wyłączają całkowicie
czy nie ma czegoś takiego by faktycznie ograniczyło a nie wyłączyło
żarówkom nic się nie stanie, poprostu będą ciemniej świeciły
a tak, ktoś się przewróci w ciemnym miejscu i będzie kłopot

Data: 2011-02-09 11:47:22
Autor: Kris
Koszt o??wietlenia klatek.

Użytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał w wiadomości news:iitq7f$ld0$1inews.gazeta.pl...
[...]

I wtedy trzeba znaleĹşc sprawcę wyłączenia. Same ĹźarĂłwki na klatce nie spowoduja  wyłaczenia ogranicznika, wiec skoro sie "wyłączyło" to ktos podłączył "na lewo" jakiś odbiornik.

Krzysiek

Data: 2011-02-09 13:31:15
Autor: zlotowinfo
Koszt o??wietlenia klatek.
Użytkownik "Kris" <kszysztofcWYWAL@wp.pl> napisał w wiadomości news:iitrbr$2ti$1news.onet.pl...

[...]

ale rozumiesz że ktoś na schodach może się stoczyć? nawet ze skutkiem śmiertelnym

Data: 2011-02-09 14:13:16
Autor: Kris
Koszt o??wietlenia klatek.

Użytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał w wiadomości >>
ale rozumiesz że ktoś na schodach może się stoczyć? nawet ze skutkiem śmiertelnym

Może. Równie dobrze stoczy sie jak się zarówka przepali(lub ukradną), energetyka prąd odłaczy, czy z innych powodów.
Jak ogranicznik będzie stosowany tylko do oświetlenia klatki to nie ma prawa się wyłaczyć.
A jak się wyłącza to jest to sygnał dla wspólnoty społdzielni itp aby zacząć szukac powodów wyłaczania.

Krzysiek

Data: 2011-02-09 14:25:37
Autor: jagr
Koszt o?wietlenia klatek.
A jak się wyłącza to jest to sygnał dla wspólnoty społdzielni itp aby
zacząć szukac powodów wyłaczania.

Wcale nie trzeba szukać.
Ogranicznik sam się wyłączy i po pewnym czasie sam się włączy.
Regulowana moc wyłączenia i regulowany czas załączenia.
O, tu jest:

http://www.elektryka24.com/index.php/id_292_mode_proddet.html

Ale aby go zamontować, musi być wola lokatorów.
A jeśli jej nie ma u "wpływowej" jej części? Cóż to może oznaczać?
:-))))

Data: 2011-02-09 15:31:50
Autor: zlotowinfo
Koszt o?wietlenia klatek.
Użytkownik "jagr" <jagr@WYTNIJpoczta.fm> napisał w wiadomości news:4d529652$0$2498$65785112news.neostrada.pl...
Ale aby go zamontować, musi być wola lokatorów.
A jeśli jej nie ma u "wpływowej" jej części? Cóż to może oznaczać?
:-))))
lokatorów? z tego co wiem właścicieli wykupionych mieszkań i spółdzielni

Data: 2011-02-10 09:15:01
Autor: jagr
Koszt o?wietlenia klatek.
A jeśli jej nie ma u "wpływowej" jej części? Cóż to może oznaczać?
lokatorów? z tego co wiem właścicieli wykupionych mieszkań i spółdzielni

No, źle się wyraziłem.
Powinno być:
~~A jeśli jej nie ma u "wpływowej" jej części (części właścicieli wykupionych mieszkań)?~~
A dom należy do miasta (zasoby komunalne gminne), a nie spółdzielni.
Bo Polacy to taki naród, że jak ktoś dużo krzyczy, to reszta nie chcąc
się narażać, bierze ogonki pod siebie.
Ja sam mam ciut słabszy głos, więc nie zdołałem ich przekrzyczeć,
dodatkowo to krzykliwe towarzystwo jest w dziwnej zmowie
z ludźmi od zarządcy.
Przerąbane.

Data: 2011-02-09 15:30:20
Autor: Albercik
Koszt o?wietlenia klatek.
W dniu 08.02.2011 09:58, jagr pisze:
[...]

