[Orange] Koszt rozwiązania umowy abo Tylk o SIM

Data: 2010-03-17 22:16:25
Autor: MarekM
[Orange] Koszt rozwiązania umowy abo Tylk o SIM
W dniu 17.03.2010 21:47, Maciek pisze:

Bry, Umowa Tylko SIM z kwotą zobowiązania 25 zł, zawarta na 12
miesięcy w dniu 26.11.2009. Opłata specjalna za niedotrzymanie
warunków umowy = 500 zł.

A skąd się wzięła taka kwota?

> Korzyści wynoszą 270 zł jeśli dobrze liczę

Mi też tak wychodzi, ale wyżej napisałeś, że w umowie masz 500zł... O ile dobrze pamiętam, w nowych umowach zawarta była "wysokość przyznanej ulgi" i to jest tak naprawdę wiążące.

Pytanie więc, co w takiej sytuacji (obecnie) jest ważniejsze: kara
umowna czy spłata korzyści wynikających z promocji?

Zaloguj się na www.orange.pl, w sekcji "lista numerów" jest link "umowa do: ", klikając na dacie wyświetli się kwota, jaką Orange naliczyłoby w przypadku zerwania umowy.

Artykuł 57. "prawa telekomunikacyjnego" stanowi:

"6. W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych,
w tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej, związanego z ulgą przyznaną abonentowi, wysokość roszczenia z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez abonenta lub przez dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu, na jaki umowa została zawarta nie może przekroczyć wartości ulgi przyznanej abonentowi pomniejszonej o proporcjonalną jej
wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania."

Zakładając, że umowę rozwiązujesz z dniem 26.04.2010 (wcześniej chyba i tak się nie uda, bo musi być na koniec okresu rozliczeniowego i przynajmniej 30 dni wypowiedzenia), do zapłaty powinieneś mieć 270*7/12 czyli 157,50zł. Jeżeli natomiast jakimś cudem operator przyznał Ci ulgę w wysokości 500zł (tylko niech Ci najpierw udowodni, skąd wziął taką kwotę), do zapłaty byłoby 292zł.

A może macie jakieś inne rozwiązanie pozostania przy numerze +
internet? Nokia Mail daje 50MB, co jest jednak trochę za mało,
przydałoby się ok. 200 MB/mc.

Jeżeli wystarczy 150MB/miesiąc, to możesz jeszcze włączyć usługę Orange Free e-mail. Koszt: 30zł miesięcznie, więc dość dużo.

Z podobnego powodu żona przenosi numer z abonamentu do pre-paid: potrzebuje dosłownie kilkadziesiąt megabajtów na sprawdzanie poczty, ale w abonamencie albo zapłaci według cennika (25gr za 50kB!), albo przepłaci 30zł za 150MB (z czego wykorzysta może połowę...).

Marek

Data: 2010-03-17 14:58:50
Autor: Maciek
Koszt rozwiązania umowy abo Tylko SIM
On 17 Mar, 22:16, MarekM <mu...@wytnij-to.interia.i-popraw-tld.polska>
wrote:
W dniu 17.03.2010 21:47, Maciek pisze:

> Bry, Umowa Tylko SIM z kwotą zobowiązania 25 zł, zawarta na 12
> miesięcy w dniu 26.11.2009. Opłata specjalna za niedotrzymanie
> warunków umowy = 500 zł.

A skąd się wzięła taka kwota?

Z tzw. sufitu. Umowa była wypełniana ręcznie z powodu zwyczajowej
awarii "systemu". I ta kwota wypełniona została komputerowo, tzn. jako
szablon.

Zaloguj się nawww.orange.pl, w sekcji "lista numerów" jest link "umowa
do: ", klikając na dacie wyświetli się kwota, jaką Orange naliczyłoby w
przypadku zerwania umowy.

Siedzisz? No to czytaj:

"Poniżej znajduje się wykaz obowiązujących Twój numer umów oraz okres
ich wygaśnięcia.
data wygaśniecia umowy: 2010-11-26
W przypadku rozwiązania umowy w dniu dzisiejszym Twoja kara za
zerwanie umowy wynosić będzie: 520.82 zł."

