Koszt przejechania 100km

Data: 2019-08-10 10:30:59
Autor: J.F.
Koszt przejechania 100km
Dnia Fri, 9 Aug 2019 13:03:48 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
Na Polandrock- w te i nazad- łącznie ok 1000 km. Peugeot 307, 1.6 HDi
Średnie spalanie wg kompa 4.2l/100km, faktyczne ok 4.5l.
25zł za 100km elektrykiem za tyle by się nie dało.

A ile pali elektryk ? bo zakladajac 20kWh/100km ... 12 zl, o ile
naladujesz po normalnej cenie, a nie w superladowarce.

No, raczej 15 czy wiecej, bo przeciez sprawnosc akumulatora jes taka
sobie.

Fakt że jakieś 3/4 trasy to ekpresowki a ja tam 100-110 max bo i się nigdy nie spieszę.
Wychodzi że 1.6hdi w peugeocie 307 bardziej ekonomiczny od 1,9 JTD w Multipli

Taa ... to moja vectra jest znacznie bardziej rozrzutna ... albo to ja
jestem rozrzutny, bo 110 po ekspresowce ??
Czy raczej 90 miedzy tirami ?

P.S. licznik kilometrow mi troche zawyza. niby nie duzo ... ale
spalanie wieksze niz sie wydaje :-(

J.

Data: 2019-08-10 07:27:36
Autor: Kris
Koszt przejechania 100km
W dniu sobota, 10 sierpnia 2019 10:31:01 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

[...]

Mój Peugeot kosztował ok 8tys
Normalnie jeżdżę nim trasy miejskie po kilka km dziennie więc wtedy koszt przejechania 100km wychodzi pewnie ok. 35zł. N trasach dłuższych wychodzi poniżej 25zł/100km
Biorąc pod uwagę koszt zakupu i eksploatacji jestem bardzo miło zaskoczony

Taa ... to moja vectra jest znacznie bardziej rozrzutna ... albo to ja
jestem rozrzutny, bo 110 po ekspresowce ??
Czy raczej 90 miedzy tirami ?

Wyjazd środa ok 3 rano. Droga praktycznie pusta do samego Kostrzyna. Powrót: niedziela wyjad tez o 3 rano i tu już totalne pustki
Na S3 i S6 gdzieniegdzie jakieś oznaczenia i zwężenia bo prace drogowe ale o tych porach nie pracowali

Data: 2019-08-10 11:09:21
Autor: ToMasz
Koszt przejechania 100km
W dniu 10.08.2019 o 10:30, J.F. pisze:
[...]

żywotność przeciętnego silnika spalinowego w samochodzie to 300-500 tyś. jaka jest żywotność baterii w elektryku?

ToMasz

Data: 2019-08-10 11:38:43
Autor: Jacek Maciejewski
Koszt przejechania 100km
Dnia Sat, 10 Aug 2019 11:09:21 +0200, ToMasz napisał(a):

żywotność przeciętnego silnika spalinowego w samochodzie to 300-500 tyś.
I po drodze ze dwa remonty i kupa napraw.
jaka jest żywotność baterii w elektryku?
~10 lat.

--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-08-10 13:17:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
Koszt przejechania 100km
Hello ToMasz,

Saturday, August 10, 2019, 11:09:21 AM, you wrote:

[...]

Dlaczego porównujesz żywotność silnika z żywotnością ,,zbiornika
paliwa"? :P

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-08-10 14:35:53
Autor: Shrek
Koszt przejechania 100km

Dlaczego porównujesz żywotność silnika z żywotnością ,,zbiornika
paliwa"? :P

Pewnie z powodu tego, że porównuje napędy. W elektryku degradacji ulega głównie bateria w spalince głównie silnik.