1624 [zł] / 0,5 [zł/kwh] = 3250 [kwh]
3250 [kwh/rok] / 365 [dni] = 8,9 [kwh/dzień]
8,9 [kwh] / 3 [klatki] = 2,96 [kwh/klatkę/dobę]

nie wiem ile i jakich jest żarówek, załóżmy że na każdym piętrze jest jedna 60W 3 pięta + parter + piwnica + na zewnątrz razem 6

2,96 [kwh] / 6 [żarówek] = 0,5 [kwh/żarówkę/dobę]
0,5 [kwh] / 0,06[kw] = 8,33 [h] świecenia KAŻDEJ żarówki dzień w dzień

podstaw bardziej precyzyjne dane to będzie bardziej wiarygodne
Jeżeli rzeczywiście ktoś podbiera prąd to jak ktoś wspominał rozwiązaniem może być ograniczniki prądu, albo diody prostownicze.
Z diodami jest taki problem że trzeba dać mocniejsze żarówki o co obecnie nie łatwo, a te energooszczędne to nie wiem czy pójdą z połową sinusoidy.
Można na szybko wymienić bezpiecznik na minimalny jaki będzie trzymał, policz ~0,5A na żarówkę. Jak ktoś będzie chciał zapiąć coś mocniejszego to będzie wybijało.

Data: 2011-02-09 16:57:29
Autor: kogutek
Koszt o?wietlenia klatek.
Albercik <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

Można na szybko wymienić bezpiecznik na minimalny jaki będzie trzymał, policz ~0,5A na żarówkę. Jak ktoś będzie chciał zapiąć coś mocniejszego to będzie wybijało.
Kocham takie pieprzenie kotka za pomocą młotka. Nie łatwo o mocniejszą
zarowkę. Z wyjątkiem internetu to gdzieś indziej bywasz? W marketach każdych
żarówek do oporu. Jak zalożysz setkę i puścisz przez diodę to następną
będziesz zakladal w przyszlym stuleciu nawet jak by 24h na dobę świecila. Rusz
dupę idz do sklepu a nie pitol że zwyklych zarowek nie ma bo w internecie tak
jakiś baran napisal.  --

Data: 2011-02-09 18:00:11
Autor: Panslavista
Koszt o?wietlenia klatek.
"kogutek" <sok_marchwiowy@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:iiuh1p$c11$1inews.gazeta.pl...
> [...]

dupę idz do sklepu a nie pitol że zwyklych zarowek nie ma bo w internecie tak

Taniej będzie połączyć dwie żarówki w szereg, diodę przerąbać może bele przepiecie.

Data: 2011-02-09 20:17:32
Autor: kogutek
Koszt o?wietlenia klatek.
Panslavista <prawusek@interia.pl> napisał(a):

> [...]
> jakiś baran napisal.

Taniej będzie połączyć dwie żarówki w szereg, diodę przerąbać może bele przepiecie.
Jasne. W panslavi to nawet świeczki łącza szeregowo i odkryli że w rzece można
prac. --

Data: 2011-02-09 21:50:17
Autor: Panslavista
Koszt o?wietlenia klatek.

"kogutek" <sok_marchwiowy@NOSPAM.gazeta.pl> wrote in message news:iiusos$pk8$1inews.gazeta.pl...
> [...]

przepiecie.

Jasne. W panslavi to nawet świeczki łącza szeregowo i odkryli że w rzece można

I wymyślili kapłona.

Data: 2011-02-09 21:27:44
Autor: kogutek
Koszt o?wietlenia klatek.
Panslavista <prawusek@interia.pl> napisał(a):

> Jasne. W panslavi to nawet świeczki łącza szeregowo i odkryli że w rzece > można
> prac.

I wymyślili kapłona.
Muła też. Ku przestrodze dali mu nazwę od nazwy kraju - Panslavi. --

Data: 2011-02-09 22:31:10
Autor: GS
Koszt o??wietlenia klatek.
Użytkownik kogutek napisał:
Panslavista<prawusek@interia.pl>  napisał(a):

A czy ktoś juz wam powiedział byście prócz cięcia cytatów spieprzali z osobistymi docinkami na prv?

pzdr
GS

Data: 2011-02-09 21:29:48
Autor: ______
Koszt o?wietlenia klatek.
W dniu 09-02-2011 18:00, Panslavista pisze:

Taniej będzie połączyć dwie żarówki w szereg, diodę przerąbać może bele
przepiecie.

