Koszt przemeldowania

Data: 2010-08-23 15:58:16
Autor: MAR
Koszt przemeldowania
On Mon, 23 Aug 2010 12:42:12 +0200, Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:

w艂a艣nie sobie kalkuluj臋 koszt przemeldowania i wychodzi mi straszna

Nie napisa艂e艣, jak daleko to przemeldowanie.
Oraz czy w starym miejscu zameldowania zostanie kto艣 kogo znasz.

kwota. Przerejestrowanie samochod贸w oko艂o 400z艂.

Samoch贸d ma by膰 zarejestrowany. Skoro jest, w艂a艣ciciel jest prawid艂owy to
nie musisz si臋 bawi膰 w zmian臋 adresu w DR. Tak, prawo tego wymaga, ale
marna szansa, 偶e kto艣 to sprawdzi. Poza tym kary za to nie ma.

prawo jazdy,

Prawo jazdy nie s艂u偶y do ustalenia miejsca zameldowania. Jak nie zmienisz
to nic Ci nie grozi.

Czy takie skubanie obywatela jest zgodne z prawem?

Oczywi艣cie.

zarejestrowane w Gliwicach powinno ju偶 je藕dzi膰 na gliwickich blachach i
dopiero kolejne nowe bym zarejestrowa艂 w nowym miejscu. A nie tak
wszystko na raz w jeden miesi膮c p贸艂 pensji.

Dlatego te偶 ludzie zmieniaj膮ca adresy zamieszkania i korespondencyjne, ale
zameldowania tylko gdy nie maj膮 wyj艣cia.

--
Mar.

Data: 2010-08-23 16:56:42
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Koszt przemeldowania
W dniu 2010-08-23 15:58, MAR pisze:
On Mon, 23 Aug 2010 12:42:12 +0200, Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:

w艂a艣nie sobie kalkuluj臋 koszt przemeldowania i wychodzi mi straszna

Nie napisa艂e艣, jak daleko to przemeldowanie.

9 km... Ale o jeden powiat. Wi臋c niestety auto trzeba przerabia膰 wiele
rzeczy.

Oraz czy w starym miejscu zameldowania zostanie kto艣 kogo znasz.

Tak, rodzice i siostra.

[...]

No szansa na sprawdzenie wyjdzie przy najbli偶szej kontroli, jak si臋 nie
b臋dzie zgadza艂o pomi臋dzy dokumentami.

Znaczy obowi膮zek jest, a kary nie ma i konsekwencji nie ma? Dziwne to.

prawo jazdy,
Prawo jazdy nie s艂u偶y do ustalenia miejsca zameldowania. Jak nie zmienisz
to nic Ci nie grozi.

No wiesz, jak mam mie膰 ba艂agan w papierach to najpro艣ciej chyba si臋 nie
przemeldowywa膰.

[...]

No zmiana adresu zamieszkania wymaga zmiany zameldowania. Inaczej trzeba
udawa膰, 偶e si臋 mieszka gdzie indziej. Mi si臋 takie udawanie znudzi艂o,
zw艂aszcza 偶e zastanawiam si臋 czy kto艣 w ko艅cu si臋 nie doczepi, 偶e nie
jestem zameldowany z rodzin膮. Zw艂aszcza US, kt贸ry od lat 艂yka nasze
wsp贸lne rozliczenie, cho膰 podlegamy pod r贸偶ne USy. Gorzej jak si臋
zdenerwuj膮, 偶e czemu wsp贸lne, skoro wsp贸lnie nie mieszkamy.

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Data: 2010-08-23 19:24:15
Autor: mvoicem
Koszt przemeldowania
(08/23/2010 04:56 PM), Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:
> [...]
>  zameldowania tylko gdy nie maj膮 wyj艣cia.
No zmiana adresu zamieszkania wymaga zmiany zameldowania.

Mylisz skutek z przyczyn膮 :). Jest dok艂adnie odwrotnie.

