Kosztorys budowlany zły pod względem merytorycznym,.

Data: 2010-08-29 04:53:28
Autor: Bartosz Izdebski
Kosztorys budowlany zły pod względem merytorycznym,.
Witam.
Jestem właścicielem nowo otwartej firmy budowlanej. Wygrałem przetarg,
w zestawieniu materiałów był nakład w wysokości 5000zł. W połowie prac
okazało się, że materiał, który był własnością inwestora (Urzędu) -
obrzeża zostały ukradzione z placu składowania, kostka jest ale nie w
takiej ilości jak w kosztorysie. Po dokładnym obliczeniu ilości kostki
i zakupu obrzeży okazało się, że nakłady przekraczają 6 tys zł. Nie
mogłem uzyskać kredytu i tym sposobem nie dokończyłem prac. Po
tygodniu dostałem list, że Urząd zrywa umowę z winy wykonawcy z powodu
niedokończenia robót z powodu braku finansów. Dodatkowo muszę zapłacić
karę za zerwanie umowy z mojej winy. Czy mogę się od tego jakoś
odwołać? Czy jest możliwość, że Urząd nie wypłaci mi pieniędzy za
część wykonanych robót? Kosztorys był źle zrobiony pod względem
merytorycznym i jak by nakład był taki jak w kosztorysie to prace by
były wykonane.

Drugie pytanie czy jak w kosztorysie nie są określone spadki
(układanie bruku) a osoba nadzorująca stwierdza, że mówiła to
pracownikom mogę się od tego odwołać? Moim zdaniem takie istotne
zmiany trzeba ująć w formie aneksu kosztorysowego czy aneksu do umowy
a nie "na gębę".

Proszę o pomoc i podanie konkretnych artykułów prawnych, ustaw, bo po
niedzieli jestem umówiony w Urzędzie na rozmowę.

Data: 2010-08-29 14:39:09
Autor: mecenas

Użytkownik "Bartosz Izdebski" <barte3k@gmail.com> napisał w wiadomości news:7d1fe3ea-d759-4d9c-a71d-f3e3cc143e1di13g2000yqe.googlegroups.com...
[...]

Bierz Pan fachowca od prawa gospodarczego i wal do Urzędu.

Data: 2010-08-30 00:26:20
Autor: Robert Tomasik
Kosztorys budowlany zły pod względem merytorycznym,.
Użytkownik "Bartosz Izdebski" <barte3k@gmail.com> napisał w wiadomości news:7d1fe3ea-d759-4d9c-a71d-f3e3cc143e1di13g2000yqe.googlegroups.com...

Jeśli przejąłeś materiał od Urzędu, to ukradziono go Tobie, a nie Urzędowi. Co do zaniżenia kosztorysu, to oczywiście można powalczyć przed sądem. Ale faktu, że robót nie wykonałeś w terminie to nie zmieni.

Kosztorys budowlany zły pod względem merytorycznym,.