Data: 2019-08-10 10:30:59 | |
Autor: J.F. | |
Koszt przejechania 100km | |
Dnia Fri, 9 Aug 2019 13:03:48 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
Na Polandrock- w te i nazad- łącznie ok 1000 km. Peugeot 307, 1.6 HDi A ile pali elektryk ? bo zakladajac 20kWh/100km ... 12 zl, o ile naladujesz po normalnej cenie, a nie w superladowarce. No, raczej 15 czy wiecej, bo przeciez sprawnosc akumulatora jes taka sobie. Fakt że jakieś 3/4 trasy to ekpresowki a ja tam 100-110 max bo i się nigdy nie spieszę. Taa ... to moja vectra jest znacznie bardziej rozrzutna ... albo to ja jestem rozrzutny, bo 110 po ekspresowce ?? Czy raczej 90 miedzy tirami ? P.S. licznik kilometrow mi troche zawyza. niby nie duzo ... ale spalanie wieksze niz sie wydaje :-( J. |
|
Data: 2019-08-10 07:27:36 | |
Autor: Kris | |
Koszt przejechania 100km | |
W dniu sobota, 10 sierpnia 2019 10:31:01 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
A ile pali elektryk ? bo zakladajac 20kWh/100km ... 12 zl, o ile Mój Peugeot kosztował ok 8tys Normalnie jeżdżę nim trasy miejskie po kilka km dziennie więc wtedy koszt przejechania 100km wychodzi pewnie ok. 35zł. N trasach dłuższych wychodzi poniżej 25zł/100km Biorąc pod uwagę koszt zakupu i eksploatacji jestem bardzo miło zaskoczony Taa ... to moja vectra jest znacznie bardziej rozrzutna ... albo to ja Wyjazd środa ok 3 rano. Droga praktycznie pusta do samego Kostrzyna. Powrót: niedziela wyjad tez o 3 rano i tu już totalne pustki Na S3 i S6 gdzieniegdzie jakieś oznaczenia i zwężenia bo prace drogowe ale o tych porach nie pracowali |
|
Data: 2019-08-10 11:09:21 | |
Autor: ToMasz | |
Koszt przejechania 100km | |
W dniu 10.08.2019 o 10:30, J.F. pisze:
Dnia Fri, 9 Aug 2019 13:03:48 -0700 (PDT), Kris napisał(a):żywotność przeciętnego silnika spalinowego w samochodzie to 300-500 tyś. jaka jest żywotność baterii w elektryku? ToMasz |
|
Data: 2019-08-10 11:38:43 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Koszt przejechania 100km | |
Dnia Sat, 10 Aug 2019 11:09:21 +0200, ToMasz napisał(a):
żywotność przeciętnego silnika spalinowego w samochodzie to 300-500 tyś.I po drodze ze dwa remonty i kupa napraw. jaka jest żywotność baterii w elektryku?~10 lat. -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2019-08-10 13:17:45 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Koszt przejechania 100km | |
Hello ToMasz,
Saturday, August 10, 2019, 11:09:21 AM, you wrote: żywotność przeciętnego silnika spalinowego w samochodzie to 300-500 tyś.Na Polandrock- w te i nazad- łącznie ok 1000 km. Peugeot 307, 1.6 HDi Dlaczego porównujesz żywotność silnika z żywotnością ,,zbiornika paliwa"? :P -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2019-08-10 14:35:53 | |
Autor: Shrek | |
Koszt przejechania 100km | |
W dniu 10.08.2019 o 13:17, RoMan Mandziejewicz pisze:
Dlaczego porównujesz żywotność silnika z żywotnością ,,zbiornika Pewnie z powodu tego, że porównuje napędy. W elektryku degradacji ulega głównie bateria w spalince głównie silnik. -- Shrek |
|
Data: 2019-08-10 07:23:46 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Koszt przejechania 100km | |
Gdzies czytalem ze w teslach akumulator wytrzymuje poltora roku do dwoch lat. Oczywiscie w spalinowym naped da sie zajechac w poltora roku albo i szybciej, od fantazji kierowcy to zalezy. Sporo ponad polowa wartosci samochodu elektrycznego to pusty chociaz bardzo ciezki zbiornik na paliwo. Na poczatku motoryzacji naped elektryczny i spalinowy rozwijaly sie rownolegle. Z jakiegos powodu wygral spalinowy chociaz benzyne kupowalo sie w aptekach a prad byl w gniazdkach. Uwazam ze mozliwosci zbudowania nowych nieznanych do tej pory cudownych akumulatorow nie ma. Dalo by sie jak by na Ziemi byl Kryptonit. Ale wszyscy wiedza ze najblizej jest na Planecie Krypton i ze jest ona 27 lat swietlnych od Ziemi w konstelacji Kruka. Chwilowo nie ma na Ziemi paliwa zeby na Kryptona poleciec.
