Koszty kontroli skarbowej

Data: 2011-01-04 23:23:56
Autor: Robert Tomasik
Koszty kontroli skarbowej
Użytkownik "Mruk" <tratatata@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ifvusn$pi1$1node1.news.atman.pl...

Urzędniczka US daje przedsiębiorcy do wypełnienia pełnomocnictwo (druk). Na bazie pełnomocnictwa podobno US sam poprosi bank o niezbędne dane.

Pytania:

1. czy trzeba podpisać takie pełnomocnictwo ? (bez sensu, jak daje to pewnie nie trzeba)

Dane dotryczące operacji bankowych są chronione parwem bankowym. Twoje zwolnienie Banku z tajemnicy upraszcza sparwę proceduralnie. Odmówisz, to i tak te dane wyciągną, tylko bedzie dłużej trwało.

2. Czemu US sam nie może ustalić w banku co trzeba ? Koszty druku? Jak przedsiębiorca da pełnomocnictwo to US wystąpi w swoim imieniu czy w imieniu przedsiębiorcy ?

Przeczytaj ten dokument. To powinnio być oświadczenie, ze zwalniasz bank z obowiazku zachowania tajemnicy bankowej.

3. kto zapłaci za wydruk? Przedsiębiorca ?

Bardzo dobrze postawione pytanie. Po pierwsze wątpię, by bank zarządał takiej opłaty. Jak zarząda, to Urząd przeprowadzi kontrolę krzyżową i będą musieli im te dane udostępnić.

4. Czy to nie lekka przesada oczekiwać od przedsiębiorcy pokrywania takich kosztów ?

Nie chce mi sie szukać, czy masz obowiazek te wyciągi przechowywać. Ale jeśli nawet masz, to nie sądzę, by grzywna za ich brak przekroczyła 32 tysiące złotych.

5. jakaś podstawa prawna aby wymigać się od zapłaty za ten druk w banku ? Nie może sobie US wyjąć to z banku bez kosztów lub płacąc samemu za np. wersję elektroniczną ?

Moim zdaniem może. Poza tym nie powiesz mi, że koszt wydruki strony wynosi 10 zł. To cena zaporowa banku, by im nie zawracać głowy.

Data: 2011-01-04 23:59:31
Autor: Alek
Koszty kontroli skarbowej
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał

[...]

Wyciągi bankowe to dokument źródłowy dla księgowości. Jak go nie ma to na jakiej podstawie prowadzono księgi? W tej sytuacji mogą zakwestionować rzetelność ksiąg a to już grubszy kłopot.

[...]

Zapewne tak majÄ… w TOiP i nie podskoczysz. Uzasadnic to tez nie jest trudno: koszt wydruku 0,10 + koszt wygrzebania danych z archiwum 9,90.

Data: 2011-01-05 07:27:47
Autor: cef
Koszty kontroli skarbowej
Alek wrote:

Wyciągi bankowe to dokument źródłowy dla księgowości. Jak go nie ma to
na jakiej podstawie prowadzono księgi? W tej sytuacji mogą
zakwestionować rzetelność ksiąg a to już grubszy kłopot.

Myślisz, że internetowy handelek był na księgach?

Data: 2011-01-05 08:07:35
Autor: Alek
Koszty kontroli skarbowej
Użytkownik "cef" <cezfar@interia.pl> napisał

[...]

Jakąś formę księgowości prowadzić musiał.

Data: 2011-01-05 21:26:36
Autor:
Koszty kontroli skarbowej
Myślisz, że internetowy handelek był na księgach?

Jakąś formę księgowości prowadzić musiał.

Ale ty założyłeś konkretną formę prowadzenia ksiegowości. Co mnie obchodzą wyciągi przy kpir czy ryczałcie? Dla mnie nie są dokumentem źródłowym, nie są do niczego potrzebne.

Data: 2011-01-05 08:14:02
Autor: Mruk
Koszty kontroli skarbowej
W dniu 2011-01-05 07:27, cef pisze:
Alek wrote:

[...]

