Kosztorys budowlany z³y pod wzglêdem merytorycznym,.

Data: 2010-08-29 14:39:09
Autor: mecenas
Kosztorys budowlany z³y pod wzglêdem merytorycznym,.

U¿ytkownik "Bartosz Izdebski" <barte3k@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:7d1fe3ea-d759-4d9c-a71d-f3e3cc143e1di13g2000yqe.googlegroups.com...
Witam.
Jestem w³a¶cicielem nowo otwartej firmy budowlanej. Wygra³em przetarg,
w zestawieniu materia³ów by³ nak³ad w wysoko¶ci 5000z³. W po³owie prac
okaza³o siê, ¿e materia³, który by³ w³asno¶ci± inwestora (Urzêdu) -
obrze¿a zosta³y ukradzione z placu sk³adowania, kostka jest ale nie w
takiej ilo¶ci jak w kosztorysie. Po dok³adnym obliczeniu ilo¶ci kostki
i zakupu obrze¿y okaza³o siê, ¿e nak³ady przekraczaj± 6 tys z³. Nie
mog³em uzyskaæ kredytu i tym sposobem nie dokoñczy³em prac. Po
tygodniu dosta³em list, ¿e Urz±d zrywa umowê z winy wykonawcy z powodu
niedokoñczenia robót z powodu braku finansów. Dodatkowo muszê zap³aciæ
karê za zerwanie umowy z mojej winy. Czy mogê siê od tego jako¶
odwo³aæ? Czy jest mo¿liwo¶æ, ¿e Urz±d nie wyp³aci mi pieniêdzy za
czê¶æ wykonanych robót? Kosztorys by³ ¼le zrobiony pod wzglêdem
merytorycznym i jak by nak³ad by³ taki jak w kosztorysie to prace by
by³y wykonane.

Drugie pytanie czy jak w kosztorysie nie s± okre¶lone spadki
(uk³adanie bruku) a osoba nadzoruj±ca stwierdza, ¿e mówi³a to
pracownikom mogê siê od tego odwo³aæ? Moim zdaniem takie istotne
zmiany trzeba uj±æ w formie aneksu kosztorysowego czy aneksu do umowy
a nie "na gêbê".

Proszê o pomoc i podanie konkretnych artyku³ów prawnych, ustaw, bo po
niedzieli jestem umówiony w Urzêdzie na rozmowê.

Bierz Pan fachowca od prawa gospodarczego i wal do Urzêdu.

Kosztorys budowlany z³y pod wzglêdem merytorycznym,.