|
|
Data: 2019-08-10 17:50:39 | |
Autor: Poldek | |
Koszt przejechania 100km | |
W dniu 2019-08-10 o 16:23, Zenek Kapelinder pisze:
Gdzies czytalem ze w teslach akumulator wytrzymuje poltora roku do dwoch lat. Oczywiscie w spalinowym naped da sie zajechac w poltora roku albo i szybciej, od fantazji kierowcy to zalezy. Sporo ponad polowa wartosci samochodu elektrycznego to pusty chociaz bardzo ciezki zbiornik na paliwo. Na poczatku motoryzacji naped elektryczny i spalinowy rozwijaly sie rownolegle. Z jakiegos powodu wygral spalinowy chociaz benzyne kupowalo sie w aptekach a prad byl w gniazdkach. Uwazam ze mozliwosci zbudowania nowych nieznanych do tej pory cudownych akumulatorow nie ma. Dalo by sie jak by na Ziemi byl Kryptonit. Ale wszyscy wiedza ze najblizej jest na Planecie Krypton i ze jest ona 27 lat swietlnych od Ziemi w konstelacji Kruka. Chwilowo nie ma na Ziemi paliwa zeby na Kryptona poleciec. A napęd wodorowy - pasuje ci? |
|
Data: 2019-08-10 09:43:41 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Koszt przejechania 100km | |
Wodor przy spalaniu ekologicznie czysty ale brudny jak sie go otrzymuje. Do tego duze niedogodnosci. Brak zbiornikow szczelnych dla wodoru. Bardzo ciezkie zbiorniki ze wzgledu na bardzo duze cisnienie jakie musza wytrzymac. Skrajnie wybuchowy. To juz akumulatory lepsze. Chwilowo nic nie jest lepsze od cieklych weglowodorow. Sprawa kosztow energii przy napedzie elektrycznym i wodorowym jest rozwojowa. Jak samochodow malo to nie ma w nosnikach podatkow od paliw do srodkow transportu. Jak ilosc takich pojazdow wzrosnie to bedzie taki podatek dopisany do ceny. Cos jak za Gierka mowili ze on jest fryzjerem. Na poczatku mydli a jak zacznie golic to bedzie bolec.
|
|
Data: 2019-08-10 20:08:38 | |
Autor: kk | |
Koszt przejechania 100km | |
Wszyscy oprócz Zenka słyszeli, że akumulatory w elektrykach 10 lat wytrzymują.
|
|
Data: 2019-08-10 11:42:45 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Koszt przejechania 100km | |
W E papierosach 18650 dobrego producenta wytrzymuja dwa lata. Przy moim paleniu pobor pradu z akumulatora ~4A. Impulsowo z wypelnieniem 5% ciagne 2C. Znam takiego co dymi na 60W. Znaczy sie ciagnie w ipulsie 8C. Akumulator wystarcza mu na maksymalnie pol roku. W telefonach sa blizniacze do samochodowych akumulatory litowe. Bardzo lagodne warunki pracy maja. Maksymalny pobor pradu na poziomie 0,25C. Nie sluszalem zeby litowy akumulator w telefonie wytrzymal 10 lat i mial parametry zblizone do nowego. Wszyscy wiedza ze miliardy much zra gowno. Co miales na obiad?
|
|
Data: 2019-08-10 21:23:45 | |
Autor: kk | |
Koszt przejechania 100km | |
Zenek nie miał nigdy elektryka, ale według niego akumulatory w elektrykach kończą się po pół roku. Co z tego wynika?
