[Orange] Koszt rozwi±zania umowy abo Tylko SIM

Data: 2010-03-17 21:47:11
Autor: Maciek
[Orange] Koszt rozwi±zania umowy abo Tylko SIM
Bry,
Umowa Tylko SIM z kwot± zobowi±zania 25 z³, zawarta na 12 miesiêcy w dniu 26.11.2009.
Op³ata specjalna za niedotrzymanie warunków umowy = 500 z³.

Korci mnie, ¿eby zamieniæ ten abo na prepaid (Orange Free) i nie wiem jak to w koñcu jest z kar± umown± a sp³at± tylko tych korzy¶ci, które wynika³y z promocji. A korzy¶ci s± takie:
- rabat na abonament 100% przez 3 miesi±ce,
- 100% wiêcej na sim przez 6 miesiêcy,
- op³ata aktywacyjna 5 z³ zamiast 50 z³.

Korzy¶ci wynosz± 270 z³ je¶li dobrze liczê a do koñca umowy zosta³o do zap³acenia 200 z³. Niby siê nie op³aca ale _potrzebujê_ mieæ internet na tym numerze a p³aciæ 39,50 z³ za 2GB, z których wykorzystujê 1/10 to w sumie te¿ siê nie op³aca. Tak, wiem i mam Fresha ale te¿ do¶æ mam 2 aparatów wszystkomaj±cych a nie wykorzystywanych. Mo¿na by jeden telefon sprzedaæ a kasê przeznaczyæ na 39,5 ale... Szkoda kasy ;)

Pytanie wiêc, co w takiej sytuacji (obecnie) jest wa¿niejsze: kara umowna czy sp³ata korzy¶ci wynikaj±cych z promocji? A mo¿e macie jakie¶ inne rozwi±zanie pozostania przy numerze + internet? Nokia Mail daje 50MB, co jest jednak trochê za ma³o, przyda³oby siê ok. 200 MB/mc.

Maciek.

Data: 2010-03-17 21:57:37
Autor: Liwiusz
Maciek pisze:
[...]

Po pierwsze - kara umowna nie mo¿e przekraczaæ korzy¶ci

Po drugie - kara umowna jest rozliczana proporcjonalnie do koñca trwania umowy

PT
art. 57
6. W przypadku zawarcia umowy o ¶wiadczenie us³ug telekomunikacyjnych, w tym o zapewnienie przy³±czenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej, zwi±zanego z ulg± przyznan± abonentowi, wysoko¶æ roszczenia z tytu³u jednostronnego rozwi±zania umowy przez abonenta lub przez dostawcê us³ug z winy abonenta przed up³ywem terminu, na jaki umowa zosta³a zawarta nie mo¿e przekroczyæ warto¶ci ulgi przyznanej abonentowi pomniejszonej o proporcjonaln± jej warto¶æ za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwi±zania.

Spójrz w umowie, czy jest w niej zapisana wysoko¶æ przyznanej ulgi. Na przyk³ad w tak tak fonie ja mia³em tylko wysoko¶æ kary, ale nie by³o napisane jakie ulgi zosta³y mi przyznane. IMHO kara nie powinna byæ naliczana. I de facto tak jest - numer przenios³em pó³ roku temu i do tej pory era nic ode mnie nie chce.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-17 22:06:11
Autor: Maciek
[Orange] Koszt rozwi±zania umowy abo Tylko SIM
U¿ytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisa³
[...]

Nazwa promocji: Numer przeniesiony.
I nie ma w umowie nic pod has³em ULGA.
Jest tylko w polu UWAGI: (co rozumiem w³a¶nie jako spis korzy¶ci)
- przeniesienie numeru (bo wraca³em z orend¿owym nr z P4),
- rabat na abo 100% przez 3 msc,
- 100% wiêcej na sim przez 6m,
- op³ata aktywacyjna 5.

Maciek.

Data: 2010-03-17 22:16:25
Autor: MarekM
[Orange] Koszt rozwiÄ…zania umowy abo Tylk o SIM
W dniu 17.03.2010 21:47, Maciek pisze:

Bry, Umowa Tylko SIM z kwotą zobowiązania 25 zł, zawarta na 12
miesięcy w dniu 26.11.2009. Opłata specjalna za niedotrzymanie
warunków umowy = 500 zł.

