Koszty wysyłki gwarancyjnej.

Data: 2011-11-18 09:52:52
Autor: Fitlz
Koszty wysyłki gwarancyjnej.
Czas temu jakiś kupiłem jako konsument dysk twardy producenta seagate. Zepsuł się. Zgłoszenie reklamacyjne polega na wejściu i rejestracji na ich stronie internetowej. Otrzymuje się numer RMA który to dołącza do uszkodzonego dysku i należy go odesłać do ich centrum dystrybucyjnego (własciwie jakiś podwykonawca, nie seagate) do W-wy na Szyszkową. Olałbym koszty wysyłki, gdyby nie fakt, że dysk przyszedł mi po naprawie ... niesprawny. Skończyło się na 3 wymianach. W sumie poniosłem już realny koszt ok 40 zł na wysyłkę Pocztą Polską. Firmy które mają polskie przedstawicielstwa, lub są rejestrowane w kraju, w takim wypadku wszystkie koszty obsługi gwarancyjnej biorą na siebie. Jak padł mi zasilacz w laptopie HP wysłali nowy kurierem, stary należało zwrócić również kurierem na ich koszt. Jak wygląda sprawa z seagate? Czy mam szanse na zwrot kasy za poniesione koszty wysyłkek?

Data: 2011-11-18 10:12:10
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-11-18 09:52, Fitlz pisze:
[...]

Gwarancja? Niezgodność z umową?

--
Liwiusz

Data: 2011-11-18 11:41:55
Autor: Mark
Dnia Fri, 18 Nov 2011 10:12:10 +0100, Liwiusz napisał(a):

Gwarancja? Niezgodność z umową?

Ale przeciez on nie kupowal dysku bezposrednio od seagate, czy wiec
niezgodnosc towaru z umowa ma tu zastosowanie?
Gwarancja jak najbardziej, ale IMO to mu kosztow przesylki nie zwroci, towar
przeciez do serwisu sie dostarcza samemu.
I tak niech sie cieszy, jesli postanowil realizowac gwarancje bezposrednio w
Seagate, a nie u sprzedawcy u ktorego kupil, ze Seagate ma umowe z firma UPS
ktora zbiera dyski z Polski i wysyla sama, bo inaczej musialby wysylac np do
Holadnii
I dla jasnosci - Seagate NIE MA polskiego biura, czy spolki zaleznej,
zadnego oficjalnego przedstawicielstwa w Polsce, wiec nie sadze by
jakiekolwiek roszczenia finansowe wobec Seagate mialy sens

--
Mark

Data: 2011-11-18 12:53:28
Autor: jureq
Dnia Fri, 18 Nov 2011 13:51:26 +0100, Tomek napisał(a):

Ale przeciez on nie kupowal dysku bezposrednio od seagate, czy wiec
niezgodnosc towaru z umowa ma tu zastosowanie?

A nie ma?

Nie ma. Z dwu powodĂłw

1. patrz: temat

2. niezgodność z umową odsyła się sprzedawcy a nie producentowi

Data: 2011-11-18 21:47:29
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 18 Nov 2011, Tomek wrote:

[...]

  Mogłaby mieć, ale stroną która może wystąpić z roszczeniem byłby
sprzedawca, a nie klient końcowy. Sprzedawcy przysługuje regres,
ale klientowi nie przysługuje roszczenie "wprost".
  A klient najwyraźniej skorzystał "wprost z gwarancji".

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-18 10:14:23
Autor: Mark
Dnia Fri, 18 Nov 2011 09:52:52 +0100, Fitlz napisał(a):

Jak padł mi zasilacz w laptopie HP wysłali nowy kurierem, stary należało zwrócić również kurierem na ich koszt.

To jedynie dobra wola/marketing/dbanie o dobry PR firmy.

Jak wygląda sprawa z seagate? Czy mam szanse na zwrot kasy za  poniesione koszty wysyłkek?