--
Shrek

Data: 2019-08-10 07:23:46
Autor: Zenek Kapelinder
Koszt przejechania 100km
Gdzies czytalem ze w teslach akumulator wytrzymuje poltora roku do dwoch lat. Oczywiscie w spalinowym naped da sie zajechac w poltora roku albo i szybciej, od fantazji kierowcy to zalezy. Sporo ponad polowa wartosci samochodu elektrycznego to pusty chociaz bardzo ciezki zbiornik na paliwo. Na poczatku motoryzacji naped elektryczny i spalinowy rozwijaly sie rownolegle. Z jakiegos powodu wygral spalinowy chociaz benzyne kupowalo sie w aptekach a prad byl w gniazdkach. Uwazam ze mozliwosci zbudowania nowych nieznanych do tej pory cudownych akumulatorow nie ma. Dalo by sie jak by na Ziemi byl Kryptonit. Ale wszyscy wiedza ze najblizej jest na Planecie Krypton i ze jest ona 27 lat swietlnych od Ziemi w konstelacji Kruka. Chwilowo nie ma na Ziemi paliwa zeby na Kryptona poleciec.

Data: 2019-08-10 17:50:39
Autor: Poldek
Koszt przejechania 100km
[...]

A napęd wodorowy - pasuje ci?

Data: 2019-08-10 09:43:41
Autor: Zenek Kapelinder
Koszt przejechania 100km
Wodor przy spalaniu ekologicznie czysty ale brudny jak sie go otrzymuje. Do tego duze niedogodnosci. Brak zbiornikow szczelnych dla wodoru. Bardzo ciezkie zbiorniki ze wzgledu na bardzo duze cisnienie jakie musza wytrzymac. Skrajnie wybuchowy. To juz akumulatory lepsze. Chwilowo nic nie jest lepsze od cieklych weglowodorow. Sprawa kosztow energii przy napedzie elektrycznym i wodorowym jest rozwojowa. Jak samochodow malo to nie ma w nosnikach podatkow od paliw do srodkow transportu. Jak ilosc takich pojazdow wzrosnie to bedzie taki podatek dopisany do ceny. Cos jak za Gierka mowili ze on jest fryzjerem. Na poczatku mydli a jak zacznie golic to bedzie bolec.

Data: 2019-08-10 20:08:38
Autor: kk
Koszt przejechania 100km
Wszyscy oprócz Zenka słyszeli, że akumulatory w elektrykach 10 lat wytrzymują.

Data: 2019-08-10 11:42:45
Autor: Zenek Kapelinder
Koszt przejechania 100km
W E papierosach 18650 dobrego producenta wytrzymuja dwa lata. Przy moim paleniu pobor pradu z akumulatora ~4A. Impulsowo z wypelnieniem 5% ciagne 2C. Znam takiego co dymi na 60W. Znaczy sie ciagnie w ipulsie 8C. Akumulator wystarcza mu na maksymalnie pol roku. W telefonach sa blizniacze do samochodowych akumulatory litowe. Bardzo lagodne warunki pracy maja. Maksymalny pobor pradu na poziomie 0,25C. Nie sluszalem zeby litowy akumulator w telefonie wytrzymal 10 lat i mial parametry zblizone do nowego. Wszyscy wiedza ze miliardy much zra gowno. Co miales na obiad?

Data: 2019-08-10 21:23:45
Autor: kk
Koszt przejechania 100km
Zenek nie miał nigdy elektryka, ale według niego akumulatory w elektrykach kończą się po pół roku. Co z tego wynika?

Data: 2019-08-10 13:08:31
Autor: Zenek Kapelinder
Koszt przejechania 100km
W zasadzie to nikt nie mial elektryka. A jak ktos ma to w statystykach sie nie miesci bo w Polsce miliony samochodow. Gowna nie jesz bo probowales czy moze z jakiegos innego powodu?

Data: 2019-08-11 10:45:43
Autor: T.
Koszt przejechania 100km
[...]

