Data: 2011-11-18 09:52:52 | |
Autor: Fitlz | |
Koszty wysyłki gwarancyjnej. | |
Czas temu jakiś kupiłem jako konsument dysk twardy producenta seagate. Zepsuł się. Zgłoszenie reklamacyjne polega na wejściu i rejestracji na ich stronie internetowej. Otrzymuje się numer RMA który to dołącza do uszkodzonego dysku i należy go odesłać do ich centrum dystrybucyjnego (własciwie jakiś podwykonawca, nie seagate) do W-wy na Szyszkową. Olałbym koszty wysyłki, gdyby nie fakt, że dysk przyszedł mi po naprawie ... niesprawny. Skończyło się na 3 wymianach. W sumie poniosłem już realny koszt ok 40 zł na wysyłkę Pocztą Polską. Firmy które mają polskie przedstawicielstwa, lub są rejestrowane w kraju, w takim wypadku wszystkie koszty obsługi gwarancyjnej biorą na siebie. Jak padł mi zasilacz w laptopie HP wysłali nowy kurierem, stary należało zwrócić również kurierem na ich koszt. Jak wygląda sprawa z seagate? Czy mam szanse na zwrot kasy za poniesione koszty wysyłkek?
|
|
Data: 2011-11-18 10:12:10 | |
Autor: Liwiusz | |
Koszty wysyłki gwarancyjnej. | |
W dniu 2011-11-18 09:52, Fitlz pisze:
Czas temu jakiś kupiłem jako konsument dysk twardy producenta seagate. Gwarancja? Niezgodność z umową? -- Liwiusz |
|
Data: 2011-11-18 11:41:55 | |
Autor: Mark | |
Koszty wysyłki gwarancyjnej. | |
Dnia Fri, 18 Nov 2011 10:12:10 +0100, Liwiusz napisał(a):
Gwarancja? Niezgodność z umową? Ale przeciez on nie kupowal dysku bezposrednio od seagate, czy wiec niezgodnosc towaru z umowa ma tu zastosowanie? Gwarancja jak najbardziej, ale IMO to mu kosztow przesylki nie zwroci, towar przeciez do serwisu sie dostarcza samemu. I tak niech sie cieszy, jesli postanowil realizowac gwarancje bezposrednio w Seagate, a nie u sprzedawcy u ktorego kupil, ze Seagate ma umowe z firma UPS ktora zbiera dyski z Polski i wysyla sama, bo inaczej musialby wysylac np do Holadnii I dla jasnosci - Seagate NIE MA polskiego biura, czy spolki zaleznej, zadnego oficjalnego przedstawicielstwa w Polsce, wiec nie sadze by jakiekolwiek roszczenia finansowe wobec Seagate mialy sens -- Mark |
|
Data: 2011-11-18 13:51:26 | |
Autor: Tomek | |
Koszty wysyłki gwarancyjnej. | |
Użytkownik "Mark" <tajny@adres.w.pl> napisał: Gwarancja? Niezgodność z umową? A nie ma? |
|
Data: 2011-11-18 12:53:28 | |
Autor: jureq | |
Koszty wysyłki gwarancyjnej. | |
Dnia Fri, 18 Nov 2011 13:51:26 +0100, Tomek napisaĹ(a):
Ale przeciez on nie kupowal dysku bezposrednio od seagate, czy wiec Nie ma. Z dwu powodĂłw 1. patrz: temat 2. niezgodnoĹÄ z umowÄ odsyĹa siÄ sprzedawcy a nie producentowi |
|
Data: 2011-11-18 21:47:29 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Koszty wysyłki gwarancyjnej. | |
On Fri, 18 Nov 2011, Tomek wrote:
Mogłaby mieć, ale stroną która może wystąpić z roszczeniem byłby sprzedawca, a nie klient końcowy. Sprzedawcy przysługuje regres, ale klientowi nie przysługuje roszczenie "wprost". A klient najwyraźniej skorzystał "wprost z gwarancji". pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-11-18 10:14:23 | |
Autor: Mark | |
Koszty wysyłki gwarancyjnej. | |
Dnia Fri, 18 Nov 2011 09:52:52 +0100, Fitlz napisał(a):
Jak padł mi zasilacz w laptopie HP wysłali nowy kurierem, stary należało zwrócić również kurierem na ich koszt. To jedynie dobra wola/marketing/dbanie o dobry PR firmy. Jak wygląda sprawa z seagate? Czy mam szanse na zwrot kasy za poniesione koszty wysyłkek? Nie, nie masz do tego podstawy zadnej - poza dobra wola. ZWLASZCZA ze wcale nie musiales reklamowac u Seagate bezposrednio, mogles ten problem zostawic sprzedawcy u ktorego kupiles dysk. Tym bardziej ze u sprzedawcy mialbys szanse na wymiane dysku na nowy, w przypadku reklamacji w seagate dostajesz dysk z zielona etykietka "factory refurbished" -- Mark |
|
Data: 2011-11-18 16:04:11 | |
Autor: qwerty | |
Koszty wysyłki gwarancyjnej. | |
Użytkownik "Mark" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:74xeptw0jg5m.dlg@smok.wot...