Myślisz, że robiąc biznes na setki tysięcy tansakcji robi się przekręty ? Może handlując paroma gratami na allegro to się nie zakłada DG

Podstawą był wydruk z systemu bankowego choć nie był to wyciąg.

Data: 2011-01-05 08:42:00
Autor: Alek
Koszty kontroli skarbowej
[...]

Jak się prowadzi poważny biznes to prowadzi sie też poważną księgowość. Zastąpienie wyciągów printscreenami nie jest powazne bo to nie sa dokumenty tylko jakies obrazki.

Podstawą był wydruk z systemu bankowego choć nie był to wyciąg.

Dobrze że nie zapiski szminką na serwetce.

Data: 2011-01-05 11:50:11
Autor: Icek
Koszty kontroli skarbowej
> [...]

nie sa dokumenty tylko jakies obrazki.

> Podstawą był wydruk z systemu bankowego choć nie był to wyciąg.

Dobrze że nie zapiski szminką na serwetce.

czyli wydruk z systemu bankowego jest zły ? Masz jakieś przepisy na poparcie
tej teorii ?

Przeczytaj sobie co jest napisane pod wydrukami z banku.

Icek

Data: 2011-01-05 14:57:30
Autor: cyklista
Koszty kontroli skarbowej
U¿ytkownik Icek napisa³:

czyli wydruk z systemu bankowego jest z³y ? Masz jakie¶ przepisy na poparcie
tej teorii ?

Przeczytaj sobie co jest napisane pod wydrukami z banku.

"Przedsiêbiorca ma natomiast wydruki z systemu bankowego (nie w formie wyci±gu a poprostu zrzutu ekranu i nie widaæ do koñca czy to bank czy nie) - takie tam tabelki na bazie których pracownik kiedy¶ wystawia³ paragon b±d¼ fakturê.'

wiêc jak widzisz nie by³y to wydruki o jakich my¶lisz.

Ja te¿ nie widzê powodu do kwestionowania rzetelno¶ci ksiêgowo¶ci bo kto¶ nie ma wyci±gów z banku. Dostawa³ wp³atê, wybija³ paragon b±d¼ wystawia³ fakturê i wysy³a³ towar. Dokomunety zakupów ma, dokumenty sprzeda¿y ma i wiêcej nic mu nie trzeba do prowadzenia rzetelnej ksiêgowo¶ci.

ps.
Chyba ¿e chodzi tutaj o zwolnienie z kasy fiskalnej (ale nie s±dzê bo by³a mowa o paragonie), wtedy to tylko widzê sens i zaletê posiadania dowodów na istnienie wszystkich wp³at na konto bankowe powi±zanych z konkretnymi sprzeda¿ami. Mo¿e kto¶ oszacuje ile US móg³by naliczyæ kary i innych op³at w takim przypadku, czyli jakby uzna³ ¿e nale¿a³o mieæ t± kasê od 5 lat)

ps2. niech sie cieszy ¿e to nie sanepid gdzie za sam fakt kotroli musi im zap³aciæ zgodnie z rachunkiem jaki wystawi±, pewnie do tego dojdzie jak kasy bêdzie coraz mniej i przyda siê dodatkowy podatek zbierany od kontrolowanych

Data: 2011-01-05 21:31:07
Autor: Robert Tomasik
Koszty kontroli skarbowej
Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ig08ol$v6j$1news.onet.pl...
[...]

A pewnie, że masz rację, ale:

1) Brak wyciągów bankowych w chwili obecnej nie świadczy o tym, że ich nigdy nie było.
2) Jeśli gość księgował z głowy, a nie z wyciągu, to dostarczenie kontroli rzeczonych wyciągów jego sytuacji nie polepszy raczej.
3) Jeśli gość księgował rzetelnie z wyciągów, tylko ich nie ma, to nie są w stanie mu dowieść nierzetelności księgowości, a grzywna za brak wyciągów (jeśli są wymagane) na pewno będzie niższa, niż 32.000 zł

Wniosek: chyba oczywisty, niech sobie UKS sam ich szuka.

Koszty kontroli skarbowej