Pierwsza Tesla wyjechała na drogi w 2008 r. Jakoś nie słychać o masowo padających akumulatorach. Gdzieś tam artykuł, w którym było napisane, że po 10 latach w Tesli spadła pojemność do ok. 80%, co i tak jest niezłym wynikiem.
Nie ma porównania do baterii telefonicznych - tu nie opłaci się wyposażać każdego telefonu w zaawansowane ładowarki, a samochodach - owszem (nie chodzi może o same ładowarki, ale o elektronikę sterującą nimi). Podobno to im takie akumulatory zawdzięczają dosyć długo czas eksploatacji.
T.

Data: 2019-08-11 11:46:31
Autor: RoMan Mandziejewicz
Koszt przejechania 100km
Hello T.,

Sunday, August 11, 2019, 10:45:43 AM, you wrote:

[...]

W Teslach przede wszystkim aktywnemu chłodzeniu.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-08-11 13:29:53
Autor: Myjk
Koszt przejechania 100km
Sun, 11 Aug 2019 10:45:43 +0200, T.
[...]

Ale ignoranci tego nie rozumieją niestety (szczególnie ToMaszek). Dość rzec
że w Teslach jest jeszcze chłodzenie jak i ogrzewanie baterii, zaś sama
ładowarka pokładowa kosztuje blisko 10 tys. zł.

Do tego sam fakt że spadnie pojemność baterii wcale nie wyklucza samochodu
z użytku. Jest na FB na grupie KSE Tesla przyciągnięta po taksówce w DE z
przelotem 525tkm na oryginalnej baterii.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-08-17 11:49:41
Autor: kk
Koszt przejechania 100km
On 2019-08-11 13:29, Myjk wrote:
Sun, 11 Aug 2019 10:45:43 +0200, T.

[...]

1% ceny samochodu to dużo czy mało? A zwykły reflektor ile kosztuje?

Data: 2019-08-17 11:00:00
Autor: Budzik
Koszt przejechania 100km
Użytkownik kk kk@op.pl.invalid ...

[...]

To ile kosztuje Tesla? Milion?

--
Pozdrawia... Budzik
"Obdarowany mówi dziękuję,

Data: 2019-08-11 16:35:16
Autor: sczygiel
Koszt przejechania 100km
W dniu niedziela, 11 sierpnia 2019 03:45:50 UTC-5 użytkownik T. napisał:
> [...]
Nie ma porównania do baterii telefonicznych - tu nie opłaci się wyposażać każdego telefonu w zaawansowane ładowarki, a samochodach - owszem (nie chodzi może o same ładowarki, ale o elektronikę sterującą nimi). Podobno to im takie akumulatory zawdzięczają dosyć długo czas eksploatacji.

O padajacych silnikach tez jest cicho.
Ale to nie znaczy ze nie padaja.
Padaja, i sa drogie.

https://youtu.be/nq5c4jGR2gM?t=300

Nie znalazlem filmiku z cenami ale ten gostek kiedys analizowal koszty.
poza gwarancja silnik kosztuje 4-6kUSD.

I jak widac, padaja tylko nikt o tym nie gada jeszcze bo wiekszosc tesli jest na gwarancji jeszcze...

Data: 2019-08-12 07:52:53
Autor: Marcin N
Koszt przejechania 100km
W dniu 2019-08-11 o 10:45, T. pisze:
[...]

Dlaczego w ogóle bierzecie Teslę jako wzór do badań?
Najstarsze hybrydowe Priusy mają ponad 20 lat - gdzieś czytałem, że ich baterie są w zaskakująco dobrym stanie, chyba około 90% pojemności.

Napisane tam było, że dla zachowania akumulatora w idealnej kondycji jest dbanie o nieprzegrzewanie go w czasie ładowania.

Gdy Teslę ładujemy potężnymi prądami - to przypuszczam, że utrzymanie niskiej temperatury jest niezmiernie trudne. To może bardzo skrócić czas życia takiej baterii.

