Koszty utrzymania domu ?

Data: 2009-12-28 10:19:31
Autor: Ktos
Koszty utrzymania domu ?
Jako były 'blokers' mam możliwość porównania kosztów/opłat w przypadku domu.
Poprzednio: mieszkanie około 55m2, teraz domek ~150m2 użytkowej (około 180
m2 całkowitej) z garażem.

-ogrzewanie: gaz miejski: w zimie rachunki ~500pln (średnio,w okresie
październik-marzec, najwyższe to po około 700 pln, najniższe w tym okresie
to 300pln)
Ale jako blokers jestem ciepłolubny: utrzymuję wszędzie 23 stopnie, również
nocą.
Poza okresem grzewczym: 300 pln na 3 miesiące (CWU + kuchenka gazowa)
-podatek za działkę/dom: 300 pln na rok
-elektryczność: 140 pln na miesiąc
-wywóź śmieci : 60 pln na miesiąc (wrrrrrr!)
-woda/ścieki: 50 pln na miesiąc (latem więcej za samą wodę-podlicznik na
wodę do podlewania)
-internet:neostrada, 60 pln/miesiąc
-tv-sat: ~40 pln/miesiąc

W stosunku do mieszkania w bloku, na pewno drożej płacę za:
-ogrzewanie, ale nie jest to jakaś 'przepaść' - w bloku płaciłem po 300 pln
w sezonie grzewczym i około 150 pln poza sezonem, więc ogrzewanie
domu gazem nie wychodzi aż tak bardzo drogo! (nie używam kominka, jestem na
to za leniwy :-)

-energia el. : około 2* drożej niż w bloku. Pewnie dlatego, że więcej
telewizorów, tunerów sat, oświetlenia,etc.

-woda i ścieki (mam kanalizację): na rozsądnym poziomie, najwięcej latem na
podlewanie roślin.

-wywóz śmieci: to jest największa 'granda' , nóż się otwiera. W bloku to
były jakieś grosze (~8 pln na osobę) i duuuuży śmietnik.
Teraz płacę 60 pln na miesiąc za mały 120l pojemnik. Jak zostaje większy
karton np. po meblach lub inne 'gabaryty' to muszę z ciężkim sercem
podrzucać je do jakiegoś śmietnika na osiedlu (pewnie zyskując uznanie
mieszkańców) :-( Ale nie mam innej możliwości.

-internet, tv, etc. : na pewno trochę drożej,niż na osiedlu: brak taniej
osiedlowej sieci kablowej lub internetu.

Data: 2009-12-28 19:14:31
Autor: Boombastic
Koszty utrzymania domu ?
[...]

300 zł miesięcznie za ogrzewanie mieszkania 55 m2? No bez jaj. Ja płacę rocznie za mieszkanie 52 m2 ok. 1500 zł za ogrzewanie w formie zaliczki, z czego dostaję zwrotu spokojnie 600-800 zł.

Data: 2009-12-30 12:48:26
Autor: Maciej S.
Koszty utrzymania domu ?
[...]

Masz. Kompostownik, sortowanie śmieci, młynek do odpadków, Wspomniana wyżej prasa do smieci (ale w takiej cenie nie znalazłem).

Jak za mało to nie podrzucaj innym, tylko kup specjalne worki na śmieci (są dostępne w każdym MPO) z logo danego MPO, kosztują więcej, i te worki są zabierane bez problemów dodatkowo przez ekipę.

MS

Data: 2010-01-01 13:00:53
Autor: Dąbrowski
Koszty utrzymania domu ?

Użytkownik "Maciej S." <macius@cyberia.pl> napisał w wiadomości news:hhfem4$2ld$1news.onet.pl...

[...]

Specjalne worki różnią się od tych z Biedronki jedynie nadrukiem a są po 3 zł za sztukę, w Biedronie za 3 zł kupi się 10 worków.  Problemem jest to, że oprócz miejsca na kubeł trzeba przeznaczyć jeszcze 3 razy tyle miejsca na worki. Do tego w mojej gminie MPO ma chory regulamin sortowania - butelki szklane mają być bez blaszanych pozostałości po nakrętkach i czyste, butelki PET mają być bez papierowych etykiet, papier ma być suchy. Za szklaną butelkę lub PET-a znalezione w kuble na śmieci podwyższają stawkę za wywóz o 100% bo są to już śmieci niesortowane.

Data: 2010-01-01 13:39:45
Autor: Maciej S.
Koszty utrzymania domu ?
[...]

Worki kosztują więcej bo w cenie worka jest koszt wywozu dodatkowych, pozaumownych śmieci.
Trudno to zrozumieć?
Co, mają ci za darmo wozić?
Co do miejsca - nie przesadzaj, zresztą to twój problem- śmiecisz więcej to wybuduj sobie większy śmietnik a nie podrzucaj sąsiadom. O spodobach ograniczania śmieci napisałem.