A skąd się wzięła taka kwota?

> Korzyści wynoszą 270 zł jeśli dobrze liczę

Mi też tak wychodzi, ale wyżej napisałeś, że w umowie masz 500zł... O ile dobrze pamiętam, w nowych umowach zawarta była "wysokość przyznanej ulgi" i to jest tak naprawdę wiążące.

Pytanie więc, co w takiej sytuacji (obecnie) jest ważniejsze: kara
umowna czy spłata korzyści wynikających z promocji?

Zaloguj się na www.orange.pl, w sekcji "lista numerów" jest link "umowa do: ", klikając na dacie wyświetli się kwota, jaką Orange naliczyłoby w przypadku zerwania umowy.

Artykuł 57. "prawa telekomunikacyjnego" stanowi:

"6. W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych,
w tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej, związanego z ulgą przyznaną abonentowi, wysokość roszczenia z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez abonenta lub przez dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu, na jaki umowa została zawarta nie może przekroczyć wartości ulgi przyznanej abonentowi pomniejszonej o proporcjonalną jej
wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania."

Zakładając, że umowę rozwiązujesz z dniem 26.04.2010 (wcześniej chyba i tak się nie uda, bo musi być na koniec okresu rozliczeniowego i przynajmniej 30 dni wypowiedzenia), do zapłaty powinieneś mieć 270*7/12 czyli 157,50zł. Jeżeli natomiast jakimś cudem operator przyznał Ci ulgę w wysokości 500zł (tylko niech Ci najpierw udowodni, skąd wziął taką kwotę), do zapłaty byłoby 292zł.

A może macie jakieś inne rozwiązanie pozostania przy numerze +
internet? Nokia Mail daje 50MB, co jest jednak trochę za mało,
przydałoby się ok. 200 MB/mc.

Jeżeli wystarczy 150MB/miesiąc, to możesz jeszcze włączyć usługę Orange Free e-mail. Koszt: 30zł miesięcznie, więc dość dużo.

Z podobnego powodu żona przenosi numer z abonamentu do pre-paid: potrzebuje dosłownie kilkadziesiąt megabajtów na sprawdzanie poczty, ale w abonamencie albo zapłaci według cennika (25gr za 50kB!), albo przepłaci 30zł za 150MB (z czego wykorzysta może połowę...).

Marek

Data: 2010-03-17 14:58:50
Autor: Maciek
Koszt rozwi±zania umowy abo Tylko SIM
On 17 Mar, 22:16, MarekM <mu...@wytnij-to.interia.i-popraw-tld.polska>
wrote:
W dniu 17.03.2010 21:47, Maciek pisze:

> Bry, Umowa Tylko SIM z kwot± zobowi±zania 25 z³, zawarta na 12
> miesiêcy w dniu 26.11.2009. Op³ata specjalna za niedotrzymanie
> warunków umowy = 500 z³.

A sk±d siê wziê³a taka kwota?

Z tzw. sufitu. Umowa by³a wype³niana rêcznie z powodu zwyczajowej
awarii "systemu". I ta kwota wype³niona zosta³a komputerowo, tzn. jako
szablon.

Zaloguj siê nawww.orange.pl, w sekcji "lista numerów" jest link "umowa
do: ", klikaj±c na dacie wy¶wietli siê kwota, jak± Orange naliczy³oby w
przypadku zerwania umowy.

Siedzisz? No to czytaj:

"Poni¿ej znajduje siê wykaz obowi±zuj±cych Twój numer umów oraz okres
ich wyga¶niêcia.
data wyga¶niecia umowy: 2010-11-26
W przypadku rozwi±zania umowy w dniu dzisiejszym Twoja kara za
zerwanie umowy wynosiæ bêdzie: 520.82 z³."

Je¿eli wystarczy 150MB/miesi±c, to mo¿esz jeszcze w³±czyæ us³ugê Orange
Free e-mail. Koszt: 30z³ miesiêcznie, wiêc do¶æ du¿o.

Absurdalnie du¿o :(

Z podobnego powodu ¿ona przenosi numer z abonamentu do pre-paid:

Dok³adnie o to mi chodzi...

Data: 2010-03-18 10:14:22
Autor: MarekM
W dniu 2010-03-17 22:58, Maciek pisze:

[...]