Jeżeli wystarczy 150MB/miesiąc, to możesz jeszcze włączyć usługę Orange
Free e-mail. Koszt: 30zł miesięcznie, więc dość dużo.

Absurdalnie dużo :(

Z podobnego powodu żona przenosi numer z abonamentu do pre-paid:

Dokładnie o to mi chodzi...

Data: 2010-03-18 10:14:22
Autor: MarekM
W dniu 2010-03-17 22:58, Maciek pisze:

[...]

ROTFL. Na Twoim miejscu napisałbym reklamację do BOK. Podał, jakie to
zniżki otrzymałeś przy podpisaniu umowy (czyli te 270zł i skąd się
wzięło) i zapytał, czy - zgodnie z obowiązującym prawem - naliczą Ci
7/12 tej kwoty. Jeżeli nie, to dlaczego - i skąd wzięła się wartość
520.82zł w systemie.

Reklamację złóż na piśmie - wyślij poleconym. Daj znać, co odpiszą, bo
jestem niezmiernie ciekaw.

Marek

Data: 2010-03-18 10:16:48
Autor: Liwiusz
MarekM pisze:
[...]

   Myślę, że reklamacja jest przedwczesna. Najpierw należy rozwiązać umowę, potem zapłacić karę wedle ustawy, a jak będą chcieli więcej, to wówczas reklamować, lub... czekać na pozew.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-18 10:21:42
Autor: MarekM
W dniu 2010-03-18 10:16, Liwiusz pisze:

[...]

Wiesz, to zależy od Ciebie, ja wolałbym najpierw wyjaśnić sprawę (bo
może naliczyli Ci jakąś inną magiczną zniżkę z okazji plam na słońcu), a
potem działać. Nie miałbym ochoty na ewentualne włóczenie się po sądach,
a nawet jeśli miałbym to robić, to wolałbym wcześniej wiedzieć, z czym
będę się musiał zmierzyć (czyli skąd wzięli taką opłatę).

Podejrzewam jednak, że skoro umowa była "wypełniana ręcznie", to po
prostu w systemie mają błąd i nawet jeżeli po wypowiedzeniu umowy
dostaniesz do zapłaty taką kosmiczną kwotę, to po prostu uwzględnią
Twoją reklamację. Nie sądzę, by mieli ochotę na sądzenie się.

Marek

Data: 2010-03-18 10:22:33
Autor: MarekM
Koszt rozwiązania umowy abo Tylko S IM
W dniu 2010-03-18 10:21, MarekM pisze:
Wiesz, to zależy od Ciebie

A raczej nie od Ciebie, a od wątkotwórcy - przepraszam za pomyłkę ;-)

Marek

Data: 2010-03-18 11:40:04
Autor: Tomek
Koszt rozwiązania umowy abo Tylko SIM

Użytkownik "MarekM" <muddy@wytnij-to.interia.i-popraw-tld.polska> napisał

ROTFL. Na Twoim miejscu napisałbym reklamację do BOK. Podał, jakie to
zniżki otrzymałeś przy podpisaniu umowy

Miałem to samo. Te zniżki to promocyjny tańszy abonament, tańszy telefon w danej taryfie, darmowe numery, z którymi później naliczają kwoty jak za normalne połączenia. Zawsze się coś nazbiera. Oni wiedzą co trzeba naliczyć, żeby im się zwróciło.

Data: 2010-03-18 18:54:07
Autor: Maciek
Koszt rozwiązania umowy abo Tylko SIM
Użytkownik "Tomek" <tomaa33@wytnijtowp.pl> napisał
Miałem to samo. Te zniżki to promocyjny tańszy abonament,

Normalny z cennika...

tańszy telefon w danej taryfie,

To taryfa Tylko SIM - bez aparatu...

darmowe numery, z którymi później naliczają kwoty jak za normalne połączenia.

Nie korzystam i nie zamierzam...

Zawsze się coś nazbiera. Oni wiedzą co trzeba naliczyć, żeby im się zwróciło.

Dlatego dowiem się skąd im się wzięła kwota wyższa niż kara określona w umowie :)

M.

[Orange] Koszt rozwiązania umowy abo Tylk o SIM