|
|
Data: 2019-08-10 13:08:31 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Koszt przejechania 100km | |
W zasadzie to nikt nie mial elektryka. A jak ktos ma to w statystykach sie nie miesci bo w Polsce miliony samochodow. Gowna nie jesz bo probowales czy moze z jakiegos innego powodu?
|
|
Data: 2019-08-11 10:45:43 | |
Autor: T. | |
Koszt przejechania 100km | |
W dniu 2019-08-10 o 20:42, Zenek Kapelinder pisze:
W E papierosach 18650 dobrego producenta wytrzymuja dwa lata. Przy moim paleniu pobor pradu z akumulatora ~4A. Impulsowo z wypelnieniem 5% ciagne 2C. Znam takiego co dymi na 60W. Znaczy sie ciagnie w ipulsie 8C. Akumulator wystarcza mu na maksymalnie pol roku. W telefonach sa blizniacze do samochodowych akumulatory litowe. Bardzo lagodne warunki pracy maja. Maksymalny pobor pradu na poziomie 0,25C. Nie sluszalem zeby litowy akumulator w telefonie wytrzymal 10 lat i mial parametry zblizone do nowego. Wszyscy wiedza ze miliardy much zra gowno. Co miales na obiad?Pierwsza Tesla wyjechała na drogi w 2008 r. Jakoś nie słychać o masowo padających akumulatorach. Gdzieś tam artykuł, w którym było napisane, że po 10 latach w Tesli spadła pojemność do ok. 80%, co i tak jest niezłym wynikiem. Nie ma porównania do baterii telefonicznych - tu nie opłaci się wyposażać każdego telefonu w zaawansowane ładowarki, a samochodach - owszem (nie chodzi może o same ładowarki, ale o elektronikę sterującą nimi). Podobno to im takie akumulatory zawdzięczają dosyć długo czas eksploatacji. T. |
|
Data: 2019-08-11 11:46:31 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Koszt przejechania 100km | |
Hello T.,
Sunday, August 11, 2019, 10:45:43 AM, you wrote: W E papierosach 18650 dobrego producenta wytrzymuja dwa lata. Przy moim paleniu pobor pradu z akumulatora ~4A. Impulsowo z wypelnieniem 5% ciagne 2C. Znam takiego co dymi na 60W. Znaczy sie ciagnie w ipulsie 8C. Akumulator wystarcza mu na maksymalnie pol roku. W telefonach sa blizniacze do samochodowych akumulatory litowe. Bardzo lagodne warunki pracy maja. Maksymalny pobor pradu na poziomie 0,25C. Nie sluszalem zeby litowy akumulator w telefonie wytrzymal 10 lat i mial parametry zblizone do nowego. Wszyscy wiedza ze miliardy much zra gowno. Co miales na obiad?Pierwsza Tesla wyjechała na drogi w 2008 r. Jakoś nie słychać o masowo W Teslach przede wszystkim aktywnemu chłodzeniu. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2019-08-11 13:29:53 | |
Autor: Myjk | |
Koszt przejechania 100km | |
Sun, 11 Aug 2019 10:45:43 +0200, T.
Nie ma porównania do baterii telefonicznych - tu nie opłaci się wyposażać każdego telefonu w zaawansowane ładowarki, a samochodach - owszem (nie chodzi może o same ładowarki, ale o elektronikę sterującą nimi). Podobno to im takie akumulatory zawdzięczają dosyć długo czas eksploatacji. Ale ignoranci tego nie rozumieją niestety (szczególnie ToMaszek). Dość rzec że w Teslach jest jeszcze chłodzenie jak i ogrzewanie baterii, zaś sama ładowarka pokładowa kosztuje blisko 10 tys. zł. Do tego sam fakt że spadnie pojemność baterii wcale nie wyklucza samochodu z użytku. Jest na FB na grupie KSE Tesla przyciągnięta po taksówce w DE z przelotem 525tkm na oryginalnej baterii. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2019-08-17 11:49:41 | |
Autor: kk | |
Koszt przejechania 100km | |
On 2019-08-11 13:29, Myjk wrote:
Sun, 11 Aug 2019 10:45:43 +0200, T. 1% ceny samochodu to dużo czy mało? A zwykły reflektor ile kosztuje? |
|
Data: 2019-08-17 11:00:00 | |
Autor: Budzik | |
Koszt przejechania 100km | |
Użytkownik kk kk@op.pl.invalid ...
