Kosztowna pomyłka

Data: 2019-02-04 13:52:03
Autor: Akarm
Kosztowna pomyłka
Dzisiaj się walnąłem przy przelewie własnym dość kosztownie.
W T-mobile Usługi Bankowe chciałem z konta oszczędnościowego na Freemium przelać 900 zł. A że na miejscu rachunku docelowego pojawił się rachunek w euro, to zmieniłem na Freemium. Następnie wprowadziłem rachunek, z którego miał iść przelew, czyli rachunek oszczędnościowy, wpisałem 900 zł i zaakceptowałem.
Niestety, zmienił się rachunek docelowy, z powrotem na euro, na co nie zwróciłem uwagi. Dopiero kiedy chciałem sprawdzić jak poszły opłaty przeraziłem się, że na koncie walutowym przybyło mi dokładnie 200,75 euro, a na złotówkowym nic.
Dużo sobie policzyli za przewalutowanie.
Dlaczego na pierwszym miejscu w rachunkach docelowych pojawia się rachunek w euro? I nie mogę tego zmienić. :/

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2019-02-04 14:41:12
Autor: z
Kosztowna pomyłka
W dniu 2019-02-04 o 13:52, Akarm pisze:
Dlaczego na pierwszym miejscu w rachunkach docelowych pojawia się rachunek w euro? I nie mogę tego zmienić. :/

Pewnie przez "psipadek" ;-)

Data: 2019-02-04 22:46:30
Autor: Grzexs
Kosztowna pomyłka
[...]

Bo programista pisał na umowę-zlecenie?

Reklamuj. A nuż się uda. Jak się nie uda, to zawiń się stamtąd, jest tyle innych fajnych banków :)

--
Grzexs

Data: 2019-02-04 23:07:14
Autor: Akarm
Kosztowna pomyłka
W dniu 2019-02-04 o 22:46, Grzexs pisze:

Bo programista pisał na umowę-zlecenie?

Reklamuj. A nuż się uda. Jak się nie uda, to zawiń się stamtąd, jest tyle innych fajnych banków :)

Próbowałem reklamować. Odpowiedzieli, że przelewu nie da się cofnąć, został wykonany zgodnie z moim zleceniem.
Tak naprawdę, to sam nie wiem, dlaczego jeszcze w tym banku mam konto. I to w zasadzie główne! Chyba tylko z powodu Kantoru Aliora. Ale teraz przyszedł Revolut, więc już nawet ten pretekst odpadł. Dzisiejsze stracone 50 zł zdopingowało mnie do wyniesienia się z tego banku. ;)
--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2019-02-04 22:07:35
Autor: Dawid Rutkowski
Kosztowna pomyłka
Odpisz na reklamację, że w banku, który nie potrafi cofnąć omyłkowego przelewu WEWNĘTRZNEGO nie chcesz mieć konta. Dobrze byłoby użyć określenia "popierdółka" ;>
Ale kantor zostaw, to jest osobne konto, nie potrzeba mieć ani "dużego" aliora ani różowego T, aby korzystać.
Swoją drogą IKA może być głównym i darmowym kontem dla kogoś, kto nie potrzebuje złotówkowej debetówki (do wpłat/wypłat jest darmowa kasa) czy kont oszczędnościowych.

Data: 2019-02-05 08:37:45
Autor: Liwiusz
Kosztowna pomyłka
Odpisz na reklamację, że w banku, który nie potrafi cofnąć omyłkowego przelewu WEWNĘTRZNEGO nie chcesz mieć konta. Dobrze byłoby użyć określenia "popierdółka" ;>

Akurat tu ich rozumiem. Tak, to by "każdy chciał", aby po czasie cofać transakcje sprzedaży walut, jakież to pole do spekulacji. Oczywiście cofnąć przelew, to znaczy dokonać przelewu zwrotnego pomiędzy swoimi rachunkami, jak najbardziej można.

--
Liwiusz

Data: 2019-02-05 01:01:05
Autor: Dawid Rutkowski
Kosztowna pomyłka
W dniu wtorek, 5 lutego 2019 08:37:48 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]

Akurat tu ich rozumiem. Tak, to by "każdy chciał", aby po czasie cofać transakcje sprzedaży walut, jakież to pole do spekulacji.