Diody są tańsze od żarówek ;)
ATSD diody nie są takie wrażliwe.

Data: 2011-02-10 00:25:28
Autor: zlotowinfo
Koszt o?wietlenia klatek.
[...]

rozumiem że łączeniem dwóch żarówek w szereg, czyli zmniejszeniem napięcia i świecenia wydłużyć można żywotność, a jak ma się to do diody bo nie rozumiem

Data: 2011-02-10 00:59:55
Autor: GS
Koszt o??wietlenia klatek.
[...]

świeci przez połowe czasu ;-) tylko w jednym półokresie

pzdr
GS

Data: 2011-02-10 01:14:16
Autor: Panslavista
Koszt o?wietlenia klatek.
"GS" <grzegorzsacz@gazeta.pl> wrote in message news:iiv9pv$dj0$1inews.gazeta.pl...
[...]

    Dokładnie. W ten prosty sposób można zmniejszyć moc oddawaną przez odbiornik o około połowę. To mogą być duże moce, tylko do chłodzenia diody może być potrzebny radiator. Do załączenia wystarczy bypass na diodzie - prosty wyłącznik jednopolowy, zwierający diodę dla maksymalnej mocy.

Data: 2011-02-10 11:33:19
Autor: Andrzej S.
Koszt o??wietlenia klatek.
W dniu 2011-02-10 00:59, GS pisze:

świeci przez połowe czasu ;-) tylko w jednym półokresie

Czy to zdrowie dla sieci? Jak wszyscy tak zrobia?
--
A S

Data: 2011-02-10 12:14:54
Autor: PeJot
Koszt o??wietlenia klatek.
W dniu 2011-02-10 11:33, Andrzej S. pisze:
W dniu 2011-02-10 00:59, GS pisze:

świeci przez połowe czasu ;-) tylko w jednym półokresie

Czy to zdrowie dla sieci? Jak wszyscy tak zrobia?

Statystycznie to połowa weźmie jedną połówkę, a połowa drugą :)

No ale statystycznie to kura i pies mają po trzy nogi.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-10 16:27:36
Autor: Andrzej S.
Koszt o??wietlenia klatek.
W dniu 2011-02-10 12:14, PeJot pisze:

Czy to zdrowie dla sieci? Jak wszyscy tak zrobia?

Statystycznie to połowa weźmie jedną połówkę, a połowa drugą :)

Fakt, nie pomyslalem ...

Przypomnialo mi sie cos: M. Faraday (fizyk) wycial
w dzwiach dwa otwory: duzy dla psa i maly dla kota.

pozdro
--
A S

Data: 2011-02-11 07:44:29
Autor: jagr
Koszt o?wietlenia klatek.
Użytkownik "Andrzej S." <AndrewStasiewicz@gmail.com> napisał w wiadomości news:4d540397$1news.home.net.pl...
Przypomnialo mi sie cos: M. Faraday (fizyk) wycial
w dzwiach dwa otwory: duzy dla psa i maly dla kota.

I jak to tłumaczył?

Data: 2011-02-11 19:10:20
Autor: Adam Płaszczyca
Koszt o??wietlenia klatek.
Dnia Thu, 10 Feb 2011 16:27:36 +0100, Andrzej S. napisał(a):

Fakt, nie pomyslalem ...

Przypomnialo mi sie cos: M. Faraday (fizyk) wycial
w dzwiach dwa otwory: duzy dla psa i maly dla kota.

Tyle, że nie Faraday a Newton i nie dla psa i kota, a dla dużego i małego
kota...

--
     ___________ (R)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2011-02-14 19:04:30
Autor: Andrzej S.
Koszt o?wietlenia klatek.

Przypomnialo mi sie cos: M. Faraday (fizyk) wycial
w dzwiach dwa otwory: duzy dla psa i maly dla kota.

Tyle, że nie Faraday a Newton i nie dla psa i kota, a dla dużego i małego
kota...

Sprawdzilem. Masz racje. Chodzilo o Newtona, kocice i kocieta.
Calkowicie rujnuje to moja znajomosc fizyki.
--
A S

Data: 2011-02-10 01:08:29
Autor: Panslavista
Koszt o?wietlenia klatek.

"zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> wrote in message news:iiv7oq$81a$1inews.gazeta.pl...
[...]

Obcina jedną połówkę sinusoidy.

Data: 2011-02-10 10:25:49
Autor: zlotowinfo
Koszt o?wietlenia klatek.
Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości news:4d532c91$0$2487$65785112news.neostrada.pl...

Obcina jedną połówkę sinusoidy.

obcina, czyli marnuje połowę prądu, ma to sens?

Data: 2011-02-10 11:56:44
Autor: Albercik
Koszt o?wietlenia klatek.
W dniu 10.02.2011 10:25, zlotowinfo pisze:
Użytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisał w wiadomości

Obcina jedną połówkę sinusoidy.

obcina, czyli marnuje połowę prądu, ma to sens?

Ma.
Obcina czyli wyłącza. Nic się nie marnuje, w chwili gdy obcina licznik się nie kręci to tak dla zobrazowania.

Taki "obcięty" prąd nie nadaje się do zasilania większości odbiorników. Zwykła żarówka sobie z nim poradzi, ale świeci słabiej, trzeba więc dać mocniejszą żarówkę.

Data: 2011-02-10 21:43:19
Autor: zlotowinfo
Koszt o?wietlenia klatek.
Użytkownik "Albercik" <nie.wysylaj.tu.poczty@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ij0g9c$olm$2node2.news.atman.pl...
[...]

czy mam rozumieć, że pralka, wiertarka, szlifierka, lodówka nie będą działać?

jeśli tak to by było genialne

Data: 2011-02-10 21:53:59
Autor: ______
Koszt o?wietlenia klatek.
W dniu 10-02-2011 21:43, zlotowinfo pisze:

czy mam rozumieć, że pralka, wiertarka, szlifierka, lodówka nie będą
działać?

jeśli tak to by było genialne

Niektóre sprzęty będą działać normalnie inne się spalą a jeszcze inne będą działać "dziwnie".

Data: 2011-02-10 22:11:17
Autor: kogutek
Koszt o?wietlenia klatek.
zlotowinfo <usuntousun@go2.pl> napisał(a):

> [...]

czy mam rozumieć, że pralka, wiertarka, szlifierka, lodówka nie będą działać?

Większość pralek nie zadziała, te co zadziałają zgłupieją. Urządzenia z
silnikami komutatorowymi bez elektronicznych sterowników będą miały za małą
moc żeby cokolwiek nimi zrobić. Telewizory, komputery, to wszystko co ma
zasilacze impulsowe może działać ale niekoniecznie, Musza być przystosowane do
amerykańskiego napięcia. W lodówce jak nie ma żadnej elektroniki sterującej
przepali sie agregat. Spalą się wszystkie urządzenia z silnikami indukcyjnymi.
Wszystkie grzejniki oporowe będą działąły z obniżoną mocą. Jak mają
mechaniczne regulatory temperatury to bardzo szybko wypalą się w nich styki.
Zwykłe żarowki z obniżoną mocą, na dodatek te o malej mocy będą nieprzyjemnie
mrugać. To genialne rozwiązanie bo i geniusz je wymyślił. Znaczy się ja. Jak
jest realne podejrzenie ze ktoś kradnie prąd a nie idzie tylko o oszczędności
zrobione na żarówkach ( bo się nie przepalają) to potrzebny dobrze dobrany
bezpiecznik i ogranicznik mocy. Dioda też powinna byc duża na okoliczność
kradzieży. Diody tanie a naprawdę duża nie będzie potrzebowalą radiatora bo w
czasie normalnego użytkowania nie ma szans na ugrzanie a w przypadku lewego
poboru przez silnik lodowki nie zdąży się rozgrzać bo wcześiej rozlaczy
ogranicznik i lub bezpiecznik. --

Data: 2011-02-10 23:22:54
Autor: zlotowinfo
Koszt o?wietlenia klatek.
[...]

już wywnioskowałem sam że układ musi mieć też ogranicznik
by nie spalić diody, nadal mnie zastanawia co na to:
- świetlówka
- dioda (wydaje mi się że powinna działać)

Data: 2011-02-10 23:01:48
Autor: kogutek
Koszt o?wietlenia klatek.
> [...]
by nie spalić diody, nadal mnie zastanawia co na to:
- świetlówka
- dioda (wydaje mi się że powinna działać)