[...]

Skoro mieszkacie wsp贸lnie, to nie macie prawa podlega膰 pod r贸偶ne USy, bo podlegasz pod US w艂a艣ciwy dla twojego miejsca zamieszkania.

Gorzej jak si臋
zdenerwuj膮, 偶e czemu wsp贸lne, skoro wsp贸lnie nie mieszkamy.

Albo czemu od lat podajesz fa艂szywe dane w zeznaniach ;).

p. m.

Data: 2010-08-23 20:11:27
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Koszt przemeldowania
W dniu 2010-08-23 19:24, mvoicem pisze:
> [...]
No zmiana adresu zamieszkania wymaga zmiany zameldowania.

Mylisz skutek z przyczyn膮 :). Jest dok艂adnie odwrotnie.

Znaczy si臋 cz艂owiek podejmuje decyzj臋 o zmianie zameldowania i to go
zmusza do przeprowadzki? :D Dziwna teoria.

[...]

No w艂a艣nie dlatego chc臋 to wyprostowa膰 w ko艅cu. Bo na razie podlegamy
pod r贸偶ne. No ale 800z艂 to ja mam na co wyda膰 ciekawszego.

Gorzej jak si臋
zdenerwuj膮, 偶e czemu wsp贸lne, skoro wsp贸lnie nie mieszkamy.
Albo czemu od lat podajesz fa艂szywe dane w zeznaniach ;).

No w艂a艣nie.

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Data: 2010-08-23 23:38:22
Autor: mvoicem
Koszt przemeldowania
(08/23/2010 08:11 PM), Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:
[...]

Nic takiego nie napisa艂em.

Napisa艂e艣, 偶e zmiana adresu zamieszkania wymaga zmiany zameldowania. Czyli innymi s艂owy - zmiana zameldowania jest warunkiem koniecznym do zmiany miejsca zamieszkania.

A jest odwrotnie. Zameldowanie jest (powinno by膰) odzwierciedleniem stanu faktycznego. Czyli zmiana zamieszkania jest warunkiem koniecznym do zmiany zameldowania.

[...]

No ale wcale nie podlegacie :). Po prostu ty bez 偶adnego rozs膮dnego powodu sk艂adasz zeznania do obcego urz臋du ;).

Ja bym na twoim miejscu z艂o偶y艂 NIP-ile艣tam aktualizuj膮cy dane dot. zamieszkania (zauwa偶, 偶e US nie interesuje twoje zameldowanie, tylko tw贸j adres zamieszkania, ca艂kiem 艣wiadomie (jak s膮dz臋) to rozr贸偶niaj膮) i sk艂ada艂 zeznanie do urz臋du pod kt贸ry podlegasz, czyli do tego kt贸ry jest w艂a艣ciwy dla twojego miejsca *zamieszkania*.

W  temacie US tworzysz problem kt贸rego naprawd臋 nie ma ;). Rozumia艂bym jeszcze jakby艣 mieszka艂 w mieszkaniu kt贸re nie jest twoje i jego w艂a艣ciciel nie wyra偶a zgody na prowadzenie DG w mieszkaniu przez Ciebie.

p. m.

Data: 2010-08-24 00:55:56
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Koszt przemeldowania
W dniu 2010-08-23 23:38, mvoicem pisze:
[...]

Jakimi innymi? Oddaj膮cymi inn膮 tre艣膰? Zastan贸w偶e si臋, co napisa艂e艣.

,,艢mier膰 pacjenta wymaga jego pochowania czyli innymi s艂owy warunkiem
koniecznym aby pacjent umar艂 jest pochowanie''. Do艣膰 swoista logika.

A jest odwrotnie. Zameldowanie jest (powinno by膰) odzwierciedleniem
stanu faktycznego. Czyli zmiana zamieszkania jest warunkiem koniecznym
do zmiany zameldowania.

