Koszty utrzymania domu ?

Data: 2009-12-27 19:26:28
Autor: wolim
Koszty utrzymania domu ?
Z grubsza rzecz biorąc (nie licząc remontów) mieszkanie w domu jest tańsze od mieszkania w bloku - przyjmując, że mieszkanie ma ok. 70 m2, a dom ok. powiedzmy 130m2.

Koszty w przypadku domu (na własnym przykładzie):
1. Roczny podatek - ok. 400 zł. (czyli miesięcznie ok. 33 zł)
2. Roczny zakup węgla - ok. 3 300 zł (czyli miesięcznie ok. 270 zł)
3. Wywóz śmieci, w tym popiołu z pieca - miesięcznie 40 zł.
4. Wywóz szamba (mam oczyszczalnię) - rocznie ok. 100 zł (miesięcznie ok. 9 zł).
5. Prąd - miesięcznie ok. 120 zł.
6. Woda - miesięcznie ok. 25 zł.
Resztę luksusów pomijam (tv, internet, telefon), bo możesz mieć, a nie musisz - a wszędzie płacisz tak samo.

Razem miesięcznie wychodzi ok. 480 zł. Ja samego czynszu w mieszkaniu (bez ogrzewania i ciepłej wody) płaciłem prawie 300 zł za miesiąc) - mieszkanie w kamienicy - wspólnota majątkowa - 80m2.

W Twoim przypadku dolicz koszty wywozu szamba (ok. 100-150 zł za jednorazowy wywóz) - ile razy będziesz wywoził policzysz znając dotychczasowe zużycie wody w mieszkaniu.

Niestety, jeśli pracujesz w mieście, to do kosztów miesięcznego utrzymania musisz doliczyć wydatki na paliwo, a to czasami może być dość sporo.

Oczywiście problem pojawia się, jak coś musisz wyremontować - w bloku spółdzielnia dba o remonty, w domu będziesz musiał wszystkie koszty pokryć sam.

Pzdry,
/\/\\/\/

Data: 2010-01-01 13:25:19
Autor: Dąbrowski
Koszty utrzymania domu ?

Użytkownik "wolim" <nie@tutaj.pisz> napisał w wiadomości news:hh87bt$u1e$1news.interia.pl...
[...]

Od jakiej powierzchni ten podatek? Ja mam w domu 71m2 i 1000m2 na działce. Od tego podatek 600 zł + 285 zł za dzierżawę wieczystą działki.

Data: 2010-01-01 19:52:17
Autor: wolim
Koszty utrzymania domu ?

Użytkownik "Dąbrowski" <niespamowi_rdabrowski@autograf.pl> napisał

Działka 4 600 metrów, rola - w MPZP przeznaczona pod zabudowę mieszkaniową. Z produkcji rolnej wyłączenie ok. 900 m2, na których stoi dom + infrastruktura.

Dom, w projekcie, 100 m2 pow. użytkowej. W rzeczywistości nieco wiecej, ze względu na zaadoptowane poddasze.

Koszty utrzymania domu ?