Bez jaj, jaka spekulacja na operacji, gdzie spread wynosi 10%?
I po jakim "czasie", jak od razu po transakcji pisze, że się pomylił, albo raczej system zastawił na niego pułapkę?

Oczywiście  cofnąć przelew, to znaczy dokonać przelewu zwrotnego
pomiędzy swoimi rachunkami, jak najbardziej można.

Naprawdę nie widzisz różnicy między "cofnąć przelew" a dokonać przelewu zwrotnego?
I chodzi nie tylko o rachunki o różnych walutach.

Data: 2019-02-05 11:20:41
Autor: Miroo
Kosztowna pomyłka
W dniu 2019-02-04 o 23:07, Akarm pisze:
[...]

Bo nie woła się o cofnięcie przelewu, tylko o zwrot poniesionych kosztów spowodowanych wadą interfejsu użytkownika.

Pozdrawiam

Data: 2019-02-05 14:14:47
Autor: Tomaszek
Kosztowna pomyłka
W dniu 2019-02-05 o 11:20, Miroo pisze:
Bo nie woła się o cofnięcie przelewu, tylko o zwrot poniesionych kosztów
spowodowanych wadą interfejsu użytkownika.

Wadą interfejsu użytkownika jest to, że użytkownik popełnił błąd? Ciekawe...

--
t0maszek

Data: 2019-02-05 14:16:16
Autor: Liwiusz
Kosztowna pomyłka
W dniu 2019-02-05 o 14:14, Tomaszek pisze:
[...]

Może być współwina banku i użytkownika. Ale to takie luźne dywagacje, wątkotwórca musiałby pokazać na jakimś nagraniu jak to w rzeczywistości wyglądają te samowolne zmiany, bo opierać się na jego wiarygodności nie ma co.

--
Liwiusz

Data: 2019-02-05 20:08:10
Autor: z
Kosztowna pomyłka
W dniu 2019-02-05 o 14:16, Liwiusz pisze:
[...]

Pewnie. Bo wiarygodność i uczciwość "instytucji zaufania publicznego" zobowiązuje? ;-)
Na wyłudzenia i oszustwa są paragrafy. Będą się tłumaczyć błędem systemu.
A tymczasem lista wyboru reagująca na kręcenie scrolem myszki gdy kursor jest gdzie indziej spełnia znamiona zamierzonego, świadomego działania...

Data: 2019-02-05 15:09:45
Autor: Kamil Jońca
Kosztowna pomyłka
Tomaszek <tomaszek1983@onet.pl> writes:

[...]

Może być. W końcu po coś są te rozważania o UX i innych takich.

KJ

Zuzanka najwyraźniej pełni obowiązki Albina Siwaka w tej ekipie...
(C) Slawek Kotynski w dyskusj nt. pl.whatewer.SETI@home...

Data: 2019-02-10 12:29:41
Autor: radekp@konto.pl
Kosztowna pomyłka
Tue, 5 Feb 2019 14:14:47 +0100, w <q3c21a$o9$1@node1.news.atman.pl>, Tomaszek
<tomaszek1983@onet.pl> napisał(-a):

> [...]
> spowodowanych wadą interfejsu użytkownika.

Wadą interfejsu użytkownika jest to, że użytkownik popełnił błąd? Ciekawe...

Nie za bardzo popełnił błąd.
Ustawił docelowy prawidłowo.
Ustawił źródłowy prawidłowo.
Niestety, międzyczasie system samowolnie zmienił docelowy na euro bez wiedzy i
zgody użytkownika.

Data: 2019-02-11 07:50:15
Autor: n
Kosztowna pomyłka
Z wiedzą, bo było widać na ekranie, lecz użytkownik nie zauważył, ze zawartość listy rozwijanej w jednowierszowym okienku sam się przewinęła.
BTW czy nie było kolejnego ekranu już bez opcji wyboru z treścią do potwierdzenia?
Miałem podobne przygody, nie pamiętam banku i może się zorientowałem, a generalnie zmiana poprzedniego pola przy zmianie kolejnego jest nagminna (np. IKA i PP).

