Koszty ogrzewania gazowego w kamienicy

Data: 2010-03-22 08:50:50
Autor: maanj
Koszty ogrzewania gazowego w kamienicy
Witam

Prosze o pomoc
Czy mozecie sie podzielic informacjami ile miesiecznie w sezonie grzewczym
płacicie za ogrzewanie gazowe w mieszkaniach ktore znajduja sie w kaminicach?
rozgladam sie za mieszkaniem mam na oku wysoki parter 70 m2 ale musialbym
zrobic ogrzewanie gazowe

Dzieki za info
podajcie metraż oraz koszty

Data: 2010-03-22 07:38:04
Autor: mal
On 22 Mar, 08:50, "maanj" <aniu...@op.pl> wrote:

Czy mozecie sie podzielic informacjami ile miesiecznie w sezonie grzewczym
płacicie za ogrzewanie gazowe w mieszkaniach ktore znajduja sie w
kaminicach?

82 m2, 1p., mury grubości 60 cm, okna dwuszybowe 5komor., kocioł
2funkcyjny Saunier-Duval, ostatni rachunek za 2 miesiące powalił mnie
z nóg, 800 zł, ale fakt - zima była wściekła. W tym jest koszt
podgrzewania wody, podejrzewam że ok.250 zł, reszta dotyczy grzania.
Dwie dorosłe osoby lubiące się kąpać i nie oszczędzające na grzaniu.
Temp. w ciągu dnia 20,2 C, nocą 18C. Ale nocą nawet w największy mróz
kocioł się nie włączał.
Zeszłej zimy, choć gaz był nieco droższy niż obecnie, za zimowe
miesiące był rachunek 150 zł. niższy.
Wniosek: przy większej ilości osób bardziej opłaca się zasobni cwu.
Rada: sprawdź co jest pod parterem. Jeśli zimna piwnica - będzie
drożej niż u mnie.

Data: 2010-03-22 16:24:04
Autor: Jackare
Użytkownik "maanj" <aniulat@op.pl> napisał w wiadomości news:ho77j3$oo8$1news.onet.pl...

podajcie metraż oraz koszty

130 m.kw koszty 350-550 zł miesięcznie, temperatura stała przez całą dobę i przez cały sezon grzewczy ok 20 stopni.
--
Jackare

Data: 2010-03-22 23:50:19
Autor: NotBear
On 2010-03-22 08:50, maanj wrote:
Czy mozecie sie podzielic informacjami ile miesiecznie w sezonie grzewczym
płacicie za ogrzewanie gazowe w mieszkaniach ktore znajduja sie w
kaminicach?

Rok produkcji 1937, grube ceglane mury bez dodatkowych ocieplen. 48 m2, 2,6 m wys.; mieszkanie tzw. srodkowe, dwustronne wsch.-zach.; 1. pietro. Mocno wychladzana klatka schodowa. Stare okna skrzynkowe: łącznie 6 skrzydeł ok. 70x140 oraz nowe plastiki: 4 skrzydła 70x140. Na stale 1 osoba. Kocioł 2-f Viessmann Vitopend 100, grzanie 21 st. dzien/18 noc.

Za 3 miesiace (listopad-luty) wyszlo 818zł (453 m3)

--
NotBear

Data: 2010-03-23 11:41:03
Autor: maanj

Użytkownik "NotBear" <paulcom.HATESPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:ho8s6j$s80$1inews.gazeta.pl...
On 2010-03-22 08:50, maanj wrote:
[...]

A jakie są plusy mieszkania w kamienicy i minusy w porownaniu z mieskzaniem w bloku z wielkiej plyty

Data: 2010-03-23 14:23:42
Autor: Jackare
Użytkownik "maanj" <aniulat@op.pl> napisał w wiadomości news:hoa5ud$t6i$1news.onet.pl...