 Do tego w mojej gminie MPO ma chory regulamin sortowania - butelki
szklane mają być bez blaszanych pozostałości po nakrętkach i czyste,

Bez przesady, nakrętki zawsze zdejmujesz, a czyste - znaczy bez zawartości.

[...]

Fakt, to jest nieładne. Jeśli zdarza się przypadkowo. A jeśli zdarza się nagminnie?

MS

Data: 2010-01-05 21:21:38
Autor: Dąbrowski
Koszty utrzymania domu ?

Użytkownik "Maciej S." <macius@cyberia.pl> napisał w wiadomości news:hhkqe9$h91$1news.onet.pl...
[...]

Za wywóz jest dodatkowa opłata (od początku tego roku 6 zł). 3 zł to jest koszt worka. Na początku było liczone razem z wywozem czyli 8 zł za worek ale po awanturach tych którzy nie zużywali wszystkich dostarczanych przez MPO worków - jak ktoś ma w domu piece to papier spala a nie wyrzuca na śmietnik, a worek na papier musiał wykupić - zaczęto liczyć osobno za worek i osobno za wywóz.

Co do miejsca - nie przesadzaj, zresztą to twój problem- śmiecisz więcej to wybuduj sobie większy śmietnik a nie podrzucaj sąsiadom. O spodobach ograniczania śmieci napisałem.

Nigdy nie podrzucałem śmieci sąsiadom. Nie sądź każdego według siebie. Miałem przygotowane miejsce na kubeł. Po wprowadzeniu przez gminę obowiązku sortowania śmieci musiałem dodatkowo przeznaczyć miejsce na worki. Worki są odbierane co 2 miesiące w rytmie ten miesiąc szkło, za 2 miesiące papier, po następnych 2 miesiącach PET-y, znów po 2 miesiącach puszki i po 2 miesiącach szkło. Czyli przez praktycznie 8 miesięcy trzeba magazynować każdy worek ze śmieciami. Ani to wygodne ani higieniczne.

Za szklaną butelkę lub PET-a znalezione w kuble na śmieci podwyższają stawkę za wywóz o 100% bo są to już śmieci niesortowane.

Fakt, to jest nieładne. Jeśli zdarza się przypadkowo. A jeśli zdarza się nagminnie?

To cały czas podwyżka o 100%. Żadnych dodatkowych kar na szczęście nie ma.

Data: 2010-01-03 22:25:36
Autor: Jacek Osiecki
Koszty utrzymania domu ?
Dnia Fri, 1 Jan 2010 13:00:53 +0100, Dąbrowski napisał(a):
[...]

To chyba oczywiste. BTW, tanie te worki - u mnie po 10zł szuka :) Na moim
osiedlu chyba rzadko kto z tego korzysta od kiedy pojawiły się "dzwony" -
sortowanie śmieci pozwoliło na znaczną redukcję ilości odpadów lądujących
w kubłach...

worki. Do tego w mojej gminie MPO ma chory regulamin sortowania - butelki szklane mają być bez blaszanych pozostałości po nakrętkach i czyste, butelki PET mają być bez papierowych etykiet, papier ma być suchy.

No to dosyć upierdliwe faktycznie - mi na pewno by się nie chciało
wszystkiego tak pucować  (już nie mówiąc ile na to energii pójdzie).
Krakowskie MPO również _zaleca_ by np. butelki i szkło było wymyte, ale np.
znajomy Niemiec gdy to usłyszał to chwycił się za głowę - u nich po prostu
to co nadaje się do recyclingu wyrzucają do drugiego kubła i nikt nie robi
z tego problemu.

Za szklaną butelkę lub PET-a znalezione w kuble na śmieci podwyższają stawkę za wywóz o 100% bo są to już śmieci niesortowane.

A to już jest chore! Rozumiem gdyby karali za wyrzucanie odpadów
niebezpiecznych (elektronika, baterie itp)... ale karać za to że nie
sortując i tak zmieściłeś się w objętości to już szok.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-01-05 12:52:20
Autor: kris
Koszty utrzymania domu ?
Użytkownik "Ktos" <ktos@nowhere.net> napisał w wiadomości news:hh9thh$kjm$1atlantis.news.neostrada.pl...
-wywóz śmieci: to jest największa 'granda' , nóż się otwiera. W bloku to
były jakieś grosze (~8 pln na osobę) i duuuuży śmietnik.
Teraz płacę 60 pln na miesiąc za mały 120l pojemnik. Jak zostaje większy

U nas gmina w całym mieście rozstawiła pojemniki na papier, plastyk i szkło(najblizsze mam 150 metrów od domu). I do tych pojemników za darmo wyrzucam plastiki, szkło papier. Odpadki organiczne do kompostwonika, popiół z drewna pod krzewy. Czylki praktycznie odpadków zostaje niewiele - u mnie wychodzi raz na kilka miesięcy pojemnik 200l za wywóz którego płace 24zł.

Krzysiek

Koszty utrzymania domu ?