Świetlówka bez elektroniki przepali się. W takich jest dławik. Stabilizuje
tylko prąd przemienny. Przy stałym ma małą rezystancję i popłynie za duży prąd
przez żarniki. Świetłówki kompaktowe z elektroniką chyba nie zadziałają. Ze
względu na koszt układ jest bardzo uproszczony i przy tak dużym obniżeniu
napięcia mogą nie zaskoczyć. Zarówka diodowa jak diody zasilane są ze żródła
prądowego będzie działać normalnie. Ale jak tam tylko opornik do zmniejszenia
prądu wsadzili to będzie świeciła bardzo słabo, prawie wcale. --

Data: 2011-02-11 07:56:02
Autor: jagr
Koszt o?wietlenia klatek.
Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
[...]

W przypadku zastosowania diody będziemy mieli do czynienia z prądem
zmiennym, ale nie przemiennym. Będzie on tętniący, a nie stały.
Nie wiadomo, jak zareaguje licznik. Zależy, jaka jest jego budowa (tego
elektronicznego). Czy działa na prąd chwilowy, średni, czy skuteczny.
A żarówki ciut tętnią. Rodzice mieli taki "ściemniacz" w pokoju właśnie
w postaci diody, gdzie stale przebywali.
Mnie to migotanie denerwowało, a im nie przeszkadzało.

Data: 2011-02-11 12:42:08
Autor: kogutek
Koszt o?wietlenia klatek.
jagr <jagr@WYTNIJpoczta.fm> napisał(a):
> [...]

w postaci diody, gdzie stale przebywali.
Mnie to migotanie denerwowało, a im nie przeszkadzało.
Mechaniczny licznik nie będzie liczył jak doda bęzdie przed nim a nie za nim.
Elektroniczny policzy w takiej sytuacji. --

Data: 2011-02-10 21:44:46
Autor: zlotowinfo
Koszt o?wietlenia klatek.
Taki "obcięty" prąd nie nadaje się do zasilania większości odbiorników. Zwykła żarówka sobie z nim poradzi, ale świeci słabiej, trzeba więc dać mocniejszą żarówkę.

no a świetlówki i diodówki będą działać?

Data: 2011-02-10 11:53:55
Autor: Albercik
Koszt o?wietlenia klatek.

Kocham takie pieprzenie kotka za pomocą młotka. Nie łatwo o mocniejszą
zarowkę. Z wyjątkiem internetu to gdzieś indziej bywasz? W marketach każdych
żarówek do oporu.
Widzę że kogutek i w tym kurniku pieje.
Nie jest moim hobby badanie ryku na dostępność żarówek. Wiem że jest utrudniony do nich dostęp a i na półce w supermarkecie w śród innych żarówek nie widziałem 100W

Jak zalożysz setkę i puścisz przez diodę to następną
będziesz zakladal w przyszlym stuleciu nawet jak by 24h na dobę świecila.

poza przepaleniem żarówek w miejscach dostępnych dla większej liczby osób te żarówki lubią znikać, a jak ktoś przyuważy że jest tam setka co w sklepie za rogiem jej nie ma to będą kolejki pod klatką żeby ją "pożyczyć".

Rusz
dupę idz do sklepu a nie pitol że zwyklych zarowek nie ma bo w internecie tak
jakiś baran napisal.

Ty lepiej rusz dupę i przejdź się na spacer bo od siedzenia w necie i supermarketach mózg Ci odmawia posłuszeństwa

Data: 2011-02-10 07:13:58
Autor: PeJot
Koszt o??wietlenia klatek.
W dniu 2011-02-09 15:30, Albercik pisze:
[...]

Często widuje się zasilanie osprzętu instalacji kablowych i netu właśnie z tego źródła. A toto pracuje 24/365.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-10 08:01:49
Autor: Panslavista
Koszt o?wietlenia klatek.
"PeJot" <PeJot@02.pl> wrote in message news:iivvn4$5vc$2inews.gazeta.pl...
[...]

Nie uwzględniacie jeszcze jednego źródła kosztów - żarówki jak puchar przechodni zmieniają właściciela...

Koszt o?wietlenia klatek.