--
MN

Data: 2019-08-12 06:34:39
Autor: Zenek Kapelinder
Koszt przejechania 100km
W priusach byly akumulatory kadmowo niklowe i zelazowo wodorkowe. To inna liga niz litowo jonowe jesli idzie o zywotnosc, parametry. Litowymi nikt by sobie dupy nie zawracal gdyby mialy mase taka jak te w Priusie.

Data: 2019-08-12 16:06:57
Autor: J.F.
Koszt przejechania 100km
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2d09b5d8-6057-441b-a41a-f1c5a63b53b4@googlegroups.com...
W priusach byly akumulatory kadmowo niklowe i zelazowo wodorkowe.

Dobrze mowisz

To inna liga niz litowo jonowe jesli idzie o zywotnosc, parametry.

W jakim sensie ?
Bo ligi to z reguly numerowane, male NiMH to zywotnosc mialy taką sobie ..

Litowymi nikt by sobie dupy nie zawracal gdyby mialy mase taka jak te w Priusie.

Raczej cene i cel.
W Priusie silnik spalinowy zawsze gotowy, nie wiem czy ktos zwroci uwage ze mu pojemnosc baterii spadla dwukrotnie ..

J.

Data: 2019-08-12 09:54:12
Autor: RoMan Mandziejewicz
Koszt przejechania 100km
Hello Marcin,

Monday, August 12, 2019, 7:52:53 AM, you wrote:

[...]

Tesla ma aktywne chłodzenie baterii. Cieczą.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-08-12 21:42:54
Autor: Shrek
Koszt przejechania 100km
W dniu 12.08.2019 o 07:52, Marcin N pisze:

Dlaczego w ogóle bierzecie Teslę jako wzór do badań?
Najstarsze hybrydowe Priusy mają ponad 20 lat - gdzieś czytałem, że ich baterie są w zaskakująco dobrym stanie, chyba około 90% pojemności.

To o ty;e zaskakujące, że znam człowieka co regenerował baterie w swojej. Może miał pecha;)

[...]

Dlatego ma aktywne chłodzenie.

--
Shrek

Data: 2019-08-17 11:46:26
Autor: kk
Koszt przejechania 100km
On 2019-08-11 10:45, T. wrote:
[...]

Twizy w lizingowanych bateriach gwarantuje długi czas eksploatacji przy niewielkim spadku pojemności i nie polega to na wymianie akumulatorów. Ale też słyszy się o powszechnej wymianie uszkodzonych akunulatorów bodajże w hybrydach.

[...]

E tam, techniki ładowania są proste a elektronika tania.

Data: 2019-08-10 15:55:18
Autor: Jacek Maciejewski
Koszt przejechania 100km
Dnia Sat, 10 Aug 2019 13:17:45 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

[...]

Bo obie te rzeczy należą do wspólnej kategorii rzeczy istotnie
ograniczających koszt i trwałość pojazdu.
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2019-08-10 16:14:37
Autor: Poldek
Koszt przejechania 100km
W dniu 2019-08-10 o 11:09, ToMasz pisze:
[...]

Żywotność silnika pewnie tak, ale większość samochodów wraz z silnikami kończy swoją karierę zanim padnie silnik na skutek kolizji i nieopłacalności naprawy idzie do kasacji.

jaka jest żywotność baterii w elektryku?

Tego jeszcze nikt nie wie. Dowiemy się w przyszłości.
Pewnie podobnie, tzn. średnio statystycznie auto pójdzie na złom po zderzeniu zanim akumulator siądzie.

Data: 2019-08-10 17:43:24
Autor: Shrek
Koszt przejechania 100km
W dniu 10.08.2019 o 16:14, Poldek pisze:

Żywotność silnika pewnie tak, ale większość samochodów wraz z silnikami kończy swoją karierę zanim padnie silnik na skutek kolizji i nieopłacalności naprawy idzie do kasacji.

