Koszty utrzymania domu ?

Data: 2009-12-27 19:05:46
Autor: Kane
Koszty utrzymania domu ?
Utrzymanie mieszkania wynosi nas poniżej 400zł miesięcznie (łącznie z ogrzewaniem i wodą) + opłata za prąd.

Z czynszem ? Czy plus czynsz ?

Straszą mnie że nawet 2 razy w miesiącu będę musiał opróżniac szambo , a wywóz szamba to nawet 200zł za jedno opróżnienie :(

Kanalizacji ni ma ? Wybudowac wieksze szambo i/lub sprawdzic realny koszt wywozu w agencji komunalnej obslugujacej teren gdzie chcesz mieszkac ? Straszenie to wiesz...jest straszne ;)

Do tego ogrzewanie (ekogroszek). Ile w ciągu roku będe potrzebował tego ekogroszku ?
Zakładamy że rodzina 4 osobowa , w pokojch 20 stopni.

Projekt domu ? Standard ocieplenia ? Jakosc wykonania ? Duzo zmiennych. Mozesz potrzebowac 4 ton a mozesz 6 ;) Kominek bedzie ? Maly dom w dosc sporym okresie 'sezonu grzewczego' mozna fajnie ogrzewac takze kominkiem (bez duzych nakladow inwestycyjnych tzn bez plaszcza wodnego). Rejon obfity w tanie drewno ? Uwzglednij.

Ile za wywóz śmieci + wywóz popiołu z pieca.

Zalezy od produkcji smieci oraz od lokalnych cen agencji komunalnej (ktore moga sie bardzo roznic).
 Dzialka = mozliwy kompostownik = mniej odpadu.
Mozesz prasowac butelki plastikowe i kartony - zajmuja DUZO mniej miejsca. Odpowiednie urzadzenie kosztuje 50-100zl.
Popiol z pieca - jesli nic nie "zutylizujesz" na wlasnej dzialce to utylizujesz po trochu w kuble na smieci ;) Ale tu nie znam tematu - sasiedzi maja wegiel prawie wszyscy i cos z tym popiolem robia choc napewno go nie wywożą tzn w zyciu nie widzialem.

Z jakimim kosztem miesięcznym muszę się liczyć ?

Jeszcze nie mieszkam na swoim a tu gdzie mieszkam koszty sa wysokie bo czesc idzie jako obsluga dzialalnosci gospodarczej i nie do konca jest to wszystko porozbijane takze...rachunkiem rzedu 400zl-500zl miesiecnzie prad nie bede Cie straszyl. Moze reszta cos rzeklnie.

Nie urywam że posiadanie domu było moim marzeniem. Niestety nie należę do osób zamożnych , więc nie chciałbym więcej płacić miesięcznie niż płace za mieszkanie , bo jesli ma to mnie kosztować dużo więcej to chyba wolałbym wydac tą kasę na coś innego ...

Mieszkasz w bloku. Sam przyznasz ze dom to pewien luksus (i wiesz czemu). Luksus kosztuje.
A z marzen nie rezygnuj ;)

Powiedziano mi że warto zamist szamba wybudować oczyszczalnie ekologiczną , ale nie wiem czy jest to dużo droższe i czy wykonawca się na to zgodzi :(

Warto, nie warto - trzeba siasc i policzyc.

Pozdrawiam

Kane

Data: 2009-12-27 19:19:03
Autor: /// Kaszpir ///
Koszty utrzymania domu ?
Z czynszem ? Czy plus czynsz ?

Czynsz z "wszystkim" kosztuje nas poniżej 400zł (łącznie z kosztem ogrzewania) + rachunek za prąd

Kanalizacji ni ma ? Wybudowac wieksze szambo i/lub sprawdzic realny koszt wywozu w agencji komunalnej obslugujacej teren gdzie chcesz mieszkac ? Straszenie to wiesz...jest straszne ;)

Nie ma wody , nie ma kanalizacji ...
To lekko mówiąc "zadupie" :)
Wodę będę miał własną (studnia + hydrofor)

[...]

Kominek będzie.

Ale jak ogrzewać kominkiem jesli chyba ogrzewanie wody zawsze jest przez piec + kocioł ??

Data: 2009-12-28 05:57:57
Autor: Kane
Koszty utrzymania domu ?
Czynsz z "wszystkim" kosztuje nas poniżej 400zł (łącznie z kosztem ogrzewania) + rachunek za prąd

No to malo płacisz. Sie ciesz ! :) Mieszkanie bys sprzedawal czy zostałoby i poszlo w wynajem ?

Nie ma wody , nie ma kanalizacji ...
To lekko mówiąc "zadupie" :)
Wodę będę miał własną (studnia + hydrofor)

No to policz sobie tą oczyszczalnie (wraz z eksploatacja) vs zbudowanie duzego szamba (rzadszy wywoz) i kiedy sie to zwroci. Ja nie wiem.
Ilosc zuzytej wody z grubsza policzysz na podstawie obecnego zuzycia. Podlewanie ogrodu itp mozesz zorganizowac przez zbieranie wody opadowej (dol chlonny/baniak plastikowy 1000litrow, rozne sa koncepcje).

Kominek będzie.

Ale jak ogrzewać kominkiem jesli chyba ogrzewanie wody zawsze jest >przez piec + kocioł ??

Poczytaj na googlach, ja prawde mowiac nie wiem o co pytasz moze przez swiateczne lenistwo ktore dzis sie mi skonczylo ;) Jesli o wode uzytkową (w kranie) - tez sa rozne strategie "jak to zrobic".
Ja ci nie pisze ze kominkiem zrobisz wszystko ale jesli sie ladujesz w piec z podajnikiem a masz w okolicy drewno w dobrych cenach to warto ten kominek miec by wykorzystac tanszy opał do dogrzania budynku (owym kominkiem). Nie znam twojego cyklu dobowego (i domownikow) - piszesz ze czesto kogos nie ma. Znow - poczytaj o buforach ciepla i przemysl sprawe czy nie warto zamiast calego pieca z podajnikiem zrobic bufora, do tego (moze byc tanszy) jakis piec przystosowany do spalania drewna albo choc zwykly w miare skuteczny i tyle. Koszt wyjdzie prawdopodobnie podobny, dlugosc zycia instalacji wzrosnie (inna strategia palenia = mniejsza korozja pieca). Ale to wszystko zalezy ;) Przemysl sobie miejsce w ktorym chcesz dom stawiac. Moze akurta masz w promieniu 30km trzy tartaki obrobki drewna twardego (duzo odpadu), dwa zaklady produkcji parkietu i jeszcze hurtownie brykietu...a ty tu o weglu myslisz ;)

Pozdrawiam

Kane

Data: 2009-12-30 12:45:48
Autor: Maciej S.
Koszty utrzymania domu ?
Mozesz prasowac butelki plastikowe i kartony - zajmuja DUZO mniej miejsca. Odpowiednie urzadzenie kosztuje 50-100zl.

Daj linka, bo nie znalazłem w takiej cenie prasy do śmieci.

MS

Koszty utrzymania domu ?