Owszem te偶. To, 偶e 艣mier膰 jest warunkiem koniecznym do pochowania
pacjenta, nie przeszkadza, 偶e jednocze艣nie pochowanie jest nast臋pstwem
艣mierci.

[...]

Nie obcego, a mojego. Jestem w nim zarejestrowany od 1996 roku.

[...]

Taaaa.... Ciekawe jak tak膮 teori臋 艂ykn膮 urz臋dnicy :D

W  temacie US tworzysz problem kt贸rego naprawd臋 nie ma ;). Rozumia艂bym
jeszcze jakby艣 mieszka艂 w mieszkaniu kt贸re nie jest twoje i jego
w艂a艣ciciel nie wyra偶a zgody na prowadzenie DG w mieszkaniu przez Ciebie.

To ty偶. Mieszkanie jest sp贸艂dzielcze i np. sp贸艂dzielnia mi ostatnio si臋
stawia w poprzek usuni臋cia kalafiora nadmiarowego z pokoju. Wi臋c mo偶e i
jakbym chcia艂 im si臋 przyzna膰 do DG, to mo偶e i by jaki komitet blokowy
powiedzia艂 NIE. Cho膰 w sumie anteny pozwalaj膮 mie膰, nie tak jak na
Koperniku w Gliwitz.

Zreszt膮 to nie ma zwi膮zku.

Nie chc臋 si臋 przenosi膰 po艂owicznie, bo mi si臋 papiery rozjad膮 wszystkie
i nigdy z tego nie wyjd臋.

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Data: 2010-08-24 01:46:29
Autor: mvoicem
Koszt przemeldowania
(08/24/2010 12:55 AM), Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:
[...]

Jakimi innymi? Oddaj膮cymi inn膮 tre艣膰? Zastan贸w偶e si臋, co napisa艂e艣.

,,艢mier膰 pacjenta wymaga jego pochowania czyli innymi s艂owy warunkiem
koniecznym aby pacjent umar艂 jest pochowanie''. Do艣膰 swoista logika.

W/w zdanie jest oczywi艣cie fa艂szywe.

(kto)=(艢mier膰 pacjenta) wymaga (kogo czego)=(jego pochowania), czyli inaczej jego pochowanie jest wymagane przez 艣mier膰 pacjenta.

[...]

To 偶e A wymaga B nie oznacza 偶e B jest nast臋pstwem A.

[...]

Przesta艂 by膰 tw贸j w momencie kiedy sie przeprowadzi艂e艣.

[...]

Bez b贸lu. Sprawdzone w praktyce przeze mnie i wielu grupowicz贸w p.s.p.podatki (o czym powiniene艣 wiedzie膰). Po prostu w US ich nie obchodzi gdzie jeste艣 zameldowany.

[...]

Zreszt膮 to nie ma zwi膮zku.

Nie chc臋 si臋 przenosi膰 po艂owicznie, bo mi si臋 papiery rozjad膮 wszystkie
i nigdy z tego nie wyjd臋.

Rozumiem, nie popieram ;).

p. m.

Data: 2010-08-24 10:34:11
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
Koszt przemeldowania
W dniu 2010-08-24 01:46, mvoicem pisze:
[...]

Wida膰 operujemy inn膮 j臋zyk膮 polsk膮.

http://sjp.pwn.pl/slownik/2539754/wymagac

wymaga膰
1. 芦domaga膰 si臋, 偶yczy膰 sobie czego艣 kategorycznie禄
2. 芦niezb臋dnie potrzebowa膰 czego艣禄
3. 芦nak艂ada膰 na kogo艣 jaki艣 obowi膮zek禄

Zmiana miejsca zamieszkania w sensie prawnym wymaga czyli ,,nak艂ada na
kogo艣 jaki艣 obowi膮zek'' zameldowania. Tak samo jak 艣mier膰 pacjenta
wymaga czyli ,,nak艂ada na kogo艣 jaki艣 obowi膮zek'' pochowania go艣cia.