Chyba według licznika po korekcie. Większość tych co je rdza bierze przy 250kkm ma tak naprawdę 400:P

--
Shrek

Data: 2019-08-10 17:49:18
Autor: Poldek
Koszt przejechania 100km
W dniu 2019-08-10 o 17:43, Shrek pisze:
[...]

Tak, czy siak. Większość samochodów kończy jazdę nie dlatego, że rdza je zżarła, czy silnik został wyeksploatowany, lecz dlatego, że spotkały się czymś i naprawa jest nieopłacalna. W tym są samochody w każdym wieku, także roczniaki są rozbijane tak, że do kasacji.

Data: 2019-08-10 18:05:10
Autor: Shrek
Koszt przejechania 100km
W dniu 10.08.2019 o 17:49, Poldek pisze:

[...]

No nie wiem. Ja u siebie silnik naprawiałem. W zasadzie to buda w accordzie dalej zdrowa, tylko wszystko po kolei trzeba by robić, żeby mieć pewność, że dojedziesz;)

--
Shrek

Data: 2019-08-10 18:29:23
Autor: Poldek
Koszt przejechania 100km
W dniu 2019-08-10 o 18:05, Shrek pisze:
[...]

I w związku z tym oddałeś samochód do kasacji?
Nie - trzymasz go. I będziesz go trzymał, albo oddasz bratankowi, wujkowi i nie pójdzie do kasacji "bo już czas na złom". Pójdzie do kasacji, gdy się zderzy. Silnik jeździłby dalej. Oczywiście są przypadki szczęściarzy, którzy nie zderzają się na przestrzeni 25 lat lub więcej i w końcu samochód jednak jedzie o własnych siłach na złomowisko, gdyż już tak śmierdzi w kabinie, że nieprzyjemnie w nim siedzieć. A świeżaka 15-latka można mieć za miesięczną pensję, więc po co się kisić w smrodzie i pleśni. Ale nadal twierdzę, że liczbowo większość samochodów kończy jazdę na drzewie lub na czole TIRa.

Data: 2019-08-10 18:34:21
Autor: Shrek
Koszt przejechania 100km
W dniu 10.08.2019 o 18:29, Poldek pisze:

No nie wiem. Ja u siebie silnik naprawiałem. W zasadzie to buda w accordzie dalej zdrowa, tylko wszystko po kolei trzeba by robić, żeby mieć pewność, że dojedziesz;)

I w związku z tym oddałeś samochód do kasacji?

Oddałem znajomemu do jeżdzenia. Jak skończy się ubezpieczenie, to bierze go za 1500 albo do kasacji pójdzie. Bo nie chce mi się za półtora kafla szarpać z ludzikami co będą przyjeżdzać z miernikiem mierząc pełnoletniego szrota.

--
Shrek

Data: 2019-08-10 20:13:40
Autor: kk
Koszt przejechania 100km
On 2019-08-10 18:34, Shrek wrote:
[...]

18-letnia Tigra poszła za 2500 :-)

Data: 2019-08-11 06:59:45
Autor: Budzik
Koszt przejechania 100km
Użytkownik Poldek pugilares@interia.eu ...

Ale nadal twierdzę, że liczbowo większość samochodów kończy jazdę na drzewie lub na czole TIRa.

Hmm...
Z ostatnich ilus lat:
- mercedes 207 - dojezdził swojego zywota az go rdza zzarła - przebiegi trudne do oszacowania - grubo ponad 15mln km a kupiony był w stanie agonalnym - silnik praktycznie nie jechał i była robiona kapitalka
- mercedes 207 - poszedł do znajomego ogrodnika po przejechaniu huhuhuhhu kilometów
- ford courier 1.9D - sprzedany przy przebiegu miliona km
- citroen jumpy - kasacja wypadek
- fiat scudo - przebieg trudny do oszacowania ale licznik pokazuje około 600 - poszedł w nowe rece
- citroen zx - zezłomowałem ze wzgledu na ceny OC
- opel corsa - poszedł do ludzi za symboliczna oplata w wieku słusznie dorosłym

Oczywiście mogło się tak zdarzyc ze nowi nabywcy pechowcy kupili i bach rozwalili ale powiedziałbym ze przesadzasz...