... Dość rzec To ile kosztuje Tesla? Milion? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Obdarowany mówi dziękuję, a w duchu myśli - jeleń!" Richard Fish |
|
Data: 2019-08-11 16:35:16 | |
Autor: sczygiel | |
Koszt przejechania 100km | |
W dniu niedziela, 11 sierpnia 2019 03:45:50 UTC-5 użytkownik T. napisał:
W dniu 2019-08-10 o 20:42, Zenek Kapelinder pisze: O padajacych silnikach tez jest cicho. Ale to nie znaczy ze nie padaja. Padaja, i sa drogie. https://youtu.be/nq5c4jGR2gM?t=300 Nie znalazlem filmiku z cenami ale ten gostek kiedys analizowal koszty. poza gwarancja silnik kosztuje 4-6kUSD. I jak widac, padaja tylko nikt o tym nie gada jeszcze bo wiekszosc tesli jest na gwarancji jeszcze... |
|
Data: 2019-08-12 07:52:53 | |
Autor: Marcin N | |
Koszt przejechania 100km | |
W dniu 2019-08-11 o 10:45, T. pisze:
Pierwsza Tesla wyjechała na drogi w 2008 r. Jakoś nie słychać o masowo padających akumulatorach. Gdzieś tam artykuł, w którym było napisane, że po 10 latach w Tesli spadła pojemność do ok. 80%, co i tak jest niezłym wynikiem. Dlaczego w ogóle bierzecie Teslę jako wzór do badań? Najstarsze hybrydowe Priusy mają ponad 20 lat - gdzieś czytałem, że ich baterie są w zaskakująco dobrym stanie, chyba około 90% pojemności. Napisane tam było, że dla zachowania akumulatora w idealnej kondycji jest dbanie o nieprzegrzewanie go w czasie ładowania. Gdy Teslę ładujemy potężnymi prądami - to przypuszczam, że utrzymanie niskiej temperatury jest niezmiernie trudne. To może bardzo skrócić czas życia takiej baterii. -- MN |
|
Data: 2019-08-12 06:34:39 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Koszt przejechania 100km | |
W priusach byly akumulatory kadmowo niklowe i zelazowo wodorkowe. To inna liga niz litowo jonowe jesli idzie o zywotnosc, parametry. Litowymi nikt by sobie dupy nie zawracal gdyby mialy mase taka jak te w Priusie.
|
|
Data: 2019-08-12 16:06:57 | |
Autor: J.F. | |
Koszt przejechania 100km | |
Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2d09b5d8-6057-441b-a41a-f1c5a63b53b4@googlegroups.com...
W priusach byly akumulatory kadmowo niklowe i zelazowo wodorkowe. Dobrze mowisz To inna liga niz litowo jonowe jesli idzie o zywotnosc, parametry. W jakim sensie ? Bo ligi to z reguly numerowane, male NiMH to zywotnosc mialy taką sobie .. Litowymi nikt by sobie dupy nie zawracal gdyby mialy mase taka jak te w Priusie. Raczej cene i cel. W Priusie silnik spalinowy zawsze gotowy, nie wiem czy ktos zwroci uwage ze mu pojemnosc baterii spadla dwukrotnie .. J. |
|
Data: 2019-08-12 09:54:12 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Koszt przejechania 100km | |
Hello Marcin,
Monday, August 12, 2019, 7:52:53 AM, you wrote: W dniu 2019-08-11 o 10:45, T. pisze: Dlaczego w ogóle bierzecie Teslę jako wzór do badań? Napisane tam było, że dla zachowania akumulatora w idealnej kondycji jest dbanie o nieprzegrzewanie go w czasie ładowania. Gdy Teslę ładujemy potężnymi prądami - to przypuszczam, że utrzymanie niskiej temperatury jest niezmiernie trudne. To może bardzo skrócić czas Tesla ma aktywne chłodzenie baterii. Cieczą. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2019-08-12 21:42:54 | |
Autor: Shrek | |
Koszt przejechania 100km | |
W dniu 12.08.2019 o 07:52, Marcin N pisze:
Dlaczego w ogóle bierzecie Teslę jako wzór do badań? To o ty;e zaskakujące, że znam człowieka co regenerował baterie w swojej. Może miał pecha;) Napisane tam było, że dla zachowania akumulatora w idealnej kondycji jest dbanie o nieprzegrzewanie go w czasie ładowania. Dlatego ma aktywne chłodzenie. -- Shrek |
|
Data: 2019-08-17 11:46:26 | |
Autor: kk | |
Koszt przejechania 100km | |
On 2019-08-11 10:45, T. wrote:
W dniu 2019-08-10 o 20:42, Zenek Kapelinder pisze: Twizy w lizingowanych bateriach gwarantuje długi czas eksploatacji przy niewielkim spadku pojemności i nie polega to na wymianie akumulatorów. Ale też słyszy się o powszechnej wymianie uszkodzonych akunulatorów bodajże w hybrydach. Nie ma porównania do baterii telefonicznych - tu nie opłaci się wyposażać każdego telefonu w zaawansowane ładowarki, a samochodach - owszem (nie chodzi może o same ładowarki, ale o elektronikę sterującą nimi). Podobno to im takie akumulatory zawdzięczają dosyć długo czas eksploatacji. E tam, techniki ładowania są proste a elektronika tania. |
|
Data: 2019-08-10 15:55:18 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
Koszt przejechania 100km | |
Dnia Sat, 10 Aug 2019 13:17:45 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello ToMasz, Bo obie te rzeczy należą do wspólnej kategorii rzeczy istotnie ograniczających koszt i trwałość pojazdu. -- Jacek I hate haters. |
|
Data: 2019-08-10 16:14:37 | |
Autor: Poldek | |
Koszt przejechania 100km | |
W dniu 2019-08-10 o 11:09, ToMasz pisze:
W dniu 10.08.2019 o 10:30, J.F. pisze: Żywotność silnika pewnie tak, ale większość samochodów wraz z silnikami kończy swoją karierę zanim padnie silnik na skutek kolizji i nieopłacalności naprawy idzie do kasacji. jaka jest żywotność baterii w elektryku? Tego jeszcze nikt nie wie. Dowiemy się w przyszłości. Pewnie podobnie, tzn. średnio statystycznie auto pójdzie na złom po zderzeniu zanim akumulator siądzie. |
|
Data: 2019-08-10 17:43:24 | |
Autor: Shrek | |
Koszt przejechania 100km | |
W dniu 10.08.2019 o 16:14, Poldek pisze:
Żywotność silnika pewnie tak, ale większość samochodów wraz z silnikami kończy swoją karierę zanim padnie silnik na skutek kolizji i nieopłacalności naprawy idzie do kasacji. Chyba według licznika po korekcie. Większość tych co je rdza bierze przy 250kkm ma tak naprawdę 400:P -- Shrek |
|
Data: 2019-08-10 17:49:18 | |
Autor: Poldek | |
Koszt przejechania 100km | |
W dniu 2019-08-10 o 17:43, Shrek pisze:
W dniu 10.08.2019 o 16:14, Poldek pisze: Tak, czy siak. Większość samochodów kończy jazdę nie dlatego, że rdza je zżarła, czy silnik został wyeksploatowany, lecz dlatego, że spotkały się czymś i naprawa jest nieopłacalna. W tym są samochody w każdym wieku, także roczniaki są rozbijane tak, że do kasacji. |
|
Data: 2019-08-10 18:05:10 | |
Autor: Shrek | |
Koszt przejechania 100km | |
W dniu 10.08.2019 o 17:49, Poldek pisze:
Tak, czy siak. Większość samochodów kończy jazdę nie dlatego, że rdza je zżarła, czy silnik został wyeksploatowany, lecz dlatego, że spotkały się czymś i naprawa jest nieopłacalna. W tym są samochody w każdym wieku, także roczniaki są rozbijane tak, że do kasacji. No nie wiem. Ja u siebie silnik naprawiałem. W zasadzie to buda w accordzie dalej zdrowa, tylko wszystko po kolei trzeba by robić, żeby mieć pewność, że dojedziesz;) -- Shrek |
|
Data: 2019-08-10 18:29:23 | |