Nie, nie masz do tego podstawy zadnej - poza dobra wola.
ZWLASZCZA ze wcale nie musiales reklamowac u Seagate bezposrednio, mogles
ten problem zostawic  sprzedawcy u ktorego kupiles dysk.
Tym bardziej ze u sprzedawcy mialbys szanse na wymiane dysku na nowy, w
przypadku reklamacji w seagate dostajesz dysk z zielona etykietka "factory
refurbished"

--
Mark

Data: 2011-11-18 16:04:11
Autor: qwerty
Użytkownik "Mark"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:74xeptw0jg5m.dlg@smok.wot...
ZWLASZCZA ze wcale nie musiales reklamowac u Seagate bezposrednio, mogles
ten problem zostawic  sprzedawcy u ktorego kupiles dysk.

Co jak firma zbankrutowała?

Data: 2011-11-18 16:10:45
Autor: Mark
Koszty wysyłki gwarancyjnej.
Dnia Fri, 18 Nov 2011 16:04:11 +0100, qwerty napisał(a):

Co jak firma zbankrutowała?

1. To masz pecha.
2. Bankructwo firmy niekoniecznie oznacza utrate  gwarancji, zwlaszcza w
przypadku "duzych" firm. Rozpytaj sie czy i kto przejal zobowiazania
gwarancyjne

--
Mark

Data: 2011-11-18 17:23:03
Autor:
Koszty wysyłki gwarancyjnej.
Co jak firma zbankrutowała?

A co to za firma i czy oby na pewno zbankrutowała? A może sprzedawcą był przedsiębiorca, który zaprzestał prowadzenia działalności gospodarczej, a nie zbanktutował? Wówczas nie prowadzenie DG niczego nie zmienia, możesz dochodzić od niego swoich roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową. Adres zamieszkania takiego przedsiębiorcy (jeśli nie brałeś faktury lub faktura była błędnie wystawiona) możesz sprawdzić w ewidencji DG lub internecie (nie wiem, czy jego dane zostały już przeniesione do centralnej bazy).

--
Chcesz wysłać jakiś spam?  Wyśli go do tych, którzy spamują moje skrzynki. Oni wysyłają reklamy bez pytania o zgodę:
marketing@mitel.pl * anna.nowacka@forum-press.com.pl * info@junique.pl

Data: 2011-11-18 18:36:04
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-11-18 17:23, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:
Adres zamieszkania takiego przedsiębiorcy (jeśli nie brałeś faktury lub
faktura była błędnie wystawiona) możesz sprawdzić w ewidencji DG lub

Już nie, ta dana została utajniona.

--
Liwiusz

Data: 2011-11-18 21:53:32
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 18 Nov 2011, Liwiusz wrote:

[...]

  Dopiero od 31.XII br o ile wiem, i tylko o ile wskazane jest
zaadresowane "miejsce prowadzenia". Mylę się?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-11-19 07:16:09
Autor: spp
[...]

Troszeczkę.
Nie od 31.12 a 01.07 br. i wtedy, gdy miejsce prowadzenia działalności jest różne od miejsca zamieszkania.

--
spp

Data: 2011-11-19 08:45:47
Autor: Liwiusz
[...]

Mam niczym nie poparte wrażenie, że już tak jest, ale nie chce mi się teraz sprawdzać ;)

i tylko o ile wskazane jest
zaadresowane "miejsce prowadzenia". Mylę się?

Tak, jeśli adres zamieszkania jest jedynym adresem DG, to jest jawny.

--
Liwiusz

Data: 2011-11-19 19:03:08
Autor:
Koszty wysyłki gwarancyjnej.
Tak, jeśli adres zamieszkania jest jedynym adresem DG, to jest jawny.

A jeśli nie to  jedyna szansa w prawidłowo wystawionej fakturze (w polu sprzedawcy adres przedsiębiorcy, a nie błednie adres przedsiębiorstwa). Brr... no to ułatwili życie kombinatorom.