-- -- -

Data: 2019-02-11 08:34:32
Autor: Kamil Jońca
Kosztowna pomyłka
" n" <n@a.e> writes:

Z wiedzą, bo było widać na ekranie, lecz użytkownik nie zauważył, ze zawartość listy rozwijanej w jednowierszowym okienku sam się przewinęła.

No to "z wiedzą" czy "nie zauważył"? Bo te 2 stwierdzenia się jakby
wykluczają.
Jakby _wiedział_ to by chyba poprawił.

KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
EMACS = Even a Master of Arts Comes Simpler

Data: 2019-02-17 23:34:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kosztowna pomyłka

<radekp@konto.pl> an206epfq8qlr2kupmvh96h4mq1vksl4bm@4ax.com

: Niestety, międzyczasie system samowolnie zmienił

Nie 'w międzyczasie', lecz 'tymczasem'.

: docelowy na euro bez wiedzy i zgody użytkownika.

Bądź czujny -- wróg nie śpi!!!

" n" q3r5va$pdt$1@node2.news.atman.pl

Z wiedzą, bo było widać na ekranie, lecz użytkownik
nie zauważył, ze zawartość listy rozwijanej
w jednowierszowym okienku sam się przewinęła.

Klient nalał ;) sobie zimnej wody do kubka ze stojącego
dystrybutora, na chwilę zerknął w kierunku mówiącego doń
białkomatu, po czym wypił zawartość kubka, lecz niestety
ST podmienił mu kubki, przez co klient wypił wódkę...

Z bezsensownie gani banki, n (równie) bezsensownie chwali...

-=-

IMO dobry bank nie tylko niczego nie podmienia cichcem, ale
także wyraźnie informuje o ewentualnych kosztach zlecanej
operacji!!! W wypadku lania z przewalutowaniem można jakoś
wyraźnie (choćby tłem) ujawniać fakt przekraczania granicy... ;)
Przykładowo lanie w euro dać może europejską flagę w tle -- taka
flaga delikatnie/dyskretnie, asekuracyjne ;) informuje i nie
pochłania czasu na kolejne klikanie zatwierdzające...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'       eneuel@gmail.com     '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-02-10 23:41:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kosztowna pomyłka

"Tomaszek" q3c21a$o9$1@node1.news.atman.pl

spowodowanych wadą interfejsu użytkownika.

Wadą interfejsu użytkownika jest to, że użytkownik popełnił błąd? Ciekawe...

Parafrazując -- wadą jezdni jest to, że kierowca wjechał w dziurę? ;)

-=-

IMO potrzeba samosądu ;) -- najzwyczajniejszej rezygnacji z ,,usług''.

Można jeszcze zaproponować zwrot kosztów obu przewalutowań,
ale IMO T-Mobile to trudny bank. (trochę jak Nest)

-=-

Szanujący się bank zwróciłby szmal (lub cofnął przelew),
przeprosiłby, podziękowałby za cenną uwagę i poprawiłby
interfejs.

Swego czasu zwróciłem uwagę na podobną sytuację w Multi.
(chyba narzucone ,,podświetlenie'' wyboru rachunku,
skutkujące przypadkową/niechcianą zmianą rachunku
w efekcie ruchu kółka myszki)

Usłyszałem coś w rodzaju -- ,,przy zlecaniu przelewu
potrzebne jest pełne skupienie''.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
[...]

Postscriptum -- właśnie 64W10 przygotował się do wrześniowej aktualizacji. ;)
Ciekawe, czy wstanie po restarcie. 32W10 zaktualizował się do 1809 bez
najmniejszych trudności bardzo dawno w wielu miejscach. Jeszcze tylko
parę tygodni i marcowa aktualizacja?

Data: 2019-02-05 18:59:43
Autor: Grzexs
Kosztowna pomyłka
[...]