Autor: Poldek | |
Koszt przejechania 100km | |
W dniu 2019-08-10 o 18:05, Shrek pisze:
W dniu 10.08.2019 o 17:49, Poldek pisze: I w związku z tym oddałeś samochód do kasacji? Nie - trzymasz go. I będziesz go trzymał, albo oddasz bratankowi, wujkowi i nie pójdzie do kasacji "bo już czas na złom". Pójdzie do kasacji, gdy się zderzy. Silnik jeździłby dalej. Oczywiście są przypadki szczęściarzy, którzy nie zderzają się na przestrzeni 25 lat lub więcej i w końcu samochód jednak jedzie o własnych siłach na złomowisko, gdyż już tak śmierdzi w kabinie, że nieprzyjemnie w nim siedzieć. A świeżaka 15-latka można mieć za miesięczną pensję, więc po co się kisić w smrodzie i pleśni. Ale nadal twierdzę, że liczbowo większość samochodów kończy jazdę na drzewie lub na czole TIRa. |
|
Data: 2019-08-10 18:34:21 | |
Autor: Shrek | |
Koszt przejechania 100km | |
W dniu 10.08.2019 o 18:29, Poldek pisze:
No nie wiem. Ja u siebie silnik naprawiałem. W zasadzie to buda w accordzie dalej zdrowa, tylko wszystko po kolei trzeba by robić, żeby mieć pewność, że dojedziesz;) Oddałem znajomemu do jeżdzenia. Jak skończy się ubezpieczenie, to bierze go za 1500 albo do kasacji pójdzie. Bo nie chce mi się za półtora kafla szarpać z ludzikami co będą przyjeżdzać z miernikiem mierząc pełnoletniego szrota. -- Shrek |
|
Data: 2019-08-10 20:13:40 | |
Autor: kk | |
Koszt przejechania 100km | |
On 2019-08-10 18:34, Shrek wrote:
W dniu 10.08.2019 o 18:29, Poldek pisze: 18-letnia Tigra poszła za 2500 :-) |
|
Data: 2019-08-11 06:59:45 | |
Autor: Budzik | |
Koszt przejechania 100km | |
Użytkownik Poldek pugilares@interia.eu ...
Ale nadal twierdzę, że liczbowo większość samochodów kończy jazdę na drzewie lub na czole TIRa.Hmm... Z ostatnich ilus lat: - mercedes 207 - dojezdził swojego zywota az go rdza zzarła - przebiegi trudne do oszacowania - grubo ponad 15mln km a kupiony był w stanie agonalnym - silnik praktycznie nie jechał i była robiona kapitalka - mercedes 207 - poszedł do znajomego ogrodnika po przejechaniu huhuhuhhu kilometów - ford courier 1.9D - sprzedany przy przebiegu miliona km - citroen jumpy - kasacja wypadek - fiat scudo - przebieg trudny do oszacowania ale licznik pokazuje około 600 - poszedł w nowe rece - citroen zx - zezłomowałem ze wzgledu na ceny OC - opel corsa - poszedł do ludzi za symboliczna oplata w wieku słusznie dorosłym Oczywiście mogło się tak zdarzyc ze nowi nabywcy pechowcy kupili i bach rozwalili ale powiedziałbym ze przesadzasz... Gdyby wiekszosc aut konczyła swój zywot w stłuczkach to ceny ubezpieczen byłyby troche inne. No chyba ze mówisz o tych co wyłudzaja ubezpieczenia... To taki kiedys tez sprzedawałem - Audi a8 - nie wierze ze ci co przyjechali to chcieli to naprawiac... :( -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych wyrosną starzy, wkurwieni..?" J. Kofta |
|
Data: 2019-08-11 08:59:45 | |
Autor: Budzik | |
Koszt przejechania 100km | |
Użytkownik Budzik budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...
grubo ponad 15mln km oczywiscie 1,5mln... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę zmienić, odwagi, abym zmieniał to, co mogę zmienić, i szczęścia, aby mi się jedno z drugim nie popieprzyło." Stephen King |
|
Data: 2019-08-10 15:54:30 | |
Autor: Myjk | |
Koszt przejechania 100km | |
Sat, 10 Aug 2019 10:30:59 +0200, J.F.