Gdyby wiekszosc aut konczyła swój zywot w stłuczkach to ceny ubezpieczen byłyby troche inne. No chyba ze mówisz o tych co wyłudzaja ubezpieczenia...
To taki kiedys tez sprzedawałem - Audi a8 - nie wierze ze ci co przyjechali to chcieli to naprawiac... :(

--
Pozdrawia... Budzik
"Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

Data: 2019-08-11 08:59:45
Autor: Budzik
Koszt przejechania 100km
Użytkownik Budzik budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

grubo ponad 15mln km

oczywiscie 1,5mln...

--
Pozdrawia... Budzik
"Boże, użycz mi pogody ducha, abym godził się z tym, czego nie mogę

Data: 2019-08-10 15:54:30
Autor: Myjk
Koszt przejechania 100km
Sat, 10 Aug 2019 10:30:59 +0200, J.F.
A ile pali elektryk ?

Mój klocek w trybie kapelusza do 100km/h 20kWh. Ale już taki Leaf potrafi
zejść w okolice 15. I to już po sprawności na aku.

bo zakladajac 20kWh/100km ... 12 zl, o ile
naladujesz po normalnej cenie,

W 2T G12 to jest 7 zł brutto czyli ja setkę dymam właśnie za okolice 10 zł,
gdzie na benzynie wychodzi w identycznych warunkach 4x więcej. :P
a nie w superladowarce.

Ładowarki są u nas rzeczywiście absurdalnie drogie, czasem droższe niż
paliwo. To wynika z przeraźliwych cen jakie płacą firmy za przyłącza o
wysokiej mocy.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-08-10 16:21:58
Autor: Poldek
Koszt przejechania 100km
W dniu 2019-08-10 o 15:54, Myjk pisze:
[...]

Można kupować prąd taniej przy wysokich mocach, ale trzeba go odbierać równomiernie. Na razie ładowarka - strzelam - 75% czasu stoi w gotowości, a 25% czasu pobiera wysoką moc. Przy wysokich mocach umownych jest spora opłata stała "za gotowość" i ta opłata jest wkalkulowana w cenę ładowania dla klienta -> wyższa cena za 1 kWh. W miarę upowszechniania elektryków proporcja opłaty "za gotowość" do 1 kWh będzie stopniowo spadać i w związku z tym cena 1 kWh płacona przez końcowego klienta będzie spadać. Druga sprawa, będzie więcej ładowarek, będzie jakaś konkurencja. Na razie klient jadący elektrykiem nie ma wyboru, jak benzynowicz, który może podjechać do tańszej stacji.
Będą się pojawiały różne karty z abonamentami, ofertami typu stała opłata za ładowanie w sieci ładowarek itp.
20 lat temu rozmowy przez telefon komórkowy kosztowały 5 zł/min. Teraz za 19 zł można dzwonić cały miesiąc bez przerwy.

Data: 2019-08-11 13:23:54
Autor: Myjk
Koszt przejechania 100km
Sat, 10 Aug 2019 16:21:58 +0200, Poldek
[...]

Jakoś w UK/DE/Ogólnie_Zachód tego problemu nie mieli -- kiedyś, jak EV było
tyle co kot napłakał, i dzisiaj mają takie same ceny (niskie). Zapewne za
sprawą interwencji rządów. Tylko u nas wszystko na głowie i zamiast
ułatwiać to nic nie robią poza jałowym piepprzeniu o milionie elektryków.
:P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-08-11 13:54:30
Autor: Shrek
Koszt przejechania 100km
W dniu 11.08.2019 o 13:23, Myjk pisze:

[...]

No jasne - wyborcy pisu na 100% chętnie dołożą się do wypasionych bryk dla kasiastych hipsterów:P

--
Shrek

Koszt przejechania 100km