[...]

Nie przesta艂, dalej mnie obs艂uguje.

[...]

Tylko nagle rozjedzie si臋 EDG. Wi臋c musz臋 zmieni膰 EDG. Wtedy rozjedzie
si臋 EDG z DO i wszystko poleci lawinowo.

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Data: 2010-08-24 11:06:41
Autor: mvoicem
[OT]Re: Koszt przemeldowania
(08/24/2010 10:34 AM), Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:
[...]

Wida膰 tak. A ze s艂ownika te偶 trzeba umie膰 korzysta膰. EOT.

p. m.

Data: 2010-08-24 11:36:53
Autor: Przemys艂aw Adam 艢miejek
[OT]Re: Koszt przemeldowania
W dniu 2010-08-24 11:06, mvoicem pisze:

Wida膰 tak. A ze s艂ownika te偶 trzeba umie膰 korzysta膰. EOT.

T艂umaczenie: ,,chcia艂em si臋 czepi膰 s艂贸wka, nie wysz艂o mi, foch''

--
Przemys艂aw Adam 艢miejek

Data: 2010-08-25 00:22:44
Autor: MAR
Koszt przemeldowania
On Mon, 23 Aug 2010 16:56:42 +0200, Przemys艂aw Adam 艢miejek wrote:

Nie napisa艂e艣, jak daleko to przemeldowanie.

9 km... Ale o jeden powiat. Wi臋c niestety auto trzeba przerabia膰 wiele
rzeczy.

Wi臋c nie problem podjecha膰.

Oraz czy w starym miejscu zameldowania zostanie kto艣 kogo znasz.

Tak, rodzice i siostra.

No to odpus膰 sobie zmian臋 DR i PR. Pod starym adresem jest wcia偶 z Tob膮
kontakt.

No szansa na sprawdzenie wyjdzie przy najbli偶szej kontroli, jak si臋 nie
b臋dzie zgadza艂o pomi臋dzy dokumentami.

Mi臋dzy DR a PR b臋dzie si臋 zgadza艂o. DO udajesz, 偶e nie masz.

No wiesz, jak mam mie膰 ba艂agan w papierach to najpro艣ciej chyba si臋 nie
przemeldowywa膰.

Porz膮dek kosztuje 800 z艂.

jestem zameldowany z rodzin膮. Zw艂aszcza US, kt贸ry od lat 艂yka nasze
wsp贸lne rozliczenie, cho膰 podlegamy pod r贸偶ne USy. Gorzej jak si臋
zdenerwuj膮, 偶e czemu wsp贸lne, skoro wsp贸lnie nie mieszkamy.

Wtedy prosisz o podstaw臋 prawn膮. I problem znika.

--
Mar.

Data: 2010-08-26 01:08:17
Autor: niusy.pl
Koszt przemeldowania

U偶ytkownik "MAR" <MAR100610@spox.org>

w艂a艣nie sobie kalkuluj臋 koszt przemeldowania i wychodzi mi straszna

Nie napisa艂e艣, jak daleko to przemeldowanie.
Oraz czy w starym miejscu zameldowania zostanie kto艣 kogo znasz.

... i kto wygl膮da identycznie jak Ty ? :-)

[...]

Jest problem dojazdu do urz臋du jak przyjdzie Ci co艣 zrobi膰 z tym samochodem.

prawo jazdy,

Prawo jazdy nie s艂u偶y do ustalenia miejsca zameldowania. Jak nie zmienisz
to nic Ci nie grozi.

Ale jak przyjdzie Ci je wymieni膰 to co zrobisz ?

[...]

....i przychodzi taki dzie艅, 偶e jaki艣 g艂upek uchwala, 偶e trzeba zmieni膰 dow贸d osobisty i zap...sz do miasta na drugim ko艅cu Polski by si臋 kilka razy pokaza膰 urz臋dnikowi.

Koszt przemeldowania