Koszty utrzymania domu ?

Data: 2010-01-03 21:53:33
Autor: Jacek Osiecki
Koszty utrzymania domu ?
Dnia Sun, 27 Dec 2009 18:32:26 +0100, /// Kaszpir /// napisał(a):

No cóż , chciałbym mieć własny garaż i w zimie nie skrobać szyb ani nie odśniezać samochodu , dodatkowo brak problemu z miejscem parkowania.

Za to dochodzi odśnieżanie dojazdu do granicy działki, a nieraz i ulicy
jeśli pługi tamtędy nie jeżdżą ;) No i najgorszy scenariusz - gdy gmina Cię
"uszczęśliwi" chodnikiem... obowiązkowo musisz to cholerstwo odśnieżać
NATYCHMIAST choćby chodziła tamtędy jedna osoba na dobę :) Ja na szczęście
mam dom na osiedlu gdzie uliczki są tak wąskie że nie było miejsca na
chodniki ;)

A jeszcze co do innych kwestii z tym domem: studnia + hydrofor to dosyć
wkurzająca konstrukcja - potrafi być hałaśliwa, a dodatkowo masz zonka gdy
zabraknie prądu ;) Jeśli z kolei chodzi o piec CO - wszystko inne niż gaz
czy olej opałowy to jednak spora uciążliwość... Niby te automatyczne piece
na ekogroszek napełniasz raz na kilka dni - tylko że jakoś nigdy nie ma
czasu a potem trzeba napełnić w najbardziej nieodpowiednim momencie ;)
Niestety chyba nie bardzo byś mógł rozważyć droższe ogrzewanie, biorąc pod
uwagę że szukasz rozwiązania budżetowego.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-01-04 09:04:13
Autor: Adam
Koszty utrzymania domu ?

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrnhk24et.nh2.joshuatau.ceti.pl...
[...]

To cię uświadomię że ten obowiązek nie dotyczy tylko chodnika ale powinieneś odśnieżać do osi jezdni - słyszałem o strażniku miejskim który próbował to egzekwowac

Adam

Data: 2010-01-04 16:00:25
Autor: Jacek Osiecki
Koszty utrzymania domu ?
Dnia Mon, 4 Jan 2010 09:04:13 +0100, Adam napisał(a):
[...]

Jakieś podstawy? Jakoś żadnych nie znalazłem, a i nie stwierdziłem by jakiś
straszak próbował egzekwować to durne prawo... :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-01-05 13:26:19
Autor: BartekK
Koszty utrzymania domu ?
UĹźytkownik "Jacek Osiecki"<joshua@ceti.pl>  napisał w wiadomości
[...]

Podstawą prawną jest odpowiedni akt "o utrzymaniu porządku w gminie" itp, który może być terytorialnie inny tu i tam. Trzeba sprawdzić u siebie, bo co gmina/miasto/ to radośniejsze kwiatki, a interpretacje jeszcze lepsze.

Data: 2010-01-05 12:46:58
Autor: Jacek Osiecki
Koszty utrzymania domu ?
Dnia Tue, 05 Jan 2010 13:26:19 +0100, BartekK napisał(a):
[...]

Czyli krótko mówiąc można spokojnie olać, a gdy pojawi się jakiś nierób
miejski to ewentualnie pożyczyć mu łopatę ;)

Pozdrawiam,