A ile pali elektryk ? Mój klocek w trybie kapelusza do 100km/h 20kWh. Ale już taki Leaf potrafi zejść w okolice 15. I to już po sprawności na aku. bo zakladajac 20kWh/100km ... 12 zl, o ile W 2T G12 to jest 7 zł brutto czyli ja setkę dymam właśnie za okolice 10 zł, gdzie na benzynie wychodzi w identycznych warunkach 4x więcej. :P a nie w superladowarce. Ładowarki są u nas rzeczywiście absurdalnie drogie, czasem droższe niż paliwo. To wynika z przeraźliwych cen jakie płacą firmy za przyłącza o wysokiej mocy. -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2019-08-10 16:21:58 | |
Autor: Poldek | |
Koszt przejechania 100km | |
W dniu 2019-08-10 o 15:54, Myjk pisze:
Sat, 10 Aug 2019 10:30:59 +0200, J.F. Można kupować prąd taniej przy wysokich mocach, ale trzeba go odbierać równomiernie. Na razie ładowarka - strzelam - 75% czasu stoi w gotowości, a 25% czasu pobiera wysoką moc. Przy wysokich mocach umownych jest spora opłata stała "za gotowość" i ta opłata jest wkalkulowana w cenę ładowania dla klienta -> wyższa cena za 1 kWh. W miarę upowszechniania elektryków proporcja opłaty "za gotowość" do 1 kWh będzie stopniowo spadać i w związku z tym cena 1 kWh płacona przez końcowego klienta będzie spadać. Druga sprawa, będzie więcej ładowarek, będzie jakaś konkurencja. Na razie klient jadący elektrykiem nie ma wyboru, jak benzynowicz, który może podjechać do tańszej stacji. Będą się pojawiały różne karty z abonamentami, ofertami typu stała opłata za ładowanie w sieci ładowarek itp. 20 lat temu rozmowy przez telefon komórkowy kosztowały 5 zł/min. Teraz za 19 zł można dzwonić cały miesiąc bez przerwy. |
|
Data: 2019-08-11 13:23:54 | |
Autor: Myjk | |
Koszt przejechania 100km | |
Sat, 10 Aug 2019 16:21:58 +0200, Poldek
Można kupować prąd taniej przy wysokich mocach, ale trzeba go odbierać równomiernie. Na razie ładowarka - strzelam - 75% czasu stoi w gotowości, a 25% czasu pobiera wysoką moc. Przy wysokich mocach umownych jest spora opłata stała "za gotowość" i ta opłata jest wkalkulowana w cenę ładowania dla klienta -> wyższa cena za 1 kWh. W miarę upowszechniania elektryków proporcja opłaty "za gotowość" do 1 kWh będzie stopniowo spadać i w związku z tym cena 1 kWh płacona przez końcowego klienta będzie spadać. Druga sprawa, będzie więcej ładowarek, będzie jakaś konkurencja. Na razie klient jadący elektrykiem nie ma wyboru, jak benzynowicz, który może podjechać do tańszej stacji. Jakoś w UK/DE/Ogólnie_Zachód tego problemu nie mieli -- kiedyś, jak EV było tyle co kot napłakał, i dzisiaj mają takie same ceny (niskie). Zapewne za sprawą interwencji rządów. Tylko u nas wszystko na głowie i zamiast ułatwiać to nic nie robią poza jałowym piepprzeniu o milionie elektryków. :P -- Pozdor Myjk |
|
Data: 2019-08-11 13:54:30 | |
Autor: Shrek | |
Koszt przejechania 100km | |
W dniu 11.08.2019 o 13:23, Myjk pisze:
Jakoś w UK/DE/Ogólnie_Zachód tego problemu nie mieli -- kiedyś, jak EV było No jasne - wyborcy pisu na 100% chętnie dołożą się do wypasionych bryk dla kasiastych hipsterów:P -- Shrek |
|