Nie próbuj, tylko reklamuj. Złóż oficjalną reklamację zachowując wszelkie wymogi formalne. I reklamuj nie stratę, a nieprawidłowe działanie serwisu www. Jeśli możesz, zasymuluj podobną sytuację i zilustruj to albo filmem, albo wieloma zrzutami ekranu wszystkich kroków. Nigdzie nie jest napisane, że konto docelowe musi być ustawione po ustawieniu źródłowego, a nie przed.

Ja się wyniosłem TMobile, bo mnie ten fioletowy kolor drażnił okrutnie.

--
Grzexs

Data: 2019-02-06 09:27:21
Autor: Akarm
Kosztowna pomyłka
W dniu 2019-02-05 o 18:59, Grzexs pisze:

Nie próbuj, tylko reklamuj.

Napisałem.
Namówiłeś mnie. :D

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2019-02-08 12:48:26
Autor: Akarm
Kosztowna pomyłka
W dniu 2019-02-06 o 09:27, Akarm pisze:

Napisałem.

Reklamacji nie mogą uznać, albowiem wszystkie przelewy wykonane zostały prawidłowo.
Pani odpisująca skrzętnie pominęła fakt zamiany ustawionego przeze mnie rachunku docelowego na walutowy.
Dodatkowo, w tym samym piśmie, poprosiła o sprecyzowanie, które rachunki walutowe chcę zamknąć. Bo napisałem zupełnie niezrozumiale dla pracowników banku, że proszę o likwidację wszystkich rachunków walutowych. :D
Czy w bankach pracują wyłącznie debile? ;)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Data: 2019-02-08 04:04:56
Autor: Dawid Rutkowski
Kosztowna pomyłka
Popierdółki chyba jakoś inwestują w kretynizm, mi tak CA odpisało na reklamację, że wszystko mi opadło i już siły kopać się z koniem nie miałem. Więc sądzę, że jest w tym jakaś metoda.

Poproś o rozwiązanie umowy, to zrozumieją, chyba że jednak złotówkowe chcesz zostawić, wtedy trzeba im numery zamykanych kont wypisać.
Dyspozycja powinna być jednoznaczna, bo przecież PLN to też waluta, nie? ;>

Z p.r.h.n. pamiętam historię, jak to plus nie chciał zablokować wszystkich numerów premium z danego zakresu i kazali podawać po jednym, które numery chce się zablokować. Dostali 10000 maili z jednym numerem w każdym - zadziałało.

Albo napisz jeszcze reklamację do reklamacji i każ się odnieść do tego podmieniania rachunków. Wskaż wyraźnie, że to jest problem, a nie to, że przelewy były źle wykonane.
I nie zapomnij dopisać wzmianki o Rzeczniku Finansowym i UOKiK.

Ale to nie jest przypadłość wyłącznie popierdółek.
"Jakość" mLinii jest legendarna, trzy razy zadzwonisz - masz szansę na trzy różne odpowiedzi.
Ale i w milku w toku korespondencji wewnętrznej drugi "konsultant" potrafił napisać co innego niż pierwszy, potem ten pierwszy za drugiego przepraszał - ale i sam nie był omnibusem, bo dzięki niemu udało mi się uniknąć opłaty z TOiP...
W santanderze - pierwszy raz infolinia kazała mi szukać rozwiązania poruszonej sprawy wyłącznie w oddziale (bo infolinia to centrala) - oddział zrobił wielkie oczy i mówi, że tym się zajmuje centrala - druga infolinia, do której zadzwoniłem z oddziału potrafiła się sprawą zająć i pewnie nawet rano oddzwaniała, ale nie zdążyłem odebrać.

Data: 2019-02-08 15:36:02
Autor: Akarm
Kosztowna pomyłka

[...]

Od razu odpisałem.
Wskazałem również, że reklamacja dotyczyła zamiany rachunków, a nie niewykonania przelewów.

[...]

W Santanderze dyrektor oddziału nie chciał się zająć problemem wycieku danych, bo nie miałem ze sobą dokumentu tożsamości. Na infolinii wyjaśnili mi wszystko. Pani była zdumiona, że do takiej rozmowy ktoś mógł chcieć mój Dowód Osobisty. Złożyłem wtedy oficjalnie skargę na dyrektora. :)

--
           Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

Kosztowna pomyłka