Koszty sądowe - błąd?

Data: 2010-06-30 16:10:57
Autor: NieJorgnijSie
Koszty sądowe - błąd?
Założyłem sprawę cywilną. Postępowanie uproszczone upominawcze. Dzis przyszedł nakaz zapłaty. Mnie koszty sądowe wyniosły - pozew 300 + 92 zł za postępowanie upominawcze. W nakazie czytam, że strona przegrana ma mi zwrócić zamiast 392 zł tylko 98 zł (tytułem zwrotu kosztu procesu). W pozwie domagałem się o zasądzenie od pozwanego wszystkich kosztów procesowych. Zwykła pomyłka czy inna para kaloszy?

Data: 2010-06-30 16:13:05
Autor: Liwiusz
Koszty sądowe - błąd?
NieJorgnijSie pisze:
[...]

   Co to znaczy "300zł za pozew i 92zł za upominawcze"?

   Ponadto jeśli nakaz zapłaty się uprawomocni, to dłużnik zwraca tylko 1/4 opłaty sądowej, a 3/4 zwraca sąd.

--
Liwiusz

Koszty sądowe - błąd?