ROTFL. Na Twoim miejscu napisa³bym reklamacjê do BOK. Poda³, jakie to
zni¿ki otrzyma³e¶ przy podpisaniu umowy (czyli te 270z³ i sk±d siê
wziê³o) i zapyta³, czy - zgodnie z obowi±zuj±cym prawem - nalicz± Ci
7/12 tej kwoty. Je¿eli nie, to dlaczego - i sk±d wziê³a siê warto¶æ
520.82z³ w systemie.

Reklamacjê z³ó¿ na pi¶mie - wy¶lij poleconym. Daj znaæ, co odpisz±, bo
jestem niezmiernie ciekaw.

Marek

Data: 2010-03-18 10:16:48
Autor: Liwiusz
MarekM pisze:
[...]

   My¶lê, ¿e reklamacja jest przedwczesna. Najpierw nale¿y rozwi±zaæ umowê, potem zap³aciæ karê wedle ustawy, a jak bêd± chcieli wiêcej, to wówczas reklamowaæ, lub... czekaæ na pozew.

--
Liwiusz

Data: 2010-03-18 10:21:42
Autor: MarekM
W dniu 2010-03-18 10:16, Liwiusz pisze:

[...]

Wiesz, to zale¿y od Ciebie, ja wola³bym najpierw wyja¶niæ sprawê (bo
mo¿e naliczyli Ci jak±¶ inn± magiczn± zni¿kê z okazji plam na s³oñcu), a
potem dzia³aæ. Nie mia³bym ochoty na ewentualne w³óczenie siê po s±dach,
a nawet je¶li mia³bym to robiæ, to wola³bym wcze¶niej wiedzieæ, z czym
bêdê siê musia³ zmierzyæ (czyli sk±d wziêli tak± op³atê).

Podejrzewam jednak, ¿e skoro umowa by³a "wype³niana rêcznie", to po
prostu w systemie maj± b³±d i nawet je¿eli po wypowiedzeniu umowy
dostaniesz do zap³aty tak± kosmiczn± kwotê, to po prostu uwzglêdni±
Twoj± reklamacjê. Nie s±dzê, by mieli ochotê na s±dzenie siê.

Marek

Data: 2010-03-18 10:22:33
Autor: MarekM
Koszt rozwi±zania umowy abo Tylko S IM
W dniu 2010-03-18 10:21, MarekM pisze:
Wiesz, to zale¿y od Ciebie

A raczej nie od Ciebie, a od w±tkotwórcy - przepraszam za pomy³kê ;-)

Marek

Data: 2010-03-18 11:40:04
Autor: Tomek
Koszt rozwi±zania umowy abo Tylko SIM

U¿ytkownik "MarekM" <muddy@wytnij-to.interia.i-popraw-tld.polska> napisa³

ROTFL. Na Twoim miejscu napisa³bym reklamacjê do BOK. Poda³, jakie to
zni¿ki otrzyma³e¶ przy podpisaniu umowy

Mia³em to samo. Te zni¿ki to promocyjny tañszy abonament, tañszy telefon w danej taryfie, darmowe numery, z którymi pó¼niej naliczaj± kwoty jak za normalne po³±czenia. Zawsze siê co¶ nazbiera. Oni wiedz± co trzeba naliczyæ, ¿eby im siê zwróci³o.

Data: 2010-03-18 18:54:07
Autor: Maciek
Koszt rozwi±zania umowy abo Tylko SIM
U¿ytkownik "Tomek" <tomaa33@wytnijtowp.pl> napisa³
Mia³em to samo. Te zni¿ki to promocyjny tañszy abonament,

Normalny z cennika...

tañszy telefon w danej taryfie,

To taryfa Tylko SIM - bez aparatu...

darmowe numery, z którymi pó¼niej naliczaj± kwoty jak za normalne po³±czenia.

Nie korzystam i nie zamierzam...

Zawsze siê co¶ nazbiera. Oni wiedz± co trzeba naliczyæ, ¿eby im siê zwróci³o.

Dlatego dowiem siê sk±d im siê wziê³a kwota wy¿sza ni¿ kara okre¶lona w umowie :)

M.

[Orange] Koszt rozwi±zania umowy abo Tylko SIM