A jakie są plusy mieszkania w kamienicy i minusy w porownaniu z mieskzaniem w bloku z wielkiej plyty

Takie, że kamienice zazwyczaj były projektowane dla wygody ludzi a nie dla masowego zapewnienia minimalnej przestrzeni mieszkalnej. Różnica taka jak pomiędzy maluchem a autem wyższej klasy. Obydwa jadą do przodu i tu mniej-więcej kończą się cechy wspólne.
--
Jackare

Data: 2010-03-23 22:10:07
Autor: NotBear
On 2010-03-23 11:41, maanj wrote:
A jakie są plusy mieszkania w kamienicy i minusy w porownaniu z mieskzaniem
w bloku z wielkiej plyty

Ze spraw moze mniej oczywistych, a dla mnie istotnych: jedynie 5 rodzin na klatce, duza piwnica (17 m2), ogromne podworze z trawnikiem i lipami za oknem, latwosc prac remontowych w cegle (prowadzenie instalacji, przekuwanie otworow, wiercenie itp), ciekawsza architektura.

Wada dla mnie jest koniecznosc posiadania wlasnego kotla gazowego zamiast CO i cieplej wody "miejskiej".

--
NotBear

Data: 2010-03-24 09:03:41
Autor: PeJot
NotBear pisze:

Wada dla mnie jest koniecznosc posiadania wlasnego kotla gazowego

Gdzie Ty widzisz wady ? CO uruchamiasz wtedy kiedy chcesz, a nie kiedy MPEC rozpoczyna sezon, utrzymujesz takie temperatury jakie chcesz, płacisz za zużyty gaz a nie za "podgrzewane trawniki" i wskazania wg podzielników. A i koszty są na zjadliwym poziomie, choć  zmienne sezonowo. Współczesny kocioł można upchać w kuchennym meblu.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-03-24 09:16:45
Autor: Jackare
Użytkownik "PeJot" <Pejot@o2.pl> napisał w wiadomości news:hoch0u$5sd$1news.onet.pl...
NotBear pisze:

Wada dla mnie jest koniecznosc posiadania wlasnego kotla gazowego

A i koszty są na zjadliwym poziomie, choć  zmienne sezonowo. Współczesny kocioł można upchać w kuchennym meblu.

Dokładnie. Dodatkowo przy każdym ostrzejszym ataku zimy PECowskie magistrale cieplne padają jak muchy zwłaszcza w tych starszych odcinkach i ludzie siedzą w zimnie. O ile przez kilka dni można się dogrzać czymś zastępczym to brak CWU jest już upierdliwy. Przy własnym źródle ciepła awarie są mocno sporadyczne (oczywiście że są i są dokuczliwe bo kocioł psuje się wtedy gdy pracuje) i w najgorszym z możliwych scenariuszy można taki kocioł w ciągu jednego dnia wymienić w całości.
--
Jackare

Data: 2010-03-25 02:13:47
Autor: NotBear
On 2010-03-24 09:03, PeJot wrote:
Gdzie Ty widzisz wady ?

Oto czego w moim kotle nie lubie:
- pracy w cyklu nieciaglym powodujacej wahania odczuwalnej (nie mierzonej) temperatury pomieszczen: cieplej, gdy kociol pracuje, odczucie chlodu, gdy kociol gasnie i instalacja sie wychlodzi;
- trudnosci w uzyskaniu malego strumienia cieplej wody z kranu;
- napelnienie wanny do garacej kapieli trwa dosc dlugo;
- tego, ze zajmuje mi miejsce;
- tego, ze troche slychac go w nocy;
- tego, ze wypada pamietac, zeby raz na jakis czas upewnic sie, ze jest w dobrym stanie technicznym;

Co do ogrzewania miejskiego - wiele negatywnych opinii wywodzi sie z dawnych czasow. Wychowalem sie w blokowisku, gdzie faktycznie wystepowaly opisane przez Ciebie problemy.

Mieszkalem rowniez kilka ladnych lat w ocieplonym bloku ze zmodernizowanymi instalacjami i na tej podstawie opieram swoja pozytywna opinie o takim ogrzewaniu.