ZWLASZCZA ze wcale nie musiales reklamowac u Seagate bezposrednio, mogles Co jak firma zbankrutowała? |
|
Data: 2011-11-18 16:10:45 | |
Autor: Mark | |
Koszty wysyłki gwarancyjnej. | |
Dnia Fri, 18 Nov 2011 16:04:11 +0100, qwerty napisał(a):
Co jak firma zbankrutowała? 1. To masz pecha. 2. Bankructwo firmy niekoniecznie oznacza utrate gwarancji, zwlaszcza w przypadku "duzych" firm. Rozpytaj sie czy i kto przejal zobowiazania gwarancyjne -- Mark |
|
Data: 2011-11-18 17:23:03 | |
Autor: | |
Koszty wysyłki gwarancyjnej. | |
Co jak firma zbankrutowała? A co to za firma i czy oby na pewno zbankrutowała? A może sprzedawcą był przedsiębiorca, który zaprzestał prowadzenia działalności gospodarczej, a nie zbanktutował? Wówczas nie prowadzenie DG niczego nie zmienia, możesz dochodzić od niego swoich roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową. Adres zamieszkania takiego przedsiębiorcy (jeśli nie brałeś faktury lub faktura była błędnie wystawiona) możesz sprawdzić w ewidencji DG lub internecie (nie wiem, czy jego dane zostały już przeniesione do centralnej bazy). -- Chcesz wysłać jakiś spam? Wyśli go do tych, którzy spamują moje skrzynki. Oni wysyłają reklamy bez pytania o zgodę: marketing@mitel.pl * anna.nowacka@forum-press.com.pl * info@junique.pl marek.kuleta@mgnetwork.pl * katarzyna.kudlek@thinkglobal.pl marcin.radomski@mr-concept.pl * promocja@pwsz.suwalki.pl info@pozyskajklientow.com.pl * magdalena.olszewska@insoftconsulting.pl |
|
Data: 2011-11-18 18:36:04 | |
Autor: Liwiusz | |
Koszty wysyłki gwarancyjnej. | |
W dniu 2011-11-18 17:23, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:
Adres zamieszkania takiego przedsiębiorcy (jeśli nie brałeś faktury lub Już nie, ta dana została utajniona. -- Liwiusz |
|
Data: 2011-11-18 21:53:32 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Koszty wysyłki gwarancyjnej. | |
On Fri, 18 Nov 2011, Liwiusz wrote:
W dniu 2011-11-18 17:23, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze: Dopiero od 31.XII br o ile wiem, i tylko o ile wskazane jest zaadresowane "miejsce prowadzenia". Mylę się? pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-11-19 07:16:09 | |
Autor: spp | |
Koszty wysyłki gwarancyjnej. | |
W dniu 2011-11-18 21:53, Gotfryd Smolik news pisze:
W dniu 2011-11-18 17:23, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze: Troszeczkę. Nie od 31.12 a 01.07 br. i wtedy, gdy miejsce prowadzenia działalności jest różne od miejsca zamieszkania. -- spp |
|
Data: 2011-11-19 08:45:47 | |
Autor: Liwiusz | |
Koszty wysyłki gwarancyjnej. | |
W dniu 2011-11-18 21:53, Gotfryd Smolik news pisze:
On Fri, 18 Nov 2011, Liwiusz wrote: Mam niczym nie poparte wrażenie, że już tak jest, ale nie chce mi się teraz sprawdzać ;) i tylko o ile wskazane jest Tak, jeśli adres zamieszkania jest jedynym adresem DG, to jest jawny. -- Liwiusz |
|
Data: 2011-11-19 19:03:08 | |
Autor: | |
Koszty wysyłki gwarancyjnej. | |
Tak, jeśli adres zamieszkania jest jedynym adresem DG, to jest jawny. A jeśli nie to jedyna szansa w prawidłowo wystawionej fakturze (w polu sprzedawcy adres przedsiębiorcy, a nie błednie adres przedsiębiorstwa). Brr... no to ułatwili życie kombinatorom. -- Chcesz wysłać jakiś spam? Wyśli go do tych, którzy spamują moje skrzynki. Oni wysyłają reklamy bez pytania o zgodę: marketing@mitel.pl * anna.nowacka@forum-press.com.pl * info@junique.pl marek.kuleta@mgnetwork.pl * katarzyna.kudlek@thinkglobal.pl marcin.radomski@mr-concept.pl * promocja@pwsz.suwalki.pl info@pozyskajklientow.com.pl * magdalena.olszewska@insoftconsulting.pl |
|