CO uruchamiasz wtedy kiedy chcesz, a nie kiedy
MPEC rozpoczyna sezon,

Szczera prawda i z tej zalety korzystam. Ale w bloku gdzie mieszkalem dzialala jakas automatyka pogodowa. Grzanie zaczynalo sie ze stosunkowo niewielka zwloka i nie bylo to specjalnie uciazliwe.

> utrzymujesz takie temperatury jakie chcesz,

Od tego mialem zawory termostatyczne.

płacisz za zużyty gaz a nie za "podgrzewane trawniki" i wskazania wg
podzielników.A i koszty są na zjadliwym poziomie, choć zmienne
> sezonowo.

Nie mam pojecia za jak duze straty placilem :-), ale po uwzglednieniu zwrotow z zaliczek koszty byly porownywalne z obecnymi dla gazu.

Współczesny kocioł można upchać w kuchennym meblu.

Ja w kuchennych meblach jednak wole trzymac gary :-)
I cenie sobie bezobslugowosc.

--
NotBear

Data: 2010-03-25 07:06:02
Autor: PeJot
On 2010-03-24 09:03, PeJot wrote:
Gdzie Ty widzisz wady ?

[...]

Za duża histereza na sterowniku.

Co do ogrzewania miejskiego - wiele negatywnych opinii wywodzi sie z dawnych czasow. Wychowalem sie w blokowisku, gdzie faktycznie wystepowaly opisane przez Ciebie problemy.

Jakoś od tego czasu nie zmieniło się podgrzewanie trawników, za co się płaci.

Współczesny kocioł można upchać w kuchennym meblu.

Ja w kuchennych meblach jednak wole trzymac gary :-)

A ja mam na tyle miejsca żeby trzymać gary i kocioł.

I cenie sobie bezobslugowosc.

Czy przegląd raz na dwa lata to jest bezobsługowość czy już nie ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2010-03-25 20:41:04
Autor: NotBear
On 2010-03-25 07:06, PeJot wrote:
Za duża histereza na sterowniku.

0,4 st., mniejszej nie da sie ustawic.
Moim zdaniem problemem jest stosunkowo niewielka pojemność cieplna instalacji. Zwykle kaloryfery zdaza sie wychlodzic zanim temperatura zjedzie ponizej progu. A nie sa to grzejniki plytowe tylko gruboscienne stalowe. A i tak zapewne najlepsze bylyby ciezkie "komunistyczne" zeliwniaki.

Jakoś od tego czasu nie zmieniło się podgrzewanie trawników, za co się
płaci.

Fakt.

A ja mam na tyle miejsca żeby trzymać gary i kocioł.

Szczesciarz :-)

Czy przegląd raz na dwa lata to jest bezobsługowość czy już nie ?

Juz tak. Ja leniwy jestem i pamiec mam krotka ;-)

--
NotBear

Data: 2010-03-23 15:17:35
Autor: Andrzej Bogacki
Koszty ogrzewania gazowego w kamienicy

Mam 45 m2 w kamienicy z 1942 roku. Wysoki parter, podpiwniczone, zimna klatka schodowa. Mury ok. 50 cm. okna 5 komorowe ale w mieszkaniu brak wentylacji grawitacyjnej co wymusza czeste wietrzenie mieszkania.
Rachunki płace co 2 miesiące ale cały rok takie same. W miesiącach letnich zużywam ok. 40 m3 (c.w.u., gotowanie), zimą wraz z ogrzewaniem  spalałem normalnie ok. 100 m3 ale w tym roku nawet ponad 130 m3 na miesiąc (ogrzewanie + cwu. w bojlerze gazowym z zamkniętą komorą spalania, z wylotem spallin przez ścianę)) . Generalnie opłata roczna w roku 2009 wyniosła 1300 zł a w tym roku spodziewam sie 1600- 1700 zł

Koszty ogrzewania gazowego w kamienicy